بازدید 3244

زنگنه در پی ایجاد سازمان ویژه صادرات نفت است

کد خبر: ۳۳۹۸۶۰
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۱ 21 August 2013
عضو هیئت مدیره اتاق بازرگانی تهران از برنامه زنگنه برای راه اندازی سازمان ویژه صادرات نفت، با تکیه بر توان بخش خصوصی داخل و خارج خبر داد و گفت ساز و کار تامین منافع ملی با تاکید بر توان بخش خصوصی در دستور کار زنگنه است.

به گزارش تدبیر، بیژن نامدار زنگنه امروز به تشریح برنامه های خود برای صادرات نفت و عبور از تحریم و همچنین ظرفیت سازی برای افزایش تولید نفت ایران پرداخت. وی از تمرکز در توسعه و بهره‌برداری از میادین مشترک پارس جنوبی و عبور از تحریم‌ها با دیپلماسی نفتی خبرداد.

اما در این میان ظرفیت سازی برای صنایع پایین دست نفت و استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی آن چیزی است که پیش از این منتقدان زنگنه به آن اشاره کرده بودند و عدم اشاره به این موارد را از نقاط ضعف وی عنوان کرده بودند.

دکتر سید حمید حسینی عضو هیئت مدیره اتاق بازرگانی و صنایع معادن تهران و عضو هیئت مدیره اتحادیه صادرات پتروشیمی در گفتگو با تدبیر به برنامه های زنگنه برای توسعه صنایع پایین دستی نفت و استفاده از توان بخش خصوصی پرداخت.

وی گفت: "آقای زنگنه در اولویت های خود دو برنامه کوتاه مدت و بلند مدت دارد. در اولویت بلند مدت خود هدف ایشان رساندن ایران به جایگاه اول از لحاظ فناوری و تکنولوژی در صنعت نفت، تثبیت جایگاه ایران در مقام دوم اوپک به لحاظ تولید، بدست آوردن جایگاه سوم برای ایران در تولید گاز و تبدیل ایران به هاب هیدروکربوری منطقه است."

و ادامه داد: "اما در اولویت کوتاه مدت هدف ایشان ظرفیت سازی برای افزای تولید نفت خام، افزایش صادرات پتروشیمی و میعانات گازی و توسعه صنایع پایین دستی است. قطعا برنامه های بلند مدت و کوتاه مدت ایشان هم مورد حمایت و هم مورد رضایت بخش خصوصی است."

حسنی افزود: " کارنامه و سابقه آقای زنگنه نیز درخشان است و ایشان توانایی خود را ثابت کرده است. در حال حاضر صنعت پتروشیمی سالیانه 3 میلیارد دلار تولید دارد و راه خود را پیدا کرده است . در صورت بهبود تعاملات بین الملل در این حوزه، هیچ نیازی به حمایت دیگری ندارد. پتروشیمی ایران مزیت و اولویت نسبی دارد و اگر محدودیت های تجاری کمتر شود کمک بسیاری به این بخش خواهد بود."

حمید حسینی در پاسخ به این سوال که استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در راستای صادرات نفت خام، در برنامه های آقای زنگنه چه جایگاهی دارد؟ گفت:" ایشان در دو جلسه ای که پیش از رای اعتماد با بخش خصوصی داشته اند، بر استفاده از ظرفیت این بخش تاکید کردند و عنوان کرده اند که به دنبال راه اندازی یک سازمان ویژه برای صادرات نفت هستند که در آن تکیه بر توان بخش خصوصی داخل کشور و همچنین خارج از کشور موضوع محوری است."

وی افزود:" آقای زنگنه با تاکید بر راه اندازی این سازمان ویژه ساز و کار های تامین منافع ملی با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی را در دستور کار خود دارد."

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل