بازدید 7912

صفايي: به رئيس‌جمهور اطلاعات غلط داده‌اند

روز شنبه به آقايان گفتم زمان از دست مي‌‌رود اگر مي‌‌خواهيد براي کنفدراسيون فوتبال آسيا نامه بنويسيد زودتر اقدام کنيد خود آقايان تعلل کردند. متاسفانه اين زمان از دست مي‌‌رود و کسي بدان توجه نمي‌‌کند اما از آن طرف ديگران متهم به کار شکني در فوتبال مي‌‌شوند.
کد خبر: ۳۳۹۲
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۸۶ - ۱۵:۳۲ 17 December 2007

رئيس کميته انتقالي فدراسيون فوتبال با تاکيد بر اينکه تمام فعاليت‌هايش در راستاي کمک به فوتبال و حل مشکلات اين رشته بوده است خواستار برگزاري مناظره جهت شفاف‌سازي در مورد اتفاقات چندماه اخير شد.

محسن صفايي فراهاني با بيان اين مطلب در گفت‌وگو با مهر افزود: اينکه رئيس جمهور و رئيس قوه مجريه در يک گفتگوي زنده تلويزيوني به يک مسئله فرهنگي و ورزشي پرداختند باعث خوشحالي من و همه اهالي ورزش و به خصوص فوتبال است، اما متاسفم از اينکه همکاران رئيس جمهور اطلاعات غلطي به ايشان دادند که باعث شد نقطه نظراتي را در آن برنامه مطرح کنند. من متاسفم که ما هيچ تريبوني نداريم که بتوانيم اتفاقات مشخصي را که در يک سال گذشته بر فوتبال گذشته است، ارائه دهيم؛ اما طرف مقابل ما با تمام امکانات، به نوعي اين مسئله را عنوان مي‌‌کند که کاملا وارونه با مسائلي است که اتفاق افتاده است.

وي ادامه داد: بهتر بود رئيس‌جمهور از تمام امکانات خود استفاده مي‌‌کردند و افکار عمومي را با اطلاعات کاملتري روبرو مي‌‌کردند که دقيقا مشخص شود چه گروهي و با چه هدفي دارد فوتبال را طي يکسال گذشته با مشکلات مواجه ساخته است.

رئيس کميته انتقالي فدراسيون فوتبال با تاکيد بر اينکه به عنوان رئيس اين کميته تلاشش بر اين بود که طي يکسال گذشته کمترين لطمه به فوتبال ايران وارد آيد، افزود: بنده به عنوان مسئول کميته انتقالي و کسي که طي يک سال گذشته اين مسائل را تحمل کردم، تمام تلاشم اين بود که کمترين لطمه به فوتبال ايران ومنافع ملي وارد آيد.

عضو کميته اجرايي کنفدراسيون فوتبال آسيا در ادامه از آمادگي خود براي مناظره با هر شخصيتي در سازمان تربيت بدني خبر داد و افزود: آمادگي اين را دارم که با هر کدام از مديران سازمان تربيت بدني به مناظره بنشينم براي اينکه تمام مسائل به مردم بازگو شود.

صفايي فراهاني ادامه داد: بايد بنشينيم و تمام جزئيات را براي مردم بيان کنيم که چه عاملي باعث شد فدراسيون ايران به تعليق برود. چه مسائلي بر فوتبال ايران گذشت و چرا نتوانستند به تصميم برسند قبل از اينکه فدراسيون ما به تعليق برود. چه مسائلي در ابتداي تعليق گذشت و چه اتفاقاتي رقم خورد که کميته تشکيل شد.

وي تاکيد کرد: بيان اينکه کميته انتقالي در زمان فعاليت خود عليه مملکت کار کرده است بايد با اسناد و مدارک باشد. اينکه در يک بحث يک جانبه طرف را محکوم کنيم بدون اينکه هيچ گونه مستنداتي به مردم ارائه شود، فکر نمي‌‌کنم اين مکانيزم منطقي باشد و من اساس آن را مي‌‌گذارم بر اساس اطلاعات غلطي که به رياست جمهوري ارائه شده است. اگر اطلاعات درست مي‌‌دادند مطمئنا ايشان بدين صورت بيان نمي‌‌کردند که يک گروه سياسي دنبال اهداف خاص خود است.

رئيس کميته انتقالي فدراسيون فوتبال خاطر نشان کرد: حداقل تا آنجا که من مي‌‌دانم، طي يک سال اخير هيچ گروه سياسي نه پيگير رسيدن به اهداف خود از فدراسيون فوتبال بوده است و نه هيچ گونه سند و مدرکي براي چنين بحثي به صورت مکتوب وجود دارد.

صفايي فراهاني در ادامه اذعان داشت: با اين حال آمادگي کامل دارم که اگر در يک مناظره مشخص شد طي زمان فعاليت کميته انتقالي تخلفي از ناحيه من و هر کسي که از با من ارتباط دارد سر زده است، هرگونه جرمي که در کشور مي‌‌توان براي اين کار گذاشت را به گردن مي‌‌گيرم اما اگر چنين نبود طرف مقابل حداقل يک جانبه کسي را محکوم نکند و عنوان شود که افرادي به مملکت خدمت نمي‌‌کنند.

وي با اشاره به دوره فعاليت خود در وزارت صنايع، نيرو و فدراسيون فوتبال افزود: عملکرد من حداقل در 30 سال گذشته و درهر جايي که حضور داشتم کاملا روشن و مشخص و قابل ارائه است. خوشحالم از اينکه از هر کجا که رفتم نمايندگان بازرسي کل کشور اسناد و مدارک آنجا را مورد تحقيق و تفحص قرار دادند اما خوشبختانه هيچ گونه تخلفي در دوره مديريتي من به چشم نخورد که اگر بود حتما مشخص و به مراجع ذيربط ارائه مي‌‌شد.

وي ادامه داد: اينها نشان مي‌‌دهد که حداقل چه در ورزش و در باقي موارد از مسئوليت‌هاي خود هيچ سوءاستفاده‌اي به غير از آنچه مي‌‌شد به کشور خدمت کرد نداشته ام. عملکردم در فدراسيون جهاني فوتبال و کنفدراسيون فوتبال آسيا هم نشان مي‌‌دهد که هميشه به دنبال منافع ايران بوده ام.

صفايي فراهاني با اذعان به اينکه در زمان حضور در کميته انتقالي فدراسيون فوتبال هميشه منافع کشور را مدنظر قرار داده و سعي در کاهش مشکلات فوتبال ايران داشته است، افزود: به جاي اينکه کارکميته انتقالي چهارماه به طول انجامد، بيش از يک سال به درازا کشيده است بدون اينکه مشکلي براي فوتبال ايران به وجود آيد.

وي يادآور شد: اگر قرار بر اين بود که گروهي سياسي براي فوتبال ايران مشکل به وجود آورد قطعا پيش از آغاز جام ملت‌ها مدارکي را ارائه مي‌‌کرديم که مجددا فوتبال ايران به حالت تعليق درآيد. حتي مي‌‌شد در دور اول که محمد علي‌آبادي در انتخابات حضور يافت اطلاعاتي را به فدراسيون جهاني فوتبال ارائه دهيم که مانع از برگزاري انتخابات شود، اما براي منافع کشور اين کارها صورت نپذيرفت و هماهنگي لازم را به عمل آورديم تا انتخابات در تاريخ 23 مهرماه برگزار شود. حتي نمايندگان FIFA و AFC نيز معرفي شدند تا با طفره رفتن نمايندگان سازمان تربيت بدني بازهم تاريخ برگزاري مجمع فدراسيون فوتبال عوض شود که اگر چنين نمي‌‌شد، امروز فدراسيون فوتبال رئيس داشت و با اين همه مشکل روبه‌رو نبوديم.

فراهاني با تاکيد بر اينکه اگر اعضا کميته انتقالي با مقاصد سياسي به دنبال تضعيف منافع کشور بودند در مقاطع ياد شده مشکلاتي را براي فوتبال ايران به وجود مي‌‌آوردند، افزود: فکر مي‌‌کنم به جاي هرگونه فرافکني بهتر است واقعيت را روشن بيان کنيم و اطلاعات دقيقي به مردم بدهيم چرا که مهمترين مسئله در اين بين مردم ايران هستند که بايد اطلاعات را دقيق و روشن دريافت کنند.

صفايي فراهاني پيرامون نشست اخيرنمايندگان سازمان تربيت بدني با مسئولان فدراسيون جهاني فوتبال و کنفدراسيون فوتبال آسيا، گفت: آقايان شخصا مذاکراتي را در روز چهارم دسامبر با مسئولان FIFA و AFC در مقر کنفدراسيون فوتبال آسياانجام دادند که با تفاهماتي همراه بود و خودشان از آن مطلع هستند. از طرف سازمان تربيت بدني، معاونت آن سازمان رياست هيئت مذاکره کننده را برعهده داشتند و ايشان مي‌‌دانند چه توافقاتي کرده‌اند و در صورتي که آن تفاهمات را عملياتي کنند انتخابات برگزار مي‌‌شود.

رئيس کميته انتقالي فدراسيون فوتبال با تاکيد بر اينکه در نشست با مسئولان فدراسيون جهاني فوتبال و کنفدراسيون فوتبال آسيا مسئله‌اي را عنوان نکرده و نقشي در تفاهمات طرفين نداشته است، ادامه داد: در آن جلسه آقايان دقيقا مذاکرات را انجام و مديريت کردند وتفاهماتي را حاصل کردند که اگر آن تفاهامات را انجام دهند هيچ مشکلي در جهت برگزاري انتخابات پيش نمي‌‌آيد خوشحالم که در آن جلسه آقايان حضور داشتند و خودشان مذاکرات را مديريت کردند و پس از آن کسي مورد اتهام قرارنمي گيرد که فردي مذاکره کننده برخلاف منافع کشور گفتگو‌ها را پيش برده است.

وي يادآور شد: پس از بازگشت از مالزي از نمايندگان سازمان تربيت بدني خواستم در نشست عصر چهارشنبه کميته انتقالي حضور يابند تا موارد عنوان شده در مذاکرات با FIFA و AFC جمع بندي و بررسي کنيم اما آنها اشاره داشتند که ابتدا بايد با رئيس سازمان تربيت بدني هماهنگ کنند.

صفايي فراهاني با اشاره به اينکه بالاخره نشست کميته انتقالي 5 روز پس از بازگشت از مالزي برگزار شد، افزود: در آن جلسه نيز آقايان اشاره داشتند که نتوانسته‌اند نظر مسئولان سازمان را براي حل موضوع و عمل به تفاهاماتي که بايد فدراسيون جهاني فوتبال و کنفدراسيون فوتبال آسيا حاصل شده است، مستقل کنند.

وي در پاسخ به اين سوال که با شرايط موجود و تاکيد رئيس جمهورکشورمان بر کناره گيري علي آبادي از انتخابات فدراسيون فوتبال، تکليف برگزاري مجمع اين فدراسيون چه مي‌‌شود، گفت: اين خبر را از طريق خبرگزاري‌ها و راديو تلويزيون شنيدم. اين درحالي است که روز گذشته آقاي علي‌آبادي در گفت‌وگو با رسانه‌ها عنوان کردند که هنوز تصميمي براي حضور در انتخابات نگرفته‌اند. با اين شرايط اگر آقاي علي آبادي تصميم به کناره گيري از انتخابات بگيرد و سازمان نقطه نظرات تفاهم شده با فيفا را منعکس کند براي برگزاري مجمع مشکلي نيست.

رئيس پيشين فدراسيون فوتبال يادآور شد: در همان جلسه يکشنبه که از سفر برگشتيم به آقايان پبشنهاد دادم که در تاريخ 20 دسامبر انتخابات فدراسيون فوتبال برگزار شود و گفتم اگر همين امروز تصميم بگيريد که به تفاهمات با فيفا و کنفدراسيون فوتبال عمل کنيم مي‌‌شود 20 دسامبر که وقت کافي براي همه کارها وجود دارد.

وي ادامه داد: بر خلاف خواسته من، آقايان تصميم نگرفتند و امروز که با شما صحبت مي‌‌کنم 27 آذرماه - 18 دسامبر- است. ما اگر آن روز اقدام کرده بوديم قادر بوديم پنجشنبه هفته جاري مجمع را برگزار کنيم اما از آنجائيکه تصميم نگرفتيم و کار را تا به اين جا کش داديم حتما ما مقصريم و با مقاصد سياسي انتخابات را به تعويق انداخته ايم.

صفايي فراهاني افزود: از 20 دسامبر تا 5 ژانويه کنفدراسيون فوتبال آسيا تعطيل است. يعني عملا تا 5 ژانويه نمي‌‌توانيم براي گفت‌وگوي جديد با مسئولان فوتبال آسيا اقدام کنيم. به نظر من آقايان به جاي پرداختن براي حل مشکلات موضوعات را عملا فرافکني مي‌‌کنند تا با اين مکانيزم مشکل خود را حل کنند. متاسفانه اين بدترين روشي است که ما به مسئولان بالاي خود گزارش غلط بدهيم که باعث اين گونه اظهارنظرها بشود.

وي خاطرنشان کرد: روز شنبه به آقايان گفتم زمان از دست مي‌‌رود اگر مي‌‌خواهيد براي کنفدراسيون فوتبال آسيا نامه بنويسيد زودتر اقدام کنيد خود آقايان تعلل کردند. متاسفانه اين زمان از دست مي‌‌رود و کسي بدان توجه نمي‌‌کند اما از آن طرف ديگران متهم به کار شکني در فوتبال مي‌‌شوند.

رئيس کميته انتقالي در خصوص انتخاب سرمربي تيم ملي تصريح کرد: در 23 مهرماه که انتخابات فدراسيون فوتبال برگزار نشد و به تاريخ 15 آذرماه موکول شد. ديديم زمان کمي تا آغاز مسابقات مقدماتي جام جهاني مانده است به همين خاطر در مذاکراتي با مسئولان سازمان تربيت بدني هماهنگي لازم را براي انتخاب سرمربي تيم ملي به عمل آورديم و مذاکراتي نيزبا مربيان خوب که آمادگي کار در فوتبال ايران را داشتند آغاز شدند.

وي تصريح کرد: استخدام هر کدام از مربيان به دليل پروسه طولاني که براي مذاکره با آنها طي شد به بن بست رسيد. ما مي‌‌توانستيم اواسط آبان ماه مربي را قطعي کنيم و قرار داد ببنديم و اما متاسفانه زمان را همانطور که در بحث برگزاري انتخابات عنوان کردم از دست داديم تا امروز تيم ملي بدون باشد. ديروز همچنين از زبان رئيس سازمان تربيت بدني خواندم که بهتر است مربي تيم ملي پس از برگزاري انتخابات فدراسيون فوتبال تعيين شود. اي کاش اين تصميم پيش از تلاش ما براي انتخاب سرمربي اين تيم صورت مي‌‌پذيرفت.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار