بازدید 5280

ایران در میان 5 هدف بزرگ جاسوسی آمریکا

واشنگتن در جاسوسی از کره شمالی با سختی هایی روبه رو است / اسرائیل و آمریکا با وجود هم پیمانی و ائتلاف قوی موجود میان دو طرف، اما تاریخ طولانی از فعالیت های جاسوسی علیه یکدیگر دارند.
کد خبر: ۳۴۱۷۵۸
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۷:۳۳ 30 August 2013
اسناد فاش شده توسط ادوارد اسنودن کارمند سابق سازمان امنیت ملی آمریکا نشان می دهد ایران در میان 5 هدف نخست جاسوسی آمریکا قرار دارد.

به گزارش عصر ایران، براساس گزارش منتشر شده توسط روزنامه واشنگتن پست، آمریکا علیه دشمنان و دوستان خود جاسوسی می کند که شامل اسرائیل هم می شود. دستگاه جاسوسی آمریکا پاکستان را "هدف لجوج" توصیف می کند.

فعالیت های جاسوسی آمریکا به صورت استراتژیک بر اهدافی متمرکز است که برای واشنگتن اولویت دارند و شامل چین، روسیه، ایران، کوبا و اسرائیل می شود.

اسرائیل و آمریکا با وجود هم پیمانی و ائتلاف قوی موجود میان دو طرف، اما تاریخ طولانی از فعالیت های جاسوسی علیه یکدیگر دارند.

"مبارزه با تروریسم" همچنان موضوع محل تمرکز اساسی دستگاه های جاسوسی امنیتی آمریکاست البته این کشور در جاسوسی از کره شمالی با سختی هایی روبه رو است.

همچنین دستگاه های جاسوسی آمریکا از زمان حملات 11 سپتامبر 2001 تاکنون توانستند اطلاعات گسترده ای را جمع آوری کنند اما در جمع آوری اطلاعات مهمی درباره بسیاری از تهدیدات امنیت ملی آمریکا برای کاخ سفید ناکام بودند.

بودجه 16 دستگاه اطلاعاتی امنیتی آمریکا که به بودجه سیاه مشهور است برای سال مالی 2013 میلادی، 52.6 میلیارد دلار تعیین شده است.

دولت آمریکا با اینکه از سال 2007 تاکنون رقم بودجه اختصاص یافته برای دستگاه های جاسوسی و اطلاعاتی این کشور را اعلام می کند اما مطلبی درباره چگونگی هزینه کردن این بودجه ها یا چگونگی اجرای اهداف تعیین شده از سوی رئیس جمهور و کنگره بیان نمی شود.

بودجه جاسوسی آمریکا از زمان 11 سپتامبر 2001 دو برابر شد. آژانس مرکزی جاسوسی آمریکا بیشترین بخش از بودجه جاسوسی این کشور را به خود اختصاص می دهد و بودجه 14.7 میلیارد دلاری در سال دارد.

آژانس امینت ملی آمریکا یعنی مرکزی که اسنودن در آن فعالیت می کرد نیز دومین بخش بزرگ از بودجه جاسوسی آمریکا را به رقم 10.3 میلیارد دلار در اختیار خود دارد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار