بازدید 45105

وزیر نفت: قیمت مناسب بنزین سه هزار تومان است!

در حالی که چندی پیش، وزیر اقتصاد، از لزوم افزایش بهای سوخت و حامل‌های انرژی برای جبران بخشی از کسری بودجه سخن به میان آورده بود، اکنون و با سخنان شب گذشته زنگنه‌، وجوه جدیدی از اقدام احتمالی دولت در آینده مشخص می‌شود.
کد خبر: ۳۴۱۰۰۶
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۸ 27 August 2013
نرخ ارز 3200 و بنزین بیش از 3 هزار توماندر حالی که چندی پیش، وزیر اقتصاد، از لزوم افزایش بهای سوخت و حامل‌های انرژی برای جبران بخشی از کسری بودجه سخن به میان آورده بود، اکنون و با سخنان شب گذشته زنگنه‌، وجوه جدیدی از اقدام احتمالی دولت در آینده مشخص می‌شود.

به گزارش «تابناک»، سخنان و گفت‌و‌گوهای وزرای کابینه دولت روحانی به تدریج مواضع کلی این دولت را در خصوص مسائل مهمی همچون نرخ ارز کشور و وضعیت بهای سوخت مشخص می‌کند.

به عبارتی، در حالی که چندی پیش، وزیر اقتصاد علی طیب نیا از افزایش بهای حامل‌های انرژی به عنوان یکی از راهکارهای اصلی جبران کسری بودجه سال ۹۲ سخن به میان آورده بود، نکاتی که ولی‌الله سیف درباره نرخ ارز گفته و همچنین سخنان اخیر بیژن نامدار زنگنه در خصوص نرخ بنزین در کشور، همگی نشان‌دهنده دیدگاه اقتصادی دولت در این بخش‌هاست.

ولی الله سیف، چندی پیش از رسمی شدن انتصابش به ریاست کلی بانک مرکزی، در خصوص نرخ ارز اذعان کرده بود که رویکرد‌ مبتنی بر شناور سازی نرخ ارز در اقتصاد کشور و تعیین بهای واقعی ارز با استفاده از فرمول برابری قدرت خرید و کسر تورم داخلی و جهانی برای تعیین نرخ ارز است.

وی نرخ ارز ۳۲۰۰ تومانی را نرخ ارزی موجه اعلام کرده ‌و گفته بود ‌با توجه به فشرده شدن فنر ارز در سال‌های گذشته، حرکت نرخ ارز از ۷۲۰ تا ۳۲۰۰ تومان در دو سال گذشته و به یکباره چندان عجیب نیست.

این سخنان بیانگر دیدگاه رئیس کل بانک مرکزی درباره بهای واقعی نرخ ارز در کشور است؛ دیدگاهی که البته می‌توان آن را ‌رویکرد کلی دولت و بیانگر مواضع اقتصادی دولت نیز دانست؛ رویکردی که به رغم تکیه خود بر مباحث علمی و مستدل، منتقدانی سیاسی و اقتصادی نیز دارد.

اما با در نظر آوردن این موضع، می‌توان به درک درستی از آنچه شب گذشته بیژن زنگنه در یک مصاحبه تلویزیونی گفت، رسید.

در بخشی از این مصاحبه وزیر نفت گفته است: وزارت نفت در حکم یکی از اعضای دولت در قیمت‌گذاری نقش دارد. همچنین برای فراورده‌های نفتی، قیمتی که در منطقه معامله می‌شود، مناسب است و برای گاز نیز کمترین قیمت صادراتی آن مناسب خواهد بود. با این شرایط، بهای مناسب بنزین بالای ۳ هزار تومان است، ولی شرطش این است که خودرویی تولید کنیم که رقابتی باشد، نه ‌این که برای گذران زندگی خودروسازان به مردم زور بگوییم.

تأکید بیژن نامدار زنگنه بر بنزین ۳ هزار تومانی البته در ادامه سخنان وی بر لزوم اصلاح قانون هدفمندی و بازنگری در بخش‌هایی از این قانون است و البته تالی تأکید وی بر اصلاح قیمت‌هاست: باید به ‌سمت اصلاح قیمت برویم و مشخص کنیم می‌خواهیم‌ ‌با این پول چه کنیم.

این‌‌ همان اصلاح قیمتی است که پیش از این، وزیر اقتصاد از آن خبر داده بود و البته دلیل وی برای اصلاح قیمت حامل‌های سوخت، جبران بخشی از کسری بودجه سال جاری بود.

اما ارتباط میان نرخ ارزی که رئیس کل بانک مرکزی از آن سخن گفته و بنزین بالای ۳ هزار تومانی بیژن نامدار زنگنه چیست؟

طبیعی است، ‌چنانچه نرخ پایه ارز بنا بر ‌نرخ شناور ۳ هزار یا نزدیک آن در نظر آورده شود، قیمت فوب خلیج فارس یا بهایی که در منطقه بنزین با آن معامله می‌شود (حدود ۱ دلار و ۹۹ سنت) برابر با‌‌ همان بیش از ۳ هزار تومانی است که زنگنه می‌گوید.

در نتیجه اگر بپذیریم ‌نرخ واقعی ارز آن گونه که ولی الله سیف اذعان کرده، برابر با حدود ۳۲۰۰ تومان باشد، بیژن نامدار زنگنه درباره بنزین ۳ هزار تومانی پر بیراه نمی‌گوید.

این در حالی است که پیش از این،‌ همه مباحث در ‌‌افزایش نیافتن بهای‌ حامل‌های سوخت و انرژی و ‌توقف فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها، مربوط به پیامدهای تورم‌زای آن بر اقتصاد کشور بوده است.

هم‌اکنون و با این تفاسیر مشخص می‌شود که رویکرد کلی دولت جدید به نرخ ارز و بهای سوخت در کشور چگونه است. چندی پیش که وزیر اقتصاد از لزوم اصلاح قیمت‌های سوخت برای جبران کسری بودجه سخن گفت، مشخص بود که دیر یا زود دولت اقدامی در این خصوص خواهد داشت و اکنون چهره و ابعاد این کار دولت به تدریج مشخص‌تر می‌شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵۵۰
انتشار یافته: ۱۰۱
آیا نرخ سود بانکی هم به همین منوال افزایش خواهد یافت؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
درصد مناسب تورم هم زیر 5 درصد هست.
آیا در شرایط کنونی تورم زیر 5 درصد هست که بنزین 3000 تومان بشود
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
خیلی خوبه اونوقت ماشین هم میشه قیمت جهانیش و یه ماشین خیلی توپ با 30 40 میلیون میشه خرید .
eisa
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
وقتی بنزین بشه 3000 تومن یعنی 4.3 برابر قیمت آزاد و 7.5 برابر قیمت یارانه ای و توی این کشور که همه چی به قیمت سوخت بستگی داره تورم حاصل را چه کار باید کرد؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
در جواب دوستی که گفتن: { خیلی خوبه اونوقت ماشین هم میشه قیمت جهانیش و یه ماشین خیلی توپ با 30 40 میلیون میشه خرید . }
قرار بود جهانی شدن قیمت خودرو بعد از سهمیه بندی و سپس بعد از گران شدن بنزین انجام شود! بنابراین من که میگم نقد رو بچسب نسیه رو ولش!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
اگه سطح زندگی اقشار کم درآمد و ضعیف به سطح فوب خلیج فارس رسید اونوقت بنزین بشه 5000 تومان.مردم کم درآمد دارن زیر فشار له میشن بعد شما از افزایش قیمت حرف میزنی؟!
سینا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
اقا قشر ضعیف که همون لیتری 400 تومان رو هم مصرف نمیکنند
ولی اقشار پردرآمد ماشالله اون 60 لیتر که هیچی! حدود 50-70 لیتر هم بنزین 700 تومانی مصرف میکنند حالا فرضا بشه لیتری 3000 تومان... اگه اینطور نشود دولت مجبور به واردات بنزین است که بسیار سنگین تموم میشه واسمون.
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
آیاحقوق کارمندان دولت هم به همین منوال افزایش یافته وخواهدیافت؟/
دست مزد ها را هم بر مبنای قیمتهای جهانی حساب کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
خيلي عاليه. اونوقت يه كارگر بخت برگشته با ماهي 300-400 هزار تومان درآمد ماهانه يه باك بنزين ميزنه 180 هزار تومان. واقعا دست همه درد نكنه!!!
آیا حداقل حقوق رو هم به فوب خلیج پارس میدن؟ آیا دستمزد ها رو هم به دلار محاسبه میکنند؟ این چه منطقیه که آقایون دارن؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
بله دستمزدها را هم بر مبنای دلار حساب کنن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
شما اصلا متوجه شرایط نیستید.
هم انتظار تورم تک رقمی دارید و هم انتظار افزایش دستمزدها و گران نشدن بنزین!
فرید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
حسین جان تا وقتی اقتصاد و صنعت و کشاورزی و حتی خدمات عمده اجتماعی ما دولتی و شبه دولتی است.وضع و احوال ما همین است.ایا اگر صنایع و اداره تولید بصورت کاملا رقابتی-بدون دخالت دولت و عوامل قدرت در مجلس وغیره- در اختیار بخش خصوصی بود. قبول ندارید وضع بهتری داشتیم.
محمود
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
چند روز پیشتر در همین سایت تابناک بود که مقایسه میان دسمزد در کشورهای مختلف را زده بود که در اون کارگران چینی که روزی جزئ ارزانترین کارگرها بودندن بیشتر 4 برابر کارگران ایرانی حقوق می گیرند حقوق ما راهم به اندازه همان چینی ها حساب کنند بعد هرکار دلشان می خواهد انجام دهند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
بعضي همچين ميگويند اقايان كه انگار نه انگار اين دولت و دولتهاي قبلي با راي اكثريت من وشما روي كار امدند جالبه اگه غريبه اند چرا ميرويم راي ميدهيم اگر هم قبولشان داريد خوب بايد اعتماد كنيد
مثل همیشه با افزایش قیمت بنزین به جای اینکه ماشین ارزونتر بشه گرونتر میشه و احتمالا روی قیمت مسکن،شیر خشک،آدامس و... تاثیر گذاره
پاسخ ها
حبیب
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
حواستون به وضع حمل و نقل تو كشورمون هست؟
هزينه جاباجايي؟ باربري؟ مسافر كشي؟ تاكسي؟ ناوگان حمل ونقل عمومي؟
اينا درست بشه اونوقت دغدغه نداريم سوخت گرون بشه!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
عزیز همین امروز شیر 5% گرون شد
شیر پاکتی میهن که یه کارتنش رو 19900 میخریدم شده 21000تومن
راحترین منبع تامین مالی دولت فشار به اقشار کم درآمد است؟
درامد مناسب مردم چقدر باید باشه؟؟؟؟؟
آقایان بهتر است اول یه فکری به حال تورم 44 درصدی بکنن تا تامین کسر بودجه دولت
جنــــاب مسولیــــن محتــــرم ؛
تو رو خدا هر تصمیمی که میگیرید قشر ضعیف و آسیب پذیر جامعه در نظر گرفته بشه...
در شرایطی که فشار اقتصادی بر مردم است ، منصفانه نیست که قیمت بنزین هم افزایش پیدا کند!
درآمد مناسب مردم هم سه هزار دلار است.
من که مشکلی ندارم حاضرم درآمدم طبق قطر و امارات و ترکیه باشه و بنزین رو هم با قیمت اونها بخرم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
گل گفتی!!!
این نخبگان اقتصاد ما بهتره قبل از اینکه قیمت بنزین رو به قیمت منطقه یا به قول خودشون فوب خلیج فارس نزدیک کنن دستمز های حقوق بگیران را به دستمزهای منطفه نزدیک کنن .حقوق کارگر ایرانی 150دلار ماهانه و کارگر منطقه 3000دلار ماهانه
پاسخ ها
ناشناس
| Singapore |
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
حقوق کارگر هیچ جا 3 هزار دلار نیست. همون خلیج فارس نهایتا 850$ باشه... ولی در کل باید گرون بشه. چرا که نه؟
قدرت ریال رو افزایش بدید تا قیمت دلار کاهش پیدا کنه و در نتیجه قیمت بنزین هم بالا نمیره
مگر حقوق من و امثال من با نرخ ارز پرداخت مي‌شود عوض اين حرفها فكري به حال تورم كه سر به فلك زده است بكنيد عملياتي عمل كنيد همه ما اين حرفها را شنيده ايم تحريم ها را كم كم رفع كنيد فقط به فكر ارزاوري نباشيد
به نظرم یکی از راههای برون رفت از وضعیت فعلی اجرای پیشنهاد آزاد سازی قیمت سوخت و همزمان با ان قیمت خودرو می باشد خودرو ارزون باشه میشه قیمت بالای سوخت را تحمل کرد البته منابع حاصل از افزایش قیمت سوخت اگر در جای درست مصزف شود مطمئنا باعث بهبود وضعیت معیشتی مردم خواهد شد والا اگر به صورت یارانه نقدی به جامعه تزریق شود دور باطله.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
فرمایش شما منطقی ترین حرف بین کامنت های موجود بود. بعضی ها احساسی نظر می دهند یا مثبت و منفی می دهند.
سحر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
نمیشه ماشین ارزون باشه..بنزینم ارزون باشه..یا..بنزین ارزون باشه..ماشینم ارزون بشه؟نمیشه نه؟!!
خداییش اگه به نسبت درآمد و وضعیت اقتصادی مردم بسنجی قیمت مناسب بنزین 200 تومنه. دیگه تحمل فشار بیشتر از این رو نداریم
واقعا اگه می خوان قیمت ها رو واقعی کنن پس درامد های مردم رو هم واقعی کنن یا اصلا اینا بکنار بیان ببینن مردم چقدر قدرت خرید دارن.
آقايان وزرا همه چي با گران شدن سوخت تقريبا به يك اندازه گران شده كه بنظر من مشكي نيست اما و اما تنها حقوق كارمند و كارگر تقريبا بدون تغيير مانده است و اگر حقوق ها را 3 تا 4 برابر كنيد و سود بانك ها را نير متناسب آن افزايش دهيد هيچ مشكلي نيست اما اگر حقوق ها بدون تغيير بمانند شما در حقيقت داريد از كارمند و كارگر ها جهت اداره مملكت پول ميگيريد و اين يعني ظلم مطلق!!!!!
درامد مردم چقدر باید باشه؟



موج جدید گرانی ها
به آقای وزیر بفرمایید اگر قیمت مناسب بنزین 3000 تومان است حداقل حقوق مناسب چقدار است؟ حقوق را بر مبنای ارزش طلا بدهند اون وقت قیمت بقیه کالاها نیز معادل آن باشد درماد ریالی هزینه طلایی که درست نیست
آیا وزیر اقتصاد و وزیر نفت تورم ناشی از افزایش قیمت سوخت و همچنین کاهش قدرت خرید مردم را در نظر گرفته اند ؟ آیا راه حل مهار تورم وحشتناک این است ؟
مگه تو بنزین به خودکفایی نرسیده بودیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
تو گندم هم رسیده بودیم!! انتظاراتی داری ها!!!
چرا فقط میخواهید گران کنید همه چیز رو با دلار محاسبه میکنید لطف کنید حقوقها و دستمزدها رو هم به دلار حساب کنید اصلا بهتره ریال و تومان رو جمع کنید و جاش دلار بیارید
با این دست مزدها و افزایش هر روزه داریم نابود میشیم تو رو خدا به ما قشر ضعیف جامعه بیشتر فک کنین
هر گالن بنزين در امريكا ٣ دلار و ٣٤ سنت هست (بدون در نظر گرفتن كيفيت بنزين ) بنابراين هر ليتر آن ميشود ٢٨١٦ تومان با ماليات و هزينه ها
همه اينها بكنار ،يكي نيست كه بگويد مگر درآمد مردم ايران با اين كشورها يكي است ، حداقل حقوق در امريكا ساعتي ١٠ دلار است
ماليات براي همه اجناس بطور مثال در واشينگتن ٦ ٪ هست نه اينكه أنواع و اقسام كسورات بدون هيچ مرجع مشخص با ارقامي همچون ١٢٠٪ عوارض براي اقلام وارداتي به بهانه حمايت از توليد به مردم تحميل ميشود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
قربون کلامت
ریال در میاریم ، دلار خرج میکنیم!
واقعا که !!!
اگر واردات خودرو را باتعرفه مناسب گمركي آزادكنند حرفشان بسيارمنطقي است.ولي به نظر مي رسد بنزين را گران مي كنند وخودرو را نيز به اسم افزايش كيفيت اصطلاحاً يك دستي به سر وصورتش مي كشند وبا قيمت بالاتر به مردم تحويل مي دهند
هیچ چاره ای جز بازگشت قیمت دلار به همان 1200 تومن نیست.
جامعه ما کشش درآمد 3200 رو نداره.
درامد به ریال هزینه به دلار
اين حرفها وقتي منطقي است كه همه چيز برمبناي قيمت دلار آزاد محاسبه شود مخصوصا حقوق و درآمد مردم. درصورتيكه هيچ وقت دستمزد و حقوق ملاك و مد نظر مسوولين نبوده.
اين افزايش ها فقط براي كسري بودجه است ...
تورم ناشي از همين افزايش هاست...
خوابت خوش هموطن!!!!!
تکلیف قشر بیکار جامعه چی هست؟
کار که ندارین بهشون بدین.
این بلایای غیر طبیعی را بر سرشان نازل می کنید؟
من نمیدونم چرا هر وقت میخوان چیزیو گرون کنن اونو با قیمتش تو منطقه و دنیا حساب میکنن اما درآمدمونو ماشینامونو جاده و حمل و نقل درون شهری و برون شهریو با هییچ جا مقایسه نمیکنن!! آخه اونا مگه ماشیناشون 100ی 10 میسوزونه یا ترافیک دارن که بنزین شون الکی بشوزه یا نخوان با ماشین شخصی بیان بیرون بهترین و امن ترین حمل و نقل عمومی و دارن!!! من حمل و نقل غمومی خوب و جاده خوب نمیخوام ماشین 100ی 5 به روز دنیا بذار بدون تعرفه وارد کنم بنزین 3000 میزنم
ما هم دوست داریم همه چیز را جهانی حساب کنید از جمله دستمزد ها، نه اینکه هر چه به ضرر مردم است نرخ جهانی باشد.
اولین کار باید این باشه که قیمت دلار واقعی بشه. دلار 3120 تومنی به نظر میرسه که از قیمت واقعیش دور باشه. ادامه دار شدن دلار ارزان قیمت ، خود آثار تورمی در پی دارد.
چرا صحبت وزیر را بصورت ناقص بیان مکنید!! ایشان گفتند اول یک سری از موارد باید اصلاح شوند از جمله تولید خودرو ارزان و کم مصرف و سپس میتوان قیمت سوخت را واقعی کرد.
متاسفانه مسئولان و برنامه ریزان تک وجهی به مسائل نگاه می کنند. وقتی هزینه ها باید جهانی شوند که همراه با آن درآمدها هم جهانی شوند. من متمئن هستم که ترجیح مردم هم بر این هست که درآمد جهانی بشه تا حداقل بتونن سالی 2 تا مسافرت خارجی برن.
دراينصورت يارانه ها را هم بايد دو برابر كنند
پاسخ ها
حامد پارسا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
یعنی به جای 45هزار تومن، 90هزار تومن به شما بدهند، مشکلاتت حل میشه؟
eisa
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
درسته و مسکن 50 میلیونی بشه 100 میلیون
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
واقعا که تو با ماهی ده برابر یارانه هم دیگه نمیتونی زندگی کنی
تورو به خدا تابناک جان اذیت نکن وزیر محترم گفت به شرطی بنزین میشه سه هزار تومان که ماشینای ما اصلاح بشن و کم مصرف بشن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
یعنی بنزین تولیدی ما ارزش لیتری 3000 تومانو داره؟؟؟
به نظر شما اونوقت ارزششو داره که بنزین 3000تومانی رو بریزی تو ماشینی مثل پراید؟ واقعا حیف نیست...؟!
نه که ماشین های تولیدی کارخانجات معظم خودرو سازیمون صدی 3.5 لیتر میسوزونن، برای همین بنزین باید بشه 3000 تومن!
بنزین بی کیفیت اکتان 85 رو نمیتونید بجای بنزین فوب با اکتان 120 بفروشید!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
آخر اکتان صده عزیزم
مگرحقوق کارمندان را برمبنای دلار میدهند عیب نداردحقوقهرا برمبنای دلاربدهند بنزین هم با دلار محاسبه کنند.
واقعا شما چرا یه طرفه به قاضی میرید و به حرفها دقت نمی کنید. از تابناک بعیده. ایشون دو بار تاکید کردن فقط در صورتیکه ماشین ارزون بشه و در عین حال استاندارد بشه و مصرفش پائین بیاد و اگه به مردم فشار نیاد اونوقت بحثه تغییر قیمته. دو بار با تاکید این مطلبو گفتن، چرا شما اصل مطلبو نمیگیرین به حاشیه می چسبین از تابناک بعید بود. حالا اگه نه ماشین ارزون شد و نه استاندار شد، دیگه تغییر قیمتی 3000 نداریم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
خوش خیالی تا کجا عزیزه من ؟
مگه بنزینو کردن 700 ماشینا استاندارد شد ؟!
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
سرهنگ عزیز,مشکل اینجاست که اگه بنزین به این شدت افزایش پیدا کند باعث افزایش و گرانی شدید سایر کالاها میشود وتورم افسار گسیخته ایجاد میشود,اینجا بحث ارزان شدن یک قلم کالا بنام ماشین که نیست, مشکل مردم بوجودآمدن گرانی شدید سایر کالاهاست ونه ماشین که وزیر آنرامیکنندوبحث انحرافی است.
راست مي گه بنده خدا چون كشورهاي همسايه همينه ولي حقوق اونها با دلار حساب مي شه حقوق ما به ريال اينم بگه بد نيست . خدا اخرش بخير كنه
قضاوت عجولانه نکنید تعیین قیمت بنزین جزو اختیارات وزیر نفت نیست اگر صحبتهای آقای زنگنه را با دقت گوش کنید منظور ایشان این بود درصورتیکه فیمت خودرو و بنزین مصرفی خودروها همانند کشورهای پیشرفته کاهش یابد قیمت بنزین 3000 تومان معقول است که در مجموع هزینه مصرف کننده تغییری نمی کند.
وقتی قرار است قیمتها به شکل بین المللی درآیند، آیا حقوقها و نیز بیمه مردم به همان شکل خواهد شد؟ این راه مردم را کاملا فلج می کند مگر اینکه فرمول افزایش قیمتها به سطح بین المللی را در همه ابعاد پیاده کنید. در این یک مهندس با تجربه باید معادل 5000 دلار در ماه عایدی خالص داشته باشد نه اینکه با دو میلیون تومان به فقر و فلاکت بیفتد. آیا به خروج نیروهای کاری به هر شکل و شمایلی توجه می شود و می دانند که این یکی از یزرگترین خسارات برای مملکت است؟ لطفا آهسته و سنجیده حرکت کنید و برنامه صد روزه هم نمی خواهیم.
پاسخ ها
sadegh
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
خوش به حالت من که 800000 تومان حقوق میگیرم چی!!حداقل حقوق 500000هزار چکار باید بکنه!!
تازه به قیمت جهانی هم حساب کنیم مگه قیمت رسمی دلار 2500 تومن نیست ؟ به قیمت امریکا 2200 تومن میشه
یعنی مثلا بخوای یه باک پور کنی تقریبا میشه 180000 تومن
:)))))))))))))))))))))
:)))))))))))))))
:)))))))))
:))))
:))
مگه حقوق و درآمد ما مثل خليجيهاست
هر وقت درآمد مردم بر اساس سرانه جهانی شدآن وقت قیمت ها هم متناسب با آن تغییر پیدا کند !!!!! در ایران همه ریال در می آوردند و دلار خرج باید بکنند !!!!!!!
هر وقت کف در آمد مردم 3000 دلار در ماه شد بنزین هم 3000 تومان شود !
اگه قیمت بنزین آزاد بالا بره ولی سهمیه بندی تغییر نکنه.نرخ حمل و نقل عمومی تغییر نکنه به مردم عادی فشار نمیاد.
طرح خوبیه فقط بایدحقوق کارگری هم روزی 150000هزارتومن باشه
متاسفانه همه موارد بطور سیستمی دیده نمی شود و نگاه بخشی به مسائل باعث شده وضعیت اقتصادی به و معیشتی مملکت و مردم به صورت یک موجود با اعضاء و جوارح غیر عادی نمایان شود لطفا به روش های قدیمی و جواب نداده قبلی بازنگردید مردم بیش از این تحول کاهش قدرت خرید را ندارند.
اینایی که میگن حرف وزیر اینه : اول ماشینامون اصلاح بشه و کم مصرف بعد بنزین گرون بشه
خودشونم نمیدونن چی میگن ، خوب وزیر و امثالهم هم همینو میخوان دیگه که شما باور کنید که ماشینها اصلاح شد مثلا آینه بغلش کوتاه تر شد ، پس مصرف بنزین اومد پایین !!!!!
نه عزیز من ماشینهای ما همانطور که طی سالها شاهد بودیم هیچوقت اصلاح نمیشه و ارزون نمیشه مگر اینکه رقابت آزاد داشته باشن یعنی دولت اجازه واردات خودرو رو بده اونوقت همه اینا خود به خود درست میشه
حالا اکثر ماشینها دوگانه سوز شده و چندان به بنزین نیاز نیس. بهتر است همون بنزین سهمیه با قیمت پایین محاسبه بشه اما بنزین ازاد با نرخ قیمت آزاد(بالای 3000) محاسبه بشه که در این صورت جلوی قاچاق هم تا حد زیادی گرفته میشه به تورم هم تاثیر میذاره.
با توجه به حقوق قیمت بنزین حدود 200 تومان باید باشد
مگه این دولت جدید قرار نشد قیمتها رو پایین بیاره؟ تا ابنجا که همه چیز بر عکس بوده!!!اگه سوخت بره بالا، مشخص بقیه چیز ها هم می ره بالا!!
بگذارید هزینه استفاده نادرست از بنزین را در جای درست استفاده کنیم.
از عجایب روزگار
بنزین گرون میشه قیمت ماشین گرونتر
شمارا به خدا آیا وقتش نشده که به این دور باطل 25 ساله خاتمه دهید؟ 25 سال است که می گویید قیمت سوخت در مقایسه با سایر کالاها واقعی نیست و به همین دلیل آن را با افزایش قیمت آن این نسبت را به هم می زنیم اتفاقی که مکرر می افتد این است که تورم حاصل ا این اقدام یک یا حداکثر دو سال دیگر همان نسبتهای قبلی را در بازار ایجاد می کند و دوباره قیمت سوخت غیر واقعی می شود
تنها اتفاقی که می افتد شکستن کمر مردم کم درامد و حقوق بگیر در زیر تورم حاصل از این دیدگاه اقتصادی است . آیا وقت آن نرسیده که بعد از تکرار مکرر این تجربه شکست خورده کمی هم به آرا و نظرات اقتصاد دانان توجه کنیم این سیاستها به نفع بازار و به ضرر تولید بوده است
مگه بنزین تولید داخل نیست که قیمت آن را به دلار حساب می کنند.
سطح حمل و نقل عمومی هم در تراز منطقه است؟ مترو و قطار سریع السیر در چه سطحی از کشور قابل دسترسی است؟ جاده استانداردمان چه نسبتی با منطقه دارد؟ بنزینمان با بنزین دنیا هم تراز است؟
جناب وزیر با تجربه اگه واردات خودرو آزاد بشه و ما هم با 30 میلیون با احتساب دلار 3200 تومانی بتونیم تویوتا یاریس بخریم که مصرفش 4 لیتر در 100 کیلومتره مردم خیلی خوشحال خواهند شد
اتفاقا بنزین گرون خیلی هم خوبه، اتوبوسها رو زیاد کنند، ترافیک هم کم میشه، هوا هم تمیز میشه. ماشین هم ارزون میشه.
قبل از گران کردن حاملهای جدید، بهتر است اول مکانیسم یارانه ها را به طرز موثری هوشمند کنند.

چه خوشمون بیاد چه نیاد بدبختانه قیمت واقعی دلار در ایران همان حدود 3000-3200 تومنی است که پیش بینی کردند.

من جزو طبقه متوسط جامعه هستم. یارانه نمیگیرم. امسال تمام خرید منزل را از میادین تره بار انجام دادم. کارت بنزین من 1000 لیتر ذخیره داره چون با تمام قوا تلاش کردم از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنم.
درسته که فشار زیاد شده ولی واقعیت ها را نمیشه عوض کرد. قیمت بنزین میتونه افزایش پیدا کنه ولی قشر ضعیف جامعه هم حق زندگی دارند. وقتی یک کیلو لوبیا چیتی 11000 تومنه باید قبل از هر کاری یک فکر اساسی به حال اکثریت ضعیف جامعه بکنیم بعد به فکر واقعی کردن قیمتها بریم.

از وقتی دلار گران شده کلی ایده تولیدی به سرم زده که همه صرفه اقتصادی دارند. فقط منتظرم قوانین ثبات پیدا کنند و مشکلات بین المللی حل بشه. میتونیم با هم ظرف ده سال از ایران یک کشور آباد و موفق بسازیم.

فقط تنگ نظز نباشیم،
دوباره شروع شد؟؟؟؟؟ مگه حقوق ما رو به دلار ميدين كه نرخ بنزين رو به دلار حساب مي كنين؟ آقا جان بنده يه مهندس مكانيك با 16 سال سابقه در شركت نفتم، حقوقم حدود 600 دلاره. واقعاً كه؟؟؟؟؟؟؟
اتفاقا بنزین گرون خیلی هم خوبه، اتوبوسها رو زیاد کنند، ترافیک هم کم میشه، هوا هم تمیز میشه. ماشین هم ارزون میشه.
دست مزد ها را هم بر مبنای قیمتهای جهانی حساب کنند.
فکر نمی کنین با این حرفاتون کمر مردمو دوباره خم می کنین با شنیدن این حرفا دوباره همه چی رو به گرانی می رود. لطفاً در گفتارمان دقت نظر داشته باشیم شما اگه می تونین تورم را از بین ببرین پراید 16 میلیونی را برگردونیین به قیمت اولیش هفت میلیونی.
من حاضرم بنزین بشه لیتری 10 هزار تومن منتهی در امد من ماهی 3500 دلار
مهندس برق کارمند قراردادی وزارت بهداشت
بسیار حرف منطقی زدید ولی سکه دو رو دارد یک روی دیگر درآمد مردم و کارمندان و حقوق بگیران است که مرز خط فقر 35000000 ریال در ماه است .
نه دیگه ببینید آقای وزیر..قرار شد بیاین که دیگه از این حرفا نشنویم..قرار شد با کلیدتون قیمتهارو بیارید پایین نه اینکه حرف دولت قبلی رو تکرار کنید..نه..نه..نشد...
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی