بازدید 36348

موافقت سناتورهای آمریکا با حمله نظامی به سوریه

بر پایه جزئیات‌ منتشره از این طرح، ‌اعتبار مجوز حمله آمریکا به سوریه به شصت روز محدود می‌شود، ولی رئیس‌جمهوری می‌تواند این مدت را سی روز تمدید کند. وزیر امور خارجه ایالات متحده در جایی از جلسه گفت، نمی‌خواهد امکان حضور سربازان آمریکایی در خاک سوریه در شرایط اضطراری را از میان گزینه‌ها حذف کند، ولی فورا گفته خود را اصلاح کرد.
کد خبر: ۳۴۲۷۸۰
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۷ 04 September 2013
موافقت سناتورهای آمریکا با حمله نظامی به سوریهسناتورهای ایالات متحده درباره پیش‌نویس طرحی توافق کرده‌اند که حمله نظامی به سوریه را تأیید می‌کند؛ اما اجازه حضور سربازان آمریکایی در خاک سوریه را نمی‌دهد.

به گزارش «تابناک»، این تصمیم پس از حضور مقامات ارشد دولت باراک اوباما در نشست کمیته روابط خارجی سنای آمریکا برای دفاع از طرح حمله به سوریه اعلام شده است.

بنا بر جزئیاتی از این طرح که به دست «بی‌بی‌سی» رسیده است، اعتبار مجوز حمله آمریکا به سوریه به شصت روز محدود می‌شود و رئیس‌جمهوری می‌تواند این مدت را سی روز تمدید کند.

در جلسه بعد‌از‌ظهر روز سه‌شنبه سوم سپتامبر، دوازدهم شهریور، مقامات ارشد دولت آمریکا گفتند که «استفاده از سلاح شیمیایی» توسط حکومت بشار اسد در سوریه، نه تنها ‌بحران انسانی بلکه ‌تهدید مستقیمی برای ایالات متحده است.
موافقت سناتورهای آمریکا با حمله نظامی به سوریه
در این نشست، جان کری، وزیر امور خارجه، چاک هیگل، وزیر دفاع‌ و ژنرال مارتین دمپسی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا‌ حاضر بودند.

کری به ایران و کره شمالی اشاره کرد و گفت: این دو کشور ترجیح می‌دهند آمریکا درباره سوریه کاری نکند.

او افزود: اقدام ‌نکردن آمریکا، باعث می‌شود دشمنان ایالات متحده از جمله ایران، کره شمالی و حزب‌الله لبنان، جسور‌تر شوند.

وزیر امور خارجه ایالات متحده در جایی از جلسه گفت که نمی‌خواهد امکان حضور سربازان آمریکایی در خاک سوریه در شرایط اضطراری را از میان گزینه‌ها حذف کند، ولی فورا حرف خود را اصلاح کرد.

جان کری گفت که صرفا «داشتم بلند بلند فکر می‌کردم» و «با توجه به جنگ داخلی در سوریه، قرار نیست پای سربازان آمریکایی به سوریه برسد».

پیش از این، چهره‌های کارآمد سیاسی در ایالات متحده، از جمله رئیس مجلس نمایندگان آمریکا و رهبر اکثریت جمهوری‌خواه در این مجلس، از طرح باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا، برای حمله به سوریه حمایت کرده‌اند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۵۵
انتشار یافته: ۳۵
بااين اوضاع واحوال واخبارمنتشرشده به نظرميرسد كه جنگ احتمالي تنها به سوريه محدود نمي شود وايالات متحده وكشورهاي هم پيمان بخوبي ازاين مسئله آگاه هستند و به همين دليل سعي دارند تا تبعات احتمالي و هزينه هاي بالاي آن را به دوش نمايندگان كشور متبوع خود انداخته و هم چنين تاحد ممكن ازكشورهاي عربي منطقه هزينه هاي آن را تامين كنند
پاسخ ها
میلاد حمیدی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
در اصطلاح نظامی تا وقتی پای سرباز به روی خاک دشمن نرسد گزینه نظامی تکمیل نمی شود حتی اگر تمام منطقه با خاک یکسان شود. آمریکا فهمیده است که با سرباز نمی تواند در مقابل نیروهای انسانی بایستد. چون کلا شرقی ها و بخصوص نژاد ایرانی و عرب چقر و سرسخت هستند. و می داند با پیاده کردن نیرو عاقبت جنگ 33 روزه لبنان را دچار می شود و تلفات می دهد. لذا می خواهد از برتری آتش و تکنولوژی استفاده کند و یک سری از مهمات تاریخ گذشته اش را دور بریزد. یک قدرتنمایی هم بکند! شما تصور کن یک کشور دو سه ماه به موشک بسته شود. مگر سوریه چقدر مساحت دارد که 2 تا 3 ماه زیر موشک باشد؟ اصلا منطقی نیست. رفتارشان گیج کننده است
قاسم
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
آقا میلاد مطمئنی در این صورت ناوهای آمریکائی صدمه نمی بینند یا اسرائیل موشکباران نمیشه؟
آمريكا هيچ غلطي نميتواند بكند
حمله بزن در رو عواقبی داره که به نیروی زمینی هم کشیده خواهد شد.
سوریه، در پاسخ حمله هوایی امریکا، قطعا با کمک حزب الله بخش هایی از سرزمین های اشغالی فلسطین را مورد حمله موشکی قرار خواهد داد و این یعنی آغاز یک جنگ دیگر
پاسخ ها
مسعود
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
سوريه در شرايطي نيست كه بخواهد پاسخي به حمله بدهد. و اگر مي خواست پاسخ بدهد به دو حمله موشكي و هوايي قبلي كه توسط خود اسراييل مستقيما صورت گرفت پاسخ مي داد كه شاهد بوديم هيچ پاسخي نداد.
احمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
آقا مسعود آن طور که شما فکر میکنی نیست. قبلا اگر سوریه به حمله محدود اسراییل جواب نمیداد نمیخواست پای دیگر کشورهارا بخصوص آمریکا را بمنطقه باز کند حالا که موجودیت سوریه را نشانه گرفتند. سوریه هم بچند دلیل اسراییل را خواهد 1- بدلیل انتقام از دشمن دیرینه که آتش فتنه از آنجا برخواسته است2 -با حمله می خواهد دیگر کشورهارا با خود متحد وهمراه سازد 3-این همه عربده کشی آمریکا وسران صهیونیستی آن بعلت حفظ تمامیت اسراییل است
به نظر من آمریکا 11 سپتامبر سالگرد حمله به نیویورک حمله می کنه
اسد باید انتخابات برگزار میکرد،کشورش نابود و مردمانش آواره شدند،حیف سوریه...
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
انتخابات که برگزار کرد و لی شورشی ها راضی نشدند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
به فرض كه سوريه بايد انتخابات برگزار كنه. به امريكا چه مربوطه كه حمله نظامي بكنه؟ انتخابات مگه مسئله داخلي هر كشور نيست؟دوره اين وحشيگري ها و قلدر مآبي ها تمام شده.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
می بخشی شما کجای کار قرار دارید مگه نه اینکه مخالفین اول تقاضای اصلاحات کردند بشار نیز دستور تغییر واصلاحاتی زد ولی آنها به دنبال اتش کشیدن سوریه وقطع ید ایران درسوریه ولبنان هستند نه تغییر خود بشار اسد .مگرآنها مشکل شخصی با بشار اسد دارن که فقط انگشت رو بشار گذاشتند انها خواستاررضایت اسرائیل وازبین بردن محورمقاومت دربرابر اسرائیل به کمک قطر وعربستان به پشتوانه امریکا وغرب هستند
جواد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
آقا مرتضی اسد بارها انتخابات آزادرا اعلام کرد ولی مخالفین قبول نکردند
جریان مقاومت در منطقه نباید به رحم کنگره دل خوش کند.
مقاومت باید محکم و آماده باشد.
الان بهترین فرصت برای خلاص کردن منطقه از شر اسرائیل است.
با شلیک اولین موشک امریکا به سوریه، بدون توجه به محدود یا نا محدود بودن حمله، هزاران موشک زمین به زمین باید به سمت تل آویو از نقاط مختلف سوریه و لبنان شلیک شود تا خبر کشته شدن تمام مقامات و فرماندهان رژیم صهیونیستی در جهان مخابره شود و قلب امت اسلام شاد شود انشاء الله.
پاسخ ها
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
شما حالت خوبه
الان حکومت سوریه درگیر جنگ داخلیه برادر و به سختی داره مقاومت می کنه اونوقت به اسراییل حمله کنه ؟
ناشناس
| Turkey |
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
اتفاقا اسرائیل هم همینو می خاد تا بیشتر مظلوم نمائی کنه و پای همه غربی هارو برای از بین بردن ایران و حزب اله به منطقه بکشه.
باید بدونید که روسیه هیچ اقدامی نمیکنه همونطور که در زمان شوروی هیچ در دفاع از کوبا وارد جنگ نشد. سوریه که ارزش کوبا رو هم برای روسیه نداره
پيمانكارهاي شركتهاي صهيونيسم دوباره دست به كار شدند تا وظيفه هايشان را به نحو احسن انجام بدند.البته فكر ميكنم اين يكي بيشتر تبليغاتي هست تا عكس العمل ايران و حزب ا... رو براورد كنند.چي ميشد اگه تمام دشمنان امريكا همزمان در يك روز و دريك ساعت مشخص به امريكا حمله كنند؟
من که چشم آب نمیخوره حمله کنه....
تازه داشت اوضاع اقتصادی ثابت میشد از امروز دوباره رقم ها نجومی میشه
خدائیش از همه اینحرفها بگذریم دوره ،دوره زور و اسلحه است خدا نکنه دشمنای یک ملت تو موضع قدرت قرار بگیرند. فقط یک اسلحه است که هیچ قدرت خارجی از پس اون بر نمیاد : مردم متحد و آگاه که هدفشون یکیه درود بر ایران عزیز و ایرانی آگاه
این است انسان متمدن قرن بیست و یکم. هر روز یک جنگ جدید و کلی کشته و زخمی و آواره. واقعا واسه گونه انسان با این همه ادعا باید متاسف بود.
سوريه در اثر جنگ فرسايشي به شدت تضعيف شده . روسيه هم فقط بلوف ميزنه . ايران هم هيچ عكس العملي نشون نميده تا زماني كه به اسرائيل حمله نشه . اگر هم سوريه به اسرائيل حمله كنه ايران فقط از طريق حزب الله وارد جنگ ميشه . در كل به اين صورته كه آمريكا اول حمله ي موشكي ميكنه سوريه هم كه به شدت تضعيف شده اصلا توان وارد شدن به جنگ ديگه اي رو نداره ناچار به سكوت ميشه . بعد از حمله ي محدود آمريكا هم ارتش آزاد و ساير تروريست ها به دمشق حمله ميكنن و بعد از يه سري مقاومت هاي محدود دولت بشار اسد (متاسفانه) سقوط ميكنه
پاسخ ها
رضا
| - |
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
این واقعا یه نظر منطقی بود، بقیه نظرا بیشتر احساسیه و شبیه فیلم نامه های هندیه
خدایا سایه جنگ رو دور کن بخدا این جنگم واسه ما هیچ فایده ای نداره جز تشدید گرانی ها و مشکلات بیشتر
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
دوست عزیز ایران که هر کاری میکنه که جنگ نشه. اسرائیل و امریکا بی خیال نمیشن. الان غول های صهیونیستی دنبال منافع بیشتر هستند و کلی پول از کشورهایی مثل عربستان و امارات و قطر و ترکیه میزنن
ایران باید تنگه هرمز رو ببنده چون قبل از اینکه تحریم بشیم شعار دادیم که می بندیم اما عملی نشد و اونا احساس می کنن که ما فقط شعار میدیم.و در مورد سوریه هم همینجوری هستیم پس ما باید در اقدامی فوری تنگه هرمز ببندیم تا هم کشورهای عربی حوزه خلیج فارس وهم امریکا حساب کار دستشون بیاد
وقتی که کشورهای مسلمان نتوانند به توافق برسند و هرکی بخواد فقط حرف اون باشه زمینه دخالت دیگران فراهم می شه.
به نظرم دوستانی که در هر سطح ومقامی درباره اوضاع سوریه و استقبال از جنگ احتمالی اظهار نظر می کنند حداقل درباره وضعیت کشورهای خاور میانه و استراتژی غرب درباره منطقه اندکی مطالعه نمایند و ظرفیت طرفین در گذشته وحال را بررسی کنند . ما ملت ایران باید از اندوخته های خود در جنگ های بین المللی وجنگ تحمیلی در این گونه حوادث بهره بگیریم همه به اندازه کافی ازپیامدهای های جنگ آگاهیم در مرزهای جنوب وغرب ، در شهرها ودر میان خانواده ها خبر داریم و آگاهیم ازآ وارگی فلسطینی ها،افغانی ها، عراقی ها وسوریهاکه جنگ فشفشه بازی و جشن چهارشنبه سوری نیست. خداوند این سرزمین را بپاید
به نظر من اگرچه تبلیغات و اعلام مواضع بسیار مهمه اما سیاست خارجی عرصه شعارنیست باید همه احتمالات و سناریوها و عواقب کارها را درنظر گرفت ..اگر مثلا آمریکا به سوریه حمله کنه آیا آماده جنگ روانی متعاقب اون هستیم؟؟؟
منافع کشور چگونه باید حفظ شه ودهها سئوال که کارشناسا باید بر اونها متمرکز باشند
به نظر من اخلاق و انسانیت حکم میکند حتی اگر حق با آقای اسد باشد، به دلیل کشتار وسیعی که در طول 2 سال و نیم صورت گرفته ، ایشان قدرت را واگذار کند. البته این کار اگر زودتر انجام میشد قطعاً به نفع طرفین درگیر و خصوصاً مردم بیگناه بود.خواهش میکنم منتشر کنید.
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
شما فکر میکنی اگر واگذار کنه دست مردم سوریه می افتد؟ خیر در اشتباهی. حکومت بعدی در آنجا تکفیری ها خواهند بود و دیگر خواب را از ما خواهند گرفت و البته اولین اقدامشان حمله به ایران است.
تنگه هرمز بستی میان از بوشهر و بندرعباس حمله می کنن. بعدش هم مگه تنگه یک کیلومترو دو کیلومتر هست که ببندی. من شنیدم طول تنگه حدودا 56 کیلومتر هست. تازه چوب تو لانه زنبور کنی و خودت هم وایسی جلوش کار درستی نیست. بدبختی ما آمریکا و اسرائیل نیست. مصیبت، همراهی ترکیه ؛ عربستان ، قطر ، امارات و حتی اردن هست. این مصیبت ماست و الا اسراییل که می ترسه، آمریکا هم وقتی حمله می کنه که مقاومت در برابرش کم باشه مثل عراق و افغانستان. خدا یه عقلی به کسایی بده که دارند با آمریکا و اسرائیل مسلمان می کشند.
انشاا. همانطور که در طبس شکست خوردند این بار نیز بالطف وعنایت خدا شکستی سنگین خواهند خورد یا مهدی ادرکنی
ایران نباید تا زمانیکه خدای ناخواسته مورد حمله مستقیم قرارنگیرد خودرادرگیر جنگ کند
جنگ جهاني سوم بزودي شروع مي شود
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار