بازدید 29041
با دستور رئیس جمهور

وزارت امور خارجه مسئول انجام مذاکرات هسته‌ای شد

پیش از این، عراقچی سخنگوی پیشین دستگاه دیپلماسی کشورمان در واپسین روزهای حضورش در این مسئولیت، از آمادگی برای احتمال تصدی پرونده هسته‌‌ای کشورمان خبر داده بود و پس از این سخنان نیز، ظریف روز گذشته تلویحاً ‌چنین تصمیمی را اعلام‌ و تأکید کرده بود که تیم مذاکره‌کننده هسته‌‌ای با آژانس نهایی شده و تصمیم گیری نهایی برای تأیید ترکیب نهایی با دفتر رئیس جمهور خواهد بود.
کد خبر: ۳۴۳۱۵۷
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۲ 05 September 2013
توافق دولت باکو و رژیم اسرائیل برای جاسوسی از ایراندر حالی که پیش از این اخباری غیررسمی در خصوص انتقال مذاکرات هسته‌ای از شورای عالی امنیت ملی به وزارت امور خارجه مطرح بود، رئیس‌جمهور به عنوان رئیس شورای عالی امنیت ملی، امروز دستور بازگشت پرونده هسته‌ای ایران به دستگاه دیپلماسی کشور را صادر کرد.

به گزارش «تابناک»، مذاکرات ایران و گروه ۱+۵ در حالی پنجم مهرماه در وین برگزار خواهد شد که تیم مذاکره کننده تازه‌ای مقابل طرف غربی خواهد نشست؛ تیمی که با دستور امروز حجت الاسلام والمسلمين دکتر حسن روحاني این بار مدیریتش برعهده وزیر امور خارجه است و از این پس به جای شورای عالی امنیت ملی، مسئوليت مذاکرات هسته‌اي با طرف‌هاي خارجي را، به وزارت امور خارجه محول نمود.

وزارت امور خارجه مسئول انجام مذاکرات هسته اي شد

اتفاقی که زمزمه‌هایش پیش از این به گوش می‌رسید اما امروز با دستور رسمی رئیس شورای عالی امنیت ملی، این اتفاق جنبه عملی به خود گرفت. پیش از این عراقچی سخنگوی پیشین دستگاه دیپلماسی کشورمان در واپسین روزهای حضورش در این مسئولیت، از آمادگی برای احتمال تصدی پرونده هسته‌یی کشورمان خبر داده بود و پس از این سخنان نیز، ظریف روز گذشته تلویحاً اخذ چنین تصمیمی را اعلام کرده بود و تاکید کرده بود که تیم مذاکره‌کننده هسته‌یی با آژانس نهایی شده و تصمیم گیری نهایی برای تایید ترکیب نهایی با دفتر رئیس جمهور خواهد بود.

در گذشته نیز در دوره‌ای پرونده هسته‌ای توسط وزارت امورخارجه پیگیری می‌شد و سوابق فعالیت‌های چهره‌هایی همچون کمالی خرازی وزیر وقت امورخارجه در پیگیری این پرونده حساس تا حدودی رسانه‌ای نیز شده و از این حیث، چرخش ترکیب تیم مذاکره کننده، اتفاقی آنچنان دور از انتظار نبود.

نشست دیپلماتیک پیش رو، نخستین دور مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه ۵+۱ در زمان ریاست جمهوری دکتر حسن روحانی خواهد بود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۳۰
انتشار یافته: ۳۱
پس باید طرف مقابل هم با وزیران خارجه خودشون بیایند و این سرعت تصمیم گیری را بالا میبرد
جداً عالیست، مردم را در نظر بگیرید، لطفاً وخواهشن....
بسیار کار خوبیه
حداقلش اینه که اقای ظریف به اصول گفتگوی دیپلماتیک مسلطه.
برای جلوگیری ازموازی کاری وعدم تکرار بعضی ازسخنان متفاوت ازافرادغیرمرتبط بامساله هسته ای ، تصمیمی بسیارمنطقی وحکیمانه است.
بسیار عالی . امیدوارم زمینه موفقیت های بعدی باشد.
فکر میکنم ایشون خوب بلدن کارشون رو انجام بدن.
وقتشه به غربی های سیاست باز درس سیاست بدیم.
انشااله خیر باشد
انشااله خیر باشد
امید است که با حضور جناب دکتر ظریف مذاکرات در جهت بهتر شدن وضع زندگی مردم تغییر کند.
موفق باشند انشا الله
احتمال موفقيت زياد شده
موفق باشيد دكتر ظريف
بسیار عالی
آفرین به این تصمیم. ممنون آقای روحانی.
زنده باد ... می توانیم امیدوار شیم تحریمها بزودی برداشته می شود ..... زنده باد دکتر روحانی
به امید روزهای بهتر برای ایران اسلامی همگی دعا کنیم
انشاالله خدا کمکشون کنه و با درایت و تدبیر به بهترین نتایج ممکن برسند
کار درستی هستش چرا که ما می گوییم ماهیت پرونده صلح آمیز هسته ای ما نه تنها امنیتی نیست بلکه سیاسی هم نیست بلکه فنی می باشد پس بنابراین بهتر است پرونده از شورای عالی امنیت ملی گرفته شود تا رنگ و بوی امنیتی به خود نگیرد...
حرکت بسیار زیرکانه و جالبی است از این منظر که دیگر جلسات مذاکره در سطح وزیر برگزار خواهد شد یعنی هم سطح بالاتر خواهد رفت و هم امکان کار شکنی کمتر میشود
خدا کنه اینبار دیگه به توافق برسن
قدم بسيار مثبتي است
گامها یکی پس از دیگری هوشمندانه و در جهت منافع ملی
تصمیم خوبی تسلط دولت به این موضوع بیشتر می شود
با سلام و عرض تبريك اين عمل بسيار به موقع بوده است لذا در واقع دستگاه مذاكره كننده مي بايست از كارشناسان وزارت امورخارجه تشكيل شود و اگر حتي خارج از وزارت خارجه مثلا شوراي امنيت ملي نيز باشد بايد از كارشناسان خبره وزارت امور خارجه بهره برداري شود مثلا در زماني كه آقاي دكتر روحاني دبير شوراي امنيت ملي بودند جناب دكتر ظريف آقاي موسويان و چند تن از كارشناسان وزارت خارجه ايشان را ياري مي كردنند و در زمان آقاي دكتر جليلي هم همينطور ولي بنظرم بايد كار دست كاردان اين مسئله باشد .
من از اینکه اقای رییس جمهور چنین فرد باکیاست،دیپلمات،مودب و شایسته ای را در صدر امور خارجی ایران قرار دادند صمیمانه تشکر می کنم.
احسنت به آقای روحانی و انتخابش...ایشالا که ختم به خیر بشه...
كار خيلي خوبيه .اما يادمان نره كه مردم هم بايد حمايت كند تا اين كار به نحو احسن پيش بره
زنده باد پيشرفت...

زنده باد منطق...
بخاطر سربلندي كشور وتوسعه اقتصادي ورفاه اين تصميم بايد زودتر اينها گرفته ميشد انشاءالله نتيجه در جهت خير وصلاح كشور ومردم شريف ايران باشد.
از نظر دیپلماتیک بهترین روش گفتگوی وزرای خارجی است. امیدوارم یک راه منطقی و معقول مورد وثوق دو طرف پیدا بشه
انشاالله آقای ظریف با دیپلماسی که دارند روند رو به رشدی به این پرونده حساس بدهند تاکام مردم شیرین شود
زنده باد تدبير و اميد
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار