بازدید 32466

اوباما: درصورت موافقت کنگره به سوریه حمله خواهیم کرد

باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا، امشب در یک سخنرانی به صورت ‌‌ویژه به مسأله سوریه پرداخته و موضع دولت آمریکا درباره اقدام نظامی علیه این کشور را بیان کرد. در این سخنرانی، اوباما برای نخستین بار از نهایی شدن تصمیم دولت خود برای حمله به سوریه سخن گفت و اظهار داشت، در این زمینه تنها منتظر پاسخ کنگره است.
کد خبر: ۳۴۲۱۲۳
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۲ - ۲۲:۴۴ 31 August 2013
اوباما: آمریکا به سوریه حمله خواهد کرد
باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا، امشب در یک سخنرانی به صورت ‌‌ویژه به مسأله سوریه پرداخته و موضع دولت آمریکا درباره اقدام نظامی علیه این کشور را بیان کرد. در این سخنرانی، اوباما برای نخستین بار از نهایی شدن تصمیم دولت خود برای حمله به سوریه سخن گفت و اظهار داشت، در این زمینه تنها منتظر پاسخ کنگره است.

به گزارش «تابناک»، باراک اوباما در این سخنرانی به بیان آخرین مواضع واشنگتن در قبال اقدام نظامی علیه سوریه پرداخت‌ و‌ اعلام کرد،‌ کشورش باید وارد مداخله نظامی در سوریه شود.

اوباما حمله شیمیایی در سوریه را تهدیدی برای آمریکا و هم‌پیمانش خواند و گفت: آمریکا باید وارد مداخله نظامی در سوریه شود. رئیس‌جمهوری آمریکا همچنین مداخله نظامی کشورش در سوریه را بسته به اجازه کنگره دانست.

وی با بیان این که کنگره نیز باید در جریان این تصمیم قرار بگیرد، گفت: در چند روز آینده، همه نمایندگان در این مورد به روز خواهند شد.

اوباما همچنین گفت، از کنگره خواهد خواست تا درباره اقدام نظامی علیه سوریه تصمیم‌گیری کند. اوباما به پرسش خبرنگاری مبنی بر این که‌ اگر کنگره با اقدام نظامی موافقت نکند، ‌این حمله انجام خواهد شد یا نه، پاسخ نداد.

اوباما با اشاره به این که حمله به سوریه «فردا یا ظرف یک هفته یا یک ماه آینده» روی خواهد داد، گفت: ما آمریکا هستیم و نمی‌توانیم نسبت به آنچه در دمشق روی داد، چشم‌پوشی کنیم. باراک اوباما مدعی شد، آمریکا یقین دارد که حکومت سوریه از تسلیحات شیمیایی استفاده کرده است.

وی افزود: این امر امنیت دوستان آمریکا در منطقه خاورمیانه از جمله اسرائیل، عراق، اردن و ترکیه را به خطر می‌اندازد. رئیس‌جمهوری آمریکا با اشاره به این که مداخله نظامی آمریکا در سوریه محدود و کوتاه‌مدت خواهد بود، افزود: آمریکا نیروی زمینی به سوریه نخواهد فرستاد. رئیس‌جمهور آمریکا تأکید کرد که این حمله نامحدود نیست و به حضور آمریکا در سوریه نمی‌انجامد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۲۳۳
انتشار یافته: ۵۹
ای بابا اینم مسخره کرد مارو یه چی گفته توش مونده
حالم از این آمریکا داره بهم میخوره!
كنگره تا 9 روز ديگه تعطيلات تابستاني است !
پس او هم جاخالي داد .
اوباما،با همين انگشت خودت ،انگشت ميكنم توچشمت
حمله به سوریه حمله به ایران است .واگر ایران مداخله ای نکند به یک سال نخواهد کشید که نوبت ایران می شود.بهتر است وقتی جنگ در خانه کسی دیگریست با دشمن مواجه شد.دشمن همیشه یک دشمن است و هر روز قویتر می شود.امریکا خود می داند که به جنگ ایران می اید نه جنگ با سوریه .
ایران باید از ظرفیتهای دیپلماتیک خود استفاده کند برای جلوگیری از حمله و حمایت از ملت مظلوم این کشور
حالا که بهانه سلاح شیمیایی است بشار جون سارین ها رو اماده کن هدف های خوبی هم دور و برت هستند
خیلی زور داره به کاری که نکردی متهمت کنن
پاسخ کنگره هم که منفیه! یارو خودش و بقیه رو اسکل گیر آورده...
"ما امریکا هستیم و نمی تونیم بی تفاوت باشیم". ببخشید مگه امریکا دقیقا کیه یا چیه؟ بابا اینا دیگه خیلی مغرور شدن تحویل می گیرن خودشونو. فکر می کنن ناجی جهانن...
"حمله شیمیایی منافع ما رو به خطر می اندازه"... آها پس موضوع حقوق بشر نیست. منافع خود و دوستانتونه... خوبه که اعتراف کردی
راستی سوریه رو از اسد بگیری دقیقیا به کی می خوای تحویل بدی؟
از امریکا متنفرم... اما خیلی دوست دارم بدونم این سیاستمدارای کثیفشون شب چجوری می خوابن
مثل اینکه امریکا دوست داره ناوهاش چند تا موشک یاخونت (کروز و ضد کشتی ساحل به دریا) نوش جان کنه
عراق با شلیک دو موشک اگزوسه یه کشتی جنگی امریکا رو غرق کرد
سوریه از لحاظ موشکی پیشرفته تر از عراقه
حمله امریکا به سوریه به یک قمار بزرگ تبدیل شده،امریکا میخواهد بعد از اینکه نتوانست در عراق موفق شود ولقمه سر گلویش گیر کرد با حمله به سوریه عقب ماندگی وشکستهایش را جبران کند،اما نمیداند این کار چه عواقبی دارد و سوریه لقمه گنده تری از عراق است
امیدوارم به ایران کشیده نشه
این اوبامای دموکرات صلح طلب هم که از همه چرندتر از آب در اومد.
اوبامای خونخوار، بعد 200 سال ورود به دوره به اصطلاح تمدن باید یه فرقی با اقوام وحشی قدیم آمریکایی کرده باشی که، این یعنی چی که تا با یکی مشکل داری بره کودکان و زنان و در کنارش مردان یه کشور رو بکشی؟

تو قرون وسطی هم همینطور بود، پدران گاوچرانت هم همینطور بودن.

لعنت بر هر چی نامرد و حیوان انسان نماست، چه اوباما باشه چه این وهابی ها.
اصلا معلوم بود وقابل پیش بینی آمریکا درحال فروپاشی است وگرنه دراین یکسال اخیر اینقدر طبل جنگ نمی نواخت از همه بدتر اسراییل رابگو
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
فعلا که همه شاخص ها از رشد اقتصادی آمریکا نشان میدهد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
شاخص ها رشد اقتصادی آمریکا را نشان میدهد؟؟!!!!
پس معلومه که خیلی متوهمی داداش
توی گوگل سرچ کنus debt clock
اونوقت عدد بدهی آمریکارو اگه تونستی بخون
ایرانی
| Switzerland |
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
1عزیزم بدهی امریکا 100 درصد gdp اش است و بدهی چین بیش از 240درصد gdp اش است و ژاپن 200 درصدgdp ولی ما هیچ وقت نمی گوییم ژاپن یا چین ورشکسته اند.2 بیش از 8000 میلیارد دلار بدهی امریکا به فدرال رزرو است.
دوست عزیز بعد از مطالعه دقیق اقتصاد و شاخص ها حرف بزنید.
غلط کرده اوباما
با این کار گور اسراییل انسالله کنده شده
اگه اسد یه ذره عاقل باشه می تونه با حمله برق اسا به اسراییل
به اسطوره تبدیل بشه وهمه منطقه را از سر این احمق ها نجات دهد
ای کاش اوباما برای یکبار هم که شده بود جنایات تروریست ها از قبیل سربریدن،خوردن کبد و .... را محکوم می کرد . ان شاا... خداوند شر همه تروریست ها و استکبارگران را از ملت سوریه دور کند .
اوباما می خواد زن و کودک مردم رو در سوریه به خاک و خون بکشه بعد جامعه اسلامی! وهابی ها دغدغه اش اینه که فتوا بده که خوردن گوجه فرنگی چون با دو نیم کردنش وسطش صلیب دیده میشه حرامه! خدا همه این حیوانات، چه شرقی و چه غربیشون رو نسلشون رو منقرض کن.
اوباما جان نگو اگه کنگره قبول کنه جنگ میکنم. بگو کم آوردم دارم بهانه میارم
ببینیم چی میشه!
اگر امنیت اردن، عراق و ترکیه تهدید شده بزار خودشون از کشورشون دفاع کنن. جمله "ما آمریکا هستیم و نمی‌توانیم نسبت به آنچه در دمشق روی داد، چشم‌پوشی کنیم" خیلی باحال بود!!!!
اوباما با اظهارات کذایی نمیتواند دنیارا گول بزند. استفاده از سلاح شیمیایی با چراغ سبز شما توسط تروریستهای دست پروده شما صورت گرفته است. اما با جنگ روانی می خواستید در ساعت صفر روز پنجشنبه حمله کنید. ولی الان با پرت و پلاگویی وسراسیمه اجازه نمایندگان را می طلبی. چون می ترسید برای این که شروع کننده حمله دراختیار شماست ولی پایان آن بدست مسلمانان منطقه است.
اگر استفاده از سلاح شیمیایی برای آمریکا خط قرمز است چرا در هنگام استفاده صدام از سلاح شیمیایی علیه مردم ایران و برخی شهرهای عراق ، چرا آمریکا احساس خطر نکرد و در ان موقع علیه نظام صدام اقدام نظامی نکرد ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
نمی دونم چرا بعضی ها به این نظر منفی دادن !!!
ای کاش این مطلب رو دوستمون اضافه می کردن که علاوه بر قربانی شدن مردم ایران توسط سلاح های شیمیایی در دوران جنگ ، هنگام استفاده از سلاح های فسفری و اورانیومی اسرائیل علیه مردم لبنان و فلسطین چرا آمریکا احساس خطر نکرد ؟ در آن زمان حتی با وجود گزارش مستند سازمان ملل مبنی بر استفاده اسرائیل از این سلاح ها علیه مردم بی دفاع ، آمریکا قطعنامه علیه اسرائیل را وتو کرد و از اسرائیل دفاع کرد .
جنگ در هیچکجا و هیچ صورتی خوب نیست. انشالا راه نیفته. خدا خودش کمک کنه
واقعا چقد امریکا به فکر مردم جهان هست
باید به امریکا جایزه صلح نوبل داد
متحدان آمریکا در این جنگ
ترکیه ششمین قدرت نظامی دنیا
اسراییل دهمین قدرت نظامی دنیا
عربستان بیست و ششمین قدرت نظامی دنیا
فرانسه هشتمین قدرت نظامی دنیا
جنگ میکنن با ...
سی و پنجمین قدرت نظامی دنیا ، سوریه
ايران و روسيه خطاب به آمريكا : بابا حالا بيا دو تا موشك بزن حيثيتت حفظ بشه كاريت نداريم. خخخخخخخ
تجربه ثابت كرده كه كنگره امريكا از اقاي بوش جنگ طلبتر هست.دوم اينكه از كجا معلوم كه گروه ناظران سازمان ملل با امريكا و اروپائيان دستشون تو يك كاسه نباشه و حقايق رو وارونه بيان نكنند؟سوم اينكه امريكا ديگر نميتواند اين راه رو برگردد و ابهت خودشو زير سوال ببره و عقب نشيني كنه.4م:من نفهميدم چرا اقاي بوش عراق رو جزء دوستان خود معرفي كرده!؟ولي در كل سالي كه زوره 13ماهه امريكا چون زورش زياده(!)مطمئنا جلو چشم همه مردم دنيا به سوريه حمله ميكنه.ايران و حزب ا... رو نميدونم ولي مطمئنم كه روسيه فقط نظاره گر خواهد بود.
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
احسنت! یک نظر درست حسابی
اولا: امریکا با سر و صدای حمله مصر،اخوان المسلمین،مرسی،مبارک رو از تیتر اول رسانه ها دور کرد تا به خواسته هاش برسه

دوما: با تهدید بازار ارز ایران و نفت جهان نوسان ایجاد کرد و دلار باز شد 3600 که 3200 بود

سوما: مهات یه نفس گیری به شورشیا میده تو سوریه

و در اخر: با تهدید بازار فروش اسلحه رو برای خودش رونق داد....

احتمال حمله خیلی ضعیف... نهایتا 1موشک اونم واسه اینکه بگن حمله کردیم همین....

در صورت حمله: بورس امارات میره رو هوا

هیفا تلاویو رو هوا....

بحرین و ال خلیفه محو میشن...

قیمت نفت کلی میکشه بالا یونان اسپانیا و اروپای بحران زده هم غرق میشن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
30 درصد با واقعت جور در میاد.
این تاخیر از طرف اوباما در واقع دادن یکماه فرصت برای همه طرف هاست که خوب فکر کنند و در واقع خود را تجهیز کنند و تصمیم گیریهای بزرگ انجام دهند که در پایان این فرصت حمله آمریکا قطعی خواهد بود و آیا در آنصورت منافع دیگران و به خصوص ایران و حزب الله بهتر تامین خواهد شد یا خیر؟!... به نظر من این فرصت بهترین زمان برای چانه زنی‌ در سطح استراتژیک برای ایران به وجود آورده، آقایان ظریف و روحانی بارها اعلام کردند که دیگر منتظر نمیشوند تا وقایع اتفاق بیفتند و بعد عکس‌العمل نشان بدهند بلکه به استقبال رویدادها میروند،این بهترین زمان برای دادن طرحی برای نجات کشور و تمام خاورمیانه از یک رویاروی عظیم است که میتواند خشک و تر را بسوزاند و در آن ضرر وحشتناک برای هر دو طرف قطعی خواهد بود... حالا زمان انست که بشار اسد خود را فدای خانواده خود،دولت و ملت سوریه کند نه مانند صدام یا قذافی ،بلعکس... زمان آن است که کشور یک تصمیم عظیم بگیرد، اگر حزب‌الله وارد درگیری با اسرائیل شود، شک نکنید که اسرائیل جنگ را به با حمله به مراکز اتمی‌ کشور به عمق ایران خواهد کشاند که نه منافع حزب‌الله را تامین خواهد کرد نه منافع ایران.... بهترین راه اینه که حزب‌الله خود را محدود به دفاع از بقاع متبرکه در سوریه کند و ایران و حزب الله این پیام را به روشن‌ترین شکل به طرف مقابل اعلام کند.
احساس می کنم این جنگ یا رخ نمی ده یا در حد چند تا موشکه و بعدش تموم می شه و همه می گن گفتگو بشه و دیپلماسی
امریکا حمله ی محدود میکنه الان...اما اگر شرایط تغییر کنه امریکا نیروی زمینی هم به سوریه خواهد فرستاد همه چیز به لابی گری اسراییل باز میگرده که آیا میتونه سران امنیتی امریکا را راضی کنه که در موشک پراکنی حزب الله و سوریه به اسراییل امریکا وارد صحنه بشه یا نه
تاکید بّر ادامه حضور شخص بشار اسد نه به نفع سوریه نه حزب‌الله نئه ایران و نه حتّی به نفع خود اوست، حالا ایران باید او را تشویق کند برای نجات منطقه ،سوریه و خود او ، خودش را فدا کند و اجازه دهد دولت سوریه منهای او این فتنه عظیم را خاموش کند.
به نام خدا. سلام دوستان
دلیلی برای حمله به سوریه وجود ندارد. ارتش سوریه در تحولات میدانی دست برتر را داشت و لازم نبود که از سلاح های نامتعارف همانند سلاح شیمیایی استفاده کند.
بحران سوریه بهترین بهانه برای آمریکا، شیوخ و پادشاهان بی غیرت عربی است که از مقاومت اسلامی انتقام بگیرند.
تا همین جا هم اوباما چند عقب نشینی داشته. اول می گفتند که جامعه جهانی ( همان جامعه جهانی آمریکایی ) موافق حمله به سوریه است ولی بعدا در این عرصه تنها ماند. حتی انگلیس هم همراهی نکرد. می گفتند حمله به سوریه همه جانبه خواهد بود بعدا از حمله محدود سخن گفتند.
این رجز خوانی آمریکایی ها مرا یاد دهل زنی عمروعاص در جنگ صفین می اندازد که یک جنگ روانی را با صدای دهل به راه انداخته بود.
ارتش سوریه ارتش عراق نیست. این ارتش از حمایت اسلام و مقاومت اسلامی برخوردار است. چه کنیم دشمن اسلام شقی و دنی است. بار دیگر می خواهند توان مقاومت را بیازمایند. این گوی و این میدان یا علی مدد
حمله صورت خواهد گرفت و متأسفانه هیچکس هم عکس‌العمل موثری نشان نخواهد داد
عجب سیاستمداری است با آلوده کردن دست کنگره خودش رو از تبعات این جنایت مبرا کرد واقعا که زرنگه
خیلی خوب میشه اگه یه نفر پیدا بشه این آمریکاییها را بشونه سر جاشون. تنهابرگ برنده ای که دارن اینه که کشورشون از بقیه کشورا خیلی دوره و هرچی جنگ تا حالا راه انداختن به داخل مرزهاشون کشیده نشده. خداکنه سوریه از این فرصت استفاده کنه و اسرائیل را به خاک و خون بکشونه.
میخواد بخاطر این که بعدا نگن یه برنده نوبل صلح حمله کرد .دست کنگره رو گذاشت توو پوست گردو ای جلب
می دونی که کنگره تایید نمی کنه
معلوم می شود که فشار برای شروع جنگ٬ زیر سر آیپک است و اوباما مسؤولیت آن را به کنگره پاس داده تا به گردن آیپک بیافتد که مهمترین لابی کنگره است.

آمریکا زیر بار قرض و رسوایی در جنگ‌های قبلی است و می داند که جنگ در سوریه برایش فاجعه جدیدی خواهد بود اما اسراییل مثل بختک به جان آمریکا افتاده تا برایش یک جنگ نیابتی کند.

بیچاره اوباما حتی جرأت ندارد این مشکل را آشکارا بگوید.
شکست قبل از حمله
اوباما میدونه هیچ کاری نمیتومنه بکنه به کنگره گفته رای به حمله ندید....
امریکا سعی دارد نشان دهد که از منطقه قصد حفاظت دارد درصورتی که خودش علت ناامنی منطقه میباشد.باید امریکا را از طریق دیپلماسی محکوم کرد ودرپشت پرده سیاست آماده دفاع از سوریه بود.بهترین دفاع حمله به مواضع امریکا(اسراییل)است تامناطق تصرف شده را پس گرفت
خدا کند که جنگی صورت نگیر و خون مردم بی گناه ریخته نشه و همجا صلاح و صفا باشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
متاسفانه جنگ هست و با طرفدارایی که هر دو طرف دارن جنگشم تموم شدنی نیست .
کنگره دقت کن
عجب گیری کردیم از دست این آمریکا. بابا دست از سر این خاورمیانه وردار! چی می خوای از جون ما؟ اگه همه کشورهای این منطقه با هم متحد بودن، آمریکا جرات نمی کرد این قدر برای ما شاخ و شونه بکشه.
بنظر من جنگی صورت نمیگیره
اصلا برای چی امریکا خودش باید درگیر جنگ کنه
در شرایطی که سوریه به ویرانه و افغانستان دوم تبدیل شده و بعد از اینها هم امریکا شدید ترین تحریم ها را میتواند اعمال کند
آقا من میگم جنگی در کار نیست اگه آمریکا میخاست بجنگه لفتش نمیداد.حالا که دیدن متحدینشون کنار زدن رو به کنگره اوردن.اما جنگ میشد بیشترین ظررو اسرائیل میکرد.
صد درصد امریکا حمله میکنه. کنگره هم مطمین یاشید که رای موافق میده به شروع جنگ.
بابا اینا همش تبلیغاته.حمله کجا بود؟ مگه آمریکادیگه توان حمله ی نظامی رو داره ؟ اون هم بدون انگلیس که آمریکا رو تنها گذاشته.خیالتوت تخت.حمله ای در کار نیست.
صد درصد اگه حمله کنه جنگ جهانی سوم رقم میخوره چون پوتین گفت اگه به سوریه حمله شود روسیه هم عربستان را مورد حدف قرار خواهد داد حالا ببینم آمریکا ابر قدرته یا روسیه ؟؟؟
اگر این جنگ شروع بشه احتمالا 5 تا 6 روز طول میکشه ، چون اسراییل رو سوریه موشک باران میکنه، بدشم یه قطع نامه میبرن شورای امنیت واسه تمام شدن جنگ..
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار