بازدید 51001
پس کی قواعد بازی عوض می‌شود؟

هر پاس گل خلعتبری برابر با تربیت سه دکتر!

با این حال نباید نگران بود، چون با این راهی که در پیش گرفته‌ایم، مملکت‌‌ دیگر چنین چهره‌هایی به خود نبیند و به جای آن، شاید فوتبال دولتی‌مان با هزینه سالیانه چهارصد میلیارد تومان، ‌نیم قرن به نیم قرن قهرمان آسیا شود!
کد خبر: ۳۴۲۵۳۰
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۲ - ۲۲:۳۱ 02 September 2013
شرایط پیش روی برخی حوزه‌های کشور به سمتی می‌رود که عملاً کوچک‌ترین انگیزه‌ای برای فعالیت فرهنگی و دانش پژوهی ‌نمی‌ماند. مصداق بارز این رویداد، قرارداد سنگینی است که مدیرعامل تیم «دولتی» پرسپولیس با خلعتبری بست‌؛ قراردادی که عین ظلم به مردم ایران و به ویژه اشخاصی است که حداقل‌هایشان به رغم شایستگی در این مملکت از محل همین بیت‌المال تأمین می‌شود و اوج یک سلسله رخدادهای تلخ در کشورمان است که دورنمای چندان خوشی پیش چشم نمی‌آورد.

به گزارش «تابناک»، اگر مدیرعامل و دیگر اعضای هیأت مدیره یک شرکت تولیدیِ بزرگِ سودده دولتی نظیر یکی از همین هولدینگ‌ها، درآمدی کلان داشته باشد و بنا بر ‌قوانین موجود، یک درصد از سود سالیانه شرکت در حکم پاداش میان اعضای هیأت مدیره تقسیم شود و به هریک از این اعضا ـ که در سوددهی و بازده بالای این شرکت نقش داشته‌اند ـ رقمی چندصدمیلیونی تعلق گیرد و این اتفاق رسانه‌ای شود، با مدیرعامل و اعضای هیأت مدیره‌ چه معامله‌ای خواهد شد؟

پاسخ خیلی دور از ذهن نیست. کافی است اندکی در همین فضای سایبر جست‌و‌جو کنید و نتیجه بگیرید که این اعضا‌ برای استفاده از این امکان که کاملاً قانونی نیز بوده، چه فشاری را متحمل خواهند شد و چه بسا تا پای استعفا‌ پیش می‌روند. علت این مواجهه افکار عمومی ـ درست یا نادرست ـ ‌نه غیرقانونی بودن چنین برداشتی از سود مورد اشاره، بلکه دولتی بودن چنین مجموعه‌ای است. این اتفاق البته درباره یک مدیر مجموعه بزرگ صنعتی دارای سوددهی بالاست و نه یک چهره فاقد اندک سودآوری.

با این حال، اتفاقی شبیه همین ماجرا، بار‌ها و بار‌ها در لیگ فوتبال ایران رخ می‌دهد و صدای هیچ ‌یک از مسئولان کشور در اعتراض به این وضعیت شنیده نمی‌شود و هیچ ندای معترضی نیز از سوی به اصطلاح عدالت خواهان شنیده نمی‌شود. بازیکنان دیگر به قراردادهای نیم میلیاردی رضایت نمی‌دهد و قراردادهای میلیاردی ‌می‌بندند‌ تا تورم و افزایش دستمزد‌ها متناسب با تورم، دست‌کم شامل یک گروه اقلیت بسیار محدود از شهروندان این مملکت شود و یک گروه بتوانند حقشان را به خوبی از پول نفت برداشت کنند.

اشتباه نکنید؛ نقد تنها این نیست که بیشتر این بازیکنان به میزانی که برایشان قیمت گذاشته می‌شود، ارزش ندارند و به جز حاشیه خلیج‌فارس نشین‌ها، هیچ کشوری حاضر نیست حتی نصف این دستمزد را به آن‌ها بدهد، چرا که بر فرض ارزشمندی این بازیکنان، پرداخت این ارقام در همه جای دنیا مرسوم است و گران‌ترین آدم‌ها ‌روی زمین، فعلاً ورزشکاران حرفه‌ای هستند و بیش از آنچه برایشان پرداخت می‌شود، دستاورد مالی برای بنگاه‌های مالی ـ ورزشی‌شان دارند.

هر پاس گل خلعتبری برابر با تربیت سه دکتر!

نقد مهم‌تر از پرداخت‌های کاذب، انجام چنین پرداخت‌هایی از محل بیت‌المال است. در واقع هیچ شخصی با جذب چهره‌ای همچون خلعتبری مشکلی ندارد؛ اما اینکه به جز پرداخت رقم بالای رضایت‌نامه‌اش، قراردادی با او بسته شود که علاوه بر مبلغ اصلی، بابت هر گل ده میلیون تومان و بابت هر پاس گل چهار میلیون تومان به این بازیکن پرداخت شود، محل بحث است. یادمان نرود که هنوز قریب به اتفاق باشگاه‌های فوتبال، ‌دولتی هستند و اسماً و ‌‌صوری، خصوصی شده‌اند و اگر شیر نفت ‌روی این فوتبال به اصطلاح «حرفه‌ای» بسته شود، فوتبال ایران به مرگ طبیعی درخواهد گذشت.

با این حال چنین پرداخت‌هایی هنوز باعث نشده مدیرعامل و هیأت مدیره‌ای برکنار شود یا اتفاق خاصی بیفتد. انگار این تفاوت برخورد‌ها کاملاً عادی است و باید در سال‌های پیش رو منتظر پرداخت‌های ده میلیاردی در پی رقابت مدیرعامل این باشگاه‌های دولتی از یکدیگر باشیم و در پایان نیز این مدیران با افتخار بگویند این پول‌ها از محل بخش خصوصی (بدون بیان شفاف این بخش خصوصی تأمین کننده) است و تیم قوی با قیمتی باورنکردنی جذب کرده‌اند؛ تیمی که در آسیا به جمع چهار تیم نهایی (وضعیت مشابه همه تیم‌های ایران) نیز راه نمی‌یابد!

بنابراین، این قواعد باید عوض شود، در غیر این صورت، باید چشم انتظار آن بود که صف طولانی ورود به دانشگاه، جای خود را به صف طولانی مقابل زمین‌های فوتبال بدهد. وقتی پرداختی به یک استاد راهنما با درجه پروفسوری بابت تربیت ‌دکتر این مملکت، یک میلیون و پانصدهزار تومان، معادل بیش از یک سوم پاداش یک پاس گل خلعتبری باشد، آیا عاقلانه است که شخصی برای تأمین آینده‌اش و همچنین کسب اندک شهرت و اعتبار علمی، دوازده تا پانزده‌ سال عمر خود را در دانشگاه بگذراند و سپس درآمد ماهیانه‌اش به قدر یک گل بازیکن فوتبال ‌و حقوقش یک عمرش به اندازه یک فصل بازی بازیکنان متوسط نباشد؟

یادمان نرود، بازیکن «فوتبال دولتی» ایران را نه با یک کارمند و یا کارگر که شرایط وخیم‌تری دارد، بلکه با یک چهره فرهیخته فرهنگی و علمی و یک پروفسور مقایسه کردیم؛ اشخاصی که قریب به اتفاقشان را نمی‌شناسیم و اگر سری به قطعه نام آوران بهشت زهرا بزنیم، به جز ورزشکاران، با قبر گروهی از بزرگ‌ترین این فرهیختگان نیز روبه‌رو می‌شویم که حتی یک بار نامشان را نشنیده‌ایم و یک بار تصویرشان را ندیده‌ایم و یک بار برای آن که نسلی از دانشمندان را از خود به یادگار گذاشته‌اند و دستاوردی بزرگ‌تر از شادی پس از گل دربی برایمان به ارمغان آورده‌اند، به روح بزرگشان درود نفرستاده‌ایم.

با این حال نباید نگران بود، چون با این راهی که در پیش گرفته‌ایم، مملکت‌‌ دیگر چنین چهره‌هایی به خود نبیند و به جای آن، شاید فوتبال دولتی‌مان با هزینه سالیانه چهارصد میلیارد تومان، ‌نیم قرن به نیم قرن قهرمان آسیا شود! همچو دیده‌بانی که به فرسخ‌ها آن‌سو‌تر می‌نگرد، به دوردست‌ها خیره شویم و دریابیم که اگر این وضعیت ادامه داشته باشد و این عدم تعادل بیشتر و بیشتر شود، در آینده‌ای شاید نه چندان دور، آدم‌سازان این مملکت همچون اساتید برجسته دانشگاه پس از آن که به این سطح رسیدند، لحظه‌ای برای رفتن درنگ نخواهند کرد و عدم گریز یک «مغز» از این مملکت، اتفاقی عجیب ‌‌و غیرعقلایی تلقی خواهد شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۲۵۷
انتشار یافته: ۴۵۸
چه عجب صدای یکی دراومد وفکر بیت المال افتاد
پاسخ ها
ایران
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
اصلا فوتبال بده، فساد توش خیلی زیاده. همه هم می دونیم. درستش هم نمیشه کرد، آخر خطش به جاهای باریک میکشه. خوب نریم ورزشگاه، نگاه نکنیم. تحریمش کنیم یه سال.
ولی نمیکنیم!!! پس حقمونه این طور باشه. از ماست که بر ماست.
محسن
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
دوستان ، ای مسلمونا من یه دانشجوی ارشد این مملکت هستم با 28 سال سن .نمی تونم کار پیدا کنم .از بی پولی دارم دیونه میشم. خجالت می کشم دستم را جلوی بابام دراز کنم. به نظر شما این درسته که چول بیت المال را خرج این جور چیزای بی ارزش کنن. آخه کی قرار به داد این مردم برسه؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
این پول داره از جیب همه مردم ایران میره برای فوتبال. خدا شاهده که من به سهم خودم راضی نیستم که یک ریال برای این ورزش خرج بشه.موقعی که میری وام ازدواج بگیری فقط برای 3ملیون باید خودت را پیش همه خوار کنی که بیان ضامنت بشن بعدشم که ضامن جور میشه میگن پول نیست.خیلی جالبه. اون وقت برای اوردن یه فوتبالیست ارز مبادلاتی میگیرن به راحتی. چرا برای اقلام ضروری مردم مثل دارو و.. ارز مبادلاتی جور نمیشه ولی برای آوردن یه فوتبالیست 2 روزه جور میشه؟من برای گرفتن یه وام 170هزار تومنی از دانشگاه5 ماه منتظر موندم. خدا را خوش میاد. مسلمونی کجا رفته ؟ مسلمونا کجایید که به داد مظلوم برسید؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۳:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
حرف حق جواب نداره! خدا شاهده چندین مدال طلای جهانی گرفتم و 30 عنوان کتاب نوشتم و دعوت نامه بهم دادن با این مضمون "دانشمند فرزانه جناب ...." اما موندم اینجا! در آمدم هم ماهی 4 الی 6 ملیونه! با این همه کاری که کردم اونم خودم کار می کنم نه اینکه جایی استخدام باشم! دست مریزاد به اینکه پوله مملکت رو کجاها صرف می کنن! یه ماه شب و روز بیدار می مونم! میشه 4 ملیون! یه پاس گل هم میشه 4 ملیون! عجب!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
تابناک
قبلا یک خبر درباره نامه تکان دهنده یک دختر روستایی نوشتی
کامنت گذاشتم که پول هایی که به فوتبالیست ها میدن حق این هموطن ها هست و اینکه فوتبال رو خصوصی کنن حق پخش رو صدا و سیما بهشون بده و بعد اگر درآمدشون ترلیاردی هم شد نوش جانشون اما از بیت المال ندن حق الناس هست. اما نمایش ندادی. با این پول ها، کارخونه و اشتغال ایجاد کنند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
وقتی نخبه ترین افراد این مملکت در معتبرترین المپیادهای علمی رتبه اول رو کسب می کنن به اونا یک لپ تاپ هدیه داده میشه ولی بعد از یه بازی شانسی در برابر کره جنوبی اونم به زور دعای خیر مردم به عزیزان فوتبالیست ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
من
| - |
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
بابا کارم گیرت بیاد مثل من با فوق لیسانس ماهی 540 میدن دستت که از بس زیاده نمیدنی چیکارش کنی. حساب کردم اگه 250 سال تمام حقوقمو جمع کنم به اندازه قرارداد یه بازیکن معمولی لیگ میشه......
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
محسن جان اینکه شما دانشجوی ارشدی زیاد مهم نیست چون همه دارن ارشد میگیرن ... شده کیلویی !!!
چه بسیار دانشجو چه اندک دانش !!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
منکه از حق خودم راضی نیستم
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
امروزه با این تورم زندگی بر خیلی از کارمندان و کارگران و... سخت شده اما شنیدن اینگونه حیف و میل شدن بیت المال بیشتر باعث ناراحتی و درد و رنج مردم میشه.خدا همه مارو عاقبت بخیر کنه ان شاءالله
مسلم
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
عجب نداره از دستشان در رفته...فرزند فوق لبيسانس من رتبه 104 كنكور سراسري سالها بيكار بود
مدرس زبان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
امسال تعداد زیادی دانش اموز کلاس فوتبال را به کلاس زبان ترجیح دادند، اونهایی که اومدند بارها بخاطر کلاس فوتبال غیبت کردند. تب فوتبال به مدارس نیز سرایت خواهد کرد و سفره علم نیز در این کشور برچیده خواهد شد.
مسعود
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
دوست عزیزی گفتند که باشگاه ها خصوصی بشه و از صدا و سیما بابت حق پخش پول بگیرند. مگر صدا و سیما خصوصیه که خودش در آمد داشته باشه ؟
صدا و سیما هم از بیت المال ارتزاق می کنه.
مشکل یکی دوتا نیست حل بشه عزیزم.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
از همین جا اعلام امادگی میکنم که چن ماه یه بار برا جلوگیری از فرسودگی بدنی و خستگی این عزیز هراز چند گاهی من بجاش شوت بزنم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
و هر پاس گل این آقا معادل حقوق ماهیانه 8 نفر از همکاران بنده است .
امین
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
کی گفته بیت الماله پول هدایتی از بیت المال نیست واین رو بگم مجانی هم نداده این همه پول زبون بسته رو فردا که خواستن پرسپولیس رو به بخش خوصوصی بدن جبران میکنن و به این آقا میفروشنش و حالا هی بگو بیت المال حالا بگو خوب
جانا سخن از زبان ما گفتی...
نه اینکه بخام ترحم کسی رو برانگیخته کنم، ولی واقعا من که دانشجوی دکتری هستم به خواب هم یک پیکان از خود ندیده ام. همون ماشینی که .....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
دوست من اعتراض باید عملی باشه نه شعاری

من مدتهاست که به این موضوع پرداخت کلان از بیت المال به فوتبالیستها معترضم و از دوازده سال پیش که به این موضوع پی بردم نه به استادیوم میرم و نه از فوتبال حرف میزنم اگر همه این کار رو بکنند شاید اوضاع تغییر کنه
آرش
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
منم دانشجوی دکترا هستم و تو چشم انداز 15 ساله خودم هم یه پیکان از خودم نمیتونم متصور باشم.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
ما که راضي نيستيم. حلال نيست به خدا
من سي سالمه دلم ميخواد برم زن بگيرم بچه داشته باشم. زندگي داشته باشم. وقتي پامو خونه بابام ميزارم ميرم تو اتاق تا باهاشون چشم تو چشم نشم. خجالت ميکشم ازشون. با فوق ليسانس بيکارم. حالم داره از خودم به هم ميخوره دلم ميخواد خود کوشي کنم.
اونوقت اين آمادي ...بيسواد انقدر پول ميگيرن بعد ميرن تو زمين... ميکنن و سرافکندگي مليش ميمونه واسه ما
ظلمه به خدا نمونه بارز ظلمه.
حرومتون. اون دنيا بايد جواب منو بديد. ...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
اشکال نداره هم اینه که وضعیت فوتبال مون اینه فدای سرت شما که ارشد داری بیکاری یه سرایا با پارتی استخدام میشن به جای شما بعد وضعیت ...ه اینجوری
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
من فقط میدونم تو افق 1420 میمیرم .والسلام
مهدی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
جناب دکتر! بخام درست نیست، بخوام بنویسید... متشکرم.
حرف دلمان را زدین
پاسخ ها
بنده ی خدا
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
من یک استقلالی هستم ولی این درست نیست که از بیت المال مال این فوتبال خرج بشه همه تیم ها مقصرهستند از سرخابی ها گرفته تا سپاهان و تراکتور و بقیه تیم ها به غیر از تیم های خصوصی
چشم آقای رویانیان روشن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
رویانیان و غیر رویانیان نداره. چشم تمام مدیران فوتبالی روشن. همشون میلیاردی خرج میکنند. استقلال و پرسپولیس بدتر از همه.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
قراردادهای استقلال و سپاهان بیشتر از این ارقام بود.
جانا سخن از زبان ما میگویی. من دانشجوی دکتری این مملکت با اوضاع فعلی گرانی کتاب و درآمد بسیار ناچیز چند ماه است نتوانسته ام کتاب بخرم. آیا این فاجعه نیست؟ آیا کسی هست که این صداها را بشنود؟ اگر اقایان خودشان اهل این حرف ها بودند و دغدغه کتا بو علم و دانشگاه داشتند از عمق جان این مطلب را در می یافتند ولی حیف!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
چرا متوجه نیستند؟ ماشاءاله همه مسئولین که تو دانشگاهند. تازه بعضیهاشون دانشگاهم دارند ;)
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
ای بابا کتب رو بی خیال، یوزر پسورد گدایی کردن رو بگو تا مقاله باهاش دانلود کنیم
اگر مانند تمام باشگاههای حرفه ای از پول ملت نباشد اشکالی ندارد. اما در ایران از پول ملت است که جای اشکال دارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
اگه فوتبال ایران به بخش خصوصی واگذار بشه آن وقت معلوم میشه چقدر حرفه ایی و اقتصادی است نه اینکه پول بیت المال را که هزار جای واجب برای خرج شدن دارد را بدون حساب و کتاب بدهند با آقایان بازیکن و مربی و دلال فوتبال.
من معتقدم اگر قرار است به درآمد ها اعتراض کنیم اول باید به هزینه های پزشکی اعتراض بشه من فوق لیسانس کامپیوتر هستم حقوق یک ماه من برای پر کردن دو دندان کفاف نمیکنه یا اینکه پول ویزیت یک پزشک برابر حقوق یک روز بنده است و از هزینه های عمل هم که خبر دارین خلاصه درد زیاد است
پاسخ ها
ساغر
| Iran, Islamic Republic of |
۰۳:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
عزیز جان یه پزشک عمومی که به نظر خیلی از مردم هیجی نمی فهمه 300 واحد پاس میکنه!
کل تعطیلات تابستونیش خلاصه میشه تو 10 روز!
بین 2 ترم هیچ تعطیلاتی نداره! در روز های تعطیل باید کشیک وایسته! تازه حقوقش در دوران انترنی 190 هزار تومان هست با 8 الی 9 شب کشیک در ماه و حضور در بخش از 6 صبح تا 2 بعد از ظهر!
7 سال عمر چوانی !
پاس کردن امتحاناتی که هر کتاب حداقل 500 صفحه هست!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
باز همه چیزو با هم قاطی کردی؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
پزشکان حقشونه.
طرف پدرش دراومده...نوش جونش.
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
دوست من مشکل عنوان شده ربطی به پزشک نداره تازه میگه که
کسی از پول بیت المال نباید بخشش بیش از حد و حراج بکنه.
حامد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
پزشک حقشه چون زحمت کشیده. اشکال از پزشکا نیست از نظام بیمه مونه که هزینه ها رو پوشش نمیده. اون بازیکن فوتبال هم زحمت میکشه جای خودش ولی درامدش نباید از بیت المال باشه
مهران
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
مگه بقیه رشته ها نخوندن ئ این کارها رو نکردن . فقط بچه های پزشکی کردن. نه عزیز من همشون ظلمه. ما مبانی کامپیوترمون تو دانشگاه تهران2000 صفحه انگلیسی بود. بیدار شین یک کم رشته های دیگه رو هم ببینید بعد قضاوت کنید.
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
سلام من خودم هم یک لیسانس کامتپیوتر هستم . متاسفانه کارمند مدونین چند بار تا حالا پیش خودم با هم کارام حساب کردیم که پول قرار داد یه فوتبالیست که بعضی وقتها دیپلم هم نداره چند صد سال حقوق ما میشه:
ماهی 1 میلیون تومن ضرب در 12 میشه سالی 12 میلیون تومن حالا اگر یه قوتبالسیت یک میلیارد بگیره تقریبا یک کارمند 84 سال باید بدون وقفه کار کنه تا پول یک سال یک فوتبالیست رو در بیاره آخه نا عدالتی تا کجا.
ضمن اینکه یک پزشک چندین سال درس میخونه زحمت میکشه حقشه که خوب درامد داشته باشه البته این به این معنی نیست که هزینه های درمان پایینه .
احسان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
بعید میدونم خیلی از مردم معتقد باشن که پزشک های عمومی چیزی نمی فهمن...
در ضمن برای شما طبیب دانشمند و زحمت کش چند تا نکته رو عرض می کنم:
1) کسی که فوق لیسانس کامپیوتر می گیره هم مثل همون پزشک عمومی 6-7 سال از بهترین سال های عمرش رو دود چراغ می خوره بعلاوه این که 2 بار باید کنکور بده
2) همچین کسی هیچ گونه تعطیلی بین دو ترم براش تعریف نمی شه چون تا هفته دوم سوم ترم بعد مشغول انجام و تحویل پروژه های ترم قبل هستش.
3) اگر اطبا تا مدتی از عمرشون، خیلی از ایام غیرکاری رو کشیک هستند و البته بابتش دستمزد دریافت می کنند. کامپیوتری ها تا آخر عمر بدون دریافت هیچ دستمزدی و فقط برای ادامه حیات در محیط حرفه ای باید تمام اوقات غیرکاری رو به مطالعه مشغول باشند.
مهدی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
نمیدونم از کجا میگید که پزشکی بیشتر از یه مهندسی کار داره.من خودم فوق لیسانس برقم برادرم پزشکه باور کنید یه دکترای مکانیک یا کامپیوتر یا برق حداقل دو برابر یه متخصص درس میخونه و کتاب پاس میکنه.500 صفحه شکل خوندن سخت تره یا 50 مقاله علمی برای یک درس.
نمیگم پزشکا حقوق نگیرن نه برعکس حقوق اونا مکفی زندگیشون اما یه دکترای فنی هم نباید کمتر از یه متخصص زیبایی دربیاره. خودمونیم رتبه های برتر و آدم های با متوسط هوش بالاتر میرن رشته های فنی.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
دوستــــــــــــــــــان
بنده هم ارشد نرم افزارم اما شما که می گید پزشک زحمت کشیده، سختی کشیبده تا متخصص شده
چرا نمی گید مثلا همین خلعت بری از 14 15 سالگی کلا رفته دنبال فوتبال ... شاید از خواب و زندگیش زده تا تمرین کنه چرا نمی گید از هر چند هزار نفر که این کارو می کنن یکیشون میشه در حد خلعت بری
دقت کنید من هم موافقم که اصلا به این رقمها نمی ارزن بازیکنان ایرانی
اما میگم استدلال شما کلا غلطه
این بازیکنا که میلیاردی می گیرن همینجوری یهو نشدن که حداقل 7-8 سال دویدن تا به اونجا رسیدن
اکثریت بازیکنا هم به جایی نمی رسن ( منظور به نسبت افرادیه که از نوجوانی میرن سمت فوتبال )

نکته مهم اینه که این پولها نباید از بودجه عمومی باشه ...بودجه عمومی باید صرف ورزش همگانی بشه ..باید صرف امکانات ورزشی شهری بشه که متاسفانه مسئولین چون نمی خوان قدرتشون رو در ورزش از دست بدن ، راضی به این امر نمیشن
محمد
| United States |
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
اقا پزشک متخصص حداقل 12 سال از عمرشو واسه تحصیل گذاشته اونم با کلی بدبختی و کشیک و ... تازه باز هم در امد سالیانه یه متخصص معمولی یک صدم در امد فوتبالیست ها نیست!
دانشجوی پزشکی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
حالا که بحث پزشکی و تلاشه... هرکسی در هر رشته میتونه نخبه باشه وبهترین و پرتلاش ترین. اما چیزی که ساغر میگه اینه که یه پزشک عمومی در این مملکت هیچ جایگاهی نداره اگه تخصص نگیره! حقوق اینترنی ما هم که اینه! ضمنا پزشکی در هرجای دنیا رشته متفاوتیه. چون سبک کارش متفاوته.من امروز آخرین امتحان این ترمم رو دادم و 23 شهریور ترم بعدم شروع میشه...این فقط بخشی از رنجیه که یه پزشک تازه در مقطع عمومی میکشه!ولی هر رشته ای سختی خودش رو داره مسلما.حرفی نیست.
با سلام
اصل موضوع نقد پذیرفته است ولی درخصوص حقوق یک استاد راهنما باید گفت که این مبلع بابت پرورش یک دانشجو(که انصافا مبلغ در خوری نمی باشد)تنها بخشی از درامد یک استاد محترم می باشد.واقعیت اینکه دریافتی واقعی یه استاد دانشگاه خیلی بیشتر از این مبلغ بوده
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۰۲:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
مطمئن هستید که خیلی بیشتره؟ چون من استاد دانشگاه هستم و حقوق ماهیانه ام فقط کمی بیشتر از این مقداره
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
با حقوقش چقدره؟ سه میلیون، چهار میلیون، پنج میلیون؟ ده میلیون که بیشتر نیست؟ تهش بر فرض محال یک استاد خودش رو ... بده اندازه یک گل خلعتبری دریافت میکنه! دیدی چقدر خوب شد وضعیت؟!
ناشناس
| United Kingdom |
۰۲:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
والا ما هر چی استاد راهنما دیدیم ،هیچ کمکی نکرده همونم که بهشون میدند زیاده ،آقایون میگند دانشجو خودش باید راهشو پیدا کنه ،یکی نیست بگه آخه این پولی که شما میگیرید واسه چیه پس؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
حسن
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
دوست عزیز یک کارگر ساده باروزی 16 ساعت کار در دوشیفت چی آیا بیشتر از یک میلیون تومان میگیره لطفا کمی واقع بینانه به موضوع بنگریم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
ناشناس جان تو کدوم دانشگاه استادی بگو ما هم بیاییم اونجا! بنده که در فکر هستم کار استادی تو دانشگاه دولتی به صورت پیمانی رو ول کنم برم بنگاهی، نمایندگی برند لباسی چیزی واسه خودم دستو پا کنم. در ضمن جزو نخبگان و استعدادهای برتر هم هستم. اگه دانشگاه شما حقوق ها بالاست بگو منم بیام.
ناشناس
| United Kingdom |
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
خب مگه با کل حقوق خلعتبری مقایسه کردن که انو میگی آخه؟!!! فقط با پاداش یه پاس گل!!! مقایسه کردن!!!
محمد
| United States |
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
فیش حقوقی یه استادیار دانشگاه بین 2200000 تا 2500000 تومانه که حد اکثر با رتبه استادی بشه ماهیانه 4000000!
مقصر رسانه ها هستند که اینقدر فوتبالیست ها را بزرگ می کنند، اگر همین رسانه ها دانشمندان و دکترها و مهندسان را بزرگ نشان دهند؛ آیا باز شرایط این گونه است؟
متاسفم که مطالب این مقاله درسته
عالی بود تابناک. گل گفتی. یک پروفسور بعد از سال ها تحقیق و پژوهش در دانشگاه به مقام پروفسوری میرسه و نهایتا 4 میلیون پول میگیره در حالی که یه فوتبالیست این پول رو در یک روز کاسب می شه.
پاسخ ها
مسلم
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
آنهائيكه منفي ميدن خود فوتباليستها هستند
عجب تیتری زدی بخدا واقعا تیتر عجیبی زدی دمت گرم تابی
كو گوش شنوا
شما فکر کردید چرا در فرار مغزها ایران رتبه اول دنیا را داره. اگرم قبول نکنیم رتبه اول مطمئنا تو سه چهارتای اولیم. شما لطف بکنید یه سری به امتیازاتی که بنیاد نخبگان به نخبگان میدیه بزنید اونوقت پی به دلیل این کار می برید. ایا به نظرتون کل این امتیازات و تشویق ها مجموعا پولش در یکسال چقدر میشه؟ مطمئنم از پول اوردن این اقای بازیکن به ایران کمتر میشه. از ماست که برماست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۴:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
نه برادر
ایران دقیقا رتبه اوله
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
ما فقط رتبه اول رو قبول داریم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
همه جای دنیا به تحصیل کرده حقوق کم می دهند
تو ایران هم نسبت به متوسط حقوق ها مثل انها می دهند.
تا صبح میشینم ترجمه میکنم چشم شده چشم قورباغه .........
متاسفم من داراي مدرك دكتراي PHD از دانشگاه دولتي دنبال حق التدريسي تو دانشگاه پيام نورم كه بعد از يك سال با ساعتي 5000 تومان از من دلجويي مي كند مني كه داراي 12 مقاله بين المللي و 2 كتاب تاليف دارم. اجاره خونه مجردي رو نمي تونم پرداخت كنم چه برسد به.... فقط دل خوش كرده ايم كه ميگند استاد و .....افسوس روز هايي رو مي خورم كه 4 ساعت بيش هم نخوابيدم كاش تو سوم راهنمايي درس و ل مي كردم و دنبال دلالي و و......
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
افسوس تنها واژه ای است که میتوانم بکار برم.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۴:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
فرمایشات این دوستمون عین واقعیته. اگه هم پاشه بره خارج آقایون صداشون درمیاد که وطن فروشه و فلانه و هزارتا حرف دیگه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
كاش يك پارتي پيدا كني و بورس بشي
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
انقدر بدم می یاد یه تحصیل کرده می یاد اینجا برای درامدش ناله و زاری می کنه!
برادر تو راه پول در اوردن از علم رو بلد نیستی خوب
معلوم حق تدریس ساعتی 5 تومن
تو باید بری زیز زمین خونت اختراع کنی بیفتند دنبالت با التماس ازت بخرنش
معلوم از دکتری فقط مدرکش را بدست اوردی نه توانایی هاشو
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
وضع من از تو بهتره
من تو آزاد ساعتی 6 تومن میگیرم :))

خنده تلخ من از گریه غم انگیزتراست
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
دوست عزیز من هم PhD دارم با 10 مقاله بین المللی و وضعیت شما رو دارم درامدم به اندازه ای نیست که بتونم یه زندگی ساده تشکیل بدم... بارها به خودم گفتم که درس خوندن اشتباهه با این وضعیت
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
من ترم پیش مجبور بودم برم دانشگاه یکی از شهر های اطراف برای تدریس هنوز پولش رو نریخته اند، راستی پای درد دل اساتید حق التدریس دانشگاه آزاد نشسته اید روم نمیشه بگم چقدر پول می گیرند تازه با کلی تاخیر
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
منم دقیقا مثل شمام. هزار بار هم آرزوی مرگ کردم
حامد
| United States |
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
این دلیلش مدارک ارشد و دکترای فله‌ای است که مسئولان محترم می‌دن! امروز رئیس سازمان سنجش می‌گفت حدود ۱۰ هزار دانشجوی دکتری امسال ثبت‌نام می‌کنن! (این‌ها غیر از پزشکان است!)
وضع بهتر از این نمی‌شه! شما هم انتظار بهتر از این نداشته باش!
ياسر
| - |
۲۰:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
آره عمر ماها رفت اي كاش من هم دلال ميشدم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
من دکترای دانشگاه صنعتی شریف رو دارم ولی باز وضع منم همینه!!! آیا منم دکترای فعله ای گرفتم؟؟؟
احسنت
بابا جون مادرتون در این این فوتبال مسخره را گل بگیرید
آفرین و هزار بار احسنت..حرف دل هزاران نخبه دانشگاهی..
آفرین. بلاخره یکی حرف دل ما رو زد.
اين جمله يك ان‌شاءالله كم دارد: «...فوتبال ایران به مرگ طبیعی درخواهد گذشت...»

مگه مملكت فقط خواننده داره و فوتباليست كه تا عزا مي شه ميريد فوتباليست ميارين توي رسانه «ملي» و تا جشن مي شه فوتباليست ميارين و خواننده؟؟؟ اين مملكت نخبه و دانشمند و هنرمند ديگه اي نداره؟ گيرم نداشته باشه... غير فوتباليست نداره؟؟ خاك قدم بسكتبال و واليبال توي سر اين باشگاه‌هاي اسم فوتبال ضايع كن. كاراته و تكواندو و كشتي نداريم؟
كشتي گير ايراني بره خارج كشور پول هتل نداشته باشند؟ آدم اين غم رو كجا بگه؟ به كدوم رئيس بگه كه نيشش رو تا بناگوش باز نكنه؟ رئيس خندون فوتبال ايران!!!
فرنگي كاراي ما برن مسابقه جهاني و پول اسكان و غذا نداشته باشند؟...
حقوق هيئت علمي زياد شده بود داشتند خودشون رو مي كشتند كه چرا يه استاد با درجه دانشياري بايد 4 ميليون حقوق بگيره. نپرسيدند مغز درست كردن سخت تره يا عضله درست كردن و آستين حلقه اي پوشيدن و توي خيابون پذ دادن!! دانشگاه رفتن سخت تره و عالم شدن يا رفتن به يه باشگاه تارعنكبوت و با هزار جور زهرمار خود رو پفكي كردن؟ اون وقت هر گل 10 ميليون؟؟؟!! چرا؟ مگه به برزيل و آلمان و فرانسه و انگليس گل زده؟ بابا به فجر سپاسي بايد گل بزنه هاي؟ ر....
تابناك از چي مي ترسي؟ احمدي نژاد هم تموم شد. از كي مي ترسي؟ پاشو برو يه تحقيق سر انگشتي بكنببين شاگرداولهاي كنكور الان كجان. تاپ دانشجوهاي رشته هاي فني و پزشكي الان كجان؟ بچه هايي كه 5 سال پيش عضو بنياد نخبگان بودند هنوز توي بنياد هستند؟ ترو به جان همين حاج محسن آقا، برو يه تحقيق بكن از سال 85 تا الان. هفت سال. عدد هفت هم مباركه. ببين 10 نفراول هر رشته از كنكور توي اين هفت سال كجان؟ ميشن 70 نفر. 70 تا تلفن بايد بزني. ببينم مردش هستي يه خبر درباري ببيني ما تو اين ده سال چقدر به قول احمدي نژاد مغز صادر كرديم؟ حساب صادرات كله و پاچه و خوش گوشت و دنبلان رو هم از خود احمدي نژاد مي گيريم. شما صادرات مغز رو حساب كن.
عمرا اين كامنت رو منتشر كني. اما خودتونم بخونيد بد نيست. دور هم بخنديد به ريش ماها كه هنوز صادر نشديم
مدیر پایگاه مخاطب محترم

تابناک پیگیر سوژه پیشنهادی تان خواهد بود
پاسخ ها
مهدی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۶:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
بسیار عالی
مرداسی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
«....که هنوز صادر نشدیم.....»
و تلخ خندیدم و شاد اشکهایم سرازیر شد به جمله بالا!
تلخ از اینکه قدر نعمتهای خدادادی به این مرز و بوم را هنوز نمی دانیم و شاد از اینکه هنوز مفری هست!! و هنوز راه صادر شدن باز تا بروند جایی که مثمر ثمر باشند این استعدادها.......تلخی و شادی توأمان درد است...و ما دردمندیم.....دردمند سوءمدیریتها....
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
حرفات خيلي جالب بود واقعا به كجا داريم ميريم؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
ناشناس محترم واقعا درست گفتید دم شما گرم

تابناک از این که پیگیری میکنی واقعا ممنونم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
احسنت، عالی بود
خواننده
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
اینایی که وقتی عصبانی می شن حرف منطقی مودبانه می زنند خیلی قابل تقدیرند(ورژن دوستانه اش را خودتان توی دلتون بگید)
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
یکشون منم
رفتم خارجو برگشتم دارم تو کشور کار می کنم
هیات علمی هم هستم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
احسنت ، گل گفتی .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
منتظر پیگیریهای شما هستیم تابناک عزیز
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
چرا فکر کردی منتشر نمی کنه ؟ می بینی که منتشر کرد و به ریش کسی هم نخندید .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
آفرین
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
من یه دانشجوی دکتری هستم، از کانادا و استرالیا دعوت نامه داشتم، گفتم دوست دارم تو وطنم بمونم و به مردمم خدمت کنم. الان پول تو جیبیم موندم، کرایه خونه ندارم بدم. کاش
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
عالی عالی بود ، دمت گرم
هموطن
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
تابناک جان اگر این پیشنهاد را پیگیری کنی تا عمر دارم به آقا محسن درود میفرستم
اگر این این را چاپ نکنید لطفا بخوانید...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
گل گفتی صدای فریادت رو با عمق وجودم شنیدم کاش حداقل این فوتبال مثل والیبال و بسکتبال و کشتی مایه غرور ملی مان بود نه مایه سرشکستگی و مروج...، تابناک تو رو خدا فقط اطلاع رسانی کارت نباشه، پیگیری اخبار تا ته و موی دماغ بی مسوولیتی ها شدن یادت نره
ابی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
دورود به شرافتت .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
ورودی‎های 88 به بعد هنوز مشغول تحصیل اند. پیگیر ورودی‎های 80 تا 87 باشید.
نگین
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
کاش میتونستم هزار تا بهت مثبت بدم+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
ناشناس
| Canada |
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
یکیشون من هستم که ۱۱ ساله کانادا هستم
تابناک عزیر واقعاً گل گفتی و حرف دل خیلی ها را زدی، اما کو گوش شنوا. مطمئن باشید اگر ما به علم و دانش در کنار اخلاق بیشترین بها را میدادیم، حال و روزمان اینگونه نبود و حتی به نفت نیاز نداشتیم و اینهمه از تحریم ضرر نمی کردیم که به فکر چه کنم چه کنم بیافتیم.
آخ آخ آقا حرف دل ریش ریش ما مردمو زدی .
آخه چرا کسی رسیدگی نمیکنه به این موارد .
خلعتبری یه موردشونه . چه پول های کلانی داره توی این فوتبال کثیف و بی افتخار رد و بدل میشه .
نمیدونم چرا حالا کسی خودجوش نمیره جلوی فدراسیون اعتراص کنه! فکر کنید 1 صدم این پول رو آمریکا از مملکت خارج میکرد.اونوقت چه حرکات خودجوشی که تو ایران راه نمی افتاد!!!
آقا نوش جونشون اما از سرمایه دولت نه نه نه !
بخش خصوصی بدین بدون هیج امتیازی از دولت و رانتی از دولت برای ورود خودرو و ....
مستقل مستقل انشا الله 10 برابر به فوتبالیست های عزبز بدن نوش جونشون
معلومه داری از حسادت می ترکی ! نویسنده دوزاری !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
معلومه تو هم بیسوادی وگرنه بحرانی بودن ماجرا را میفهمیدی!!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۳:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
فوتبالستی؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۳:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
به نویسنده توهین نکن . اون کارش نقد مسایلی است که باعث بی عدالتی میشن . نویسنده از فکر بهره می بره ولی دستمزدش کمه .دوزار هم در زمان خودش خیلی با ارزش بود.
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۰۶:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
از ماست که بر ماست
حسین
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
گل گفتی ! تابناک 6تایی چرا برای نکونام که گفته بود اگه دو میلیارد ندید میرم و فدراسیون از جیب خودش داد و الان نمیتونه تیم ملی را پشتیبانی کنه از این تیتر ها نزدی !
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
معلومه تو هم يه فوتباليست شكم پر هستي !!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
از حسودی چی؟
جام به دست آوردین؟
شما هنوز به این نتیجه نرسیدین که فقط بلدین بازیکن بخرین؟
آخه خلعتبری حسودی داره؟
اگه حسودی بود مثل خرید نکونام شروع میکردن به زیر سوال بردن خصوصیات فنیش
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
ناشناس 01:21 شما چند زاری هستی؟ با این کامنتت معلومه که صفر هم واست زیاده!!!
هادی پرایم
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
از کوزه همان برون تراود که در اوست.
آقای نا محترم، کسی با بالا بودن دستمزد فوتبالیست ها مشکلی نداره منتهی زمانی که این پول از درآمد خالص باشگاه پرداخت بشه نه از بیت المال که خیلی ها دستشون ازش کوتاهه و یه عده معدود مثل جیبشون به بیت المال دسترسی دارند، وا اسفا که منم دانشجوی دکترا هستم و وضعم بهتر از همه دوستانی که بالاتر نظر دادن نیست.... بعدم فوتبالی که توش... مدیریت کنن، همین میشه، بدتر میشه بهتر نمیشه، اونور هم بهترین نخبه های مدیریت و بازاریابی رو میذارن به عنوان مدیر باشگاه ها....
یعنی منتشر می کنی؟......
آتا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
یکی دیگه داره با پول مردم حال میکنه تو داری کیسه می کشی؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
ادبیاتت که خیلی شبیه آقای شیرینی سرپرست محترم پرسپولیسه احتمالا یا خود " شیرینی " هستی یا خلعتبری یا رویانیان ولاغیر
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
وای به حال ما که با ابنچنین انسانهایی دمخوریم
همش بخاطر سياست كه قاطي ورزش شده, همشم از جيب مردم ميره.
انصافا بايد اين مقاله هر روز و در تمامي سايت ها و روزنامه ها منعکس شود. اين اوج بدبختي است. اگر فوتبال از زندگي حذف شود هيچ اتفاقي نمي افتد ولي آگر انواع رشته هاي فني- پزشکي و ... از صحنه روزگار محو شوند آيا زندگي امکان پذير هست؟
سوالي که هزاران دفعه براي دانشجويانم در کلاس درس مطرح مي کنم. چرا ارزشها چاي خود را به بي ارزشها داده اند؟ کي مي خواهيم از اين بدبختي خودمان را نجات بدهيم؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
عزیزم شما به فوتبال علاقه نداری ولی اگر واقعا استادی برو تحقیق کن ببین همین فوتبال چقدر اشتغالزایی میکنه و چقدر طرفدار داره
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
دوست عزیز کلی راه اشتغالزایی هست ولی هر شغلی که مفید نیست.بهتر نیست سرمایه های مملکت صرف کارهای مفید برای ملت شود.بردار عزیز ایا ارزوی خودت نیست یه روزی اگر بچه ات بتونه بره درس بخونه و عاقبت به خیر بشه؟!اگر یه روزی افتادی و یه خاری تو پایت رفت انوقت چه کسی به دادت میرسه. اگر نان زحمت کشاورز باشه توان راه رفتن داری؟ بابا چون فعلاً نفعت در این نان باد اورده است مغلطه نکن. الویت این مردم نیازهای اساسی است
به نظرتون گوش شنوایی هم هست؟؟
همونم برای یه استاد دانشگاه زیاده ! فعلا که اساتید دارن به شرکتهای بیرونشون میرسن و 2 زار برای دانشجو وقت نمیزارن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۳:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
این هم اشکال از نظام حقوق دهی هست!! اگه به اون استاد دانشگاه هم یک دهم خلعتبری می دادند فقط توی دانشگاه پژوهش میکرد نه اینکه برای یه لفمه نون چند تا شرکت درست بکنه یا توی اونها کار بکنه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
خوب این مشکل هم ناشی از عدم توجه کافی به اساتید براومده وگرنه استادی که از لحاظ مالی و اعتباری در حد یک فوتبالیست باشه دیگه نیازی به کار کردن در بیرون نداره
امیر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
آخه مشکل اینه که توی فوتبال حداکثر 100 نفر از این پولها میگیرن ولی ما هزاران استاد دانشگاه داریم.این هم فراموش نشه که این همه دانشجو برای چی داره تربیت میشه؟؟؟؟
دانشجوی دکترا در سلف دانشگاه دولتی: میشه یه کم بیشتر بریزید؟
مسئول توزیع غذا: نخیر نمیشه!
دانشجو سرشو انداخت پایین و رفت...!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
بخدا خیلی ما دانشجوها بدبختیم. کجاس عدالت عدل علی؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
وجدانا تو دانشگاه هر روز این صحنه رو میبینم. خدای من شاهده عین واقعیته. خودمم دانشجوی دکترام و برا خودمم پیش اومده.
واقعا جاي تاسف داره
يه دانشجو بايد كلي بدوه اين ور اون ور با تعهد و غيره تا 300هزار تومن اونم برا چهار ماه بهش بدن بعد كه درسش تموم شد يقشو بچسبن اقا پولمونه بده ....

آره اين راه تحول علميه...
واقعا من موندم،منی که یه عمر درس خوندنم و رشته معماری رودر بهترین دانشگاه ایران خوندم و هنوز واسه یه همایش بین الملی تو ترکیه که پولش 100یورو میشه باید منصرف بشم به کارهای دیگه بپردازم و ایده های پژوهشی مو در مجلات معماری داخلی ایران جستجو کنم اون وقت این اقایان نمیدونم به چی اعتقاد دارند که این پول ها رو هزنیه می کنند.......اخه بابا من خودم یه پرسپولیسی هستم اما باید امثال نکونام و خلعتبری این پول های رو لیاقت داشتنش متناسب با کاری که می کنند دارن؟؟؟منبع درامد پرسپولیس و استقلال کجاست؟مسی که سالی 50 میلیون یورو میگیره مالیات رو ازش می گیرن و حساب و کتاب داره و واقعا واسه باشگاه درامد زایی داره و حق اسپانسر باشگاه و خیلی چیزهای دیگه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
برای مسی یا هر کس دیگری هم زیاده به نظر من. مگه فوتبال واقعاَ چی داره که این پول ها توش هزینه میشه. اونوقت یک آدم با استعداد که ممکنه هزاران خدمت ازش بر بیاد حتی اگز نوبل ببره فقط 1 میلیون دلار می گیره. زیاد تناسب ندارن نه؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
خدا وکیلی تو چهارصد و سی هزار تومن پول نداشی که بری؟؟؟؟!!! اگه نداشتی که داداش من دیگه حرفی برا گفتن ندارم. آخه چی می تونم بهت بگم ؟؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
رضا جان تو پول همایش ترکیه رو نداری من پول همایش های 200 هزار تومنی داخلی رو هم ندارم، مقاله می فرستم برای سخنرانی پذیرفته میشه اما چون پول ندارم باید انصراف بدم با این کار میخوایم علممون پیشرفت هم بکنه، الان که دارم اینها رو می نویسم باید کنگره رویان می بودم ولی ...
واقعا ظلم بزرگی در حق این مملکت شده.
مطلب بسیار زیبا و حرف دل بسیاری از تحصیل کرده ها و سایر مشاغل و اقشار جامعه علی الخصوص حقوق بگیران است. ولی متاسفانه امیدی به اصلاح این وضعیت ندارم.
منظورو نفهمیدم؟؟؟؟؟؟؟؟
بیخیال بابا بچسب به دربی!!عشق است پرسپولیس66666
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
گنجشک لالا،شما بخواب کوچولو
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۳:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
سرخوش و بی خیال :-( ....
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۰۶:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
آن کس که نداند که نداند که نداند -درجهل مرکب ابدالدر بماند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
حالا فهمیدید واسه چی تو این مملکت فوتبالیست مهم تز استاد دانشگاهه؟
محمود
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
پولو یکی دیگه گرفته، عشق و حالشو یکی دیگه می کنه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
خوش به حالت نمی فهمی راحتی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
عمو برو در خونتون بازی کن
شایان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
چون دستت تو جیب خودت نیست نمیفهمی!
ایشالا یه روز..... ای بابا ولش کن خوش باش.
شماهایی که نقد میکنید از جذب خلعتبری. چرا تا حالا به این فکر نیفتادید؟چرا نیم فصل قبل که مجیدی به استقلال اومد به فکر بیت المال و این حرفا نیفتادید؟چرا اول فصل 7 میلیارد به شخص نکونام پرداخت شد کسی به فکر بیت المال نیفتادید؟خیلی جالبه چرا کسی ... فتح الله زاده رو ندیده؟ جمع کنید کاسه کوزتونو.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
نوع نگارش مطلب رو بخون. حداقل یک دفعه تا ته بخون. گفته خلعتبری یک مصداقه و وضعیتا همه بازیکن ها همین طوره و باید وضعیت عوض شه. وقتی خوندی، کامنت بنویس. باشه؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۴:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
معلومه که یه پرسپولیسی متعصب هستی که تا دیدی از کار اشتباه تیمت انتقاد میشه سریع جبعه گرفتی. حرف این مقاله حقه. کاری که انجام شده ظلم به همه ملت ایرانه و شما هم لطفا از ظلم دفاع نکنین..
مهدی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
از ادبیاتت معلومه که خیلی فوتبال رو دنبال می کنی بالاخره باید یه فرقی بین کسانی که علم و دانش براشون ارزشمنده با کسایی که خلعتبری و امثالهم براشون ارزش داره باشه !
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
مصداق های بهتر از خلعتبری هم تو این فوتبال زیاده. چرا نرفتن سر وقت اونها؟؟؟؟؟
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
همین که آقای رویانیان نگذاشت یک بازیکن مطرح ایرانی با لباسی که خلیج عربی بر رویش چاپ شده بود فوتبال بازی کند دمشون گرم.
امیر
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
تو اصلن منظور رو نفهمیدی به استقلال وپرسپولیس ربطی نداره
پرتوزاده
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
موضوع اینجا سر کل کل استقلال و پرسپلیس نیست، اتفاقا یکی از مسائلی که باعث شده این مسائل زیاد بشه سو استفاده از همین طرفداری های افراطی هواداران بوده
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
میدونی چرا اون وقت ها کسی به فکر نقد نیفتاد؟
چون تیم نتیجه گرفت.چون اون ریخت و پاش ها نتیجه گرفت. این جناب مدیر عاملتون تا به حال چه قدر پول بیت المالو ریخته دور؟

همون قرارداد ژوزه که یه نیم فصل هم نموند برابر کل قرارداد های استقلالیه که قهرمان شده و اومده جزو 8 تیم برتر آسیا و 90 تیم برتر جهان.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
رضایی جان برو بابا دلت خوشه، صحبت از فوتبال بی فایده در ایران است سبز و قرمز و آبی و سیاه و ... چیه دیگه همین شماها هستید که لی لی به لالای آدم های بی لیاقت میگذارید و بزرگشون می کنید
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
بیسواد!!!! این مقاله نقد کل فوتبال بدون بازده و بی کیفیت ایرانه. مجیدی کیه، خلعتبری کیه ...
همه این بدبختی زیر سر این عرباس که بازیکنای ایرانو پولکی کردن! رقم بالا میدن نرخ بازیکن میره بالا وگرنه این بازیکنا ارزش 100 ملیون هم تدارن!
پاسخ ها
حسین
| United States |
۰۳:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
اگر عرب ها پول اضافی دارن و می خوان پولاشونو آتیش بزنن یا بدن بازیکن ایرانی خوب بدن. دلیل نمی شه تو کشوری که نرخ بیکاری جوونا 30% و وضعیت اقتصاد بحرانیه یک عده ... از جیب مردم از بیت المال اینجوری خرج کنن!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
داداش گردن عربها ننداز. ما خودمون آخرشیم.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
واقعن يه سري ها اصلن نفهميدن مقاله چي ميگه.
به نظر شما الان واقعن بحث سر خلعتبريه؟؟؟
اين قدر سطحي نگر نباشيد. تا کي ميخوايد بندازيد تقصير اين و اون فسادهاي مملکتو.
تا الان آمريکا و روسيه و انگليس و فرانسه بودن الان هم عربا
مگه ما خودمون انقدر سست شديم که عربها اراده کنند بيان در حق جووناي مملکت اين قدر ظلم کنن همه هم بشينيم ببينيم.
تا وقتي فکرمون اينه وضعمونم اينه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
ناشناس محترم دوم دقت کن؛
واقعاً - اصلاً
سالهاست حالم از فوتبال این مملکت به هم میخوره و دلم میسوزه برای دیگر زحمت کشان عرصه ورزش که به اندازه یک صدم فوتبالیها بهشون بها داده نمیشه............تاسف....امیدوارم در این 4سال پیش رو مشکلات ورزشیها حل بشه و فوتبالیها هم به حقوق حقه شون برسند!
از مسولای کشورمون عاجزانه خواهش میکنم در این فوتبال که نه توش مدال میاریم نه قهرمان میشیم و فقط زور میزنیم که تازه بریم جام جهانی و وقتی رفتی اونم بعد این همه خرج باید دعا کنیم کمتر گل بخوریم 'گل بگیرید تخته کنید نابودش کنید اخه مسلمونا نصف این خرجارو واسه جاهای دیگه میکردن توش حداقل یه حرفی واسه گفتن داشتیم!بخدا!
من دانشجو مهندسی عمران که تازه تو رشته های دیگه مهندسی به درآمد خوب معروفه باید 4 سال لسانس بخونم بعد 2 سال صبر کنم یا تو این 2 سال ارشد بخونم و بعد دوباره کلی آمادگی کسب کنم برای آزمون های نظام مهندسی تا بتونم سر 26 سالگی حداکثر سالی 20 ملیون دربیارم تازه این درحالی هست که من پارتی مناسب و مدرک از دانشگاه خوب داشته باشم در غیر این صورت که کلاهم پسه حالا این آقا که فرق x رو از y نمی شناسه باید بیاد درآمد یک سال من رو تو یک بازی بگیره و من نتونم برای یک آزمایش کوچیک زلزله شناسی یک ریال بگیرم از دانشگاه چون بودجه نداره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۴:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
برو بابا دلت خوشه
تو که اول خطی الکی خودتو علاف نکن. از الان برو دنبال کاری چیزی.
میلاد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
2 سال سربازی رو یادت رفت
به همه قول میدم که حتی یه بار دیگه فوتبال این کشور را نگاه نکنم.
(لطفا چاپ کنین)
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
ما که خیلی وقته کاری به فوتبال ایران نداریم...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۴:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
جالبه این صفحه پر شده از کامنتهای روشنفکری که فوتبال ایران چقدر مضحکه و ارزش دیدن نداره!!!! من الان یه سوال پیش اومد برام پس اینایی که بعد از صعود به جام جهانی ریختن توی خیابون و از فرط شادی سر از پا نمیشناختن دقیقا از کجا اومده بودن؟؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
ناشناس 4:48
اول این که اگه دقت کنی میبینی که بیشتر کامنتها از طرف قشر تحصیلکرده و باسواد هست ولی تو خیابون هر کسی میتونه بیاد وشادی کنه
دوم این که مگر شرکت در جشن پیروزی تیم ملی مستلزم این هست که حق تمام ملت ندیده گرفته بشه؟ یعنی اگر فرضا تیم ما در جام جهانی قهرمان بشه باید بیان و منزل شخصی جنابعالی رو بدون اجازه شما بعنوان حق الزحمه به عوامل تیم هدیه کنند؟ فکر نمیکنی این منطق شما مشکل داره؟
محمد از بلفاست
| Ireland |
۲۱:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
خیلیاشون اونایی هستند که اصلا نمیدونن اینترنت چیه و فقط میان توی اینترنت چهار تا عکس و آهنگ دانلود کنن... اینایی که میان تابناک میخونن دنبال یه جایی برای فریاد زدن هستند ودغدغه دارند
بخدا عین حقیقته...ما چه گناهی کردیم که داریم درس می خونیم بدون هیچ آینده ای! تو سومین دانشگاه این مملکت!؟؟
پاسخ ها
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
من هم تو سومین دانشگاه ایران درس میخونم و اصلا به آینده امیدی ندارم

جای بسی تاسف
پس این جنبش های عدالتخواه که خیلی اهل بیانیه دادن هستند کجا تشریف دارند. چند سال هست این وضعیت در فوتبال هست و هر سال یک انتقادی میشه و دیگه خبری نیست تا سال بعد که دوباره در حد یک انتقاد.
من با 31 سال سن با مدرک فوق لیسانس نمی تونم کار پیدا کنم. آزمون های استخدامی هم ظرفیت کم هست و بسیار سخت هست که از بین هزاران نفر ثبت نامی برای یک شغل، قبول بشی. میلیارد میلیارد برای فوتبال خرج میکنند اما هیچ فکری برای بیکاری جوانان نمی شود. سهم من از پول نفت، 45 هزار تومان هست اما سهم عده ای قلیل، میلیاردها تومان.
سلام
واقعا شما خیلی جرات داشتین که همچین خبری رو تؤ سایتتون گذاشتین، بچه یادتونه چند سال پیش تیم ایران در خانه و در حضور رئیس جمهور تؤ ورزشگاه آزادی به عربستان باخت یاوتونه؟؟؟؟ چقدر شرم آور بود!!! بنظر من ما تؤ فوتبال به جایی نمیرسیم،اون پولهارو نصفش رو به رشته های دیگ ورزشی صرف کنن نتیجه می گیریم. من دانشجوی ارشد دانشگاه تهرانم رشته مهندسی، بخدا کتاب برا من شده کالای لوکس نمیتونم بخرم،پول برای اجرای پایان نامه نمیدن،حداقل تؤ خرید کتاب بهمون کمک کنن ثوابه،بعضی از همکلاسیام که دستشون به دهنشون میرسه هرجور شده میخان از این کشور برن،این برا مملکت بد نیست؟
فوتبال رو تحریم کنید
در ایران همه چیز برعکسه، کسی که بخواطر پول رفته لباس ضد خلیج فارسی هم پوشیده بجای اینکه تنبیه بشه بهش پاداش هم میدن با این بازی...
مدرسه سوم ابتدایی من بدون هیچ تغییری الان شده دانشگاه غیرانتفایی وقتی که این قدر دانشگاه بی مصرف توی کشور هست خوب معلومه که سر ارزش دانشجو و بودجه و اعتبار چه بلایی می اد کلا در رشته های فنی
علم = (حداقل چهار الی شش سال عمر بر باد رفته + تحقیر شدن + ...
کسی مخالف خرج کردن پول در فوتبال نیست ولی بعید میدونم کسی راضی باشه یک ریال از بیت المال به این فوتبال خرج بشه، بهترین راه کوتاه اومدن دولت و خصوصی کردن تمام باشگاه هاست... الان خیلی ها هستند که حاضرند باشگاه ها رو در یک رقابت منصفانه خریداری کنند...
حالا بینیم ای حرفا جدیده یامگه سال قبل نبود

حالا چی شده
هرچندحیف از پول برااین فوتبال
من از این حرفی که میزنم مطمئن نیستم ولی فکر میکنم اگر به قول شما شیر نفت یا کمکهای دولتی رو به فوتبال ببندند مشکل چندانی پیش نمیاد. فوقش فوتبالیستهای تاپ کشور جذب باشگاههای خارج کشور بشن که باز فکر کنم میشه در تیم ملی اینها رو استفاده کرد. به هر حال بازیکنها سعی خودشونو برای بهتر شدن و پیشرفت خواهند کرد.
این پولها را می توانند خرج کنند اما جاده روستاییان بیچاره گرفتار پشت سد را نمی توانند!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
من نمی دونم کی داره از این فوتبال سود می بره وگرنه مثل خودروسازی همش ضرره و هیچ صرفه ای نداره و لی اینا ول کن نیستند بابا این پول را جای خرچ کنید که اخرش یک نفع ملی داشته باشه نه همش ضرر اخه تا کی؟ مگه بیت المال مال نباید در جایی خرج شود که سودش به همه برسه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
به کمیسیونی که بابت قراردادها رد و بدل میشه دقت کن متوجه میشی چرا جلوی این پرداختها گرفته نمیشه
نمی دانم چرا اکثرا فوتبالیست را با استاد دانشگاه مقایسه می کنند. این دو هیچ سنخیتی با هم ندارند که بخواهند مقایسه شوند. اگه قراره مقایسه ای هم صورت گیره باید استاد با استاد (که در همین زمینه هم تفاوت زیاد است) و فوتبالیست با فوتبالیست باشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
مقايسه ماهيت استاد با فوتباليست نيست جانم!!!!!
مقايسه درآمد و تأثير گذاري دو قشر از جامعه باهمه.
مقايسه زحمت افراد باهمه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
بحث سر درآمدهاست بین یک گروه با شان و جایگاهی به مراتب بالاتر از گروه دیگر، غیر از این معلومه که قابل مقایسه نیستند
خدا وکیلی حرف دل ما رو زدید.
مقایسه کنید با این قضیه که بورس ها رو همین چند روز پیش قطع کردند به خاطر کمبود بودجه .
واقعا بودجه کجا هزینه بشه بهتره؟
من هم یه استاد دانشگاه هستم .مطلب تابناک درسته ولی ببیند من وشما ازروز اول مسیرمون رواینطوری انتخاب کردیم والا همون موقعی که ما هم دبیرستان بودیم ورفتیم دانشگاه وضع فوتبالیست ها هم همین بود و ما این وضعیت رومیددیم واگه می خواستیم والبته اگر کمی هم استعداد فوتبال هم می داشتیم الان ما هم جای اونا بودیم نه!! اون ما هم خودمون محق می دونستیم که این پول هارا بگیریم!! ولی خوب ما مسیرمون رو تحصیل وعلم گذاشتیم و نباید هم اعتراضی داشته باشیم ولی مطلب اصلی اینه که پولی رو که به این فوتبالیست ها میدن از پول نفته نه ازدرآمد باشگاه واینه که درده والا همه جای دنیاپول های خیلی خوبی به فوتبالیست ها میدن که درمقایسه با اونا ما خیلی کمترمیدیم البته سطح فوتبالیست های ماهم پایین تر ازاونهاست ولی درکل من به عنوان یک مدرس وکسی که درحوزه علم کسب روزی می کنم به هیچ قیمتی حاضر نیستم که جای این فوتبالیست ها باشم نه اینکه اونا کارشون سخته ویا...نه بلکه من مسیری رو که برای خودم انتخاب کردم رو دوست دارم و ارزوی دوران نوجوانی ام بوده و بااینکه ازنظر درامدی هم به سختی میگذره راضی ام موفق باشید
پاسخ ها
آرش
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
وقتی نوع فکر استاد مملکت ما این باشه دیگه از یه بیسواد نمیشه انتظار چندانی داشت. البته بعید میدونم استاد باشی! و البته اینم گفتی که خودتو گول بزنی و دلت نسوزه!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
استاد نگرفتی مطلب، ایراد به زیر ساخت فوتبال مملکته
میلاد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
موافقم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
من مثبت دادم ولى خدا شاهده اون موقع که ما بازى مى کرديم پول چو لباس رو از جيب ميدادىى تعصبى داشتيم تا هم حرفه
اى شروع شد ديديم اينجا هم پارتى بازى و هزار کثافت بازيه فوتبال رو نه ميبينم نه بازى مى کنم والسلام25ساله
بر وبچز تابناک دوباره زدید تو خال فقط پیگیری یادتون نره
جانا سخن از دل ما مي گويي الان چند روز است تيتر خبرهاي مهم ورزشي از صدا و سيما شده اين اقا به الله قسم با اين پولي كه خرج اين اقا شد مي شد چه كارها كرد چه بسيار بيماراني كه براي خريد يك قلم دارو مانده اند
صوری درسته نه سوری.
به خدای احد و واحد یکی میشناسم که برای ثبت نام این ترمش انگشترشو فروخته جواب این همه ناعدالتی با کیه؟!
آنوقت میخوایم تو این اوضاع رانت خواری کسی پروفسور این مملکتم بشه
واسه همینه جهان سوم شدیم
خیلی از حرفاتون درسته. مملکت به تحصیلکرده بیشتر نیاز داره تا فوتبالیست. من خودم تو دانشگاه دولتی درجه یک درس خوندم ولی حقوقمون بعد از بیست سال سابقه در سال به یک گل خلعتبری نمی ارزه!
خوب خیلی ها میخوان که جوونا سرگرم باشن و به خیلی چیزا گیر ندن. این پولها برای سرگرم کردن مردم خرج میشه. اگر دولت می خواد کار مفیدی بکنه باید این فوتبال رو خصوصی کنه و انوقت هرچی که به فوتبالیست دادن نوش جونش. هرچند در این صورت باز هم به تحصیل کرده ها نمی رسن. حداقل اینکه اون وقت ما کمتر حرص می خوریم. الان دستمزد یک مکانیک بیسواد در مقایسه با یک مهندس تحصیل کرده در دانشگاه و حتی یک استاد دانشگاه چقدره؟ بچه که بودیم اشتباهی آدرس دادند که علم از ثروت بهتره!
من خودم کسی هستم که تندیس دو جشنواره بین المللی رو دارم ولی الان برای توسعه کارم گیر هزینه های اولیه پیاده سازی هستم ... این انصافه ؟؟؟
قدیما می گفتن برو درس بخون واسه خودت کسی بشو...
الان خود من که دانشجوی دکترام قلم پای بچمو خورد می کنم اگه بره سراغ درس
ثبت نامش می کنم کلاس فوتبال بعدش یه کم ÷ول به دلال میدم بره واسه هر گلش 100 میلیون بگیره
سلام

چرا ارزش یک دکتر با یک فوتبالیست مقایسه می کنید. تمامی مربیان فوتبال و تمامی بازیکنان فوتبال ارزش و اخلاق آنها بین خودشان مقایسه و ارزش گذاری کنید , قابل قیاس با ملت نیستند . ملت یک مقام و منزلت دیگری دارند.
صحبت از پژمردن یک گل نیست ،
جنگلی آتش گرفته است .
پول بیت المال به پای این افراد ریخته میشود ، بدون زحمت ...
سلام
واقعا متاسفم که پول این مملکت داره میره توی جیب یه سری آدم که هیچ سودی واسه این ملت و کشور ندارن
سلام آقای خلعتبری آگاهانه به لیگ جعلی امارات رفت . باید تنبیه مشد نه تشویق .
دریافت و پرداخت این پول ها شبهه ناک است !
بايد كل ورزش تعطيل شود مملكتي كه مردم نون ندارند بخورن نبايد كسي ورزش كند . كارگران شركت ها پول ندارند و دارند تعديل مي شوند بعد ورزش آن شركت بازيكن ميلياردي مي خره .
یک بازیکنی فقط و فقط برای پول بیشتر حاضر میشه در لیگ جعلی بازی کنه. بعد ما عوض برخورد قضایی با وی تشویقش هم می کنیم و طرف بعد از اینکه فهمیده که چه خبطی کرده و در ایران چه جوی علیهش ایجاد شده با منت حاضر میشه برگرده.
اوضاع حال حاضر ممکلت نتیجه همین سوء مدیریت ها است.
مسئولين محترم ما فوتبال نخواسته باشيم چه كسي را بايد ببينيم؟؟؟ من با مدرك فوق ليسانس برق در يك گوشه ي دور افتاده و دور از خانواده مشغول به خدمت هستم.حساب كه مي‌كنم تمام پولي كه من در طول 20 سال كار كردن ميگيرم به اندازه قرارداد يك سال اين آقايان يه اصطلاح فوتباليست است.من كه راضي نيستم حق امثال من ميره تو جيب اين فوتباليا
مگه این آقا تا پارسال که توی این فوتبال بود چه گلی به سر فوتبالمون زد که حالا با این همه خرج و واریز پول بیت المال به حساب عربها بیاد و کار خاصی بکنه.
من فکر میکنم این آقای به اصطلاح خیر بزرگترین اشتباه عمر خودشو کرده
ما این همه ادم بیکار ونیازمند تو کشور داریم اگه واقعا این آقا خیر بود باید این پول ودراین راه خرج میکرد
این آقا یا پول مال خودش نبوده یا آدم کسی دیگه ای
پاسخ ها
شایان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
اون آقای به اصطلاح خیر هم حتما نفعی از این کار میبره وگرنه این پولو در راه خدا خرج میکرد نه در راه خلعتبری.
آخر چه فوتبالی . نه تکنیک نه تاکتیک. خدا وکیلی باید خرج این فوتبالیست ها را از بیت المال جدا کرد تا خودشان درآمد درست کنند.
یک هفته هست منتظرم صدای یک نفر در بیاد .
تابناک بالاخره تاپیک زد.

آقایون لطفا پیگیری کنید. کسی که این پولها را خرج میکنه خَیر نیست!!
اگه جاهای دیگه هم مثل فوتبال باشه که هست پس .............................
من كارشناس ارشد بيوشيمي باليني هستم.در دانشگاهي مشغول كار موقت هستم.اما بدليل كسري بودجه در جايگاه اصلي خودم نيستم.در جواب تمامي كساني كه اين مقاله و امثالهم رو به سخره ميگيرن و با شنيدن اين مطالب بجاي قلبشون، حسادت دونشون بغض ميكنه يك بيت از عطار رو نثار ميكنم.من موندم اگه 1000 سال پيش هم اين فوتبال بود حافظ و سعدي و بوعلي سينا و ... هم ايران ميموندن يا مهاجرت ميكردن.اصلا عارف و شاعر ميشدند.الان كسي ميشناختشون يا همچون پرفسور عادلي ها ناشناس در ايران بودند و محترم در كانادا.؟؟اي دل غافل.اين بيت در جوابتان و نوش جانتان:

عقل تو چون قطره‌ای است مانده ز دریا جدا

چند کند قطره‌ای فهم ز دریای عشق
اگر نظر سنجي ديشب رو توجه کرده باشيد متوجه مي شويد که برد دو تيم پرسپوليس و استقلال چه انرژي رو مي تونه به جامعه تزريق کنه . بنابراين هزينه کردن براي دو تيم سرخ آبي هزينه براي نشاط بخشيدن به جامعه است . يعني بيت المال رو بجا خرج کردن است .
پاسخ ها
چوپان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
در گفته شما شکی نیست ولی درست نیست که همه این هزینه ها از بیت المال باشه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
حامی اصلی استقلال و پرسپولیس همانا صدا و سیما و مطبوعات و دولته که این روزها این دو تا تیم همان تیم های قدیم نیستند و محبوبیت قدیم را ندارند.
ولی چون جوان ها به سرگرمی نیاز دارند باید این تیمها حمایت شوند!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
آره تاثیر این نشاط انقدره که حتی بر شیشه های اتوبوسهای خط واحد هم اثر میکنه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
اگه با این پول حقوق کارمندا و کارگرا رو زیاد کنن صد برابر این انرژی رو تزریق می‌کنه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
نشاط برای چند نفر ؟ 2 میلیون 3میلیون اقا اصلا10 میلیون. بقیه مردم پس چی هموطن عزیز. ما نمی گیم خرج نکنن.میگیم از جیب مردم خرج نکنن.من راضی نیستم و اگه مسلمون هستی باید معنای راضی نبودن را بدونی؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
میدونی قیمت داروهای سرطانی چقده؟؟؟؟؟؟
فوتبال ما با بی سوادی آمیخته شده چه بازیکنش و چه تماشاگرش
برابر500 سال حقوق یک کارگر بدبخت
واقعا از ماست که بر ماست
وقتی تو تلوزیون نشون میده تماشاگر از شهرهای دور دست برای دیدن یه بازی می آد و شب تو سرما تو خیابون می خوابه وهزاران بدبختی و حقارت تحمل می کنه نتیجش همینه
تماشاگر نره استادیوم تا بسات این خیمه شب بازی جمع بشه
برای 10 هزارتومان افزایش حق مسکن کارگران هزار بابول درآوردن چیزی که به تقریبا نصف جمعیت(دوازده میلیون -خانواده سه نفره) این مملکت مربوطه این درحالی است که کارفرمایان که بزرگترین آنها دولت است از گرانیهای اخیر بیشترین سود را می کنند...
فقط می نونم بگم حیف از طلا که خرج مطلا کند کسی ...
راهکارش اصلاح نظام مالیاتی و اصلاح نظام آموزش مهارت محوره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
راهکارش آموزش از راه دوره
این که این قرار داد با این وضعیت اقتصادی درسته یا نه؟ قضاوت با اهل فن و بزرگان. ولی ای کاش یکم برا پاداش برا با اخلاق بودن این دوستان فوتبالیست میگذاشتنند.مخصوصا خلتعبری عزیز فکر نمیکنم حرکات و بی احترامی هاش رو کسی یادش رفته باشه....
تابناک دستت درد نکنه ولی داغ دل این همه جوون رو تازه کردی. تو رو به خدا پیگیر باشید
بازهم بيچاره كارمند كه حتي تو دعوا ها هم جز آدم به حساب نمي ياد و نميگن با چندر قاز حقوق چطوري اجاره ميده ، تحصيل بچه هاشو تامين مي كنه و... كه واقعيت اينكه كارمند يك مرده متحرك تو اين مملكت هستش .
کسی با پرداخت پول کلان به بازکنان مخالف نیست. کما اینکه در کشورهای اروپایی نیز فوتبال یکی از راههای درامد زایی است. با این تفاوت که ما در ایران خود با این همه سرمایه عظیم، توانایی برقراری تعادل را نداریم. از مسئولان عاجزانه خواهش می کنم به فکر بچه های این مرز و بوم داشته باشند. منم عاشق کشورم و خاکش هستم. خواهشا به فکر همه مردم باشید
خوش به حال آمریکا و اروپای از نظر ما بی فرهنگ که وا میستن نگاه می کنن و بعد از اینکه هزاران ئانشجو فارغ التحصیل شدن اون نخبه هاش رو جمع می کنه می بره. ما هزینه تحصیل می دیم اونا استفاده می کنن. آی دمشون گرم. حقمونه
روز 6 خرداد 92 نام لیگ امارت تغییر کرده و قرارداد خلعتبری 10تیر ماه با عجمان ثبت شده. یعنی او بعد از تغییر نام لیگ امارات روانه آن کشور شده؟!
تابناك محترم
اينكه گفتي عقده اي بود در دل ما

كمي هم بد نبود وضعيت ديگر متخصصين غير از فوروارد يك تيم رده پانصدم جهاني بدانيم

در سال 55 در رشته مهندسي شروع به تحصيل كردم ده سال به خاطر انقلاب فرهنگي و.... كوپ كرديم در سال 65 در موقعيت موشك باران رفتم سربازي نزديك 3 سال بدون خدمت احتياط اومدم بيرون دنبال كار الان 26 سال سابقه كار مهندسي دارم ولي سالي 18 مليون هم دستم نمياد امسال فقط شهريه دخترم 12 مليونه اونوقت مي خواي مملكت درست بشه ؟ نه اين مملكت با اين نخبه پروري داره سقوط مي كنه البته از نظر دولت قبلي همه چيز در حد اعلاست ولي اونهايي كه مي فهمند...
باسلام
جناب اقایی که حاضرشدی مبلغ به این هنگفتی را به ان کشورعربی بدهیدتااقای خلعتبری راانتقال به پرسپولیس بدهند با این هزینه امکان ساخت چهاردرمانگاه وجودداشت
سیاستمداران ماچه درفدراسیون فوتبال ودروزارت امورخارجه نیایداجازه بدهندکه چنین اسم جعلی دراین کشورعربی ایجادگردد
کاش پول بیت المال رو برای کسانی خرج میکردن که برای این مملکت افتخاری بیارن مثلا کشتی گیرا وزنه برداراو...مطمئن باشید مردم حق خودشونو حلال نمیکنن بخصوص به اونایی که تصمیم میگیرن همچین پولایی به فوتبالیستا داده بشه اونم این فوتبالیستایی که هیچ گلی به سر ایران نزدن هیچ،همیشه باعث آبروریزی ایران شدن،لا اقل یک صدم این پولا رو بعنوان پاداش بدین به اونایی که مدالهای بین المللی بخصوص المپیک رو میارن. اینهمه زوری که تو این مملکت میزنن تا فوتبالیستا یه چیزی بشن(که نمیشن)مث این مامانا میمونه که با لیوان آبمیوه و شیرکاکائو دنبال بچه هاشون میفتن وبا هزار قسم وقرآن که دو کلام درس بخونن اونام آخر کار هیچی نمیشن. وضع فوتبال ایران وقتی که پولی نبود خیلی بهتر بود.فقط اونی که اهل فوتبال بودن میومد و با غیرت وتعصب ایرانی بازی میکرد.افتخارات ایران هم بیشتر مربوط به همون زمانه. نه حالا که پای پول و رانت و .... به میان اومده.اگه از این پولا به آقایون مسول چیزی نرسه این اتفاقا
هم نمیفته و این ارقام میلیاردی جابجا نمیشه.
منم لیسانس حسابداری دارم تازه نامزدم هستم و الان با ماهی 250 هزار تومن و 15 روز بیمه در ماه مشغول کارم. خدایا به تو پناه میبریم از اینهمه بی عدالتی و گرانی
فوتبال کشورما علمی نیست .اگرکمی دقت کنیم به غیرازافراد انگشت شمار افراد تحصیل کرده نسبت به اروپا دراین رشته بسیاراندک است . فوتبالیست های ما ازنظراجتماعی درطبقات پایین جای دارند.
این مسئله در مدیریت این ورزش هم نفوذدارد.به همین علت است که بازیکنان فوتبال ما درمواجه با این مقادیرهنگفت دچارشوک میشوندوازادامه مسیر بازمیمانندونمی توانندتیم رابه جای رفیعی برسانند.فوتبال باتلاق بیت المال شده است .
حقوق 166 سال من به جیب عجمان رفت
چی بگم؟
خودتون قضاوت کنید!
فوتبالیست های ما فعلا درآمدشون رو الگوبرداری از بازیکن خریدن کشورهای عربی کردن !!!!
از اون روزی می ترسم که بگن ما چیمون از گرت بیل کمتره !!!
توروخدا همون دربی رو نگاه کنین ، ببینین چندمیلیارد تومن پول بی زبون بیت المال داره تو زمین می چرخه ...
خداوکیلی تعداد پاس های سالمشون رو بشمرین ببینین چندتاست ؟ ببینین آیا اصلا می تونن یه توپ سالم استپ کنن ؟ آمار بگیرین بعد لعنت بفرستین به کسی که برای اولین بار پول بیت المال رو حیف و میل کرد و شکم چند سر عائله خیلی از خانواده هارو گشنه گذاشت ...
از پول بیت المال اینطور خرج می کنن من به شخصه از اینکه دارم می بینم حق من و تو ما و شما اینطور خورده می شه اصلا راضی نیستم ...
توی این مملکت همه چیزمون مثل همه چیزمونه
2x2=0
من اینترن دانشگاه تهران با بهترین رتبه هستم 21 کشیک اورژانس در ماه دارم با شرایط طاقت فرسا حقوقم 200 هزاره.................دارم دیوونه میشم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
200 هزار دلار؟ خوبه بابا ناشکری می کنیا.
محمود
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
اینم در نظر بگیر که بعد فارغ التحصیلی حقوقه 5 میلیونی پزشک خانواده میره تو جیبت انتظار داری تو دوران دانشجویی چقد بهت پول بدن ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
من حاضرم شما برید اون روستایی که این پزشک عزیز میره و فقط حیاط باغچه ایشون رو بیل بزنی . ماهی 2 میلیون از اون 5 میلیون کذایی رو من بهت میدم.
گمرک سومین منبع درامد دولت است میانگین دریافت پرسنل ان ماهیانه زیر یک ملیون تومان است تصویب شد از محل 2 در هزار حقوق ورودی کالا برای رفاهیات پرسنل مبالغی در نظر گرفته شود تا کنون ما چیزی ندیده ایم حال برای هر گل 10 میلیون تومان ؟؟؟؟؟؟؟
؟
تابی جان مرسی از متن زیبایت من به عنوان یک کارگر سهم خودمو از بیت المال که صرف اینجور داستانها میشه رو حلال نمیکنم تمام آنهایی که د این ماجرا دخیلند رو باید در روز جزا پاسخ بدهند ملت دارند از گشنگی میمیرند اونوقت...
آقاجون! اين مملكت درست بشو نيست جون معياراش غلطته!ارزشها ضد ارزش شدند! ماها كه بعد عمري ادب و علم آموزي در محضر اساتيد تازه احساس مجرم بودن بهمون دست داده!! حالا هي از اين جور مثالها بزنيد كه فلاني اينكارو كرده! كسي نيست كه سيستمي را پياده كنه آخه از قديم گفتند: ماهي را از آب روشن گرفتن غيرممكنه (پس برو توي آب گل آلود)!!
عوض این که فدراسیون موضوع جعل عنوان خلیج عربی بر روی لباس لیگ امارات را از فیفا پیگیری کند راه ساده را در پرداخت مبلغ مذکور دیده است.
تو این مملکت کسایی هستن که نمی تونن برای دخترشون جهزیه جور کنن ، برای پسرشون برن خواستگاری ، چون توانشو ندارن. حالا اینا بیان میلیارد میلیارد بدن به این فوتبالیستا.با این پولا میشه چندین کارخونه ساخت و جونای مردمو که همشون تحصیل کردن بفرستن سر کار اما حیف ، حیف که هیشکی به فکر مردم نیست. بمیریم بهتر از زنده موندنه. من که واقعا هیچ امیدی ندارم با این گرونی و فشار زندگی....
دوستان اقدامی عملی درجهت تایید حرفاشون بزنند
من متاسفم که تابناک که این مقاله رو برای اولین بار منتشر کرده چرا هر هفته ریز برنامه نود منتشر میکنه و به تب فوتبال بیشتر دامن میزنه
آقا جان
وقتی ورزشگاه خالی بشه وقتی بیننده نود کم بشه اون وقت مسولان شاید یه فکری کنند!!!
به عمل کار برآید به سخرانی نیست
واقعا درست ميگيد البته در جامعه ايران افرادي كه به اندازه درس خوندنشون درآمد دارن خيلي كمه هر فردي رو كه ميبيني كه به اصطلاح پولش از پارو بالا ميره سواد آنچناني نداره من خودم يكي از اطرافيانم هست كه ديپلمشم با پول جور كرده و الان روزانه داره 2 يا 3 برار حقوق ماهيانه من كه كه ليسانس گرفتم در مياره واقعا در اينجا عدالت برقرار نيست
من فوق لیسانس آی تی از دانشگاه شریف دارم از نظام وظیفه ماهی هفتاد تومن می گیرم.
پاسخ ها
آرش
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
خسیس نباش بیا با هم خرجش کنیم خدارو خوش بمیاد تنهایی اینهمه کیف کنی!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
خودت داری میگی نظام وظیفه یعنی وظیفته ربطی هم به شریف و فوق لیسانی و.. نداره ایشالا وارد بازار کار میشی زرنگ باشی خوب میتونی درآری
مسئولين محترم ما فوتبال نخواسته باشيم چه كسي را بايد ببينيم؟؟؟ من با مدرك فوق ليسانس برق در يك گوشه ي دور افتاده و دور از خانواده مشغول به خدمت هستم.حساب كه مي‌كنم تمام پولي كه من در طول 20 سال كار كردن ميگيرم به اندازه قرارداد يك سال اين آقايان يه اصطلاح فوتباليست است.من كه راضي نيستم حق امثال من ميره تو جيب اين فوتباليا
چرخ علم وصنعت مملکت به این شکل که نمی چرخه ترمز هم میکنه چون نه استاد دانشگاه راضی از حقوقه نه اون کارگر زحمتکش با حقوقش میتونه زندگی بکنه ولی فوتبالیست های مثلا حرفه ایمون روز به روز نازشون بیشتر میشه آخه اونا خونشون از بقیه (کارگرها واستادهای دانشگاه ) رنگینتره
بنده ه عنوان دانشجوی دکتری این مملکت اخرین کتابم را یک سالی زحمت کشیدم تا تدوین نمودم ناشر آن را به چاپ رسانید و بابت حق الزحمه 10% قیمت پشت جلد را دستمزد داد. این مبلغ حدود 5/1 میلیون بود. حالا معما این است که یک سال زحمت اینجانب به اندازه پاس گل یک بازیکن ارزش نداشته است!!!
این همه پول را برای چی به خلعت بری دادند؟برای اینکه جذب لیگی نشه که اسم جعلی خلیج عربی روش گذاشتن. با این کارشون تنها تونستن نذارن یه ورزشکار در این لیگ بازی کنه، اما نام جعلی این لیگ همچنان باقیمانده. پس به قول عادل می‌تونستن از طریق دیپلماسی و حقوقی پیگیری کنند تا کلاً نام جعلی لیگ عوض بشه. ضمن اینکه اگه خلعتبری از جنس اون جوونایی بود که دیروز نشان‌هایی از جسدشونو تو خیابونای تهران تشیع کردند که به خاطره وطنشان جانشان را در طبق اخلاص گذاشتندو قربانی شدند، داوطلبانه و بدون هیچ‌گونه چشمداشتی از ورود به آن لیگ جعلی خودداری می‌کرد و آن وقت بود که در خاطره‌ها می‌ماند و در نظر مردم بزرگ و دوست داشتنی می‌شد، حتی اگه یک پاس گل هم نمی‌داد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
پس هر که خواست بره به مملکت خودش دهن کجی بکنه بعد هم تشویق بشه
جم كنيد اين فوتبالي رو كه 50 درصد بازيكناش قيافشون به تنها چيزي كه نميخوره فوتباليسته ( موهاي فشن با اشكال مختلف، زير ابرو برداشته ، برونزه ،قليون و.....) اونوقت از پول منو شما و هزاران نيازمند ديگه كه واقعا تو اين شرايط اقتصادي خيلي ها در تامين مخارج خانوادشون موندن اين مانكنا مليارد مليارد پول رو بخاطر هفته اي 20 دقيقه فوتبال كه واسه سلامتي خودشونه ميگيرند آخه در مملكتي كه ادعاي شيعه حضرت علي داريم اين انصافه آقاي دكتر روحاني پولي كه صرف اين فوتبال ميشه رو بدين تو روستاها درمانگاه و مدرسه بسازيد بخدا همه مردم ايران دعاتون ميكنند.
من با مدرک دکترا استاد یکی از دانشگاههای برتر کشور هستم با 41 سال سن و 2 فرزند به خاطر مشکلات مالی بعد از سالها تدریس مجبور شده ام در روستای الله آباد کرمان که نماد محرومیت و فقر است یک منزل 90 متری اجاره کنم. روستایی که همین دو ماه پیش برای اولین بار آن هم فقط یکی از معابرش آسفالت شد . صاحبخانه ام که طبقه ی پایین ساکن است در حیاط خانه گوسفند نگهداری می کند و دایم تذکر میدهد آب نریزیم برق زیاد مصرف نکنیم. جالب اینکه صاحبخانه ی من یک کاه فروش و علف فروش بی سواد است است. من کار به خلعتبری ندارم. چرا یک استاد دانشگاه باید مستاجر یک کاهفروش بی سواد باشد؟
پاسخ ها
همکار اقای طالب
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
با سلام خدمت همکار گرامی
من هم همکار شما و استاد همان دانشگاه هستم. وضعیت ما هم خیلی بهتر از شما نیست. با 7 سال سابقه کار و بیش از 20 کتاب و مقاله و غیره در همان حوالی زندگی می کنم.
ان شاالله خدا مشکل همه را برطرف کند.
یه استاد دانشگاه تمام عمرش را میگذاره برای درس خوندن و بعد تدریس اما در مقایسه با یه فرد زیر دیپلم که شغل آزاد داره درامد و حقوقش؟؟؟؟؟
اون هایی که میگن مگه اساتید چی کار می کنند خودشون حاضر هستند بیشتر عمرشون را درس بخونن؟ اگه مردن بسم الله!!!! کسی می دونی همون امتحان جامع یک شبه آدم را پیر می کنه؟!!!!
سلام. به نظر من مقصر خلعتبری و امثال او نیست مقصر اصلی افرادی هستند که از جیب بیت المال پول های زیاد و میلیاردی به این بازیکنان فوتبال می دهند که هیچ مزیتی و هیچ اعتباری به این مملکت نخواهند داد و با یک پنجم این پول ها می توان مشکلات بزرگ اقتصادی این مردم بدبخت را حل کرد. می توان بجای امثال خلعتبری ها و نکونام ها که هیچ خاصیتی در فوتبال آنها نمی توان یافت به جوانان با انگیزه میدان داد من از آقای علی دایی متعجبم که چرا او گول اسم ها را خورد اگر او این فصل به جوان های خود اعتماد کند نتیجه ای عالی را خواهد دید
با سلام
اكثر نخبگان ما بدليل عدم برنامه ريزي و توجه دولت به اشتغال انها به كشورهاي بيگانه مهاجرت ميكنن اين در حاليست كه يك فوتباليست بيسواد و امي قراردادهاي ميلياردي ميبنده اونم از محل بيت المال ....
تا اونا هم اكثرا صرف پارتي ها و مهمانيهاي انچناني و... بكنن
بابا اين مملكت نخبه و فرهيخته ميخواد تا دست در دست هم دهيم مملكتمون پيشرفت كنه...
نه فقط زنگ ورزش؟!!

اگه يك بازيكن يك ميليارد قرداد ببنده و در طول فصل كه 32 تا بازي انجام ميشه 30 تا بازي رو انجام بده:
1000000000/30=33ميليون تومان به ازاي 90 دقيقه بازي وتفريح
در حاليكه بنده با مدرك فوق ليسانس فني با چندين مدرك تخصصي برجي يه تومن حقوقمه ....
انست عدالت و اين است مسير پيشرفت ايرانمان....!!!!!!!
با مدرک فوق لیسانس الکترونیک از یه دانشگاه دولتی با روزی 11 ساعت کار ماهی 1میلیون حقوق میگیرم حالا این اخوی 90 دقیقه یه پاس گل بده میشه 4 میلیون کجای این عدالته
والا به خدا پاش هم که می افته میگن برید ببینید فلان تیم های خارجی چند برابر به بازیکنا و مربی هاشون میدن....یکی نیس بگه مومن اون تیم ها خودشون در میارن خودشونم خرج میکنن نه از مال بیت المال... تازه این فوتبال کی تا حالا در سطح جهانی حرفی واسه گفتن داشته که اینا اینقدر ادعاشون میشه.....یه کم از والیبال کشتی بسکتبال و... خجالت بکشید...والا به خدا من به سهم خودم حروم میدونم پول اینارو.....
دانشجوی دکتری ریاضی هستم.پول ندارم.به خاطر اینکه مخارجم بیشتر هم نشه در ماه فقط جمعه ها از خونه میرم بیرون و اون هم میرم به کوه تا خرجی نکنم.حالا یه فوتبالیست در آمدش از کل گروه ریاضی دانشگاه ما بیشتره.چند تا فوتبالیست به اندازه کل دانشگاه ما سرمایه دارن.خدا شاهده که با مدرک دکتری دارم کارگری ساختمانی میکنم تا پول تاکسی و اتوبوس و کاغذ دربیارم. حالا من دولتی خوندم.بقیه رو باش
آقا به علم توجه کنین نه به فوتبال
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
حرف دل خیلی از ماهاست
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
خدا بهت صبر بده. اسم کوهو مینوشتی تا ما هم بریم اونجا و خرج نداشته باشیم بجاش کتاب بخریم.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
کوههای سهنده.خیلی جای با صفایی هست.تنها خرجش هم رسیدن به دامنه کوه است.آب هم داره.حالش ببر.حرف دلتو هم اونجا به سنگها بگو.باور کن حرف دلتو به سنگ بگی یا به یه ادم اصلا فرق نمیکنه.اینجا هردوتاش یکی است. راستی سنگهاش هم آتفشانی هست و زیبا
تو رو خدا يه فكري بكنيد ، يه جوري اين به گوش مسولان برسونيد ، ما بايد از صبح تا 8 شب با مدرك فوق ليسانس و 10 سال سابقه كار تلاش كنيم اونوقت پول دولت و مردم خرج اين چيزا بشه اگر نخواهيم اين فوتبال پولكي به كي بايد بگيم - پولي كه ما در سال درمي ياريم به اندازه پاداش بردي كه يكي از تين تيم ها مي گيرن نيست
این مقاله واقعا جای تامل داره.......اینکه این پولها از کجا میاد و کجا میره سره جای خودش......آیا بدون فوتبال مردم میمیرند یا نه؟ .......این باشگاههای ثروتمند و مردم دوست و وطن دوست !!! تا حالا چقدر از بیت المال ( چه سهمی از هزینه های بدون بازده میلیاردیشون !! ) را صرف ساخت بیمارستان ، درمانگاه ، دستگاه دیالیز ، بیمار سرطانی و ... کردند؟؟؟؟ کدوم یک از این راهها واسه مردم مفیدترند؟!!؟..... به کارهای خیر بعضی از بازیکنهای فوتبال کار ندارم، هر کی و هر جا کار خیر میکنه ، خدا خیرش بده........
من تحصیلاتم را در دانشگاه های شیراز(پهلوی) و بعد در تهران تمام کردم و افتخارم این بود که سی سال مدیر بودم و در دولت احمدی نژاد به اجبار بازنشسته شدم و حالا هشتم گرو نهم است و دو مهندس بیکار فارغ التحصیل از امیرکبیر و علم و صنعت هم در خانه دارم!!!!
من یه کارمند قراردادی با مدرک فوق لیسانس هستم که در بهترین حالت سالی 12 میلیون درآمد دارم، اگر بخوان حقوق 30 سال من رو جلو جلو پرداخت کنن میشه 360 میلیون، یعنی درآمد یه بازیکن سطح متوسط در 1 فصل :|
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
چند تا قرص برنج بخر خودتو بکش و خلاص!!
همه اینایی که میگین درست !!!! ولی فقط میشه در کنار همه این ها یه محاسبه ای انجام بدین و ببینین با این پول هایی که توی فوتبال خرج میشه تا حالا کی تونسته این همه اوقات فراغت رو پر کنه ؟؟؟ کدوم برنامه فرهنگی همچین پوششی رو ایجاد میکنه ؟؟؟؟؟ بابا چی توی تجارت های دولتی سود آوره که این یکی باشه ؟؟؟؟ فرض کنین هر هفته لیگ 10 میلیون نفر بیننده داشته باشه ! (حداقل) 30 هفته در 10 میلیون در 90 دقیقه میشه 27 میلیارد نفر ساعت !!!! این تازه حداقلشه !!! حالا یه نفر بیاد بگه من میتونم با پول توی این فوتبال همچین لذتی رو برای جوونا ایجاد کنم !! من دستشم میبوسم !!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
واقعا به نظرشما این هیجان واجب تر از اشتغال و نون شب و هزاران مشکل ریز و درشته که این جامعه برای حل اونها نیاز به تخصص و دانش داره
یه کم واقعی تر زندگی رو ببیند مطمئن باشید ضرر نمیکنید
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
لذت !!!!!!!!!!!!!!! اونم از بازی های لیگ ایران !!
؟؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
همین پولو برای مسایل فرهنگی دیگه خرج کنن کلی اوقات فراغت پر می شه
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
کسی با اینکه ما یه لیگ فوتبال پویا و جذاب داشته باشیم مشکلی نداره.مشکل اونجاست که هزینه های این فوتبالیست های حرفه ای!!!!!!!!!! داره از جیب من و شما پرداخت میشه و این کار به یک بی عدالتی اجتماعی فزاینده دامن میزنه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
کافیه برای آزمایشم که شده نصف این پول ها رو بدن به نخبگان فرهنگ و هنر یا در رشته های دیگه ورزشی مثل والیبال خرج شه تا بگم چی بیشتر اوقات فراقت پرمی کنه...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
خوب دکتر جون کمتر پرداخت کنن اینجوری نه بازیکن پر رو میشه و هم پولا کمتر هدر میره
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
آقا شکمی با این پول ها پر شده؟؟؟؟؟؟ اگر شده بگو
محمد از بلفاست
| Ireland |
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
جوونا اگه از بیکاری دربیان و کار داشته باشن و پول دربیارن خودشون میدونن چطور اوغات فراغتشون را پرکنند. شما غصه ی اوغات فراغت جوونا رو نخور....این کارها در حال حاضر مثل قرص مسکن میمونه که جوونها خیال نکنن یه وقت خدای نکرده علاف هستند!! 10 سال بعد همین نسل امروز ما که الان حدود 25 سالشه وارد 35 سالگی میشه و چون در دوران جوونی هیچ مهارتی کسب نکرده در اون زمان میشه سربار جامعه....
با سلام،سازمان بازرسی فقط میتونه دزدی اونایرو بگیره که شاید بطور صوری واسه چند هزار نفر هم شغل ایجاد کردند ولی به اینا که می رسه شیر باز و پول جاری و ملت گرسنه کجاست عدالت علی(ع)؟؟؟؟؟؟؟
بی عدالتی یعنی همین.......
عده ای گرسنه هستند و فوتبالیستهای ... این گونه
اگر از جیب عمومی نباشه حرفی نیست...
برادرم دانشجوی دکترای این مملکته اونم در بهترین دانشگاه ایران و در یک رشته مهندسی سخت و با معدل بالای 18 در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد.امسال هم با شب و روز نخوابیدنها از بورسیه قبول شده بود و دانشگاه پذیرشش کرده ولی یک آقایی به عنوان سرپرست وزارت علوم پیدا شده و کل بورسیه ها بحالت تعلیق درآورده و بیچاره که به امید بورسیه تازه متاهل شده بود الان کاملا بیکار و مستاصل مانده و با مبلغ ناچیزی از بخشی از حقوق بازنشستگی پدرم تقریبا امرار معاش میکنه! اونوقت یک فوتبالیست که بازیش هیچ سودی برای هموطنانش نداره و شاید نوشتن اسمش رو هم بلد نیست باید میلیاردی حقوق بگیره.واقعا برای این مملکت متاسفم.
اگر این پولها را بخش خصوصی هم پرداخت کنه ظلم به مردم است. آیا غیر از این است که در نهایت از جیب مردم باید هزینه شود. برای تامین هزینه های باشگاه یک کارخانه بزرگ با موافقت وزارتخانه و یا تصویب هیئت مدیره کارخانه چند درصد به قیمت جنس تولیدی کارخانه اضافه میشود. به همین راحتی. و این چند درصد را مردمی که به آن محصول نیاز دارند باید پرداخت کنند.
واقعا جاي تاسف داره ، قصد توهين ندارم و شخصا آدم فوتبالي هم نيستم ولي چرا اين بازيكنان اگه اينقدي كه ميگن حرفه اي هستن نميرن تو تيماي معروف دنيا توپ نميزنن ، البته برن اونجا فقط نيمكت نشيني نصيبشون ميشه وبس .خيلي انگشت شمار بودن كسايي كه تو باشگاه هاي معتبر بودن مثه آقاي دايي .
با اين پول چند تا كليه ميشه خريد؟؟چند تا آدم از چنگ مرگ رها ميشن با احتساب كليه اي 20/000/000 ميشه 35 انسان.35 انسان بايد بميرند تا يك نفر بتونه اداي خارجي هارو در بياره و بعضيا بگن ديديد من چه مديري هستم.
35 تا انسان............
ممنون ار مقاله جالب و بحقتون
با فوتبال و ورزش هیچکس مخالف نیست و لی بشرطی که بقیه جاهای مملکت درست باشه و حداقل متوسط دنیا هندوستان با انهمه پیشرفت این همه تو فوتبال هزینه نمیکنه که ما میکنیم اتفاقی هم براش نیفتاده بخاطر اینکه فوتبال نداره ممنون
حقوق ما هم 500000است
من یه کارمند قراردادی با مدرک فوق لیسانس هستم که در بهترین حالت سالی 12 میلیون درآمد دارم، اگر بخوان حقوق 30 سال من رو جلو جلو پرداخت کنن میشه 360 میلیون، یعنی درآمد یه بازیکن سطح متوسط در 1 فصل :|
من هيچ رضايتي ندارم كه از جيب من و خانواده ام ريالي به اينجور مسايل پرداخت شود .اينجانب 30 ساله صادقانه خدمت كرده ام بيشتر از 20 مورد تقدير نامه دارم . در كل 30 ميليون پاداش پايان خدمتم بود . كه هشت ماهه ندادند .و حالا دو سوم ارزش خود را از دست داده يعني پاداش 30 سال خدمت بنده برابراست با يك گل .. كه از جيب خالي من پرداخت ميشود . متاسفم
1. کسی با درآمد میلیاردی فوتبالیست ها مخالف نیست اگه از بیت المال نباشد
2. وقتی نوابغ این جامعه برای داشتن یک حقوق معقول و آینده مشخص کاری و شزایط زندگی آبرومندانه حاضر به ترک وطن هستند چرا باید این هزینه های هنگفت در فوتبال بشود؟
3. اون وزارتخونه ای که اینقدر به فکر ورزشه برای جوانان هم باید فعالیت کنه
4. فارغ التحصیلان دانشگاه که برای شروع کار نیاز به اعتباری حدود 100 میلیون دارند هم جوانند و جزء سرمایه های این مملکت
گل گفتی ودر سفتی .......تابناک
دستت درد نکنه آقای روباه نیان چه گلی به سر مملکت زدی ، خدا کنه خلعتبری 100گل10000000تومان به سرت بزنه ...... ماتو اداره مون پول نداریم کاغذ وخوکار بخریم و.........
قدیما از بچه های دبیرستانی می پرسیدی میخوای در آینده چی کاره بشی همه می خواستن دکتر، مهندس، خلبان و .... بشن اما تقریبا 7 تا 8 سالی هست که تمرکز رسانه ها و شایسته سالاری روی بازیگرا، خواننده ها و فوتبالیست هاست و اگر در حال حاضر از بچه های این دوره همچین سوالی بشه یا می خوان فوتبالیست بشن یا خواننده و بازیگر چون هم محبوبیت و درامد را در این کارا می بین هم به خیال خودشون خیلی راحتر هم به نتیجه می رسه و با این اوصاف باید قید آینده صنعت، پزشکی و خیلی کارای دیگر زد ....
کاری با جوانو شده که به جای افتخار مهندس از مهندس بودن خودش و دکتر از دکتر بودن خودش کلی پشیمونه و احساس می کنه در تمام مدت وقت خودشو تلف کرده.
چرا به قرارداد نکونام وهزینه هایی که برای وی پرداخت کردند اشاره نشده است.تازه قسمت اعظم قرلداد خلعتبری توسط هدایتی پرداخت میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
دوست عزیز ما اینجا بحث آبی و قرمز نمی کنیم تا کی می خواید گول اینا رو بخورید یه خرده هم به فکر مملکت باشید
به خدا حرف دل ما می زنی !
روز به روز فقیر تر می شویم با اینکه در بهترین دانشگاه دولتی با مدرک دکتری فارغ التحصیل شدم ودیگر پیش زن و بچه خجالت می کشم و حیف از جوانی که در راه تحصیل گذشت.می رفتم آشپز می شدم الان یک رستوران داشتم ! فسوس!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
من هم مثل تو فقط جرات ندارم ازدواج کنم چون میترسم شرمنده زن و بچه بشوم
پری
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
گل گفتی چشممونو باز کردیم دیدیم شدیم 28-29 ساله تنها چیزی که برام از یه عمر درس خوندن مونده فقظ گفتن یه خانم دکتره یه دلم به استاد گفتن دانشجو های دانشگاه آزاد... خوشه درآمدم که کفاف رفت و آمد به شهر یه استان دیگه برای تدریس رو نمی ده
ما حالمون خیلی خوبه خیلی خوب!!!!!!!!!!!!!
آقا سلام. قیاس مع الفارق به اصطلاح نکنید... تأثیری که فوتبال امروز به عنوان یک صنعت در جوامع می گذارد هیچ چیزی دیگری رانمی توان با آن مقایسه کرد.. امروز بهره برداری ها سیاسی اقتصادی فرهنگی اجتماعی هنری فلسفی و .... می توان از فوتبال کرد. ما باید دنبال این چیزها باشیم نه مسایل متفرقه مانند مقایسه فوتبال با شکل قیاس شما برادر جان
قصراصلی ماهستیم با این همه رنج وزحمت تحصیل کردیم ولی همیشه دربرابر اینجور چیزا ساکت موندیم مابایدبدنبال حقمون باشیم تا اینطور به ما ظلم نشه
چرا نظرمو نمي ذاري
مگه اين پولا حرام نيست؟
تابناك جان ، نظر من را هم نشان بده ، ممنون .
ایران خاک دلیران...
ایران بیشه شیران ...
ایران همیشه جاویدان ...
بد نیست بدانید بودجه های عمرانی سه شهرستان استان مرکزی در سال 92 به زور به 10 میلیارد تومان می رسد حال توخود بخوان قصه مفصل از این ماجرا
به نظر من هر شغلى عرف خودشو داره نبايد درآمد فوتبال رو با پزشكى مقايسه كرد
پدر من کشاورزه و نزدیک به 60 سالشونه. با خیلی از مشکلاتی که داره شبانه روز سر زمین و باغش داره فعالیت میکنه تا یه لقمه نون حلال سر سفره خونوادش بزاره.باور کنید درامدش توی یکسال شاید به 10 میلیون هم نرسه! 60 سال که هیچ, 90 سالشون هم بشه باید شبانه روز کار کنه.چون نه بیمه ای نه بازنشستگی نه حمایتی از سازمانی نه هیچی.فقط خدا. بخدا وقتی چشمای خسته و کمردردهاشو میبینم قلبم آتیش میگیره. بخدا راضی نیستیم یک ریالاز بیت المال به این آقایون به اصطلاح فوتبالی ها داده بشه. من خودم هم فوق لیسانس دارم و روی سکوی حفاری توی پارس جنوبی(خلیج فارس ) کار میکنم.خانواده و همسر و زندگی و همه چی رو به امان خدا میزارم توی خونه و خودم 16 روز روی سکو هستم(16 روز کار و حضور مداوم روی سکو و 12 روز استراحت). فاصله محل کارم تا خونه هم حدود 1800 کیلومتره! که هرماه 2 بار مجبور به طی این مسیر هستم.
خیلی آدما توی این مملکت هستن که واسه روزی حلال و محتاج نبودن به دیگران,سختیهای زیادی میکشن اما...
تنها دلخوشیمون اینه که خدا خودش شاهد و ناظره. چون ما خیلی وقته که از یه سری آقایون دست اندر کار توی کشور ناامید شدیم....
تابناک جان لطفا درمورد سربازی فوتبالیستا هم یه مقایسه ای بکن!
چطوره که منه دانشجو دقیقا بعد از فارق التحصیلی باید برم مفت و مجانی برای مملکت پا زمین بزنم و 2سال همه ی اندوخته هام فراموش بشن ولی یه بازیکن فوتبال سربازیش هم همون فوتبال بازی کردنه؟؟؟؟؟چطور اون اگه 2سال از تخصصش(تفریح کسب پول) دور باشه خیلی بده ولی اگه یه دکتر یه کارشناس ارشد از تخصصش دور بشه تازه باعث مرد شدنش میشه؟؟؟؟؟؟
درود بر سردار اسلام رویانیان عزیز وحامی خون شهدا وخانواده آنان
آخه دو تا توپ زدن اینقدر پول می خواهد . کاش این پول ها رو بدن برای تیم ملی اردو برگزار کنند .
چرا همیشه نیمه خالی لیوان رو میبینیم
چرا نمیگید اومدن همین بازین باعث شادی چند صد هزار نفر شده که شاید شغل و کار و درست وحسابی ندارن
چرا بازخورد این مبالغ رو در اجتماع کنکاش نمیکنید و فقط بدنبال منفی گرایی هستید
نقد منصفانه و کارشناسی کنید
همه جهات این مبالغ رو ببینید .
لطفا
توی این مملکت ورزشکار یعنی فوتبالیست! و هنرمند هم یعنی خواننده و بازیگر! تا زمانی که تفکر رسانه ها و مسولین این باشه ما به هیچ جا نمیرسیم.بخصوص رسانه ها نباید این چند قشر را اینقدر بزرگنمایی کنند و انواع و اقسام تیترها رو ازشو بزنن.فلان بازیکن اینو گفت اون یکی اینو گفت. بابا بیخیال شید تورو قرآن
میدونید که نقش رسانه ها در هر جامعه ای برای تقویت فرهنگ و تفکر مردم فوق العاده مهم وتاثیر گذار هستش.
تابناک عزیز!
مقاله بجایی بود، بیشتر به خاطر این که نامی از دانشجویان دکترا به میان آمد.
تابناک عزیز!
از طرف خیل دانشجویان دکترا که به هر علت! در داخل کشور درس میخونن و مهاجرت نکردن، از شما درخواست میگردد یک بار دیگر و به طور کاملا اختصاصی (و محرمانه!!) از دانشجویان دکترا مصاحبه کرده و دغدغه های ان ها را ذکر نمایید. نمونه هایی از آن در کامنت ها ذکر شد: نداشتن پول خرید کتاب، کارگری ساختمان و ...
با سپاس
سالانه چند مليارد دلار هم وطنان عزيزم در امارارت خرج ميكنن ولي كسي كاري نميكنه
تمام ماشين هاي هبه شده به وسيله آقاي رويانيان از دبي وارد شد
و...اما كسي صداش در نيومد
اين هم روش ،اما ايشالا ميريم قهرمان جام جهاني ميشيم بعد ي جشن ميگيريم به همشون يك كاميون دلار ميديم و بعد سكانس آخر آمار دزدي بيكاري و... ودر در پايان تيتراژ مياد با تشكر از محمد رويانيان علي دايي و حسين هدايتي
مطلب بسيار جالب و به موقع بود متاسفم براي آقاي سردار تو ديگه چرا؟؟؟؟؟
اين هزينه اي است كه براي پر كردن اوقات فراغت مليونها نفر ايراني خرج ميشه اگر بخواهيم 30 مليون نفر رو به مدت دوساعت سرگرم كنيم خيلي بيشتر از اين بايد هزينه كنيم لذا اين يعني فوتبال با صرفه تر از ساير راهها است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
این چه حرف نا به جایی هست که میزنید. برای دو ساعت، اون هم برای چند هزار نفر که به ورزشگاه می آیند؟ مگه همه فوتبال نگاه میکنند؟ مگه آمار گیری رسمی شده؟
من به نوبه خودم فوتبال رو تحریم میکنم شما چطور؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
ما که مدت‌هاست فوتبال ایرانی نمی‌بینیم
ورزش دولتي،شركت دولتي،صداوسيماي دولتي،و... بهتر از اين نميشه درد و علاج اين سوء استفاده هاي مالي ،اختلاس ها مربوط به ميشه به اينكه از بيت المال يا خزانه مملكت تغذيه ميشوند در يك شركت خصوصي به هيچوقت اختلاس نميشه ،يك باشگاه خصوصي اين همه پول را حيف وميل نمي كند .علاجش اجراي صحيح اصل 44قانون اساسي است
خیلی دوست دارم بدونم اینا که تاپیکهای اول رو منفی دادن کیان .......؟؟؟؟؟
آخه کدوم یک از مسئولین به این دردو دلا گوش میدن!!!؟؟؟منم دانشجوی کارشناسی ارشدم ترم آخرم ولی باید مرخصی تحصیلی بگیرم چون پول ندارم 500 تومان شهریه پابت دانشگاه بدم و تا شهریه هم ندی اجازه انتخاب واحد ندارم. حالا هی مسئولین ما بگن برید تحصیل کنید برید علم آموزی کنید،بابت درس خوندن نباید هزینه پرداخت بشه!کجاست عمل به اون شعارهای قشنگ!!!ااگه این زمانی که خرج درس خوندن کردم میرفتم کارگری شرف داشت تا الان اینجوری باشم...
من كان يريد العزة فللّه العزة جميعا
سئوال: چه کسی باید پیگیر این وضعیت باشد؟ چرا؟
سلام
کاملا با حرفتون موافقم،نقد خوبی بود،چرا تو این کشور بیمه درمانی رایگان نمیشه ،چرا بیمه باید 10 درصد هزینه های درمانی رو بده در حالی که 90 درصد هزینه ها رو خود مردم میدن،در کشورای دیگه 90 درصد هزینه ها رو بیمه میده 10 درصدو بیمه میده
چه لزومی داره پول بیت المال تو فوتبالی هزینه بشه که هیچ افتخار آفرینی نداره؟ پس کی مدیران ما میخوان به این سو مدیریت خاتمه بدن؟
دانشگاه هامون وضعیتش بدتره،بودجه ای واسه کارا تحقیقاتی کمه،تمام مواد آزمایشگاهی گرون شده،به طور مثال من یکی از مواد آزمایشگاهیم که 30 میلی گرم بودو 5 میلیون گرفتم،این 5 میلیون تومن چند بشکه نفت میشه؟ما باید برای دانشگاهامون برنامه داشته باشیم هزینه کنیم تا نتیجه بگیریم ، موفق باشید به امید روز های بهتر
خیلی برای این مملکت و خودم متاسفم. من دانشجوی دکترای دانشگاه تهران هستم که هر سه دوره کارشناسی، ارشد و دکترا دانشجوی ممتازم. شاید باورتان نشود اما در سال جاری حتی یک ریال درآمد نداشته ام. و برای خرید غذای سلف سرویس دانشگاه مشکل دارم. نمیدونم به چه امیدی باید دلخوش بود و ادامه داد
يكي نيست به اين مديران ، مخصوصا مديران پرسپوليس و استقلال بگه اين حرف ها رو!!!!!!
آقاي رويانيان شما كه دم به دم حرف بيت المال ميزنيد آيا اين بيت المال نيست؟؟
ياد شعر حافظ افتادم : واعظان كاين جلوه در ........
فوتبال نگاه کردن هم جزو عادتهای بده که بجز اتلاف وقت چیزی نداره بهتر نیست بجای نگاه کردن فوتبال و و قت تلف کردن پای یه عده خودمون ورزش کنیم.مثلا" خودمون فوتبال بازی کنیم یا ورزشهای دیگه؟و پول فوتبال رو به عوض اینکه خرج یه عده خاص بشه بهتر نیست برای تهیه زمینهای ورزشی در سراسر شهرها برای استفاده عموم مردم استفاده بشه.که همه تندرست وسالم و امیدوار به زندگی باشند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
عزیز اگه کسی فوتبال نگاه نکنه و تبلیغ نشه چه کسی می خواهد سمت این ورزش برود ؟
دلم گرفت
همه اینایی که نظر دادن چه مخالف و چه موافق موق دربی با کله نگاه میکنن، اصلا خیابونا انقدر خلوته که انگار شهر مردگانه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
هیچ وقت من نگاه نکردم و با فوتبال هم مخالفم
قرار بود به دانشجویان دکتری حین تحصیل ماهی 500 هزار تومان حقوق بدهند که متاسفانه با هزار بهانه ی جور واجور ندادند و تبدیل شد به پژوهانه که آن هم به نیمی از افراد به دلایل واهی دیر طرح تحقیق دادن و ... نمی دهند.

500 میلیون یعنی 1000 تا 500 هزار تومن یعنی حقوق 1000 نفر از این دانشجویان دکتری در کشور که جمعا تعدادشون شاید چند هزار نفر باشد. یعنی با دستمزد اعضای یکی از تیم های فوتبال می شه حقوق 12 ماه دانشجویان دکتری را داد اما دریغ.
اینها یعنی فوتبالیست ها سر مردم را گرم می کنند ...
از هرچی ورزشه بدم میاد , اینها ورزش نمیکنند فقط پول ملت رو به باد میدن .
به خدا انصاف نيست . از اخلاق ، انسانيت ، مسلماني به دور است كه يك عده كمي به اين وضعيت بيت المال را ببلعند و آنوقت ما كودكي داشته باشيم كه لباس براي پوشيدن ندارد ، انوقت پدري داشته باشيم كه شرمنده خانواده اش است آنوقت به خاطر كمبود فضاي آموزشي در هر كلاس درس 35 نفر دانش آموز در يك كلاس جا بگيرند آنوقت كار گران ، معلمان ، كار مندان به خاطر درآمد كمشان هميشه ناراضي باشند و مهم تر از ينها به ، علم و پژوهش ، و اهالي علم كم ترين بها را بدهيم . به خدا اگر اين فوتبال را كه يك مشت دلال گرداننده آن شده اند و بهانه اي براي از بين بردن و بلعيدن بيت المال شده را حذف كنيم هيچ اتفاقي در جامعه ما نمي افتد كه هيچ بلكه باعث رضايت مرده هم خواهيم شد. 400 ميليارد را اگر در راه علم و پژوهش و معنويت خرج كنيم كشور گلستان مي شود . فوتبالي كه نه هدف ايجاد شادي و نشاطش را به خوبي انجام مي دهد نه موجب بالا رفتن روحيه جوانان مي شود و نه باعث برافراشته شدن پرچم مقدس كشورمان در ميادين مي شود . آخه براي چي بايد اين همه هزينه ؟ چرا با اينكه همه مي دانند اما هيچ كاري نمي كنند نكنه اهداف ديگري هست كه ما نمي دانيم . خب صادقانه بگويند شايد ما اين همه حرص نخوريم در اين فوتبال.
من فکر نمیکنم هیچ کجای دنیا پولی که صرف پیشرفت علمی کشور میشه کمتر از پول پر کردن اوقات فراغت یه عده ای بشه. تازه بیشتر اوقات فراغت جوونای ما با دیدن مسابقه فوتبال بارسلونا پر میشه. بهتر نیست در این فوتبال احمقانه تو ایران بسته بشه. پولشو بدید برای توسعه علم و تکنولوژی!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟
دانشجوهای دکترای ایران با خارج قابل مقایسه هستند ما ها در ایران با این امکانات کم گاهی از اونها بیشتر در رشد علم تاثیر داریم اما فوتبالیستهای ما با فوتبالیستهای اروپایی قابل مقایسه هستند؟؟؟؟؟؟؟
اوقات فراغتتون هم با فوتبال اروپا پر کنید تا زمانی که فوتبالیستها مون مثل فوتبالیست های اروپایی بتونن بازی کنن.
به قول آقای دادکان هیچ کدام از این بازیکنان بیشتر از 100 میلیون نمی ارزند.
من فکر می کنم این همه ریخت و پاش برای فوتبال همه اش به بازیکن نمی رسه و مقدار زیادیش این وسط غیب میشه
تقصیر ماست که به این فوتبال الکی بها میدیم.طرف دوتا لگد به بغل توپ زده بهش میگن باغیرت،به کارش میگن مردونگی.کی میدونه چند درصد این پول به خود خلعتبری میرسه.از بغل این قراردادا چه باندهایی که گذران نمیکنن
فوتبال باشگاهی نباید دولتی باشد. همین طور سایر ورزش ها. فقط تیم های ملی باید دولتی باشد. بودجه دولت باید صرف تیم های ملی، ورزش همگانی، احداث سالن ها و فضاهای ورزشی و رسانه ها و مطبوعات ورزشی بشود.
خیلی عالی بود تابناک عزیز. لطفا بیشتر پیگیری کنید.
ما که دستمون به جایی نمیرسه فقط باید تماشاگر باشیم اینم یکی دیگه از بدبختی های ما.......برای دریافت وام ،هزینه تحصیل ، هزینه خانواده ،وعلی ماشاءالله از این قبیل با این حقوقی که میگیریم فقط باید کار کنیم تا زنده بمونیم همین و بس .
اگر مردم ما یک ذره فکر خودشون باشن از همین بازی دربی باید تحربم فوتبال رو شروع کنن و به امثال رویانیان نشون بدن از این پولایی که داره از جیبشون خرج میشه ناراضین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
اونی که عشقشه میره حالا منو و شما تحریم کنیم فایده ای نداره. جاهای دیگه باید فکری بردارن
عزیز دل برادر شما استقلالی هستی گیر دادی به خلعتبری؟ پس چرا نکونام اومد اینقدر حرص نمیخوردی؟
پاسخ ها
همشهری
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
هیچ فرقی بین این بازیکن یا اون بازیکن نیست ولی شما با این طرز جواب دادنت ماجرا را لوث می کنی و می گویی اگر کسی اعتراضی داشت می توان با یک برچسب او را از ماجرا حذف کرد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
فقط می تونم برات متاسف باشم ... اینجا بحث فوتبال نیست
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
متاسفم با اين طرز فكر بسته اي كه آقا سامان دارند همه اينها دارن يه مشكل اجتماعي رو نقد ميكنند شما داريد سنگ پرسپوليس را به سينه ميزني . واقعا از ماست كه بر ماست
فرهاد
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
توروخدا ببین سطح فکر بعضیا چقد پایینه که هنوز استقلالی پرسپولیسی فکر میکنه
آقا فوتبال نگاه میکنی حداقل برو فوتبا اروپا رو نگاه کن بی سوادیه بی سوادیه بی سوادیه تو خودت هنوز تؤ جؤ این فوتبال مسخره هستی بچه ات چی میخاد بشه،
خبر داری کتاب شده کالای لوکس؟؟؟؟
کتاب،کتابی که میخای بدی بچه ات بخونه
منظورتون از دکتر دکتره یا برج ساز؟ اگه دومی بهتره پاس گل خلعتبری رو براش خرج کنیم حداقل دل یه عده از مردم شاد میشه
باسلام اکثر دوستانی که نظر داده اند میگن درامد رشته مهندسی یا پزشکی کمه یا زیاده یا دانشجوی پزشکی 300واحد پاس میکنه و...همش قبول اما من هم با اینکه کاراموز وکالت هستم جون بکنم 6تا7تومان بیشتر ندارم اما وقتی خودم را با فوتبالیستها مقایسه میکنم عصبی میشم ولی وقتی یک کارگر ساده کارخونه یا بازنشسته را میبینم خداراشکر میکنم ..فقط امیدوارم وامیدوارم دولت تدبیر وامید بتونه امید از دست رفته ما را که تو این 8سال کلا از دستش دادیم را کمی بهمون برگردونه انشاالله
خاک بر سر اس دق لالیت تابناک
واقعا مقاله ی به جایی بود ولی ای کاش که کاملتر مینوشتی
یعنی این که مینوشتی با این وضعیت کنونی بخش خصوصی چطوری میشه که وارد فوتبال بشه
یا با این تلویزیون دولتی چطوری میشه که حق پخش گرفت و...
به نظر من اگه فقط برای یه فصل لیگ تعطیل کنن و درآمد حاصل از اون رو که معادل چهارصد میلیارد تومان است صرف اشتغال زایی سود آور برای جوونا بکنن و نتیجه اش رو هم به سمع و نظر مردم برسونن به خدا همه راضی هستن
شما بیایید آمار بدید که با این چهارصد میلیارد تومان چند هزار شغل پر بازده میتوان ایجاد کرد حالا بعد بیایید یه نظر سنجی بزارید و از کل مردم بپرسید که آیا راضی هستید با این پول برای جووناتون شغل ایجاد بشه یا اینکه میخواهید فقط اوقات فراغت آنها به بطالت بگذره
اگر طی یکی دو سال لیگ رو تعطیل کنن و دست بخش دولتی را از فوتبال قطع کنن بعد از اون می بینید که بخش خصوصی جون میگیره تا وارد دنیای فوتبال بشه باور کنید که این کار عملیه و انجام شدنش نیاز به همیاری ما جوونا داره که از این کار حمایت کنیم
با سلام خدمت دوستانی که کامنت گذاشتن.من یه معلمم .شما دیگه وضعیت ما رو می دونید.اومدم درد دلهام رو بنویسم کامنت ها رو که خوندم روم نشد.چون دیدم همه اش درد دله.ما فرهنگیا لااقل به عنوان سمبل مشکلات معیشتی هر چند وقت یکبار اسممونو به عنوان سوژه ی تبلیغاتی میارن.اما اون جوونایی که با کلی بدبختی درس خوندن و بیکارن هیچکس اسمشون رو هم نمیاره.حالا نمیدونم خوشحال باشم که یه کاری دارم یا...
تابناک عزیز در آخر فکر کنم شما دیگه از بس ایراد املایی گرفتم از من خوشتون نمیاد ولی بازم میگم که تو پاراگراف زیر تصویر کلمه (صوری)باید باشه نه (سوری).خوش باشید.
درامد یک فوتبالیست با توجه به حقوق کارمند نباید بالای 30 میلیون باشد
تابناک ممنون از ای نقد ولی یک مسله است که آقای فوتبالیست ما دانسته به این راه قدم گذاشته و نباید تشویق شود. من آگر کاره ای بودم ایشان را از تابعیت ایرانی محروم می کردم و میگذاشتم برای امیشه در کشور مورد علاقه اش زندگی کند
من فارغ التحصیل دکتری ایران بودم و برای دوره فوق دکتری اومدم آمریکا! به من می گن برگرد ایران بیا دانشگاه درس بده با حقوق یک میلیون و پانصد. بعد هم ... من اینجا واقعا فرار مغزها را می بینم. اینجا پر هست از بچه ای دانشگاه شریف و دانشگاههای خوب ایران که اگه از هر کدومشون بپرسی نمی خوان بر گردند. ... حتی حاضر نیستند برای علم و دانش پول خرج کنند و می خواهند با حقوق 400 دلار طرف ایران بیاید و زندگی کند !!!
من جوونی که خیر سرم همه عمرم درس خوندم یه مدرک ارشد مهندسی بگیرم! نه کار درست و حسابی ای دارم ! تازه از شانسم الان جلو افتادم و دو سال هم سربازی نرفتم ! تو عمرم لب به سیگار نزدم! بزرگترین خلافم هم خوردن چایی پر رنگ بوده ! چه دل خوشی ای برای زندگی باید داشته باشم ؟؟؟ به چی باید دلمو خوش کنم و شاد باشم؟
همین یه فوتبال هم شما میخوای از ما بگیری؟ برم تو خیابون دختر بازی کنم خوبه ؟
بیاید دو دستی همه ماها رو بکشید راحت شیم لااقل !
ارزش یک استاد بالاتر از آن هست که بخواهیم قیمت روی اون بگذاریم. لطفا مثال دیگری بزنید.
این قرارداد یک تناقض دارد. قبول داریم که ارزش پاس گل کمتر از ارزش گل است اما اگر خلعتبری پاس گل داد و 4 میلیون گرفت کسی که گل را زده چرا هیچ نمی گیرد. در واقع شاید بتوان استدلال کرد که خرج این پولها برای رونق ورزش و روحیه ورزشی مردم موثر است اما این بند قرارداد در بین بازیگران تبعیضی بوجود می آورد که کم کم صدای دیگران را در می آورد.
خداییش با این پول جان چند بیمار نجات پیدا می کرد ... چند خانواده دارای سرپناه می شدند ... چند ... چند ... چند ...
اونوقت پول بیت المالو میان صرف یه سری آدم ... میکنن که فقط خودشون کس دیگه ای رو نمی بینن ...
آقا به درک که خلعتبری رفته بوده لیگ امارات!!!!!!!! مگه پول مملکت علف خرسه یا قحطی بازیکنه ...
متاسفانه ریشه های این مشکل بسیار عمیقتر از این است که به نظر می رسد،این فوتبال پرهزینه، شده جایگزین بسیاری از تفریح های نداشته ما ...شای بشود گفت «در ایران فوتبال افیون توده هاست...»
کدام بیت المال؟کدام فوتبال؟
من کارمند بیمارستان رازی تبریز هستم اگر حرفم گستاخانه است به دلیل اینکه جانباز و بسیجی هستم باید در مقابل انحراف و ظلم ایستاد شش ماهه با گدائی مواد غذائی 650 بیمار روانی را تامین میکنیم هیچ مسئولی از دانشگاه علوم پزشکی تبریز جویای حال نیست با این وضع هزینه یک فوتبالیست در کشور بسیار ننگین و غمبار و دردناکه با این کارها...
بسيار بسيار ممنونم كه در اين اوضاع با اين نوشته درد جامعه فرهنگي رو باز گفتيد . بسيار ممنونم كه هنوز كسايي ميدونند كه يك جامعه رو فرهنگ اون به پيش ميبره نه فوتبالش!!!
به خدا مردم ما با این همه منابع گناه دارند هیچ کدام راضی نیستند به خدا به این فوتبالیستا این همه پول بدند
عزیزان جان!
سلام به روی ماهتون! این دل نوشته ها هم مثل خیلی دل نوشته های دیگه همین جا دفن میشه میره!

ما بعد 34 سال هنوز داریم واسه جوونا برنامه ریزی می کنیم! بابا ایها الناس ما پیر شدیم رفت، آرزوی ازدواج بچه دار شدن و... رو به گور می بریم! حالا شما دارید چشم انداز 20 ساله و .. ارائه می دید؟ مگه آدم چقدر زنده است؟ چقدر جوونه؟ الان که دارم اینارو می نویسم اشک تو چشام حلقه زده. خدایا خودت شاهد باش که با ما چه کردند. نمیخوام اینجا بزاری خودت بخونش... میدونم الان هزار تا انگ هم بهم میزنی اشکال نداره. ان الله علیم بذات الصدور
من تا حالا توی تابناک نظر نداده بودم، ولی اینو نمیتونم نگم که خداوند نگذره از کسانی که به این مملکت این طور ... میکنند. من که به شخصه هرگز نخواهم گذشت.
امید وارم مسولین نظام با یک همت علوی جلوی اینگونه ... در ورزش را بگیرند .ورزش تا زمانی خوب است که به... آلوده نشده باشد .آلودگی وناپاکی هر کجا پیدا شد باید رفع شود ،فوتبال تا امروز چه گلی به سر این ملت زده ؟ چه دردی از این مملکت را درمان کرده ؟کجای دنیا را گرفته است؟
گل گفتین واقعا اینا چیکار کردن که مستحق این همه پاداش باشند مگه این آقا نرفت لیگ جعلی خلیج تو امارات با سلام و صلوات و خواهش اوردنش بهتر نبود همون اماراتی ها از کسی که تن به این کار داده پذیرایی می کردند
تابناک شما که دستون بازه وسایتتون پر بازدید کننده
یک نظر سنجی راجب اینکه ایا افراد راضی هستن از حق شون(بیت المال) این قد واسه فوتبال خرج بشه بزارین وبعد نتیجشو به مسولین بگین
با یک حساب ساده میفهمیم که واقعا این چهارصد میلیارد اگه هر سالی تو 3 استان امکانات ورزش عمومی ساخته بشه کلی به سلامت مردم کمک شده و شور ونشاط افزایش پیدا مکینه من میدونم بیشتر 70 درصد مردم راضی نیستن اینقد تو فوتبال هزینه بشه واقعا از نظر شرعی هم درست نیست
حالا این همه نظر گذاشتین ببینید چند روز میگذره تا آبها از آسیاب بیافته و همه فراموشش کنند؟
گوش اگر گوش من و ناله اگر ناله توست
آنکه جایی نرسد فریاد است.
برای جلوگیری از هدر رفتن بیت المال در فدراسیون فوتبال را باید گِل رفت تا سر فرصت درست بشه
ببخشید اینطوری میگم اما همین شما آقایون و البته بعضی خانوما هستن که برای قرمز و آبی به جون هم می افتین و بعضی ها اتوبوس آتش میزنن و صندلی ورزشگاهو میشکنن که نتیجش میشه همین. فوتبالیستا هم این جو رو میبینن و به قول معروف جو زده میشن فکر میکنن حالا چه خبره و توقعشون بالا میره. کشورایی مثل برزیل و آرژانتین و ایتالیا هم فوتبال دارن اما اونا کجا و ما کجا؟ اگه هم جوابتون اینه که سرمایه گذاری میکنیم باید عرض کنم اینجور پول خرج کردن و حق و ناحق کردن نه تنها سرمایه گذاری نیست بلکه هدر دادن سرمایه و انرژی هست که اگه توی چیزای دیگه خرج میشد زودتر و بهتر نتیجه میداد. برای اینکه فوتبال کشورمون یا هر ورزش دیگه ای به جایگاهی برسه که در سطح دنیا حرف اول تا سوم رو بزنه باید روی "بچه های مدرسه ای و نوجوان" سرمایه گذاری بشه. ما با دعوای قرمز و آبی به کجاها میخواهیم برسیم واقعاً؟ چه دردی از مردممون رو حل میکنه؟ همین باشگاهی های تیم ملی فوق_ فوقش بتونن برن جام جهانی، اما همون رفتنشون اول مصیبته. آیا تا به حال نتیجش چیزی جز باختن به تیمهای قویتر بوده؟ درسته سرگرمی هم لازمه اما اگه طرفدارای فوتبال دیگه انقدر اشتیاق نشون ندن تبش میخوابه. موفق باشین
سامان عزیز شما پرسپولیسی هستی درست . ولی از جیب هم وطنت 3 میلیارد دادن به عربها . عزیزم بیدار شو این قدر که جنگ آبی و قرمز به مملکت ما ضرر زد . جنگ عراق نزد این دو باشگاه دولتی که سالهاست خون ملت و کردن تو شیشه بیت المال رو میبرن ماشین ... وارد میکنن چی به من و شما دادن . فکر میکنی استقلال 4 بار پیاپی پیروز دربی شد به هوادارش چیزی دادن نه پول بلیط استادیوم را هم ازش گرفتن...
lموضوع انشاء:
علم بهتر است یا ثروت؟!!!!!!!!
من هم مثل بقيه دوستاي عزيز P.hD هستم ، براي درس خواندن ارزشي به اندازه يك پاس گل فوتباليست قائل نيستند .
به نظرم بايد هزينه فوتبال را براي كارهاي اساسي( تربيت و پرورش نخبگان . بها دادن به انها ،‌كارهاي زيربنايي، توسعه كشاورزي ،‌صنعت ،‌اشتغال بكنند نه اينكه كلي از بودجه دولتي رو بدن به فوتبال و.......
و اما اين قصه رشته دراز دارد .............
جواب مطلب شما را شايد اين نكته بسيار ظريف ارائه نمايد : چند سال قبل دانشگاه صنعتي شريف از علي دائي به عنوان فارغ التحصيل دانشگاه تجليل كرد . دانشگاه به نحو غير باوري شلوغ و پر از هياهو بود . نكته اين جا است : علي دائي نمي گويد افتخارم اين است كه فارغ التحصيل دانشگاه شريف هستم . دانشگاه شريف مي گويد كه افتخارش علي دائي است ! حالا گرفتي مطلبو ؟؟
اول اينکه جای تأسف داره كه اينهمه تحصيل كرده بيكار داريم وتازه اونایی که رفتن سرکار هم با این حقوق ناچیز زیر خط فقر زندگی میکنن ولی بعضی فوتبالیستها با کمترین سواد وکمترین زحمتی البته نسبت به ارقام نجومی قرارداد اونا,از بهترین وضعیت رفاهی برخوردارند!!وتازه چقدر هم بدبختانه پیش همون مردم فقیر محبوب هستن!! دوم اینکه اصلا باید باتوجه رفتن این آقا به لیگی به اسم خلیج ع ر ب ی ونشان دادن ... ایرانی از طرف اون!!!! نه تنها از تیم ملی خط میخورد بلکه حتی در تیم محلات هم بازیش نمیدادن چه برسه به پرسپولیس!! ولی بیخیال کو گوش شنوا
حرف زدن راحت ، راه حل چيه؟
پول نیست که دانشجو بدبخت دکتری سی ساله بورس شود ولی ...
با سلام
بحث اصلی را به حاشیه نبرید ، درآمد فوتبال این مملکت
چقدره ؟ مخارجش چقدره ؟ ترازش از کیسه کدام بدبختی صاف میشه ؟ اگه اینها عرق ملی داشتند که خودشان بر می گشتند مثل اونهایی که در زمان جنگ پشت پا به همه چیز زدند و برگشتند .
لازم نبود که اینهمه هیاهو بشه و هزینه اینها هم از کیسه مردم پرداخت بشه ، یادتون هست یه بازیکنی می نالید به دادم برسید منو ببخشید و اجازه بازی بهم بدهید کرایه خونه ام را ندارم بپردازم ، حالا پورشه سوار میشه . بابا اول خونه بخر بعد .
خرج که از کیسه مهمان بود ، حاتم طائی شدن برای مدیران پر مدعا دولتی که دستشان تا ارنج در کیسه بیت المال است آسان بود .
کجای ایران برای یک پایان نامه ماهی یک ونیم میدن؟ اون برای کل پایان نامه است که ممکن است یکی دو سال طول بکشه! و هر استاد در یک سال بیشتر از 3 پایان نامه نمیتونه بگیره.
من خودم 32 سالمه تاز دکترای تخصصمو تموم کردم دومیلیون و نیم حکم زدن برام که خرج مجردی م اجاره و ... را کفاف نیست تا الان هم فقط پول خرج کردم و درس خوندم چند سال کار کنم تا یه سمند بخرم؟
خونه که نخواستیم بخریم چون امیدی نیست
هر جا هم میرم میگن آقای دکتر دارایی چی دارین؟
تحت هر شرایطی خرج از بیت المال برای این این دو تیم حرام حرام حرام است خدائیش منیکی از مالیاتی که میدهم تا در راه آبادی کشور خرج شود و خرج این دو تیم میشود راضی نیستم .
تابناک تو رو خدا در این زمینه بیشتر اطلاع رسانی کن که صدای ما به جایی نمی رسه
قصد توهین ندارم ولی برخی از این فوتبالیستا واقعا.....
اینا بیشتر بدرد این مردم و کشور می خورند یا اون آدمی که عمرو جونیش رو صرف مطالعه کرده تا بتونه به این مردم خدمت کنه
بهتر است خیرین به اقای محمد رویانیان وان خیر ناشناس اقتدا کنند
درود بر رویانیان؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اگر سری به قطعه نام آوران بهشت زهرا بزنیم، به جز ورزشکاران، با قبر گروهی از بزرگ‌ترین این فرهیختگان نیز روبه‌رو می‌شویم که حتی یک بار نامشان را نشنیده‌ایم و یک بار تصویرشان را ندیده‌ایم و یک بار برای آن که نسلی از دانشمندان را از خود به یادگار گذاشته‌اند و دستاوردی بزرگ‌تر از شادی پس از گل دربی برایمان به ارمغان آورده‌اند، به روح بزرگشان درود نفرستاده‌ایم.
دمتون گرم
ما ایرانی ها بزرگترین بدبختی مون پول مفت نفته،برای ما خوزستانی ها بدبخت که نفت از زیر پامون درمیارن میگن ملیه و پولشو میزن میریزن تو دهن فوتبالیستهای...، ای خدا این توفیق رو نصیب ما کن که هیچ کشوری تو دنیا نفت ما رو نخره(مثل الان که داره توفیق اجباری میشه) انوقت ببینم این مدیران ... دولتی از کجا میخوان بریزن تو دهن فوتبالیستها...
از نمایندگان مجلس به ویژه برخی افراد دلسوزی که این روزها پی‌گیر بیت‌المال هستند خواهشمندم رسیدگی بکنند که صرف چنین بودجه‌هایی تا چه حد با خواست عموم مردم سازگار است؛ آیا واقعاً بجاست یا نه. اگر لازم است در بودجه‌بندی‌ها تجدید نظر شود.
اگر ممکن است سایت محترم تابناک پی‌گیر این نکته شود. متشکر
پشت پرده تبليغ فوتباليستها مافيايي نشسته كه از وجود تب فوتبال تو مملكت و داغ كردن اون جهت بهره برداري هاي مادي خودشون استفاده ميكنند و ....!
خدا كنه يكي پيدا بشه جلوي اين مسائلو بگيره و كلا" بودجه فوتبال رو حذف كنه!
من الان نروژ زندگی میکنم و درس میخونم
من قبل از اینکه بیام اینجا تو ایران معلم بودم
الان که اومدم نروژ میبینم حقوق 1 سال نیم کار تدریس من تو ایرانو یعنی حقوق 18 ماه کار منو یه معلم تو یک ماه در میاره ....

یعنی حقوق یه معلم تو نروژ 18 برابر یه معلم تو ایران البته هزینه ها بیشتره ولی اینجا اصلا فقیر وجود نداره و همه زندگی خوبی دارند

متاسفم که چنین خبر هایی رو میشنوم

تابناک لطفا درد دل منو درج کن ...
من بعد از 2 سال بیکاری از بورسیه تحصیلی خارج از کشور و استخدامی استانداری قبول شدم که متاسفانه با روی کار آمدن دولت جدید هر دوتاشونم تعلیق شدن دلیلشونم عدم وجود اعتبار عنوان شده
اما آقایون برای فوتبال میلیاردی هزینه میکنند
این جریان مصداق ظلم بارز به حقوق شهروندی ماست،بیاییدبرای یکبار هم که شده اعتراضمون رو پی گیری کنیم...
حق هر بازیکن بدن اما نه از پول بیت المال به خدا ما فوتبال سالم میخوایم نه اینجوری واگزار کنن این دو تیم اسقلال وپیروزی همه راحت بشن همه فوتبالم سیاسی شده
اونکه پولشو گرفت و رفت، همتون اوتوتو سابیدن به الک
یه نگاه به قیافش بکنید!!!!!!!!
اساتید خلعتبری پول لیاقتش رو میگیره درباره اونایی حرف بزنید که پول بیت المال رو صرف بی لیاقتی خودشون میکنن!
بابا همتون مخید با این وضع الان ایران باید رتبه اول در جهان صنعتی و ... می بود جمع کنید بابا استعداد های برتر !!!!!!!!!
سلام. من دانشجوی دکتری تخصصی هستم که در یکی از معتبرترین دانشگاه های کشور مشغول تحصیلم و با 30 سال سن هنوز هیچگونه دارمدی نتونستم بدست بیارم. باور کنید اگر به خاطر عشق به کشورم و مردمی که در آینده نیازمند نیروهای متخصص نبود لحظه ایی برای خروج از کشور درنگ نمی کردم. خیلی از تابناک متشکرم که این مقاله رو نوشت تا تلنگری هرچند کوچک به مسئولین و برنامه ریزان کشور باشه.
افرين به تابناك شجاع كه هميشه حرف دل مردم را مينويسه
هزار بار با اين مقاله موافقم
حالا برید ته قضیه را در بیارید که آیا این آقا اینه همه پولو تنهایی می بره..!؟
من هم دانشجو هستم
اگه کاری از دستم بربیاد که بتونم پول بیت المال رو از
فوتبال بگیرم این کاررو میکنم..........بله مشکل هست
من هم مشکل دارم...واگذار میکنم به خدا
شاید اونقدر لایق نباشم که توصیه کنم ولی:
از خشم خدا بترسید که اگر به عذابش گرفتار شدید راه فراری نیست.....
تا دیر نشده برگردیم.....خدایا مارا ببخش
بعنوان پزشک از این مثال ومقابل گذاشتن دو کار بیشتر فکری (23سال تلاش ومطالعه 40تا 50 هزار صفحه فارسی وانگلیسی) و بعلت بی نتیجه بودن 50 هزار پزشک تغییر شغل دادن با کار بیشتر فیزیکی و در امد ملیاردی بسیار متأسف شدم تازه بعضی متفکرین میگویند حقش و نوش جانش
من 27 سالمه هنوز ازدواج نکردم . بخاطر مشکلات مالی. پولی که بابت خلعتبری خرج شد چند جوان را می تونست برای تشکیل یه زندگی ساده به خونه بخت بفرسته ؟
من یک استاد دانشگاه هستم با مدرک دکترای تخصصی از انگلستان و شاغل در یک دانشگاه دولتی. حقوقم بعد از 16 سال سابقه سه ملیون و سیصد هزار است و با کسر مالیات و بازنشتگی دو ملیون و هفتصد. صدها جوان این مملکت را درس و علم آموخته ام دهها معلم و استاد حاصل خدمات آموزشی من و امثال من در دانشگاهها هستند. انوقت مقایسه کنید حقوق یک استاد فرهیخته با مدرک دکتری تخصصی از خارج را با 16 سالا سابقه تدریس و بیش از 50 سال سن با کار (لگد زدن به توپ) و سن (بین 20 الی 30) و درآمد (بین 500 ملیون تا یک میلیارد و هفتصد در سال).
من هفته ای 10 ساعت تدریس موظفی دارم که برای این مقدار تدریس باید بیست ساعت مطالعه کنم یعنی سی ساعت . اونوقت یک فوتبالیست زیر دیپلم ما که تازه فوتبال بلد نیست برای هر بازی 90 دقیقه ای نزدیک به 40 ملیون تومان از بیت المال پول میگیرد. یعنی درآمد یک ساعت بازی فوتبال برابر است با درامد یکسال یک استاد دانشگاه با مدرک دکتری و سابقه 16 سال تدریس. تف به این روزگار. تف به این قدر نشناسی.
تابناکی های عزیز اگر دغدغه عدالت دارید لطفا روی سایت قرار دهید و گرنه شما را هم مشمول لعن و نفرین خودم میکنم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۵:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
"اگه منتشر نکنی نفرینت میکنم"
واقعا این ادبیات یک استاد فرهیخته تحصیلکرده خارج ماست؟
شما استاد محترم اگر واقعا دغدغه علم و تعلیم جوان های مملکت رو داشتین به خاطر حقوق 3میلیونیتون زمین و زمان رو مورد عنایت قرار نمیدادین
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
آقای استاد ادبیات تون مناسب نیست
علي
| - |
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
دوست عزيز نفرين چرا.هر قشر ديگه اي جز اين فرهيختگان بود الفاظي به كار برده ميشد كه اين تاپيك تا حالا بسته شده بود.شما بايد جاي اين استاد باشيد تا بدونيد چي ميگه.هميشه حرف حق تلخ بوده.درود بر استاد.
شایان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
یه وقتایی اونقدر به آدم زور میاد که دیگه دست خودش نیست. دوست عزیز خوردن مال مردم به وسیله یه سری فوتبالیست درجه 4 و 5 خیلی دردناکه.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
" منتشر نکنی نفرینت میکنم ها"
خارج، خارج ، ... خارج
بابا پرفسور بابا خارج
تو اگه ترشی نخوری یه چی می شی
احسنت، نمردیمو یکی حرفه دله مارو زد، این ملت دلشون خوشه به این فوتباله آماتور و مضحک. قهرمانانه الی دانشمندانند که برای رفاه بشر شبو روز یا مطالعه میکنن یا تو ازمایشگاهن
این روزا مد شده همه حقوقشونو با فوتبالیستا مقایسه میکنن طرف سالی 300میلیون حقوق میگیره با شکوه و اعتراض برمیگرده میگه تازه اندازه یه بازیکن درجه 3 هم حقوق نمیگیرم!!!!!!
البته توی کشور ما که هیچی سرجاش نیست این اظهارنظرها خیلی هم طبیعیه .
اون وقت که قرار داد میلیاردی بازیکن های استقلال بسته میشد کجا بودین
پاسخ ها
شایان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
حرف استقلال و پرسپولیس نیست همشون لنگه ی همن. پول مفت خوردن بهشون مزه داده
ماتوهیچ بخشی درامدامون را با دنیا مقایسه نمی گنیم جز فوتبال .تازه خیلی از فوتبالیستها هنوز هم طلبگارند
دستتون درد نکنه . خیلی خوب گفتید.
ولی کسی که باید گوش بده و ذره ای عمل کنه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ذره ای بهتر نمی شه که هیچ بدتر هم می شه.
از بس که پول مفت ریختن تو شکم این فوتبالیستها دیگه نمیتونن جمعش کنن چندبار رفتیم جام جهانی؟ چندبار قهرمان شدیم؟ یا مدال آوردیم؟ مردم از گشنگی دارن میمیرن واقعا این انصافه؟
توي كشوري كه هيچ چيز به انداز ه تمسخر علم و كارشناس براي مسئولينش ارزش نداره بهتره پولش خرج همون پاهايي بشه كه فقط لگد زدن رو ياد گرفتن. درد دل كار شناس هامون همين ناديده گرفتن علمه نه پول...اونايي كه پول ميخواستن رفتن و بهش رسيدن اما اونايي كه ايرونو ميخواستن وايستادنو تروو شدن..
باسلام
میخواستم نظرتون رو به یک موضوع جدید جلب کنم:
در بودجه سال 92 مملکت، علیرغم شعار عدالت و محرومیت زدایی، هیچگونه بودجه ای برای بیمه کشاورزی کل کشور که هر ساله محصولات کشاورزی حدود 2میلیون نفر از کشاورزان این مرز و بوم را تحت پوشش قرار میدهد و وظیفه تامین امنیت غذایی ایرانیان را بر عهده دارد در نظر گرفته نشد. با پیگیری و چانه زنی نمایندگان مجلس در نهایت 150میلیارد تومان اختصاص یافت. حالا این مبلغ را مقایسه کنید با 400 میلیارد تومان بودجه فوتبال دولتی ما از حساب بیت المال که همان 10 میلیون کشاورز محروم (با احتساب نفرات خانواده) نیز در تامین آن سهیم هستند. شما پیدا کنید عدالت را !!!
این انصاف نیست- پولی که بایدبه فوتبالیستهای ما بدن نبایداز 5000000 بیشترباشه چون واقعاارزشش رو ندارن- این چه بازیهایی هست که اینا میکنن مربی تیم ملی وقتی خوابش ببره مردم باید برن توی کما!!!!!!
شما ها بلد نیستید پول در بیارید مشکل از خودتونه تا لنگ ظهر میخوابید می خواهید پول هم در بیارید تو کشور خودمون که امنیت هست شما اگر آب هم بفروشید ماهی 500 هزار تومان درامد دارید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
شما احتمالا به جایی وصلی که آب میفروشی پول در مییاری ما در هفته 2 شب میخوابیم اینقدر پول در نمیاریم برادر !!!!!!!!!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
چون اون کارها که شما می فرمایید اسمش دلالیه. ما دلمون نمی خواهد با دلالی شکم زن و بچه مون را پر کنیم
علي
| - |
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
فوتباليستي؟دلال فوتبالي؟مدير عامل باشگاهي چيزي هستي كه بهت برخورده؟لابد بي نصيب ازاين فوتبال بي اخلاق اين مملكت نيتي كه اينطور به اين مقاله ميتازي؟؟؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
دوست عزیز درسته میشه تو این وضع نابه سامان به قولی از اب گل الود ماهی گرفت ولی ایا نبایستی رویه درست در پیش گرفته بشه. همه همین زوری فکر کردند که وضع حالمون اینه دیگه. ان دوستمون هم میگه اختراع بلد نیستید هم باید گفت که برای هر چیزی یه لازم و ملزومی هست اگر شرایط و هزینه کار تحقیقاتی رو بدن دیگه بودجه کشور اینطوری حیف نمیشد که. طذف تو نون شب اش مونده دیگه با په امیدی بره اختراع و ابداع انچام بده اخرش هم میرن نمونه چینی وارد کنن .
علي
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
نفست از جاي گرم بلند ميشه شك ندارم از اون آقازاده هاي گردن كلفتي الان پايه حقوق كارگرا 500 هزار تومانه در حالي كه كارگران زحمت كش ماه به ماه نميتونن ميوه و گوشت قرمز بخرند
علي
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
در ضمن اونجايي كه آب ميفروشن ماهي 500 هزار تومان در ميارن اونجاييه كه الان داري زندگي ميكني كه مطمئنا ايران نيست
بحث مدرک نیست همه باید حقوقی بگیرند که حداقل زندگی رو برای خودشون درست کنن هر کی بیشتر زحمت کشید بیشتر بگیره
با لینک زیر مقایسه کنید فقط کافی یک بار حقوقشو صرف اینجا کنه

http://www.tabnak.ir/fa/news/342812
کاش یک هزارم فوتبالیستها هوای ایثارگران راداشتند.
فرم های تکنسین ساده سیستم های حفاظتی در 10 سال پیش شرکت ما :
میزان تحصیلات : سیکل - دیپلم ردی و در نهایت دیپلم
اما امروز : فوق دیپلم - لیسانس - فوق لیسانس
چند سال اینده : دکترا - پزشک عمومی - استاد دانشگاه ؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!
خدا خیرت بده
بالاخره یه نفر جرات کرد حرف حساب بزنه
آقا به این جور مقاله ها ادامه بدید تا تبدیل به یه جریان بشه و این آقایون دیگه نتونن اینطوری از جیب مردم ریخت و پاش کنن.
مطمئن باشید که مردم حمایتتون میکنند.
رسانه ها اعم از روزنامه ها و تلویزیون به این وضعیت دامن می زنند. چرا اینقدر از فوتبال بی برنامه حمایت میشه مگه خلعتبری کیه که این قدر پول باید بگیره، اگه زحمتی هم کشیده باید به اندازه همون زحمتش پول بگیره. بابا مطمئن باشین زحمتی که خلعتبری و امثالهم کشیدند از زحمت دانشجوی رشته های مهندسی دانشگاه های معتبر خیلی کمتره بعد وضعیت این دو تا رو خودتون مقایسه کنین
از کلاس 14 نفری ارشدی که ما تو شریف خوندیم 10 نفرش الان ایران نیستن!!!
حالا میلیارد میلیارد خرج فوتبالیست ها کنید!
همین کارها رو میکنن که هر کسی که میتونه از این مملکت فرار میکنه،

همین کار ها رو کردید که هر روز میشنویم چندین نفر پناه جوی ایرانی تو راه فلان کشور غرق شدن !
تابناک خواهش میکنم پیگیری کن ببین بابت هر قرارداد در فوتبال چه مبالغی بعنوان کمیسیون بین دلال ها رد و بدل میشه اگر این موضوع افشا بشه قاعدتا کل این جریان استفاده از بیت المال برای فوتبال هم بصورت معقولی تعدیل میشه
اصلا برای من تعریف شده نیست که برای 22 نفر که دنبال یه توپ می دوند اینهمه هزینه بشه. من نمیدونم چرا این موضوع درک نمیشه.
سلام من چهار سال است كه مهندس ابزار دقيق يك كارخانه فولاد سازي و دانشجوي ارشد هستم تازه شش ماه پيش تونستم يك پرايد مدل 89 بخرم
ما چهار تا بچه ایم سه تا کارشناسی و من هم دارم ارشد میخونم مثل هموطنمون 28 سالمه کو یه کار برای ما اینقدر درس خوندیم به چه امیدی ؟ حالا چه پولی دلره واسه فوتبال بی ثمر داره خرج میشه؟ از کجا این پول در میاد....
عالی گفتی والله منم نه منم
تقصیر خود این مردم هم هست که تا حالا یه برنامه علمی ندیدن و یه کتاب علمی نخوندن ولی نود دیدنشون و ورزشگاه رفتنشون ترک نمیشه.
با این تحلیل تون چند پرسش به وجود میاد:
۱_ کجای دنیا هزینه و دستمزد های تمام حوزه و صنف ها با هم برابر است؟!
۲_ هزینه ی انتقال خلعتبری از بخش خصوصی بوده یا بیت المال؟
۳_ آیا عاملین اختلاس ۳هزار میلیارد تومانی دستگیر و مجازات شدند و پول دزدیده شده به بیت المال برگشت؟
۴_چرا نظرات کاربران فوتبال دوست که در خبر های ورزشی تابناک همواره بحث و تبادل نظر میکردن کم درج شده و تقریبأ اکثریت نظرات از اشخاص دکتر_دانشجو_استاد_مهندس و ... است؟!‏
Mitoone migire dar zemn aslanam rahat nist.shomam mitoonin berin footbalist beshin...
Man kamelan movafegham ba in dar amad bazikona chon zahmat mikeshan va hagheshoun.moshkeli ham nadaram ishala 100 barabar bishtar begiran...
ای کاش تابناک یه پرینت از این مقاله و نظرات میگرفت و به مسولین مربوط ارائه میداد .
...جالبه هم دكتر نظر داده هم كارمند،دانشجو وخودم هم معلم هستم ولي هيچ فوتباليستي هيچ نظري نداده يادفاعي ازخودنكرده.خداشاهده اين پول براشون به اندازه ده هزارتومني كه دست ماست براشون ارزشي نداره چون هرچي بيشترباشه چشم ودل حريص ترميشه وفقط مي خوان زيادترش كنن وهميشه بدهكارندتاروزي كه بميرند.مقصرخودمونيم...وقتي ميشينيم نود دقيقه فوتبال نگاه مي كنيم وحال خوندن دوركعت نمازرانداريم اين يعني بي بصيرتي
سیاستمداران این مملکت که هیچ اهمیتی نمیدن لااقل شما رسانه ها پیگیر قضیه فوتبال بشین. این پولهای بی حساب نباید خرج لگد زدن به توپ بشه مملکت هزارتا کار واجب تر داره. امیدوارم سایتهای خبری بتونن جلوی پرداختهای فوتبالیستها از پول نفت رو بگیرن. تابناک لااقل تو جلو بیفت.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی