بازدید 9567

قصور وزارت نیرو و وزارت راه، عامل حوادث خوزستان

با این همه ادعای ما و با اینچنین حوادثی، مردم یک کشور پیشرفته به ما می‌خندند. ما که این همه ادعا داریم و می‌خواهیم در دنیا چه‌ها کنیم، نمی‌توانیم یک پل ساده برای مردم بزنیم. با یک پل ساده می‌شد جلوی حوادث اینچنینی را گرفت. در گذشته نیز چنین اتفاقاتی افتاده، ولی به دلیل کم بودن تلفات در این زمینه سخنی به میان نیامده‌ است.
کد خبر: ۳۳۷۸۲۹
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۸ 15 August 2013
نمایندگان و گزینه پیشنهادی وزارت دفاعقصور وزارت نیرو و وزارت راه، عامل حوادث خوزستان
در حالی که کمتر از دو هفته از حادثه سقوط یک مینی‌بوس در آب‌های سد کارون خوزستان و مرگ دوازده تن می‌گذرد، شامگاه شنبه نیز یک وانت در کانال آبی در دزفول سقوط کرد و دوازده مسافر این وانت غرق شدند.

به گزارش «تابناک»، این در حالی بود که مردم خوزستان هنوز در شوک مرگ دوازده تن‌ از مردم روستاهای سادات حسینی در شهرستان ایذه‌ به علت واژگونی مینی‌بوس آن‌ها در دریاچه سد کارون۳ هستند، از شهرستان دزفول دیگر شهر شمالی خوزستان خبر می‌رسد شنبه شب دوازده تن از مردم این شهرستان که سوار یک دستگاه وانت بودند در یک کانال آب سقوط کردند و غرق شدند.

در این باره نماینده ایذه و باغ ملک و ایذه ‌گفت: در این رخداد دلخراش دوازده تن از همشهری‌های ما جان خود را از دست دادند و علت حادثه را باید کوتاهی و سهل انگاری وزارت نیرو و وزارت راه دانست. وزارت نیرو در منطقه سد کارون ۳ را ایجاد کرد و با این کار مزارع، منازل، راه‌ها و حتی خاطرات مردم را دفن کرد و پس از آبگیری سد از منطقه رفتند.

بنا بر تعهدات وزارت نیرو هر کجا که سد ایجاد می‌شود، خساراتی که به منطقه وارد می‌شود از جمله جاده‌ها و پل‌ها باید جبران شود که متأسفانه آقایان این کار را نکردند و جایگزین جاده‌ها و پل‌ها را ایجاد نکردند و رفتند. یدک کشی را گذاشته‌اند که نه حفاظی دارد و نه نجات غریق و جلیقه نجات. ده سال است، وسیله‌ رفت و آمد بیش از‌ سی روستا که هر روز بیش از هزار تن از مردمی که از این مسیر تردد می‌کنند، همین یدک کش است که از ده دقیقه تا نیم ساعت روی آب هستند. عمق آب در برخی نقاط هم بیش از ۱۰۰ متر است.

در این حادثه مینی بوس یکی از وسایل نقلیه‌‌ روی لنج بوده است. این لنج وقتی به ساحل می‌رسد آن را با یک تراکتور به ساحل می‌کشانند تا افراد و وسایل نقلیه از آن پیاده شوند. در این حادثه به دلیل شرایط جوی، یدک کش به ساحل برخورد می‌کند و مینی بوس با افراد درون آن به آب می‌افتد و غرق می‌شود و از شانزده مسافر، دوازده تن‌ جان خود را از دست می‌دهند.

با این همه ادعای ما و با این چنین حوادثی، مردم یک کشور پیشرفته به ما می‌خندند. ما که این همه ادعا داریم و می‌خواهیم در دنیا چه‌ها کنیم، نمی‌توانیم یک پل ساده برای مردم بزنیم. با یک پل ساده می‌شد جلوی حوادث اینچنینی را گرفت. در گذشته نیز چنین اتفاقاتی افتاده است، ولی به دلیل کم بودن تلفات در این مورد صحبتی نشده است.

حجت الله درویش‌پور گفت: پول چند برابر ساخت جاده و پل در اینجا هزینه شده؛ به این صورت که می‌گویند کرایه همین یدک کش (بارج) سالی پنج میلیارد تومان است. اینکه این کرایه را چه کسی می‌دهد و چه کسی می‌گیرد، جای بحث است. شاید یکی از دلایلی که جاده را نساخته‌اند، سودی باشد که از این بارج به افراد خاصی می‌رسد. در این ده سال، پنجاه میلیارد هزینه این بارج شده است. مگر هزینه ساخت جاده چقدر است که آقایان حاضر نبوده‌اند آن را بسازند؟!

پیش از این حادثه، بار‌ها به وزیر نیرو و راه تذکر و نامه دادیم و پس از این حادثه نیز ۱۵۰ نماینده این سهل‌انگاری‌ها را محکوم کردند و خواستار رسیدگی هر چه سریع‌تر به موضوع شدند. مردم به شدت از این حادثه عصبانی بوده و پیگیر این هستند که جاده و پل جایگرین ساخته شود تا دیگر رخدادهایی از این دست نبینیم.

وی در پایان تأکید کرد: عقل سلیمی در آقایان نبوده است تا پیش از این فکری برای ساخت راه کنند؛ اما ما به شدت دنبال هستیم تا جاده و پل ساخته شود. به مردم قول می‌دهیم با همه توانمان این موضوع را پیگیری کنیم.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۲
انتشار یافته: ۱۰
متاسفانه هر که میاد تو منطقه هم مصداق این ضرب المثل رخ میده تا مرگ سهرابی نباشه کسی بفکر نوش دارو نیست خدا کنه زودتر این پل ساخته بشه . جاده ایذه دهدز هم که داستان خاص خودش رو داره نیم نگاهی هم به ان بشود قبل مرگ سهرابهای دیگر
به قول حافظ:
شب تاریک و بیم موج و گردابی چنین هایل
کجادانند حال ما سبکبالان ساحلها
پاداش برخی مسئولین از هزینه احداث جاده این روستاییان مظلوم بیشتر است.......................!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
مقصر اصلی این حوادث شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران است این شرکت حیاط خلوت وزارت نیرو و شرکت های تابعه اون برای حیف و میل بیت المال هستش شما باید کار را از اونجا پیگیری کنید تا به نتیجه برسین والبته اگه بتونین و حاتم بخشیهای این شرکت معظم بذاره!؟
جاده های خوزستان خیلی خیلی ازجاده های ایلام بهترند،اگه مسافری راهش به جاده های ایلام مخصوصا گردنه ی کبیرکوه بیفته شاید ازترس سقوط برگرده درحالی که سالهای سال است ایلام همین جاده ها رو داره ومتاسفانه کاری ازنماینده ها هم ساخته نیست
سرمایه های جنوب و در امد های نفتی جنوب برای کل ایران صرف میشود بجز مردمان جنوب.
همین بوده ....دست پیمانکار بارج با وزارت نیرو توی یه کاسه بوده تا پنج میلیارد رو بخورن
خنده نداره، خارجی ها هم به حال ما بیچاره ها زار میزنن. ولی کو گوش شنوا
واقعاکه...تواین کشورحتمابایدعده ای جانشان را ازدست بدهندتاتازه به فکرانجام کاری بیفتیم؟این همه پیمانکارایرانی توی کشورهای همسایه میرندپروژه های بزرگ را کارمیکنندنمی توانندیه پل درست کنند؟عین همین حالت درشهرستان باوی 35کیلومتراهوازهم وجود داره.
اقا اشتباه میکنید وزارت راه هم میتونه راه بسازه هم نسازه چون وزارت راهه
ئزارت نیرو هم میتونه به همه جا نیرو وارد کنه
30 ساله همینجوریه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها