بازدید 43739

فیلم تکان دهنده تابناک از «جنایت شیمیایی» در سوریه

کمیته بین‌المللی تحقیق درباره استفاده از سلاح شیمیایی در حلب، بنا به خواسته دولت سوریه در این کشور حضور دارد، پس با این حال، آیا عاقلانه است که ارتش سوریه در شرایطی که کمیته تحقیق سازمان ملل درباره سلاح‌های شیمیایی در خاک سوریه حاضر است، در مناطق ریف دمشق، ‌حمله شیمیایی کند؟!
کد خبر: ۳۴۰۰۴۶
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۷ 23 August 2013
ابهام در ابعاد «جنایت شیمیایی» در سوریهکمیته بین‌المللی تحقیق درباره استفاده از سلاح شیمیایی در حلب، بنا به خواسته دولت سوریه در این کشور حضور دارد، پس با این حال، آیا عاقلانه است،‌ ارتش سوریه در شرایطی که کمیته تحقیق سازمان ملل درباره سلاح‌های شیمیایی در خاک سوریه حاضر است، در مناطق ریف دمشق، ‌حمله شیمیایی کند؟!

به گزارش «تابناک»، شورای امنیت سازمان ملل متحد در جلسه فوق‌العاده روز چهارشنبه خود، خواستار روشن شدن اتهام‌هایی شد، که روز گذشته مخالفان حکومت سوریه در مورد «حمله شیمیایی مرگباری در حومه دمشق» متوجه دولت آن کشور کردند. نیروهای مخالف دولت سوریه از کشتار بیش از هزار نفر از شهروندان غیرنظامی خبر داده‌ و دولت را به حملات شیمیایی متهم کرده‌اند.

روز‌های گذشته، گروه ‌«دیدبان حقوق بشر سوریه» که در بریتانیا مستقر است، ادعا کرد این حمله «شدید»، محلات زَمَلکا، عَربین‌ و عین تَرما در شرق دمشق را هدف قرار داده و «ده‌ها» کشته بر جای گذاشته است. گروه دیگر اپوزیسیون به نام «کمیته هماهنگی محلی» نیز مدعی شد که «۶۵۰ نفر» بر اثر این حمله کشته یا مجروح شده‌اند.

در ادامه این آمارهای ضد و نقیض، شمار کشته‌ها تا حتی بیش از هزار تن نیز ذکر شده است؛ اما متهم کردن دولت بشار اسد به این حملات، در حالی صورت می‌گیرد که تیمی بیست نفره از بازرسان سازمان ملل به سرپرستی «آکه سلستروم» سوئدی روز یکشنبه ۲۷ مرداد وارد دمشق، پایتخت سوریه شد تا در مورد احتمال استفاده از جنگ‌افزار شیمیایی در جنگ داخلی این کشور تحقیق کند.

ابهام در ابعاد «جنایت شیمیایی» در سوریه

بر همین اساس، تلویزیون دولتی سوریه، گزارش‌ها مبنی بر استفاده نیروهای بشار اسد از گاز سمی را تکذیب کرد. تلویزیون سوریه به نقل از یک منبع رسمی دولت این کشور گفته ‌است که این گزارش‌ها «هیچ صحتی ندارد» و هدف از مخابره آنها «منحرف کردن توجه تیم بازرسان سازمان ملل» است.

دولت روسیه نیز با اعلام موضع در این زمینه، اعلام کرد انتشار خبرهایی درباره استفاده ارتش سوریه از سلاح‌های شیمیایی به محض آغاز فعالیت گروه کار‌شناسان سازمان ملل در سوریه، اقدامی تحریک‌آمیز است که از پیش برای آن برنامه ریزی شده است.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای تأکید کرد: «به نظر می‌رسد که این مسأله نمی‌تواند تصادفی باشد، زیرا پیشتر نیز ادعاهایی به نقل از منابع مخالفان درباره استفاده ارتش سوریه از سلاح شیمیایی مطرح شد؛ اما این ادعا‌ها ‌تأیید نشد و همه این مسائل، ما را به تفکر وامی‌دارد که با یک اقدام تحریک برانگیز دیگری روبه‌رو هستیم که از قبل برای آن برنامه‌ریزی شده بود». وی خاطرنشان کرد، مسکو بر این باور است که باید تحقیقاتی منطقی و حرفه‌ای در این باره شود.

افزون بر این، سایت شبکه خبری «العالم» امروز با انتشار گزارشی به نقل از سایت خبری «الحدث النیوز» می‌نویسد، واقعیت‌های آشکاری در سوریه وجود دارد که ادعاهای مخالفان را درباره استفاده ارتش سوریه از سلاح شیمیایی تکذیب می‌کند:

نخست این که، سلاح شیمیایی دارای قدرت گازی است یا سلاح بیولوژیک دارای قدرت میکروبی است که نمی‌توان از آنها در اماکن مسکونی باز و نزدیک به مناطق مسکونی استفاده کرد، زیرا تأثیر استفاده از این نوع ‌سلاح‌ها، از راه جریان هوا تا فاصله ده کیلومتری گسترش می‌یابد؛ پس چگونه ارتش سوریه می‌تواند در منطقه‌ای مانند المعضمیه که در فاصله کمتر از ۵ کیلومتری منطقه مسکونی و نظامی المزه در قلب دمشق واقع شده است، از این نوع سلاح شیمیایی استفاده کرده باشد، در حالی که اکنون زندگی طبیعی در این مناطق در جریان است؟!


دوم آن که منطقه‌ای که در آن از سلاح شیمیایی استفاده شود، دست‌کم‌ ۱۲ تا ۳۶ ساعت و حداکثر‌ ۴ تا ۷ روز نمی‌توان وارد آن شد و همچنین ورود به چنین منطقه‌ای بدون لباس‌های ویژه محافظ شدنی نیست.

هم‌اکنون پرسش اینجاست که ورود به این منطقه چگونه بوده و سایت‌ها و شبکه‌های تلویزیونی چگونه توانسته‌اند در حالی که ‌چند ساعت از حمله ادعایی می‌گذرد، تصاویر و عکس‌هایی را از به اصطلاح «حمله شیمیایی علیه غیرنظامیان» در سوریه تهیه کرده باشند؟!

مسأله سوم ـ که اهمیت بیشتری دارد ـ این است که کمیته بین‌المللی تحقیق درباره استفاده از سلاح شیمیایی در حلب، بنا به خواسته دولت سوریه در این کشور حضور دارد؛ پس با این حال، آیا عاقلانه است که ارتش سوریه در شرایطی که کمیته تحقیق سازمان ملل درباره سلاح‌های شیمیایی در خاک سوریه حاضر است، در مناطق ریف دمشق، اقدام به حمله شیمیایی کند؟!

چهارم اینکه ادعا شده گاز استفاده شده در این حمله، گاز «سارین» بوده ‌که ‌روی اعصاب تأثیرگذار است و مخالفان برای اثبات ادعاهای خود از وجود بوهای منتشره در این مناطق خبر داده‌اند؛ اما اطلاعات رسیده، حاکی از آن است که نشانه‌های موجود، بیانگر وجود «گاز نشادر» است که گازی غیرکشنده، طبیعی و غیرمضر است و پس از انفجار باروت موجود در موشک‌ها و راکت‌ها متصاعد می‌شود، اما اگر مخالفان دولت سوریه مدعی استفاده از گاز سارین در ریف دمشق هستند، تنها نباید از جهل و بی‌خبری آنان خرده گرفت، که مصیبت بزرگ‌تر، وضعیت سران دولت‌هایی است که از آنها حمایت می‌کنند و کار‌شناسان آن‌ها از علوم نظامی کاملاً بی‌اطلاع هستند و در جهل مرکّب هستند، یا اینکه مخاطبان و افکار عمومی را بی‌اطلاع پنداشته‌اند و درصدد بهره‌برداری از این امر هستند.

مسأله پنجم و آخرین موضوع، اقدام ِمخالفان در انتشار اخبار دروغ‌‌ در صفحه‌های «هک شده» از سایت‌های رسمی و نیمه رسمی سوری است که در آن از «افسران علوی» ارتش سوریه به علت استفاده از سلاح شیمیایی علیه غیرنظامیان تجلیل کرده‌اند و خبرهایی را درباره دستور بشار اسد رئیس جمهوری سوریه برای حمله به این منطقه منتشر می‌کنند و بسیاری از پایگاه‌های معروف وابسته به مخالفان سوری، با گرفتن تصاویری از این سایت‌ها، از آن‌ها به عنوان سند و مدرکی برای متهم کردن ارتش سوریه استفاده می‌کنند!

به هر حال، در اوضاع کنونی، کشورهای عضو شورای امنیت سازمان ملل خواستار بررسی دقیق‌تر ابعاد وقایع رخ داده در سوریه شده‌اند؛ هرچند‌ با توجه به مواضع کلی غرب نسبت به بحران سوریه، انتظار می‌رود از این وقایع نیز به ‌جای دستاویزی در افزایش فشار‌ها بر دولت این کشور استفاده شود. 

دانلود
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۲۷۵
انتشار یافته: ۴۰
به ای ذنب قتلت ...؟
واقعا آدم نمی دونه چی بگه!!!
الم یعلم به الن الله یرا؟
آیا نمیدونید خدا میبینتون
باید مسئولینش مشخص بشوند و از بین بروند
خدایا هر کی این کارو کرده لحظه ای امونش نده. این بچه ها چه گناهی داشتن!
البته برای داوری زود است. باید منتظر نظر کارشناسان بین المللی باشیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۱
کارشناسان بین المللی به درخواست حکومت سوریه اونجا هستن پس اصلا عاقلانه نیست که حکومت سوریه از سلاح شیمیایی استفاده کنه.سلاح شیمیایی یک بهانه مثل بهانه های دیگر آمریکا و اسرائیل است
چه بگوییم به این رسم دنیا وزمان......
مرگ بر سلفی ها و وهابی های افراطی
مرگ بر دشمنان سوریه و مقاومت که قلب هایی از سنگ دارند
چه زیبا گفت امام حسین (ع):
اگر دین ندارید لااقل ازاده باشید

دیدن چنین صحنه هایی واقعآ غم انگیز است
در حال حاضر هیچ یک از طرفین توان شکست دادن هم رو ندارن و طولانی تر شدن این جنگ تنها منجر به افزایش تلفات و ویران تر شدن سوریه میشه و تا زمانی که اسد در قدرت باشه سوریه رنگ آرامش رو نخواهد دید .ایران باید اسد رو متقاعد به ترک قدرت و خروج از سوریه کنه با این تضمین که جان و اماکن مقدس شیعیان مورد مورد تعرض قرار نگیره و سپس انتخاباتی آزاد و با مشارکت همه طرف های سوری(موافقان و مخالفان) برگزار بشه تا مردم سوریه خود برای آینده تصمیم بگیرن ودر ضمن ایران هم سهمی از قدرت در آینده سوریه داشته باشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۱
کناره گیری اسد همون چیزی هست که دشمن میخواد
محسن ایرانی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۱
آرش جون ایران بارها تاکید بر راه حل سوری سوری و انتخابات آزاد در سوریه کرده ولی این تروریست ها هستن که حاضر به پذیرش این انتخابات نیستن و فقط دولت سوریه رو حق خودشون میدونن که در واقع غیر مستقیم دست امریکا و رهبری اسرائیل می افته!
شما خودت تصور کن که چنین وحشی هایی اگه قدرت رو بدست بگیرن چه پیش میاد!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۱
نه عزیزم دیگه قضیه از خود موضوع اسد هم گذشته تو مصر که منتخب مردم اومد خود این امریکایی ها که دارن تو سوریه با بهونه اخوان این مملکتو داغون میکنن تو مصر اخوانو انداختن کنار چی میگی اگه قضیه اینقد راحت تموم میشد اسد همون اولش میرفت کنار ولی قضیه اینه که دیگه جنگ سوریه یه قضیه ملی نیست معلوم نیست داره به کجا میره الان اگه اسد بره کنار این سلفی های تندرو که حتی ملیتشونم معلوم نیست همه رو میکشن چه مسیحی چه مسلمان اوضاع بدتر از الان هم میشه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۱
لطفا توجه داشته باشین که رفتن اسد یعنی رفتن حامیان شیعه،اونوقته که وهابی ها هرطوری بخوان با شیعیان و حرم سوریه برخورد میکنن!
عقب نشینی راه آزادگی نیست.
این قتل عام و کشتارها هزینه ی حیات خبیثه ی رژیم جعلی صهیونیستی است.
حامیان این جنایت پادشاه قطروپادشاه سعودی واردوغان بایدپاسخگوباشند...
بچه ها چه گناهی کردن . لعنت خدا بر قوم ظالمین
این ها انسان ان... وای خدای من ببین چی سر اینا اوردن...
لعنت به تروریستها...
جواب این کودکان را کی می خواد بده؟
به چه گناهی؟اللهم عجل لولیک الفرج
اللهم عجل لولیک الفرج
خدا بانی این کشتارها را به سزای اعمالش برساند.
اگر ميخواهيد بدانيد كار كيست ببينيد بيشترين استفاده رو كي ميبره . هزاران مسلمان و شايد ميليونها دارند ميميرند و يا خانه و كاشانه خود را رها ميكنند . مطمن باشيد كاره يك هواپيماي رادارگريز اسرائيلي اينكارو كرده. از اين اسرائيل و دارودسته القاعده هر كاري بر مياد.
خدا بانیانشو نیست و نابود کنه
گاز "سارین" سارین ترکیب سنتزی می باشد که در دمای اتاق به شکل مایع است. سارین دارای فشار بخار کمتری بوده و در اثر انفجار بمپ حامل سارین و تولید گرما به شکل بخار در آمده و پخش می شود.
تنهادعای کارساز تعجیل درفرج آقاامام زمانه اللهم عجل لولیک الفرج
لعنت بر تروريست هاي خونخوار سوريه البته بايد بگيم "قلب خوار"
صدام از سلاح شیمیایی برای مردم حلبچه استفاده کرد حکومتش نابود شد. هر کدام از طرفین درگیر از سلاح شیمیایی استفاده کرده اند به زودی نابود میشوند، لعنت خدا بر کسانی که سلاح شیمیایی را بکار میگیرند.
جواب این کودکان را کی می خواد بده؟
به چه گناهی؟اللهم عجل لولیک الفرج
وحشتناك است غرب ونوكران تروريستش در منطقه بايد شرم كنندكه اين جنايات را آفريده انداين جنايات گريبان خودشان رانيزتوسط تروريستهايي كه خودتربيت كرده اندخواهد گرفت كي خواهندفهميد
خدایا، چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
بچه ها چه گناهی کردند در این جنگ قدرت که اینطور بی رحمانه کشته می شوند؟
خدایا ظهور حجتت را نزدیک بفرما.
کشورهای حامی تروریست که این تسلیحات را در اختیار تروریستها و مزدوران مهاجم سوری قرار دادند بدونن که یک روز باید تقاص این جنایات را بدهند ، هر چند تسلیحات شیمیایی کنترل شده و تحت نظر حامیان تروریستها در حملات مورد استفاده قرار می گیرد و بخاطر عدم اطمینان به این سلفی های افراطی این نوع سلاح ها را در اختیارشان قرار نمی دهند ، ولی یه روز مثل طالبان علیه خودتان خواهند شورید.
لعنت بر عاملین و مسببینش
خدا لعنتشون کنه
عامل اصلی=وهابیون عربستان
خدایا شر سلفی ها، تکفیری ها و وهابی های گمراه و ظالم رو از روی زمین کم کن ...
ای خداااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
عجل لولیک الفرج
این سلفی های بی همه چیز از نسل و نژاد همون یزیدیان هستند . اونا با اولاد و اهل بیت پیامبر (ص) چه کردند ، اینا که انسانهای عادی هستند.
خدایا به حق امام زمان و پهلوی شکسته مادرش زهرا قسمت میدم بهشون فرصت نده و نسلشون رو نابود کن ...
اللهم عجل لولیک الفرج
مثل روز روشنه. اگر هر دو طرف میگن کار ما نیست و اصرار دارند که کار اونها نیست دنبال طرف سوم بگردید. معلومه احتمالا کار اسراییل است. با هواپیمای رادار گریز و اینکه میدونسته کی قراره عملیات ارتش سوریه آغاز میشه این کارو کرده یعنی آب و آلوده کرده داره ماهی میگیره.
اللهم عجل لولیک الفرج.کجایی ای منجی اسلام وبشریت؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی