بازدید 31780

فرماندهی که در حضور ژنرال آمریکایی نماز اول وقت به جا آورد

یکی از پرسنل نیروی هوایی را دیده بود که با هشت تا بچه در یک خانه استیجاری دو اتاقه زندگی می‌کرد و حاضر نمی‌شد ‌ما با داشتن دو بچه در این خانه نسبتاً بزرگ‌ زندگی کنیم. آمد و گفت: خانه‌مان را باید عوض کنیم. آدرس خانه را به آن آقا داده‌ و رفته بود. آن آقا وقتی فهمید فرمانده پایگاه می‌خواهد خانه مسکونی‌اش را به او بدهد، کلی اصرار کرد که نه، ولی سرانجام با پافشاری «عباس» پذیرفت و خانه‌مان را به آن‌ها ‌دادیم.
کد خبر: ۳۳۶۸۸۰
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۹ 06 August 2013
آیا مسئولی داریم که خانه سازمانی نسبتاً بزرگش را اینچنین واگذار نماید؟!این روز‌ها که مسئولیت خطیر قوه اجرایی کشورمان به دست مردی دیگر از زحمت‌کشان این انقلاب سپرده شده، ما را بر آن داشت تا ‌شیوه و سبک زندگی پاک‌ترین و شجاع‌ترین مردان این سرزمین را برای همگان یادآور شویم تا‌ مبادا سرنوشت و روزمرگی ما را از مرام شهدا دور کند.

شهید عباس بابایی

تیمسار بابایی، معاون عملیات نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۳۲۹ و در قزوین به دنیا آمد. در سال ۱۳۴۸ در رشته‌ پزشکی پذیرفته شد، اما به دلیل علاقه به خلبانی، داوطلب تحصیل در رشته خلبانی نیروی هوایی شد و پس از گذراندن دوره مقدماتی برای تکمیل تحصیلاتش در سال ۱۳۴۹ به آمریکا رفت.
 
وی پس از بازگشت به ایران به عنوان خلبان شکاری با جنگنده‌های اف ـ ۵ و اف ـ ۴ پرواز کرد و با ورود جنگنده اف ـ ۱۴ به نیروی هوایی ایران در سال ۱۳۵۴‌ با گذراندن دوره مربوطه به عنوان خلبان جنگنده اف ـ ۱۴ تام‌کت در پایگاه شکاری اصفهان مستقر شد.

با آغاز جنگ ایران و عراق، عباس بابایی به انجام عملیات جنگی هوایی مشغول شد. تیمسار بابایی بیش از سه هزار ساعت پرواز جنگی داشت و برای پیشرفت سریع عملیات و دقت در آن تنها به نظارت بسنده نمی‌کرد، بلکه همواره در عملیات پیشگام بود و در تمام مأموریت‌های طراحی شده، برای آگاهی از مشکلات و خطرات احتمالی خود، آن‌ها را آزمایش می‌کرد. استقامت و بردباری او در انجام پروازهای طولانی مدت و طاقت فرسا با جنگنده اف ـ ۱۴ که ‌گاه تا ده ساعت به طول می‌انجامید و برای پوشش دادن نقاط کور رادارهای زمینی و دفاع از حریم هوایی میهن با انجام سوخت گیری‌های متعدد هوایی همراه بود، زبانزد خاص و عام بود. وی تنها در فاصله سال‌های ۶۴ تا ۶۶، بیش از ۶۰ عملیات جنگی را با موفقیت کامل به انجام رساند.

سرانجام عباس بابایی در ‌۳۷ سالگی و پس از شصت مأموریت جنگی، موفق شد و پس از یک عملیات برون‌مرزی در منطقه عملیاتی سردشت در پانزدهم مرداد ۱۳۶۶ به شهادت رسید و پیکر پاکش در مزار شهدا در جنوب شاهزاده حسین قزوین به خاک سپرده شد.

نماز اول وقت در اتاق ژنرال آمریکایی

شهید بابایی ماجرای فارغ التحصیلی از دانشکده خلبانی آمریکا را چنین تعریف کرده است: «دوره خلبانی ما در آمریکا پایان یافته‌ بود، ولی به دلیل گزارش‌هایی که در پرونده خدمتم درج شده بود، تکلیفم روشن نبود و به من گواهینامه نمی‌دادند، تا این که روزی به دفتر مسئول دانشکده ـ که یک ژنرال آمریکایی بود ـ احضار شدم و به اتاقش رفتم و احترام گذاشتم. او از من خواست که بنشینم. پرونده من در جلو او‌ روی میز بود.

ژنرال آخرین فردی بود که باید نسبت به ‌رد یا پذیرشم‌ اظهار‌نظر می‌کرد. او پرسش‌هایی کرد که من پاسخش را دادم. از پرسش‌‌های ژنرال بر‌می‌آمد که نظر خوشی نسبت به من ندارد. این دیدار ارتباط مستقیمی با آبروی ‌من داشت، زیرا احساس می‌کردم که رنج دو سال دوری از خانواده و شوق برنامه‌هایی که برای زندگی آینده‌ام در دل داشتم، همه در یک لحظه در حال ‌نابودی است و باید دست خالی و بدون دریافت گواهینامه خلبانی به ایران برگردم.

در همین فکر بودم که در اتاق به صدا در‌آمد و شخصی اجازه خواست تا داخل شود. او ضمن احترام‌ از ژنرال خواست ‌برای کار مهمی به بیرون از اتاق برود. با رفتن ژنرال، من لحظاتی را در اتاق تنها ماندم. به ساعتم نگاه کردم، وقت نماز ظهر بود. با خود گفتم، کاش در اینجا نبودم و می‌توانستم نماز را اول وقت بخوانم. انتظارم برای آمدن ژنرال طولانی شد.
گفتم که هیچ کار مهمی بالا‌تر از نماز نیست، همین جا نماز را می‌خوانم. انشاءالله تا نمازم تمام شود، او نخواهد آمد.

به گوشه‌ای از اتاق رفتم و روزنامه‌ای را که همراه داشتم، به زمین انداختم و مشغول نماز شدم. در حال خواندن نماز بودم که متوجه شدم ژنرال وارد اتاق شده است. با خود گفتم چه کنم؟ نماز را ادامه بدهم یا بشکنم؟ بالاخره گفتم، نمازم را ادامه می‌دهم، هر چه خدا بخواهد‌‌، همان خواهد شد. سرانجام نماز را تمام کردم و در حالی که ‌روی صندلی می‌نشستم از ژنرال معذرت خواهی کردم.

ژنرال پس از چند لحظه سکوت نگاه معناداری به من کرد و گفت: چه می‌کردی؟ گفتم: عبادت می‌کردم. گفت: بیشتر توضیح بده. گفتم: در دین ما دستور بر این است که در ساعت‌های معین از شبانه‌روز باید با خداوند ‌نیایش کنیم و در این ساعات زمان آن فرا رسیده بود. من هم از نبودن شما در اتاق استفاده کردم و این واجب دینی را انجام دادم.

ژنرال با توضیحات من سری تکان داد و گفت: همه این مطالبی که در پرونده تو آمده مثل اینکه راجع به همین کارهاست. این طور نیست؟ پاسخ دادم: آری همین طور است. او لبخندی زد. از نوع نگاهش پیدا بود که از صداقت و پایبندی من به سنت و فرهنگ و رنگ نباختنم در برابر تجدد جامعه آمریکا خوشش آمده است. با چهره‌ای بشاش، خود‌نویس را از جیبش بیرون آورد و پرونده‌ام را امضا کرد. سپس با حالتی احترام آمیز از جا برخاست و دستش را به سوی من دراز کرد و گفت: به شما تبریک می‌گویم. شما قبول شدید. برای شما آرزوی موفقیت دارم. من هم متقابلاً از او تشکر کردم. احترام گذاشتم و از اتاق خارج شدم. آن روز به اولین محل خلوتی که رسیدم به پاس این نعمت بزرگی که خداوند به من داده بود، دو رکعت نماز شکر خواندم‌».

وصیت نامه‌ای کوتاه اما بزرگ

بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون

خدایا، خدایا، تو را به جان مهدی (عج) تا انقلاب مهدی (عج) خمینی را نگهدار. به خدا قسم من از شهدا و خانواده شهدا خجالت می‌کشم، وصیت نامه بنویسم. حال سخنانم را برای خدا در چند جمله انشاالله خلاصه می‌کنم.
خدایا مرگ مرا و فرزندان و همسرم را شهادت قرار بده.
خدایا، همسر و فرزندانم را به تو می‌سپارم.
خدایا، در این دنیا چیزی ندارم، هر چه هست از آن توست.
پدر و مادر عزیزم، ما خیلی به این انقلاب بدهکاریم.

عباس بابایی
۲۲ /۴/ ۱۳۶۱
۲۱ماه مبارک رمضان
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱۱۱
انتشار یافته: ۷۳
روح شهیدبزرگوار تیمسار بابایی شاد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
موقع شهادتش 2 ساله بودم اما نميدونم چرا اينقد ايشون رو دوست دارم. درود به شرفت اي مرد بزرگ
روحش شاد و با سیدالشهدا (ع) محشور باد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
با عرض پوزش اشتباهاً منفی ثبت شد برای شادی روح شهید بابایی وهمه شهداء اسلام صلوات
کتاب زندگی نامه شهید بابایی را حدود بیست سال قبل مطالعه کرده بودم وقعا بی نظیر و در حد معجزه است و خصوصا این همه وارستگی با موقعیت و شغلی که داشته عجیبه.
پاسخ ها
امیر احمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
کاملا با شما دوست ناشناسم موافقم و بنده هم با مطالعه این کتاب دچار تحول شگرفی شدم و خواندن که کتاب که با نام پرواز تا بی نهایت است به دوستانی که اهل فکر کردن و همچنین علاقمند به قهرمانان ملی ایران هستن توصیه میکنم
چه عجب
خیلی منتظر این مطلب بودیم
ضرب المثی است که باخداباش پادشاهی کن ،ازخدا برگرد هرچه خواهی کن
روحش شاد یادش گرامی
روح عباس بابایی و همه آدمهایی که در راه حق از اول دنیا آخرش، ایستادند شاد. از خدا میخوام اونقد قدرت بده بهم که از حق پایمال نکنم.
نمیدانم که اینقدر دین به شما شهدا را چگونه باید جبران کنیم
خدایش بیامرزد
با سلام بخدا قسم اشكانم جاري شد/خدا مي داند كه اين افراد چه انسانهاي بزرگي بودند/درود خدا بر آنها باد
روح این سرباز عزیز اسلام شاد
روحش شاد
نثار روح پاک و مقدسش فاتحه وصلوات
گفتم کجا گفتا به خون
گفتم چرا گفتا جنون
گفتم که کی گفتا کنون
گفتم نرو خندید و رفت
برای شادی روح ملکوتی شهدا صلوات
پاسخ ها
حسن
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
درود بر غیرت همه این جوانمردان . امید وارم در این برهه زمانی هم امثالشون باشند .
روحش شاد
دوستت دارم حاج عباس میدونم جات خیلی خوبه مینویسم تا بدونی هر جا اسمت بیاد من بیادتم بازم تو بهترینی تو پرواز بهترینی دلاور یا علی
سلام و درود خداوند بر روح بزرگ شهید بابایی و همه شهیدان راه خدا.
درود بي پايان بر كسانيكه عزت و شرف رو به ايران هديه دادند. شهيدعباس بابايي و همرزمانش براي هميشه در تاريخ ايران باقي خواهند ماند.
چند دقیقه فکر کنیم اگر این عزیزان نبودند و رژیم بعصی که به خانواده های خود رحم نمی کردند بر ما پیروز می شدند و ایران را اشغال می کردند زیر سلطه آنها چه اتفاقاتی برای ما و نوامیسمان می افتاد پس ما بیش از آنچه تصور می کنیم مدیون شهدا و رزمندگان هستیم شادی روح همه صلوات
در مسلخ عشق جزنكو نكشند*روبه صفتان زشت خو رانكشند
وجود چنين انسانهايى قطعا تكرار ناپذيرند
روحت شاد
بهشت برین بر او باد
یادش گرامی وراهش پر رهرو باد.
چند دقیقه فکر کنیم اگر این عزیزان نبودند و رژیم بعثی که به خانواده های خود رحم نمی کردند بر ما پیروز می شدند و ایران را اشغال می کردند زیر سلطه آنها چه اتفاقاتی برای ما و نوامیسمان می افتاد پس ما بیش از آنچه تصور می کنیم مدیون شهدا و رزمندگان هستیم شادی روح همه صلوات
روحش شاد و يادش گرامي --خدا كنه لايق خون اين شهيد گرانقدر باشيم. شخصيت والاي شهيد بابايي را بايد تا قرن ها ستود.
یادش همیشه گرامی
عباس بابایی یگانه بود کتابش را که نامش پرواز تا بینهایت است همه بخوانید . واقعا انسان کم می آورد.
فیلمی که ساخته شد شاید یک صدم واقعیت را منعکس کرد.
کی و کجا مثل بابایی پیدا می شود.انسانی خود ساخته که ذره ای به این دنیا دل نبست و لحظه ای از یاد خدا غافل نشد امروز فقط افسوس این انسان بزرگ را میخوریم. روحش شاد و شهادت گوارایش باد
کاش ما هم به بزرگی این شهید والا مقام باشیم.
اینجور آدمها باعث افتخار ایران هستن
بایک ازپرسنل نیروهوای صحبت شهید بابای بود میگفت شبی درپادگان ذفول درحال قدم زدن میبنه سربازی درپست نگهبان چرت میزنه بسرباز میگوید توبخواب من هستم سرباز مخوابد وقتی ازخواب بیدار میشود تازه متوجه میشود که کسی پست داده شهیدبابا ی بوده خدایش بیامرزد شهید بابای لبا س کار میپوشید
درود به شرفـت ای مرد بزرگ بی ادعا یاد شما درتاریخ این کشور و در قلب این مردم جاودان خواهد ماند .
درود بر عباس بابائی درود بر تمامی خلبانان شجاع ارتش ایران
رادمردخطه اسلام روحت شاد
سلام بر این بزرگ مرد مسلمان ایرانی
خدایا به خون به نا حق ریخته شهیدان در طول تاریخ به همه ما کمک کن تا راه درست را شناخته ورهروان خوبی باشیم
درود خدا بر شرف ومردانگی مردان خدا
من به عنوان یک مدرس دانشگاه، وقتی اسم این شهید و مرام و کارهایش را میشنوم از خودم خجالت میکشم...
این غیور مردان و بزرگواران چه بودند و ما چه هستیم...

خدایش بیامرزد و دست این حقیر را بگیرد...
درود خدا بر او وسایز تیز پروازنی که جانشان را در راه خدا و ایران عزیزدر طبق اخلاص گذاشتند
سلام و درود خدا بر همه قهرمانان ملی ایران زمین از جمله شهدای نیروی هوایی
درود به روح پاک شهید بابایی. ممنون از معرفی کوتاه و شایسته.توصه میکنم هر از گاهی این بزرگان خیلی کوتاه معرفی شوند
اي كساني كه منفي ميدهيد باچه روييمنفي ميدهيد
خدایا اگه اینها مسلمان بودن پس من این وسط چی میگم؟
خدا رحمتشان کند.
انشاء ا... در محشر دست گناهکارانی چون ما را بگیرند و با ایشان محشور شویم.
روحش شاد
روحش شاد.ان شاءالله با شهدای کربلا محشور بشه. جون این شهیدان بود که آزادی امروز مار رو رقم زد
خدایش بیامرزد
سلام بر شهیدان
سلام بر پاسداران حرمت خون شهیدان
وخدا کند پاسدار حرمت خونشان باشیم
زنده باد یاد انسانهای وارسته و شجاع ،شهید عباس بابایی و همرزمانش.
فكر كنم مملكت ايران ديگر كمتر شاهد افرادي مانند بابايي يا جس او همچون جهان پهلوان تختي. مرداني به گونه اساطير.
زنده بادیادوخاطره فرزندان ازاده وشهید میهن
با سلام و عرض تبریک به تیمسار خلبانی برای شهادتش و برای بیان صداقتش
دلم از نمرات منفی برخی دوستان بدرد آمد آخه چرا منفی؟ برفرض محال اگر ایشان یه فرد حزب الهی هم نباشند که حتما بودند، صداقت که داشتن، نامرد که نبودند، خونش را به پای وطن و مردمش که ریختن. این روزها از این مردان به شدت کم داریم برای اینکار ایشان و حماسه های جنگی شان باید میلیارد میلیارد مثبت تبت بشه. زنده باد تمام مردان و زنان جوانمرد ایرانی
دین این شهید همیشه زنده تاریخ ایران زمین درس اخلاص و وظیفه شناسی را در عمل به ژنرال امریکایی نشان داد و خط بطلان بر نیات شیطانی توسط خدای رحمان و رحیم کشیده شد.شهدا کتاب زنده درس زندگی برای بشریت هستند. در حال حاضر اگر با خلوص نیت و برای رضای خدا قدم بر داریم هر انسان ازاده و خدا ترس دوست ما خواهد شد .
سلام ودرود خدابراین شهید چه خوبه که بیشترازاین شهیدان یادشود وبرای نسل جوان الگوشوند
من که ناشناس ترین و دور ترین فرد و شرمنده ترین فرد نسبت به شهدای بزرگوار هستم . از خداوند می خواهم سرنوشتم را همچون شهید بزرگوار قرار بده . خدا در این روزگار که فساد و سودجویی و خودخواهی مملکت رو فرا گرفته ، خواندن و یا شهدا نقطه آغاز تمامی خجالت زدگی از کردارمان می شود . شهید بابایی تقریبا ماهی 4 یا 5 بار از اتوبان بسیج رد می شم ، همیشه نسبت به تصویرت نگاه می کنم و به بزرگیت و شخصیت خاصت افتخار می کنم .
"گر مرد رهی میان خون باید رفت
وز پای فتاده سرنگون باید رفت
تو پای به راه در نه و هیچ مپرس
خود راه بگویدت که چون باید رفت"
این بزرگواران کار حسینی کردند و رفتند خداوند کریم در این ماه عزیز زینبی بودن را به ما عنایت فرماید انشاالله تا خدای نکرده یزیدی نشویم. روح این بزرگواران شاد و راهشان مستدام باد.

با التماس دعای فراوان
دکتر محمد جوام از کانادا
درود بر روان پاکش
شهید بابائی یک دوره بعد از من با اختلاف چند ماه وارد دانشکده خلبانی نیروی هوایی شد ایشان از ابتدا نشان دادند که فردی مومن و متعهد به اصول اسلامی می باشنددر مرداد ماه 1366 اینجانب جهت انجام مراسم حج تمتع عازم خانه خدا شدم در آنجا متوجه شدم که همسر بابائئ هم جهت انجام مراسم حج به مکه آمده اند در نیمه ای انجام مراسم بودیم (15 مرداد ) با خبر شدیم که بابائئ در یک ماموریت برون مرزی بعد از نشستن هواپیما ضمن اصابت تیر ضد هوایی دشمن به کابین عقب هواپبماشهید شده اند.
از طرف مسئولین بعثه امام به همسر ایشان که در نیمه های انجام مراسم حج بوند اطلاع داده شد که شما باید با اولین هواپیما بر گردید تهران ایشان ممانعت نمودند که حج من نیمه کاره است تمام نشده و چرا باید بر گردم؟
که از طرف نماینده امام گفته شد حج شما قبول است شما حتما باید بر گردید آنجا بود که ایشان متوجه شدند که برای عباس مسئله ای پیش آمده و دیگر اسرار به ماندن نکردند.

روهش شاد نامش پایدار.
دورود به شرفت تو همیشه زنده و در قلب مایی
وقتی نام شهید بزرگوار بابایی رو دیدم حیفم اومد که نظر نگذارم.....حرفی برای گفتن ندارم چون در وصف کمال این قبیل بزرگان چی میشه گفت.چی داریم که بگیم ,جز شرمندگی...واقعا حیفم اومد که ساده و بی تفاوت رد بشم...همین...
رحمت خدا بر او باد
سلام تابناک جان خیلی ممنون
روح استاد ایشون سید علی اقبالی هم شاد.
استاد ایشون کسی بود که صدام لعنت شده به شدت وحشت داشت ازش، وقتی که در عراق هواپیماش اسیب میبینه مجبور به اجکت میشه و در نهایت اسیر که صدام لعنت شده دستور میده بدنش رو به دو قسمت تبدیل کنن.
با سلام و ادای احترام به این شهید بزرگوار خوب است برای آشنایی بیشتر جوانان امروز سرگذشت سایر خلبانان وقهرمانان ایران عزیز مانند عباس دوران ،خالد حیدری،حسین خلعتبری(معروف به حسین مارولیک لقبی که عراقیها به ایشان داده بودند) ،محمد صالحی ،مصطفی اردستانی ،بیژن هارونی،علی اقبالی (توسط نیروهای بعثی بدنش را دونیم کردند)،فرج اله براتپور(لیدر دسته پروازی عملیات H3)،شهد فروغی و...بازگو کنید.
خداوند ایشان را با نیکان و پاکان خود محشور فرماید آمین .
کجایند مردان بی ادعا ...
روحش شاد
جاي شهدا خالي، ياد شهدا عالي.
به نزد شهیدان آزادی وآزادگی را آموختیم
تا درسی باشد برای نسلهای بعد و بعد و بعد
وای برما که ازقافله عقب ماندیم ودررکاب این عزیزان نبودیم ما باختیم انها برندگان اصلی هستند..درودبراین شهیدبزرگوار روح همه شهیدان شادوراهشان پررهرو باد........منجزی
درود به روان پاك شهيد بابايي و شهيد دوران و همه شهداء جنگ تحميلي، انشاء اله با سرور شهيدان سيد الشهداء محشور گردند.
روحش شاد
روحش شاد واقعا بزرگی مردی بودندکه کمتر تکرار می شوند.شادی روح ایشان وتمامی شهدای ارتش وسپاه صلوات.
روحش شاد
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل