بازدید 60765

وزیر خارجه روحانی در دانشگاه کلمبیا پاسخ صهیونیست‌ها را داد+فیلم

هنگامی که وزیر خارجه روحانی‌ درباره سخنان احمدی‌نژاد مورد سؤال دانشجویان قرار گرفت، نه تنها منفعل نشد که با تسلط، دانشجویان را به چالش کشاند و از حق مظلومان دفاع کرد؛ حقی که برخی در ایران، تنها شعارش را سر می‌دهند و در مواجهات بین‌المللی حرفی برای گفتن ندارند!
کد خبر: ۳۳۶۸۸۱
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۳ 07 August 2013
واکنش وزارت خارجه آمریکا به سخنان رئیس‌جمهور ایران
دانشگاه کلمبیا مهر ماه سال ۱۳۸۶؛ احمدی‌نژاد توصیه نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل مبنی بر نپذیرفتن دعوت دانشگاه کلمبیا را نپذیرفت و و بر تصمیمش برای حضور در این دانشگاه پافشاری کرد.

به گزارش «تابناک»، هرچند این دانشگاه‌ رسما از محمود احمدی‌نژاد، ریاست جمهوری اسلامی ایران برای سخنرانی از این دانشگاه دعوت کرد، دیپلمات‌های سابق حاضر در نمایندگی به اطرافیان رئیس جمهور گفته بودند که دانشگاه کلمبیا به آن‌ها اطلاع داده که در صورت حضور رئیس جمهور بیشترین انتقادات و توهین‌ها را خواهیم کرد‌!

در همین حال، سرانجام احمدی‌نژاد به این دانشگاه رفت و طی سخنرانی که رئیس دانشگاه کلمبیا «لی بولینجر» انجام داد، انتقادات فراوانی‌ علیه وضعیت موجود در کشور و حتی انتقاداتی ‌از شخص رئیس‌جمهور کرد.

سپس احمدی‌نژاد در جایگاه سخنران قرار گرفت. وی نخست به سخنان رئیس دانشگاه کلمبیا واکنش نشان داد و در ادامه ‌‌«جرم بودن زیر سؤال بردن هولوکاست در اروپا» را مطرح کرد و آن را مغایر با نفس «آزادی» دانست. وی همچنین با تکرار سخنان گذشته‌اش،‌ گفت: «چرا باید ملت فلسطین بهای هولوکاست را بپردازد، در حالی که هیچ نقشی در آن نداشته‌اند؟».

این سخنان رئیس جمهور واکنش اساتید و دانشجویان را به همراه داشت؛ اما احمدی‌نژاد به علت این که به زبان انگلیسی تسلط کافی نداشت، نتوانست مخاطبان را اقناع کند .

نکته جالب اینکه محمد جواد ظریف،نماینده سابق ایران در سازمان ملل متحد، که در زمان حضور احمدی نژاد در دانشگاه کلمبیا، به تهران بازگشته بود، یک سال پیشتر با زبان دیپلماتیک در جلسه ای دیگر،پاسخ صهیونیست ها را داده بود. پاسخی که اتفاقا چند روز است سوژه تبلیغاتی افراطیون در آمریکا و رژیم صهیونیستی شده است، به گونه‌ای که مثلا روزنامه «وال استریت ژورنال» در مقاله‌ای به قلم «دیوید فیث» با تیتر «میانه روی ایرانی، منکر هولوکاست»! عصبانیت خود را از معرفی محمد جواد ظریف نشان داده است.

وزیر خارجه روحانی در دانشگاه کلمبیا پاسخ صهیونیست‌ها را داد+فیلم

وی در این مقاله اشاره می‌کند، آنهایی که انتظار رفع موانع سیاست خارجی را از ظریف دارند، خوب است نگاهی به فیلم بازدید او از دانشگاه کلمبیا در سال ۲۰۰۶ بیندازند.

در واقعه دانشگاه کلمبیا، یک سال پیشتر از حضور احمدی نژاد در دانشگاه کلمبیا، دانشجویی به نام «جردن هیرش»، از همکاران سابق وال‌استریت ژورنال، از آقای ظریف پرسید: «آیا ‌اعتقاد شخصی شما این است که شش میلیون یهودی در واقعه هولوکاست کشته شده‌اند؟»

ظریف پاسخ داد: «من معتقدم قساوت‌ها و خشونت‌های زیادی در جریان جنگ جهانی دوم به وقوع پیوست. این پرسش باید این گونه مطرح شود که جرم فلسطینی‌ها در خشونت‌های جنگ جهانی دوم چه بود؟».

مخاطب بلافاصله پاسخ ظریف را به تمسخر گرفت، ولی ظریف تأکید داشت‌ به پرسش پاسخ داده است.

ظریف ادامه داد: «من گفتم که جنایات بسیاری در جنگ جهانی دوم به وقوع پیوسته است». هنگامی که آن دانشجو مخالفت خود را با این سخنان ادامه داد، نماینده جمهوری اسلامی با استناد به متمم اول قانون اساسی گفت: «آیا من حق آزادی بیان دارم؟ من دارم به سؤال شما پاسخ می‌دهم».

 ظریف افزود: «اگر شما می‌خواهید حق مردم برای آزادی بیان را از آن‌ها بگیرید، این دیگر مشکل شماست، نه مشکل من».

آقای ظریف خاطرنشان کرد: «در جنگ جهانی دوم، شمار بی‌شماری از مردم کشته شدند که بسیاری از آن‌ها یهودی بودند. این یک جنایت است و هر جنایتی ‌علیه بشریت باید محکوم شود و ما هر جنایتی را محکوم می‌کنیم. نسل‌کشی یک جنایت مهم است و ما آن را محکوم می‌کنیم؛ اما این پرسشی است که شما نمی‌خواهید به آن پاسخ دهید. نقش فلسطینی‌ها در این جنایات چیست؟ فلسطینی‌ها دارند پیامدهای این جنگ را تحمل می‌کنند، در حالی که هیچ نقشی در آن نداشتند».
 
این فیلم نشان می‌دهد که ظریف چگونه سخنان شخصیتی چون احمدی‌نژاد را ‌در قالبی دیپلماتیک بیان می‌کند که هم حرفش را زده ‌و هم طرف مقابل را خلع سلاح کرده باشد. در عالم دیپلماسی، باید منافع کشور را در نظر گرفت، ولی به دنبال این بود که حرف تأثیر‌گذار هم زد. حرف زدن صرف کفایت نمی‌کند، بلکه باید منطق خود را به جهانیان نشان داد. این کاری است که دیپلمات‌ها انجام می‌د‌هند. در این باره فیلم زیر را ببینید.

دانلود
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۷۶
انتشار یافته: ۲۸
به نظر می رسد با انتخاب ظریف صهیونیست ها از همه بیشتر ناراحت خواهند شد.
پاسخ ها
ارام
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
هر روز که بیشتر می گذرد، بیشتر میفهمم که انگار رئیس جمهور سابق از عمد با این لحن صحبت می کرد تا قهرمان بازی دربیاورد. درصورتی که صحبت های دیپلماتیک وار بسیار کارسازتر ند و همچنین افراد خارجی را برای صحیح بودن موضع ایران به فکر می اندازد و حتی جذب می کند.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
متاسفانه تو داخل کشور هم بعضیا ناراحت شدن انگار!
ظریف فردی فرهیخته، تحصیلکرده و زیرکی است و انتظار چنین جواب هایی را فقط از چنین افرادی می توان داشت
به معنی واقعی ایشان در کار خودش یک کار بلد هست.
به معنی واقعی ایشان در کار خودش یک کار بلد هست.
دمش گرم ......
قشنگ جواب داد
معلومه که بیشتر از اینکه بخواهید از ظریف تعریف کنید، خواستید احمدی نژاد رو خراب کنید.
پاسخ ها
مرزوق
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
خب معلومه، هیچ کس منکر عدم تسلط آقای احمدی نژاد و تیم مدیریتی همراه ایشان به زبان انگلیسی و بدتر از آن، سخن گفتن دیپلماتیک نیست. سخنرانی آقای علی آبادی در اپک رو که فراموش نکردید!!!!!!!!
آفرین این شکل اصلاح شده صحبتهای احمدی نژاد است
واقعا شایسته ترین فرد برای تصدی گری وزارت امورخارجه دکتر ظریف است. نمونه اعتدال, فهم و دیپلماتی بی نهایت حرفه ای. به امید موفقیت ایشان در وزارت امور خارجه و در آینده ای نزدیک دبیر کلی سازمان ملل که به حق شایسته دکتر ظریف است.
احسنت
سیاستمدار یعنی این که بتواند با زبان دیپلماتیک حرفهای خود را به طرف مقابل دیکته کند .نه این که با شاخ وشانه کشیدن دنیا را به مبارزه بطلبد.
بنده به دولت تدبير جناب روحاني اعتماد كامل دارم يك ديبلمات بايدمنافع ملي كشور خود را سرلوحه تمام گفتار وكردار خود قرار دهد باعوام فريبي قطعا منافع كشور ما مورد تهديد جدي قرار خواهد گرفت.
بنده به دولت تدبير جناب روحاني اعتماد كامل دارم يك ديبلمات بايدمنافع ملي كشور خود را سرلوحه تمام گفتار وكردار خود قرار دهد باهوچي گري وعوام فريبي قطعا منافع كشور ما مورد تهديد جدي قرار خواهد گرفت.
اميدوارم دكتر ظريف بتونه با راي قاطع نمايندگان به جايگاه واقعي خودش برسه.
بسیار عالی و محترمانه و در عین حال از موضع برتر جواب داد خوشم اومد با این که زیاد سیاست رو دوست ندارم
آهاااا بعد از 8 سال یه دیپلمات درست و درمون دیدم..دمت گرم..
آقای ظریف و طیب نیا بهترین انتخابها هستن
اين مطلب را با احترامات فائقه تقديم كنيد به جناب شريعتمداري
در آنزمان سفیر ایران در نیویورک آقای خزاعی تازه منصوب شده بودند و هماهنگی ها را ایشان بر عهده داشتند. !!!
به نظرم با سخنانه دیپلماتیک و پافشاری می توان شروع خوبی داشت
با جوابی که ظریف بهشون داده، هرچی بیشتر روی این فیلم مانور بدن، مردم آمریکا بیشتر به حقانیت ایران پی میبرن.
احمدی نژاد هم خوب بود شما هم خوبید تابناک
پس موضوع قعظنامه دون و کاغذ پاره چی میشه
خیلی با جذبه و قدرت صحبت کردند ایشون، احسنت
به این جمله با معنی دقت کنید:
به نظر می رسد با انتخاب ظریف صهیونیست ها از همه بیشتر ناراحت خواهند شد.

که واقعا هم درست استو اگر کسانی هم در داخل کشور با انتخاب ایشان ناراحت شوند در عمل .... هستند ولی ظاهر خود را ...
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان