بازدید 64481

جان کری: هدف از حمله به سوریه، ایران و حزب‌الله است

با اینکه هنوز نتیجه تحقیقات تیم بازرسی سازمان ملل درباره استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه مشخص نشده، به نظر می رسد آمریکا در قصد خود برای حمله به این کشور جدی است. در این میان، وزیر خارجه آمریکا برای نخستین بار اذعان کرده که هدف از اقدام نظامی علیه سوریه، ارسال پیامی برای ایران است.
کد خبر: ۳۴۱۸۴۸
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۲ - ۲۳:۳۴ 30 August 2013
جان کری: هدف از حمله به سوریه، ایران و حزب‌الله است
با اینکه هنوز نتیجه تحقیقات تیم بازرسی سازمان ملل درباره استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه مشخص نشده، به نظر می رسد آمریکا در قصد خود برای حمله به این کشور جدی است. در این میان، وزیر خارجه آمریکا برای نخستین بار اذعان کرده که هدف از اقدام نظامی علیه سوریه، ارسال پیامی برای ایران است.

به گزارش «تابناک»، جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا ساعاتی پیش درباره ابعاد اقدام نظامی احتمالی علیه سوریه سخن گفته و هدف اصلی از انجام چنین اقدامی را، ارسال پیام برای ایران و حزب الله دانسته است. این نخستین بار است که یک مقام ارشد آمریکایی به طور مستقیم موضوع اقدام نظامی در سوریه را به ایران و به ویژه برنامه هسته ای کشور ارتباط می دهد.

به نوشته خبرگزاری فرانسه، حان کری اظهار داشته انفعال جامعه بین المللی و دست نزدن به اقدامی نظامی علیه سوریه در موضوع استفاده از سلاح های شیمیایی، موجب «جسور شدن» ایران و حزب الله خواهد شد. وی در آخرین بیانیه خود در این زمینه اظهار داشته: «گستره این موضوع، فراتر از مرزهای سوریه است». خبرگزاری فرانسه معتقد است این بیانیه بدان معناست که حمله آمریکا به سوریه به احتمال بسیار زیاد انجام خواهد گرفت.

کری می افزاید: «این موضوع درباره ایران نیز هست. این کشور که خود قربانی سلاح های شیمیایی بوده، در صورت عدم اقدام درباره سوریه، نسبت به تلاش برای دستیابی به سلاح هسته ای جسور خواهد شد». وی همچنین ضمن نام بردن از حزب الله با عنوان یک «گروه ترویستی» اظهار داشته: «این درباره حزب الله و هر گروه تروریستی دیگر نیز هست که ممکن است به استفاده از سلاح کشتار جمعی دست بزند».

گفتنی است در بخشی دیگر از این بیانیه، کری بدون اشاره به فعالیت بازرسان سازمان ملل و پیش از انتشار نتیجه تحقیقات آن ها، دولت سوریه را مسئول استفاده از سلاح های شیمیایی معرفی کرد. وی مدعی شده موشک ها از مناطقی شلیک شده اند که تحت کنترل نیروهای دولتی است.

وی افزود اقدام نظامی در سوریه، با عملیات های پیشین در عراق، افغانستان و حتی لیبی متفاوت خواهد بود. کری مدعی شد هرچند مردم آمریکا از جنگ خسته شده اند، اما این خستگی سبب رفع «مسئولیت» دولت آمریکا نخواهد شد.

از سوی دیگر، باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا نیز امشب ضمن اظهارنظر درباره موضوع حمله به سوریه، به طور قطعی دولت بشار اسد را در زمینه استفاده از سلاح شیمیایی مسئول دانست. با این حال، وی نیز تأکید کرد اقدام نظامی بلندمدت در سوریه در دستور کار نخواهد بود. اوباما همچنین گفت هنوز تصمیم نهایی را در این زمینه اتخاذ نکرده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۷۲
انتشار یافته: ۳۰
پس ایران هم از طریق حمله به اسرایل پاسخ حمله را می دهد
درسته نمی تونم جای مردم سوریه باشم اما بنظرم با این جملات می خوان فقط عرض اندام کنند و حملشون هم فقط در حد حرفه وگرنه ما عواقب حمله های نظامی آمریکا به عراق و افغانستان رو دیده بودیم.
بزرگترین سلاح کشتار جمعی که تا کنون در دنیا به وجد آمده همان سیستم تفکر حاکم در آمریکا وانگلیس است .
آمریکا هیچ غلطی نمیتونه بکنه.چرا نمیاد رودر رو با ما مذاکره کنه؟
کری جان اگه می خوای پیام بدی انقدر جرات داشته باش مستقیم به خودمون بده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
و همچنین جرات شنیدن پاسخ رو هم داشته باش.
وای ترسیدیم!!!! جرأت داری پیام بفرست تا جوابشو بگیری!!!!!
هیچ غلطی نمی توانند بکنند
منطقشون واقعا جالبه!!!
ایران هم به طور مستقیم از متحد خود باید دفاع كند
پشت همه این جنجال‌ها برای فضاسازی خمله به سوریه٬ رژیم اسراییل است. سابقه این رژیم در راه‌انداختن جنگ از طریق عملیات False Flag برای همه شناخته شده (عملیاتی که بهانه تحریک به جنگ می‌شود اما در واقع توسط طرف دیگر و برای گمراه کردن افکار براه افتاده است).

سوریه نفت ندارد تا برای آمریکا منافعی داشته باشد و حمله به آن فقط به سفارش اسراییل است که به تنهایی حتی از پس حزب الله هم بر نمی‌آید.

چقدر آمریکا جلوی اسراییل ذلیل شده که با ۱۷ تریلیون دلار بدهی ملت خود و اوضاع بد اقتصادی‌اش باز به فکر ماجراجویی پرهزینه برای اسراییل است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
آمریکا بدون سرمایه های زرسالاران یهودی یک سال هم دوام نخواهد آورد
گروه تروریستی خودتون و هفت جد و آبادتون هستید که فکر میکنید همه دنیا ارث پدرانتون هست و اون فرزند نا مشروعتون اسراییل.
واقعا عجیب است ؟
عجب داستانی داریم.
واقعا چندش آوره. کشوری که در قتل و جنایت و حمایت از جنایتکاران مثل اسرائیل کوچکترین تردید به خود راه نمی دهد، کشوری که در عراق باعث کشته شده بیش از یک میلیون انسان بیگناه شده و هنوز هم ادامه دارد، کشوری که به صدام کمک کرد تا بر علیه ایران از سلاح شیمیایی استفاده کند که اسناد اون هم خودشون چند روز پیش منتشر کردن، اینها نگران این هستند تا کسی از سلاح شیمیایی استفاده نکند و خنده دارترین جای حرفش اینه: «این موضوع درباره ایران نیز هست. این کشور که خود قربانی سلاح های شیمیایی بوده، در صورت عدم اقدام درباره سوریه، نسبت به تلاش برای دستیابی به سلاح هسته ای جسور خواهد شد».
مگر بکاربردن سلاح شیمیایی ممنوع نیست؟ پس چرا در کشورهای اروپایی و خود آمریکا تولید میشه؟؟ به خوبی مشخص است که سلاح های شیمیایی از جانب کشورهای اروپایی و آمریکا در اختیار استفاده کنندگان قرار میگیره. پس چرا سازندگانش مورد تعرض قرار نمیگیرند؟؟
دوستان در داخل کشور که فکر میکنند اگر با آمریکا رابطه برقرار بشه همه مشکلات کشور حل میشود، خوب ببینند و بشناسند آمریکا رو . ببینند از کی داره حمایت میکنه. از تکفیری ها؟ هیچ از خودتون پرسیدید چرا؟ آیا غیر از این است که آمریکا داره به نا امنی در خاور میانه کمک میکنه؟ پاکستان، افغانستان، عراق، سوریه، لبنان و حتی مصر. مشکل آمریکا با ایران اینه که ما داخل نقشه نا امنی قرار نداریم. و به کمتر از اون راضی نمیشه. آمریکا به دنبال جنگ داخلی در کشورهای اسلامی است چرا که فقط همین راه یعنی سرگرم کردن مسلمانها به خودشان و درگیری های فرقه ای و قومی باعث آسوده شدن خیال اسرائیل خواهد شد و البته نفوذ اسرائیل . چیزی که الان درباره تکفیری های سوری، بسیار محسوس است.
اثبات این موضوع کار دشواری نیست، اوضاع مصر را ببینید، مگر در مصر انتخابات برگزار نشد؟ پس چرا به این روز افتاد؟ چه کسی پشت پرده است؟ صحبت های اقای البرادئی به خوبی همه چیز را روشن میکند. ایشون از نقش آمریکا درباره آن سخن گفته و میگوید این برنامه آمریکا به همراه بقایای دولت مبارک است. میبینیم که مرسی که انتخاب مردم بود، زندانی و مبارک که 30 سال دیکتاتوری میکرد، آزاد شد. ببینیم و درس بگیریم.
تنها راه درهم شکستن نقشه آمریکا، همبستگی و اقتدار ملی است والسلام.
هدف از این حمله تنها مجبور کردن روسیه و چین برای (وتو) است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
با تشكر از شما هم وطن عزيز درخصوص اعلام نظرتان بسيار مختصر و جامع بود
فکر می کنه همه کاره دنیاست
سلام این همه دنیا میدونن که هدف امریکا وهمه متحدانش ایران هست ولی چهل سال است که تیرش به سنگ میخورد.
قابل توجه مشتاقان مذاکره با آمریکا! انصافا طرف مقابل (آمریکا) یه چراغ سبز به ما نشون داده که ما بهش امیدوار باشیم؟
داراییهامون رو که بلوکه کردن!
پول نفتمون رو که تو بانکاشون ضبط کردن!
هر روز تهدیدمون می کنن!
هر کسی هم که میخاد با ما رابطه داشته باشه تهدید می کنن!
تکنولوژی رو هم که نمیخان داشته باشیم
سازمان ملل رو هم قبول ندارن!
پس لطفا بگین بابت چه موضوعیه باید مذاکره کنیم! فکر می کنم اسم مذاکره نگیم بهتره! بگیم تعهد میدیم و تسلیم میشیم!
حرف اضافی نزن!
خود آمريكا از اين همه پيام به ايران خسته نشده. تا كي خالي بندي؟
امریکا هیچ غلطی نمی کند
با سلام.سوریه از همان ابتدا بهانه بود آمریکا جرات روبه رو شدن با ایران را ندارد.روسای جمهور آمریکا همه جنگ طلب هستند فقط روش آنها متفاوت است.
بعدازصدهاسال می تونیم فقط روخودمون حساب کنیم بشرط اینکه مسئولین هم مثل مردم پای کارباشن. اگرهمه مردم خودشون رواعضای یک پیکربدونن وبه همدیگه کمک ومهربونی داشته باشن اونوقته که میشه علی رغم تمام تحریمها ونامردیهای جامعه جهانی ایرانی مقتدروقدرتمند داشته باشیم وقول میدم که هیچ قدرتی نتونه خط ونشون برامون بکشه.
باسلام.

این آقا انگار یا احمق است یا خود را به احمقی زده است. ایران خود قربانی سلاح های شیمیایی ست. ولی مگر صدام این سلاح ها را از متحدین جان کری یعنی آلمان، هلند و فرانسه نگرفته بود. چرا آمریکا مجوز استفاده این سلاح ها را بر علیه نیروهای ایران به صدام داد؟ این آقا فکر می کنه که میتونه مردم را گول بزنه. مگر آمریکا و متحدینش نبودند که در عراق سلاح های شیمیایی استفاده کردند؟ دست آمریکا دیگه برای مردم رو شده.
قدرتمندان با بهانه جویی های واهی هر از چند گاهی به کشورهای ضعیفتر حمله میکنند کشور ایران نیز باید خیلی بیشتر از قبل روی افزایش قدرت خود کار کند. که توانایی هسته ای هم بسیار مهم است.

رو قوی شو اگر راحت جهان طلبی
که در نظام طبیعت ضعیف پا مال است.
دولت آمریکا فقط وفقط اهداف شوم صهیونیسم رو دنبال میکنه و اون چیزی نیست جزبرقراری
حاکمیت جهانی یهود!
واین وسط فقط کشورهایی مثل ایران و سوریه وحزب الله لبنان سد راه این هدف هستند.
اول میخوان سوریه رو از میدان به در کنند بعدش حزب الله وبعد هم ایران
اما زهی خیال باطل!
اونا نمیفهمندکه معنی" یدالله فوق ایدیهم " چیست

اللهم عجل لولیک الفرج
بجنگ تا بجنگیم
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر