بازدید 25231
مهدی سنایی در گفت‌وگو با «تابناک» مطرح کرد؛

کاهش رد‌صلاحیت‌ها با حضور علوی در وزارت اطلاعات

یکی از مشکلات ما این است که برخی از دوستان آرمانگرا، واقع‌بین‌ نیستند و شناخت کافی از محیط کاری خود ندارند و از سوی دیگر، برخی ‌متخصصین در ‌کشور هستند که انگیزه‌ای برای فعالیت در کشور ندارند. در اوضاع کنونی، ما به مدیرانی نیازمندیم که از انگیزه و آرمان‌گرایی برخوردار باشند و در عین حال، ظرفیت بالایی از تخصص و واقع‌بینی و شناخت محیط پیرامونی داشته باشند.
کد خبر: ۳۳۷۳۰۳
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۹:۲۵ 09 August 2013
نمایندگان و گزینه پیشنهادی وزارت دفاعپس از معرفی اعضای کابینه از سوی‌ رئیس‌جمهور وزرای پیشنهادی رفت‌و‌آمد خود را به مجلس شورای اسلامی آغاز کرده‌اند، یکی از وزرایی که در هفته گذشته به مجلس رفت و با اعضای کمیسیون امیت ملی و سیاست خارجی دیدار کرد، دکتر ظریف وزیر پیشنهادی وزارت خارجه بود.

به گزارش «تابناک»، مهدی سنایی از اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس درباره برخی از این جلسات‌ گفت: با این که آقای روحانی در برخی حوزه‌ها می‌توانستند افراد شاخص‌تری معرفی کنند، ‌کابینه از ظرفیت و توان چشمگیری برخوردار بوده و فضای مجلس نیز فضای حمایت و همراهی با دولت است.

سنایی درباره نشست‌هایی که کمیسیون متبوعش با وزرای پیشنهادی امور خارجه، کشور، وزارت اطلاعات و وزارت دفاع داشته، گفت: جلسه‌ای با آقای دکتر ظریف داشتیم. آقای ظریف از مزیت‌های کابینه معرفی شده است‌ و‌ یکی از گزینه‌هایی است که ‌توان اجرایی بالایی دارد. وی یک دیپلمات برجسته است و دانش و تجربه چشمگیری در عرصه بین‌الملل دارد. تصویر خوبی از وی در مجامع دانشگاهی و جهانی ‌وجود دارد. آقای ظریف دیپلماتی است که در عین آرمان‌گرایی و پایبندی به اصول و ارزش‌های انقلاتازب اسلامی، حرفه‌ای و صاحب فن است و از تخصص و مهارت چشمگیری برخوردار است.

وی افزود: یکی از مشکلات ما این است که برخی از دوستان آرمانگرا، ‌واقع‌بین‌ نیستند و شناخت کافی از محیط کاری خود ندارند و از سوی دیگر، برخی از متخصصین در ‌کشور هستند که انگیزه‌ای برای فعالیت در نظام کنونی کشور ندارند. در اوضاع کنونی، ما به مدیرانی نیازمندیم که ‌انگیزه و آرمان گرایی داشته و در عین حال، ظرفیت بالایی از تخصص و واقع بینی و شناخت محیط پیرامونی داشته باشند. آقای ظریف یکی از این ‌مدیران است و امیدواریم بر پایه برنامه‌ای که تدوین کرده، ‌تیم کاری منسجم و متناسبی نیز به کار گیرد و بتواند در عرصه سیاست خارجی کشور ـ که یکی از محوری‌ترین مشکلات کشور است و باز شدن بخش عمده‌ای از گره اقتصادی کشور در گرو باز شدن گره‌های سیاست خارجی و کاهش تحریم‌ها است ـ گام بلندی بردارد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس اظهار داشت: خوشبختانه انقلاب اسلامی و کشورمان دارای ظرفیت و استعداد بالا و خوبی ‌است. نظام سیاسی ما یک بار دیگر با این انتخابات، ظرفیت خود را نشان داد؛ بنابر‌این، مقدمات لازم وجود دارد و باید با روش تعامل در داخل و خارج از کشور فرصت‌سازی بیشتری کنیم تا بتوانیم در مسیر پیشرفت ‌بمانیم.

سنایی ادامه داد: ‌در کمیسیون، رئوس برنامه‌های وزیر اطلاعات را نیز شنیده‌ایم. رئوس برنامه‌های آقای علوی در فراکسیون رهروان ولایت مطرح شد که بسیار جالب توجه و اصولی بود. انتخاب چنین وزیری این نوید را می‌دهد که رد صلاحیت‌ها در آینده کاهش یابد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار