بازدید 20830
در پی رأی منفی پارلمان:

مشارکت انگلیس در حمله نظامی به سوریه منتفی شد

در شرایطی که مقامات آمریکایی طی روزهای اخیر به طور بی وقفه از آمادگی خود برای اقدام نظامی علیه سوریه سخن می گویند، آخرین اخبار حاکی از آن است که مهمترین متحد آن ها، یعنی انگلیس، این بار همراهیشان نخواهد کرد. ساعتی پیش، پارلمان انگلیس با اکثریت آرا، با هرگونه مشارکت این کشور در اقدام نظامی علیه سوریه مخالفت کرد.
کد خبر: ۳۴۱۶۶۲
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۳:۵۵ 30 August 2013
شرکت انگلیس در حمله نظامی به سوریه منتفی شد
در شرایطی که مقامات آمریکایی طی روزهای اخیر به طور بی وقفه از آمادگی خود برای اقدام نظامی علیه سوریه سخن می گویند، آخرین اخبار حاکی از آن است که مهمترین متحد آن ها، یعنی انگلیس، این بار همراهیشان نخواهد کرد. ساعتی پیش، پارلمان انگلیس با اکثریت آرا، با هرگونه مشارکت این کشور در اقدام نظامی علیه سوریه مخالفت کرد.

به گزارش «تابناک»، نمایندگان مجلس عوام در انگلیس با طرح دولت این کشور برای اقدام نظامی در سوریه در واکنش به آنچه کاربرد تسلیحات شیمیایی توسط دولت خوانده شده، مخالفت کرد. مجلس نمایندگان با ۲۸۵ رای مخالف در برابر ۲۷۲ رای موافق با با طرح دولت دیوید کامرون مخالفت کرد.

سایت شبکه خبری «بی بی سی» ضمن انتشار این خبر می نویسد پس از اعلام این موضوع، دیوید کامرون در سخنانی گفت که این رأی نشان می دهد پارلمان با اقدام نظامی مخالف است و دولت او بر این اساس اقدام خواهد کرد. رأی مجلس عوام که از آن به عنوان یک شکست سنگین برای سیاست خارجی دیوید کامرون نام برده شده است، مانع از شرکت انگلیس در اقدام نظامی احتمالی ایالات متحده و متحدانش علیه حکومت بشار اسد می شود.

دولت انگلیس پیش از رای گیری پارلمان در پاسخ به نگرانی های حزب کارگر بخش هایی از طرح خود را اصلاح کرده بود. حزب کارگر نیز اصلاحیه ای را بر این طرح درباره ضرورت ارائه شواهد قانع کننده از سوی دولت ارائه کرده بود که با اختلاف ۱۱۴ رای رد شد.

نمایندگان همچنین به طور غیرمنتظره طرح دولت را به رأی گذاشتند. این طرح اقدام نظامی در سوریه را در صورتی که بازرسان سازمان ملل متحد کاربرد تسلیحات شیمیایی به وسیله حکومت بشار را تایید کنند، مجاز می دانست.

فیلیپ هاموند، وزیر دفاع انگلیس گفته است که کشورش در اقدام نظامی علیه سوریه شرکت نخواهد کرد ولی تأکید کرد این اقدام بدون حضور انگلیس هم صورت خواهد گرفت. به گفته او نپیوستن انگلیس به اقدام نظامی علیه حکومت سوریه مانع از انجام آن نخواهد شد، ولی آمریکا و متحدانش را مایوس خواهد کرد. هاموند گفت او و کامرون از رأی مجلس نمایندگان مأیوس شده اند و هشدار داد که این رخداد به روابط لندن و واشنگتن آسیب خواهد زد.

او پیش تر گفته بود که رأی منفی حزب کارگر باعث می شود که امشب حکومت اسد با آسودگی بیشتری به خواب برود. هاموند همچنین گفته است که جنگ عراق افکار عمومی در بریتانیا را در رابطه با هر اقدام نظامی در خاورمیانه مسموم کرده است.

از سوی دیگر، کاخ سفید در واکنش به مخالفت پارلمان بریتانیا با اقدام نظامی در سوریه گفته است ایالات متحده به رایرنی با انگلیس ادامه خواهد داد. بنا بر اعلامیه کاخ سفید، باراک اوباما بر اساس منافع ایالات متحده درباره هر گونه اقدام احتمالی تصمیم گیری خواهد کرد.

رأی منفی مجلس عوام به اقدام نظامی در بریتانیا پس از آن صورت گرفت که نشست ۵ عضو دائمی شورای امنیت بدون نتیجه پایان یافت. این نشست که پنج شنبه در نیویورک برگزار شد، نتوانست از اختلاف های آمریکا، انگلیس و فرانسه با روسیه و چین بر سر اقدام نظامی در سوریه بکاهد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۳۳
انتشار یافته: ۳۰
حمله ای انجام نمیشه چون خوده امریکا میدونه اگه حمله ای انجام بده سوریه اون اسراییل وووو تو اتش جنگی که امریکا راه میندازه میسوزونه
روباه پیر دنبال بهانه ایه که خودشو بکشه کنار فهمیده که اسرائیل با این تصمیم نابخردانه نابود میشه
تَحسَبُهُم واحد و قُلوبُهم شَتي: مي پنداري آنها با هم اند و حال آنکه دلهاشان پراکنده است
کامرون باید خدا رو شکر کنه که نشد چون اگه انگلیس تو این جنگ شرکت میکرد مثل امریکا و عربستان و اسراییل میسوخت
حال شیخ عبدا... و اردوغان چطوره؟ پیشنهاد میدم 2 نفری حمله کنن :))
انگليس كارعاقلانه اي كرده است امريكا بازيچه صهيونيستهاشده است وازآنهافرمان پذيري دارد
ممکنه انگلیس بطور رسمی و گسترده حاضر نشه، اما فراموش نکنید که درپشت پرده آتش بیار اصلی این معرکه مثلث انگلیس-عربستان-اسرائیل هست. یکی از اهداق مهم این مثلث از بین بردن فضای آرام جهان است.
رئيس جمهور امريكا تنها در صورت داشتن دليل محكم و قاطع در مورد بخطر افتادن مستقيم منافع امريكا طبق قانون أن كشور ميتواند به سوريه حمله كند وإلا احتياج به مصوبه مجلس دارد.با توجه به واهي بودن تهديد منافع امريكا بدليل استفاده از گازهاى شيميايى در سوريه هر گونه اقدام نظامي در غياب مجوز مجلس نمايندگان تبعات ومشكلات زيادى براى اوباما خواهد داشت. شايد مخالفين أولين رئيس جمهور سياه پوست با زيركي پوست خربزه به زير پايش انداخته اند تا با يك تير دو هدف را نشانه بگيرند.
انگلیسی ها روباه مکار هستند. به این رای های ظاهری نباید توجه کرد. دولت و مردم سوریه باید با تمام توان آمادگی خود را حفظ کنند تا در مقابل هر گونه تجاوز بتوانند پاسخ دندان شکنی به متجاوزین بدهند.
دیگه خسته شدیم از جنگ و خونریزی. ایا واقعا روزی میرسه که دنیا در صلح و ارامش باشه، خیالی بیش نیست.
باز هم سياست انگليس.دست امريكا رو در پوست گردو قرار داد.در صورت حمله به سوريه تنها كشوري كه 100درصد برد خواهد كرد انگليس هست كه در كنار وايستاده تا بعد بياد و ميوه ها رو جمع كنه.
با تزریق دلهره حمله میخواهند فکر دولت وارتش سوریه را حسابی در گیر کنند تا تروریستها با دلگرمی از فرصت استفاده کنند. سوریه در عین حال باید دو جبهه را مراقب باشد
خداوندا منتظران "ظهور"باچشمانی پراز اشک،قلبهایی پراز امید،و مشت هایی گره کرده ،ودندانهایی به هم فشرده ،بنا به فرمان مولا"علی"(ع)چشم به آخر سپاه شیطان دوخته اند.نشانه های تزلزل در جنود شیطان درحال ظاهر شدن است.یا رب العالمین امروز جمعه ای دیگر است. "عجل لولیک الفرج"
حمله روز یکشنبه بعد از خروج بازرسان صورت میگیره حالا چه با انگلیس چه بدون انگلیس.
سلام.
واقعا انلستان از لحاظ سیاست حرف ندارد. در واقع قرار بود پنج شنبه به سوریه حمله شود ولی از آنجا که روسیه و دبیر کل سازمان ملل گفته بود باید تا شنبه صبر کنیم. چون شنبه بازرسان سازمان ملل از سوریه خارج می شوند و در مورد به کار گیری سلاح شیمیایی نظر نهایی را خواهند داد. بنابراین انگلستان به رای منفی پارلمان نیاز اساسی داشت تا بسیار مقتدرانه از وعده حمله پنج شنبه ای که داده بودند موقتا عقب نشینی نماید. البته آمریکا برای این اقدام نیاز به تصمیم کنگره ندارد. بنابراین دست کم تا شنبه و بعد از نظرات نهایی بازرسان بریتانیا دوباره مداخله محدود نظامی را به رای خواهد گذاشت که این بار به نظرم رای خواهد آورد. سوریه به نظرم 2 سال پیش باید اصلاحات را انجام می داد وخیلی راحت الان هم اسد در قدرت بود و هم مخالفان او. اگر ما خودمان جایی آتش درست کردیم نباید انتضار داشته باشیم دیگران برای ما آب بیاورند. دیگران ممکن است نفت بیاورند . ولی باید بدانیم آن کسانی که نفت آوردند مقصر نیستند بلکه آن کسانی که ابتدا آتش درست کردند مقصر اصلی اند. باید این قاعده بازی در سیاست را یاد بگیریم. یک چیز کلی و طبیعی است. همیشه کاری کنیم که اکثریت مردم را راضی نگه داریم. چون آنها تایین کننده مقصد نهایی کشورند.
انگلیس این "کفتار کثیف" خودش در پشت پرده باعث و بانی تمام جنگها و مشکلات دنیاست و چون خیلی خیلی منفور است می خواهد در ظاهر در این جنگ شرکت نکند و به بهانه مخالفت پارلمان خودش را کنار بکشد.

ضمن اینکه از همین موضع "کفتار کثیف" میشود فهمید که جنگ با سوریه حتمی است چون اگر این تحرکات چند روز اخیر غربی ها فقط جنگ روانی و تهدید بود انگلیس خودش را کنار نمی کشید و در کنار آمریکا می ماند
ازاولش هم بلوف بود.تودنیا دیگه کسی واسه حرف اینا تره هم خوردنمی کنه.
وزیردفاع انگلیس گویا آدم احمقی است .کسی که کشورش دوسال است در حال جنگ بسرمیبرد . چه آمریکا تنهایی یا به کمک انگلیس حمله کند. برایش فرق نمیکند. لذا اسد مثل شبهای قبلی می خوابد در ضمن وزیر دفاع انگلیس باید بجان نمایندگان خود دعا کند که با ممانعت جان وزیر وسربازانش را نجات دادند
به صورت آبرومند فلنگ رو بسته انگلیس معلومه که حساب کار دستشون اومده
نخست وزیر انگلیس روزای اول یه حرفی زد توش موند الان یه نفس راحتی میکشه
سگزردب ادرشغال است
البته همچین اکثریت هم نبوده. 2 اینکه همون حزب کارگری مخالفت کرده که با جرج بوش تمام دنیار را زیر آتش جنگ بردند. پس بدونی این یک تسویه حساب انگلیسی است دلشون برای سوریه و ما نسوخته. می خواهند یک باجی از حزب رقیب یا از یک کشور دیگری بگیرند و بعد موافقت کنند. حالا اگه اینطور نشد من اسمم را عوض می کنم.
دیروز نخست انگلیس حرف میزد و چندین بارم گفت ما دخالت نظامی نخواهیم کرد در ضمن اگر نگاهی به گذشته کنیم انگلیس به هیچ یک از جنگ ها به امریکا نکرده است
انگلیس که کاره ای نیست 80 درصد بودجه ناتو رو آمریکا میده، مثلا شما نگاه کنید به جنگ لیبی اونجا فرانسه وانگلیس نتونستند کاری کنند تا آمریکا اومد بنظرم باید ببینیم کاخ سیاه چه تصمیمی میگیرد
همه اینها رجز خونی هست و بس امریکا و انگلیس فقط جنگ روانی راه میندازند در اصل قدرت پوشالی دارند
چقدر ساده لوحه هر کسی که این خبر رو باور کنه !!
اصل نقشه حمله مال خود انگلیس ملعونه .
رای مجلس انگلیس الزامی برای دولت نخواهد داشت قابل توجه
این تیتر اشتباه هست. احتمالا بعد از گزارش بازرسان سازمان ملل جو باز هم عوض خواهد شد ضمن اینکه دولت انگلیس بدون مجوز پارلمان هم می تواند خیلی کارها را انجام بدهد و به سوریه حتی حمله بکند. اما فراموش نکنیم که پس از گزارش و اجماع کشورهای اروپایی، پارلمان انگلیس می تواند دوباره رای گیری کند. نکته آخر اینکه رای نیاوردن این مصوبه همانطور که این گزارش نشان می دهند تنها با اختلاف چند رای بوده که این رای ها می توانند در چند روز آینده عوض بشوند.
چه جالب
من همین چهارشنبه گفتم حمله نمی کنن بعد دوستان به من کلی منفی دادن
حالا کجایین؟ به حرفم رسیدین؟!
همیشه مسئله قدرت نظامی نیست، وقتی طرف مقابل با انهدام منابع انرژی جهان باندازهء یک دمپایی انداختن فاصله داره، اینطوری که می بینید به غلط کردن می افتن...
انگلیس با زرنگی هزینه های سنگین و خطرات حمله نظامی به سوریه رو از سر خودش باز کرد. ولی به جبران اینکار به شدت و با تمام قدرت در زمینه «جنگ رسانه ای» علیه سوریه فعال میشه. از طریق بزرگترین قدرت رسانه ای غرب و حتی جهان یعنی «بی بی سی».
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی