بازدید 11086

برنامه وزیر پیشنهادی اقتصاد برای یارانه ها

کد خبر: ۳۳۷۴۸۵
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۲ 10 August 2013
عضو کمیسیون برنامه و بودجه با اشاره به نظر مثبت اعضای کمیسیون نسبت به وزیر پیشنهادی اقتصاد گفت: آنچه با وزیر پیشنهادی اقتصاد مطرح کرده‌ایم این است که فعلاً یارانه نقدی بدون تغییر پرداخت شود تا سال آینده سناریوهای مختلف بررسی شود.

علی‌محمد احمدی در گفت‌وگو با فارس، در مورد جلسه کمیسیون برنامه و بودجه درباره ارزیابی وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی دولت یازدهم اظهار داشت: این فرد یک استاد اقتصاد دانشگاه است و تجربه کاری در دولت و سازمان مدیریت دارد و نسبت به گزینه‌های دیگر بهتر است. 
 
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ادامه داد: نظر نمایندگان به وزرای کابینه متفاوت است، اما در مجموع 80 درصد کابینه مثبت ارزیابی می‌شود و چند درصدی هم ضعیف تلقی می‌شود. 
 
وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه وزیر پیشنهادی اقتصاد برنامه‌ای برای ادامه هدفمندی یارانه‌ها دارد، گفت: در حال حاضر وزرای پیشنهادی فرصت زیادی بر شرح برنامه‌های خود ندارند، اما به طور اجمالی وزیر پیشنهادی اقتصاد قصد دارد پرداخت نقدی به خانوارها، روال فاز اول ادامه پیدا کند و تا زمانی که قیمت‌ها تثبت نشده و اقتصاد به شرایط تعادل نرسیده، مرحله دوم هدفمندی اجرا نشود. 
 
احمدی ادامه داد: در این 7 ماهه تا پایان سال دولت و مجلس باید یک ارزیابی از اجرای مرحله اول هدفمندی داشته باشد، زیرا مشکل اساسی این است که دولت امسال توان تأمین یارانه پرداختی را ندارد. 
 
وی اضافه کرد: در 4 ماهه ابتدای امسال حدود 50 درصد درآمد پیش‌بینی شده در بودجه برای هدفمندی یارانه‌ها محقق شده است. 
 
این نماینده مجلس گفت: تا پایان امسال هیچ تغییری در تعداد یارانه‌بگیران انجام نمی‌شود و تلاش تیم اقتصادی دولت یازدهم برای تأمین منابع یارانه نقدی است. 
 
احمدی گفت: آنچه با وزیر پیشنهادی اقتصاد مطرح کرده‌ایم این است که فعلاً یارانه نقدی بدون تغییر پرداخت شود تا اینکه در سال آینده سناریوهای مختلف برای ادامه کار از سوی دولت مطرح و بررسی شود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر