بازدید 64726

محمود بهمنی به طیب نیا: فقط یک هفته رئیس بودم

امروز مراسم تودیع و معارفه رئیس کل بانک مرکزی برگزار شد تا پس از یک دوره کوتاه از بحث و جدل پیرامون ریاست کلی بانک مرکزی، در ‌‌نهایت ولی‌الله سیف، سکان‌دار بانک مرکزی، عنان مهم‌ترین نهاد اقتصادی کشور را در دست بگیرد.
کد خبر: ۳۴۱۹۱۸
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۹ 31 August 2013
محمود بهمنی به طیب نیا: فقط یک هفته رئیس بودمامروز مراسم تودیع و معارفه رئیس کل بانک مرکزی برگزار شد تا پس از یک دوره کوتاه از بحث و جدل پیرامون ریاست کلی بانک مرکزی، سرانجام ولی‌الله سیف، سکان‌دار بانک مرکزی، عنان مهم‌ترین نهاد اقتصادی کشور را در دست بگیرد.

وی در این مراسم با اشاره به اولویت‌های بانک مرکزی ‌گفت‌: بانک مرکزی در این شرایط باید نسبت به کنترل تورم و جلوگیری از افزایش بی‌رویه بهای کالاهای مصرفی اقدام و به عنوان اولویت اصلی توجه کند.

سیف همچنین در این مراسم اظهار کرده‌: چاره‌اندیشی برای بدهی‌های مسکن مهر به شبکه بانکی و جلوگیری از منفی شدن نرخ سود سپرده‌های بانکی از برنامه‌های اصلی بانک مرکزی خواهد بود.

اما شاید مهم‌ترین موضوع این مراسم، سخنان وزیر اقتصاد بود که بیانگر نکته‌ای اساسی از حال و روز بانک مرکزی کشور در سال‌های گذشته بوده است.

علی طیب نیا از حاضران ‌در ‌مراسم، به بیان خاطره‌ای از محمود بهمنی پرداخت که یادآور سال‌های پیشین بانک مرکزی بود.

وی گفت: آقای بهمنی ‌نکته‌ای به من گفتند، ولی نمی‌دانم ایشان راضی هستند این مطلب را بگویم یا خیر؛ آقای بهمنی گفتند: «من در این شش سال تنها یک هفته رئیس کل بانک مرکزی بودم و آن هم پس از ریاست جمهوری آقای دکتر روحانی بود.

بیان این خاطره از یک سو، هشداری بزرگ به ولی الله سیف در پست جدیدش نیزهست. وی امروز از برنامه‌های زیادی سخن گفته ‌که هر کدام از آن‌ها، نیازمند تلاش‌ فراوانی است. عملیاتی کردن کنترل تورم و سر و سامان دادن به اقتصاد با تنظیم سیاستهای پولی مناسب، تنها و تنها لازمه‌اش استقلال حداقل عملیاتی بانک مرکزی است و اگر قرار بر آن باشد که این بانک همانند گذشته از این مهم محروم باشد، شاید سیف نیز مانند محمود بهمنی سال‌های بعد ‌چنین خاطره‌ای را تعریف کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۷۷
انتشار یافته: ۴۶
خب بزرگترین اشکال انتخاب رئیس کل بانک مرکزی اینه که توسط دولت انتخاب میشه وهیچ ادم عاقلی کسی رو جایی نمیذاره که فردابراخودش شاخ بشه .
پاسخ ها
من
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
پس آقای عزیز....
چرا سکوت کردی.....
باید از خدا می ترسیدی، از بنده خدا ترسیدی و چیزی نگفتی.....
حداقلش این بود که استعفا می دادی....
حمیده
| United States |
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
پس توسط کی انتخاب بشه؟ انتخابات مردمی براش برگزار کنن یا مثل رییس صدا و سیما و ... از طرف یه نهاد دگه انتخاب بشه؟؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
اقاي بهمني ذره المثقال مي داني يعني چه بيت المال مي داني چه فقط موقعي كه به اتش دوزخ رسيدي ميفهمي كه ديگر ان موقع ديگر دير شده اقاي بهمني ايات خدا بخشنامه دولتي نيست ......
Pas chera estefa nadadid?
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
به خاطر یه حقوق بخور و نمیر و یه میز و صندلی شکسته! هدف فقط خدمت به مردم بوده و بس!!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
قدرت شیرینه.
محمود
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
احنمالا از خیر قدرت و حقوقش نمیتونسته بگذره
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
گاهی وقتا آدم فکر می کنه تو یه جایگاهی اگر بدون تاثیر هم باشه، موندنش بهتر از رفتنشه. آدم میترسه اگه بره یه آدم با غرض مرض بیاد . . .
ali
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
eshgh miz boode
""همان زمان نتیجه اش مشخص بود و واضح: محمود بهمنی هیچ گاه رئیس بانک مرکزی نبوده است!"" فقط از مزایای جنبی آن استفاده میکرده!!؟
باید با اینگونه آدمهای بی اراده بی مسولیت برخوردقانونی صورت بگیردتا دیگر از این پس اینگونه آدمها به خود جرات ندهند و نیایند پستهای حساس را فقط به خاطر برخورداری از مزایا ورانت آن بپذیرند و کشور را نابود و یا با بحران روبرو کنند!!
جناب اقاي بهمني چرا به خاطر بدست اوردن پول و چند سال رياست اين بدبختي رو براي مردم به ارمغان اوردين با اين تصميمات غير كارشناسي و روزمره ؟ مگه ميشه كسي رو بازور منصوب كرد خوب استعفا ميدادي ؛ من موندم روز قيامت چه جوابي داري بدي به اين 70000000 ادم
بهمنی عزیز بخواهی یا نخواهی به عنوان یکی از بوجودآورندگان بدترین وضع اقتصادی ایران بعد انقلاب در حافظه مردم موندگار شدی.الان که همه چی تموم شده این حرفا رو میزنی؟
چرا باعث و باني اين كارهاي غير قانوني مجازات نمي شوند.؟
تاریخ در مورد احمدی نژاد و رفتارهایش به نیکی یاد نخواهد کرد
در قباحت حب ریاست همین بس است که انسان حقایق را پس از سلب قدرت بیان کند. آقای رئیس حالا چرا؟
ما که هر چی توی این تلوزیون می دیدیم داشت می خندید و حال می کرد با در دست داشتن پستشان حالا که از کار برکنار شده می گه من کاره ای نبودم آخه یکی نیست بگه زندگی فقط این دنیا نیست که به خاطرش هر کاری بکنی...
یه کارگر ساده هم باید اون دنیا جوابگو باشه چه برسه به شمایی که رئیس کل بانک یک کشور بودین ...
چقدر آدما زود رنگ عوض میکنند!!
پس چرا اینقدر نظرهای آتشین می دادی؟ اظهار نظرهای آنچنانی و ...؟ متاسفانه صادق نیستید.
حتما يه جايى واست چربيده وگرنه اگه نبودى استعفا ميدادى
بخدا قسم شما نان را به نرخ روز ميخوريد تا ديروز جلو دوربين قيافه حق به جانب وكارشناسانه به خود ميگرفتيد و به اين ملت بدبخت و بيچاره دروغ ميگفتيد . به ذره ذره اين ظلم ها بايد در پيشگاه خداوند جوابگوباشيد.
تمام اینا دودش فقط تو چشم ما مردم رفته که باید هزینه های سنگین زندگی تحمل کنیم
آها من که توجیه شدم!!!
تو را به جددتان خود و ملت را مشغول نبش قبرهای گذشته نکنید ،این کار شیوه نامدیران نامردمی است. به جلو حرکت کنید و هنر خود را نشان دهید.
اقای بهمنی فقط مسوول باز وبسته کردن در بانک مرکزی بوده.کارها جای دیگری انجام میشده
خود آقای بهمنی قبلا اظهار داشته که خیلی از مسائل بانک مرکزی محرمانه است و نمی توانند بازگو نمایند شاید هم درست باشد چونکه شما در این دنیا با کسانی طرف هستید بخصوص در مسائل اقتصادی که صداقت ندارند ! آنوقت شما انتظار دارید دولتی تمام مسائل محرمانه اش را رو کند تا رو دست بخورد ! از اینکه ایشان گفته اند من رئیس نبوده ام طبیعتا حرف آخر را در مورد مسائل اقتصادی بایستی رئیس جمهور بزنند !آنهم در شرایطی که مسئولیت سنگین مثل بانک مرکزی !
عذر بدتر از گناه ، مگر اسلحه بر شقیقه تان بود که ادامه میدادید؟
آها من که توجیه شدم!!!
تو تمام دنیا بانک مرکزی یه نهاد مستقله
بهمنی وقتی زیرفشارکناره گیری بودمیگفت من سنگرراترک نمی کنم ماایرانی هاازدم گشت نون به نرخ روزخورهستیم چه بهمنی چه بالاترچه پائین تر
خداوند در قرآن میفرماید: ولا تقف ما لیس لک به علم. ان السمع و البصر و...
وقتی مدیران ما به کارهایی گماشته میشوند که در آن بی اثر و البته بد اثر هستند و اقدامی نمیکنند، ...
به خدا پناه میبرم از اینکه لفظی مسلمان باشم.
انتخاب و انتصاب رئیس کل بانک مرکزی باید به مجلس شورای اسلامی واگذار شود تا از هرگونه زدوبند و رانت خواری و فیض عظیم بردن یک جاده صاف کن برای بالا دستی اش از مابه تفاوتهای نرخ ارز که گاهی تا هفتاد نسل یک نفر را میتواند در برابر فقر و بیپولی بیمه کند
پس چرااستعفانداديد؟
میخوام بدونم احمدی نژاداگراینقدربدبودوغیرقانونی عملمیکرد که کردپس چرااینقدر حمایت میشدوهمه تواین مملکت بااین همه مردم بدبخت ومحتاج نون شبش تعریف وتمجیدش میکردند که تو مناظره هامیگفت من کارشناس اقتصادی نمیخوام چون من خودم کارشناس ارشدم.راست میگفت .چطوری مدرک گرفت خدا عالمه .انشاله روزواپسین دربرابرخدا پاسخگوی اعمالشان خواهندبود
خب چرا استعفا ندادی برادر من؟!!!
عجب توجیه جالبی مرسومه بین ما که آقا اجازه ندادند ما کار کنیم. آقا ما که اختیاری نداشتیم .....
رئيس بانك مركزي بايد مستقل باشد. در ضمن گناه اين كارها نه به عهده بهمني و نه به عهده احمدي نژاد است مقصر كساني هستند كه از احمدي نژاد با توپ وتشر و با تهديد وارعاب و تطميع رئيس جمهور ساختند احمدي نژاد نه تنها در قامت يك رئيس جمهور نبود حتي در قامت يك فرماندار هم نيست چون ديكتاتورانه و احساسي عمل ميكند نه علمي و عقلاني .
آقای بهمنی این همه حق الناس به گردن گرفتی حداقل به معذرت خواهی از ملت میکردی مثل احمدی نژاد
همش با خودم فکرمیکنم ممکنه مسولی پیدا بشه که حاضر بشه بخاطر چند صباحی ریاست کردن خواسته یا نا خواسته میلیاردهادلار به مملکتش ومردمش ضرر بزنه بله قربانگو باشه تا در مسند ریاست باقی بمونه از اداره اش یا بانکش ومهمتر از همه شخصیت فردی واداریش بگذره تا دنیا بکامش باشه نمیدونم شاید اگر روزی من هم به اونجا برسم بازی رو ببازم اخه ما مردا یا سر پول میبازیم یا سر پست ومقام ویا..... هرکی نباخت سرشوبالا بگیره وبگه من مردم
ایشون (آقای بهمنی) میتونستند مثل آقای مظاهری جلوی جاه‌طلبی احمدی‌نژاد بایستند. اگر فقط دو نفر رفتار عاقلانه آقای مظاهری رو در پیش میگرفتند؛ وضعیت مملکت الان این نبود ...!
مون اولش استعفا مي داد تا بيشتر پدر مردم را درناورد
این اقای ابهمنی چرا زمانی که سر کار بود وحقوق چند میلیونی دریافت می نمود این حرفها را نمی زد؟کجا بود؟اگر می شود توضیح دهد.
اگر واقعا اينطور بوده پس بايد ايشان مقابل دادگاه پاسخگوي تصميماتي كه با نام و امضاي ايشان زندگي ميليون ها ايراني رو تحت تاثير منفي قرار داده پاسخگو باشند.
این قانون است که نیاز به اصلاح دارد نه پستهای مدیریتی
با قانون موجود هیچ تضمینی برای استقلال آقای سیف هم وجود ندارد
در جواب آقای مصباح عزیز باید بگم ، شاید ایشون از مناصب دولتی اطلاعی ندارن موقعی که استعفا هم بدی تا مافوق موافقت نکن نمی تونی بری. در یه صورت می تونی بری که غیبت کنی تا رای برات صادر بشه و کلا دیگه تو مشاغل دولتی نتونی پست بگیری . حالا کدومش بهتره؟
رییس سازمان بورس چطور؟ اون به نظرتون عروسک خیمه شب بازی نیست؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها