بازدید 7559

بازداشت سارقان توپ فوتبال يك ميليون دلاري!

کد خبر: ۳۳۷۴۹۳
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۴ 10 August 2013
دو پسر جوان كه با سرقت توپ يك ميليون دلاري فدراسيون فوتبال قصد داشتند آن را سه ميليون تومان به فروش برسانند، با تيزهوشي مرد عتيقه فروش دستگير شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، هشتم تير امسال از طريق مراجعه صاحب مغازه عتيقه فروشي به کلانتري 118 ستارخان ، گزارش وقوع سرقت در "نمايشگاه صنايع دستي و عتيقه جات " به مأموران اعلام شد که بر اساس اظهارات مالباخته ارزش اموال سرقت شده بيش از يک ميليون دلار اعلام شد. با تشکيل پرونده مقدماتي با موضوع "سرقت اماکن" و به دستور شعبه دوم بازپرسي دادسراي ناحيه دو تهران ، پرونده براي رسيدگي تخصصي در اختيار پايگاه دوم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت .

مالباخته در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : 18 خرداد امسال نمايشگاهي از سوي معاونت گردشگري ميراث فرهنگي در يکي از مراکز فرهنگي شمال غرب تهران برگزار شد . من نيز بواسطه ساخت توپ نقره اي و همچنين جام نقره اي و چاقوي نقره اي مخصوص باز کردن پاکت نامه که قرار بود از طريق فدراسيون فوتبال و به قيمت يک ميليون دلار به فدراسيون فوتبال آسيا (AFC) فروخته شود براي نمايش توپ نقره اي ، به نمايشگاه معرفي شدم . در داخل نمايشگاه غرفه اي براي نمايش توپ نقره اي در اختيار من داده شد اما پس از 20 روز حضور در نمايشگاه و در مراجعه به محل نمايشگاه براي تحويل گرفتن گوي نقره اي متوجه شديم که توپ و همچنين جام و چاقوي همراه آن در آخرين شب نمايشگاه به سرقت رفته است .

با آغاز رسيدگي به پرونده ، کارآگاهان پايگاه دوم در اولين مرحله اقدام به اطلاع رساني موضوع به اتحاديه صنايع دستي و عتيقه فروشان و اتحاديه طلا و جواهرفروشان کرده تا مشخصات اموال سرقتي در اختيار تمامي اعضاي اصناف قرار گيرد . همزمان و با توجه به احتمال خارج کردن اموال سرقت شده از طريق پايانه هاي مسافرتي ، هماهنگي هاي لازم نيز با فرودگاه هاي تهران و همچنين پايانه هاي مسافرتي انجام شد تا در صورت شناسايي اموال ، مأموران مانع از خارج شدن آنها از تهران شوند .

اقدامات پليسي براي شناسايي سارق يا سارقين در دستور کار کارآگاهان پايگاه دوم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار داشت تا سرانجام هفتم مرداد امسال ، يکي از فروشندگان ظروف عتيقه در خيابان بهبودي با کلانتري 118 ستارخان تماس گرفت و اعلام داشت که فرد جواني با مراجعه به مغازه اش قصد دارد تا توپ نقره اي و ديگر اموال سرقت شده را به قيمت سه ميليون تومان بفروش برساند . بلافاصله مأموران کلانتري که پيشتر و از طريق هماهنگي هاي صورت گرفته در جريان سرقت توپ نقره اي قرار داشتند ، با حضور در مغازه عتيقه فروشي اقدام به دستگيري جواني 20 ساله کردند که قصد داشت اموال سرقتي را به صاحب مغازه بفروشد .

با انتقال متهم به پايگاه دوم آگاهي ، مالباخته نيز براي شناسايي اموال به پايگاه دوم دعوت شد و او نيز پس از حضور در پايگاه دوم آگاهي اقدام به شناسايي گوي نقره اي و همچنين جام و چاقوي نقره اي کرد .

با دستگيري آرمين 20 ساله ، وي در اظهارات اوليه مدعي شد که اطلاعي از سرقتي بودن اموال نداشته و اين اموال را يکي از دوستانش به نام "مجيد" در اختيارش قرار داده تا آنها را به فروش برساند و قرار بوده تا مبلغ به دست آمده از فروش گوي را به صورت مساوي در بين خودشان تقسيم نمايند .

با وجود تناقضات در اظهارات آرمين که نشان از کذب بودن برخي اظهارات وي داشت ، کارآگاهان به منظور جلوگيري از متواري شدن مجيد و از طريق اطلاعات به دست آمده از آرمين متوجه شدند که مجيد در يک مغازه فروش عتيقه در شمال تهران مشغول به کار است . بلافاصله کارآگاهان به محل کار مجيد در منطقه نياوران مراجعه و در تحقيقات خود پي بردند که مجيد در طول برگزاري نمايشگاه برگزار شده از سوي معاونت ميراث فرهنگي ، در غرفه اي در نزديکي غرفه محل سرقت و به عنوان فروشنده حضور داشته اما پس از پايان کار نمايشگاه ديگر مراجعه اي به محل کار خود نداشته است .

با توجه به شواهد و دلايل به دست آمده که نشان از ارتکاب سرقت از سوي مجيد داشت ، کارآگاهان در ادامه تحقيقات خود موفق به شناسايي مخفيگاه مجيد 22 ساله در منطقه عبدل آباد شده و 11 مرداد موفق به دستگيري وي شدند .

مجيد پس از انتقال به پايگاه دوم پليس آگاهي به طراحي سرقت اعتراف اما در ادامه و با اطلاع از اظهارات آرمين اعلام کرد که پيشنهاد و طراحي سرقت از سوي او مطرح اما سرقت از سوي آرمين انجام شده است .

مجيد در اعترافاتش به کارآگاهان گفت : زمانيکه در طول برگزاري نمايشگاه در جريان ارزش گوي نقره اي قرار گرفتم ، بلافاصله موضوع را با آرمين در ميان گذاشته و پيشنهاد سرقت را مطرح کردم و او نيز بلافاصله پذيرفت . مدتي مالباخته را تحت نظر داشتم و موفق شدم محل نگهداري گوي نقره اي را در ساعات تعطيلي نمايشگاه به صورت دقيق شناسايي كنم تا اينکه آخرين روز نمايشگاه فرا رسيد . به همراه آرمين تصميم گرفتيم تا سرقت را همان شب انجام دهيم . من و آرمين با استفاده از تاريکي شب و اطلاع از محل نگهداري گوي نقره اي ، زمانيکه صاحب غرفه اقدام به بستن غرفه کرد و همه غرفه داران در حال خارج شدن از نمايشگاه بودند ، در داخل نمايشگاه مخفي شده و پس از تعطيلي کامل نمايشگاه و با استفاده از تاريکي شب به داخل غرفه رفته و پس از سرقت گوي نقره اي و ... از نمايشگاه خارج شديم .

سرهنگ کارآگاه جان پرور ، رئيس پايگاه دوم پليس آگاهي تهران بزرگ با اعلام اين خبر گفت : در ادامه تحقيقات و با مواجهه حضوري به عمل آمده ميان متهمان، آرمين نيز به ناچار به نقش و مشارکت خود در سرقت اعتراف كرد که در ادامه رسيدگي به اين پرونده و با تکميل تحقيقات و کشف تمامي اموال سرقت شده ، قرار قانوني از سوي بازپرس پرونده براي هر دو متهم پرونده صادر و متهمان روانه زندان شدند و اموال نيز به مالک آنها تحويل داده شد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر