بازدید 45438

حکم ریاست‌جمهوری حجت‌الاسلام حسن روحانی تنفیذ شد+فیلم

در این مراسم، نخست مصطفی محمدنجار وزیر کشور در سخنانی گزارشی از روند برگزاری انتخابات مطرح و سپس حجت‌الاسلام محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری، حکم تنفیذ ریاست جمهوری یازدهم را قرائت کرد. پس از تنفیذ حکم رییس جمهور منتخب، حجت‌الاسلام روحانی و سپس حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی سخنرانی کردند.
کد خبر: ۳۳۶۲۲۷
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۱ 03 August 2013
آغاز مراسم تنفیذ حکم رئیس جمهور منتخب

مراسم تنفیذ حکم رئیس جمهور منتخب یازدهم در حضور حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی در حسینیه امام خمینی (ره) برگزار ‌شد.

به گزارش «تابناک» با تنفیذ حکم حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی، رئیس‌ جمهور منتخب، از جانب رهبر معظم انقلاب اسلامی دوره ریاست جمهوری یازدهم ‌‌رسما برگزار شد.

در این مراسم، سران قوا و رئیس جمهور منتخب، وزرای دولت، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، اعضای شورای نگهبان، مسئولان قوه قضاییه، فرماندهان ارشد نظامی و انتظامی و شخصیت‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی کشور، خانواده‌های معظم شهدا و شهدای هسته‌ای و سفرا و نمایندگان کشورهای خارجی نیز حضور دارند.

محمود احمدی‌نژاد در کنار آیات جنتی و آملی لاریجانی در سمت راست مقام معظم رهبری و حجت‌الاسلام روحانی در کنار آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و علی لاریجانی در سمت چپ رهبر معظم انقلاب نشسته‌اند. مراسم ‌‌زنده از شبکه‌های یک، خبر، جام‌جم، پرس، العالم و رادیو ایران پخش می‌شود.

در آغاز مراسم، استاد کریم منصوری آیاتی از قرآن کریم را قرائت کرد.

در این مراسم، نخست مصطفی محمدنجار وزیر کشور طی سخنانی گزارشی از روند برگزاری انتخابات مطرح و سپس حجت‌الاسلام محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری، حکم تنفیذ ریاست جمهوری یازدهم را قرائت کرد.

پس از تنفیذ حکم رییس جمهور منتخب، حجت‌الاسلام روحانی و سپس حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی سخنرانی کردند.

مهم‌ترین سخنان وزیر کشور به قرار زیر است:

نجار گفت: انتخابات ۹۲ در یکی از حساس‌‌ترین مقاطع در اوج شکوه برگزار شد و مردم با اقتدا به رهبر و مولای خویش، حماسه‌ای بزرگ آفریدند.

* نجار ادامه داد: انتخابات ۹۲ آب سردی بر پیکره دشمنان نظام جمهوری اسلامی ریخت. وی بر امانتداری همیشگی مسئولان اجرایی کشور در برابر آرای مردم در انتخابات‌ها تأکید کرد.

* وزیر کشور خاطرنشان کرد: تدابیر حکیمانه و ارشادات شما (رهبر معظم انقلاب) در تبیین جایگاه انتخابات و برگزاری قانونمند آن و مشارکت گسترده مردم و آشکار شدن نیات پلید دشمنان، نقش بسیار اساسی در برگزاری حماسی و شکوه‌مند انتخابات ۹۲ داشت.

* وی تأکید کرد: انتخابات ۹۲ خط بطلانی بود بر همه شبهه‌افکنی‌ها درباره سلامت انتخابات.

* نجار در ادامه سخنان خود به رخدادهای پس از انتخابات ۸۸ و وارد آمدن خسارات فراوان به کشور بر اثر اقدامات شبهه‌افکنان علیه سلامت انتخابات اشاره کرد.

* وزیر کشور همچنین به اقدامات مناسب رسانه ملی در تأمین عدالت رسانه‌ای برای نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری ۹۲ اشاره کرد.

* نجار همچنین با بیان این که در ایران مجریان اصلی و واقعی انتخابات خود مردم هستند، به بیان فهرستی از اقدامات وزارت کشور و هیأت مرکزی انتخابات در راستای برگزاری انتخابات ۹۲ پرداخت.

پس از گزارش وزیر کشور، آیت‌الله محمدی گلپایگانی متن حکم تنفیذ ریاست جمهوری حجت‌الاسلام حسن روحانی را قرائت کرد. بر این اساس، آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب‌ با تنفیذ رأی مردم، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی را به ریاست‌جمهوری اسلامی ایران برای چهار سال منصوب کردند.



متن حكم تنفيذ رياست جمهوري آقای دکتر روحانی به اين شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

با سپاس به درگاه خداوند حکیم و قدیر و درود بر پیامبر گرامی و خاندان مکرمش، آغاز دور تازه‌ای از زنجیرهٔ خدمت و مسئولیت سنگین اجرایی در کشور را‌ به ملت بزرگ ایران تبریک می‌گویم و در برابر الطاف کریمانهٔ الهی که کمک و هدایتش، عزم و توان و کامیابی در ایجاد حماسه‌ای دیگر را به این ملت بخشید، جبههٔ خشوع و شکر بر زمین می‌سایم. ملت ایران مفتخر است که مسیر مردم‌سالاری اسلامی را در دوره‌های پی در پی با انگیزه و نشاط، پیموده و این درخت سرسبز و ثمربخش را در هر دوره، سرافراز‌تر و ریشه دار‌تر کرده است. در این نوبت نیز ملت ایران، با آگاهی و بصیرت، میدان را با حضور مبارک خود مزین ساخت و به دشمنان که برای دلسرد کردن مردم از هیچ تلاش سیاسی و تبلیغاتی فروگذار نکرده بودند، پاسخی قاطع و پرمعنی داد. مشارکت گسترده مردم و برگزیدن منتخب شایسته‌ای که آزمون بیش از سه دهه خدمت به نظام جمهوری اسلامی را در کارنامه خود نگاشته و از دوران مبارزات انقلابی تا دهه‌ها پس از پیروزی انقلاب، از سنگر روحانیت، به مقاومت در برابر دشمنان انقلاب پرداخته است، پیام‌هایی روشن به همه رسانید؛ پیام وفاداری خدشه ناپذیر به انقلاب؛ پیام اعتماد و امید به نظام جمهوری اسلامی؛ پیام اعتماد به روحانیت شجاع و پیشرو؛ و اعتماد به خدمتگزارانی که با همت و ابتکار خود، بر آنند که بر موفقیت‌ها افزوده و از مشکلات بکاهند.

آنچه ملت ایران هموراه و اکنون، از حضور انتخاباتیِ پرشور و بی‌تنش به دست آورده است، تنها نقش آفرینی در مدیریت کشور و برگزیدن و برکشیدن خدمتگزارانی تازه نفس برای دوره‌ای تازه نیست، بلکه فرا‌تر از آن، نشان دادن پختگی و بلوغ سیاسی یی است که اقتدار ملیِ او را با حکمت و عقلانیت در‌می‌آمیزد و او را در افکار عمومی جهان، در رتبهٔ والایی از عزت و شکوه می‌نشاند. آنان که خواسته‌اند با وسوسه‌های خود، این دریادلیِ ستایش برانگیز را برآشوبند و مرجعیت صندوق‌های رأی و چرخهٔ قانونی آن را نفی کنند، هر بار به گونه‌ای، با سنگر استوار عزم ملی روبه‌رو شده‌اند.

اکنون که رأی قاطع ملت ایران شخصیتی دانشمند، و کار آزمودهٔ میدان‌های گوناگون، و دارای سوابق جهادی متعدد‌ و مفتخر به حضور در مسئولیت‌های دینی و سیاسی را به مدیریت اجرایی کشور، برگزیده است، اینجانب نیز به پیروی از آنان و همراه با تبریک به ایشان، رأی ملت را تنفیذ و جناب حجت‌الاسلام آقای دکتر حسن روحانی را به ریاست جمهوری اسلامی ایران منصوب می‌کنم و از خداوند متعال توفیقات بزرگ ایشان را در این مسئولیت خطیر و با ارزش مسألت می‌نمایم. بدیهی است که آن رأی و این تنفیذ تا هنگامی است که ایشان به تعهد در پیمودن صراط مستقیمی که تاکنون در پیش داشته‌اند یعنی راه آرمان‌های نظام اسلامی و دفاع از حقوق ملت و ایستادگی در برابر زورگویان و مستکبران پایبند باشند که به کمک الهی چنین خواهد بود، انشاءالله.

رئیس جمهور محترم را به استعانت از حضرت احدیت و التزام به پرهیزگاری و خشوع و توسل به خداوند قادر متعال و بهره گیری از ظرفیت‌های عظیم و دستاورد‌ها و تجارب متراکم کشور توصیه می‌کنم و هدایت الهی و حمایت همگانی از ایشان را آرزومندم.

والسلام علی جمیع عبدالله الصالحین

سیدعلی خامنه ای

12/مرداد/1392

پس از قرائت متن حکم تنفیذ، رئیس جمهور جدید به سخنرانی پرداخت.

دکتر حسن روحانی گفت: خداوند را سپاسگزارم که مرا مفتخر به رأی اعتماد ملت و امضای حکم ریاست‌جمهوری‌ام توسط رهبر معظم انقلاب کرد.

وی ادامه داد: انتخابات خرداد ۹۲ گرچه با تردید و سوءظن بخشی از جامعه آغاز شد ولی با تأیید و استقبال عموم مردم به پایان رسید. انتخابات با شفافیت، رقابت و آرامش کامل برگزار شد که نتیجه آن برای بسیاری غافل‌ کننده بود. ایران که از منظر بدخواهان قرار بود در اثر تحریم و انزوا در ستیزه‌ای داخلی فروغلتد و شکافی بزرگ بین ملت و دولت ایجاد شود، با انتخاباتی پرشور و مشارکت گسترده قشرهای گوناگون‌ مردم، خالق حماسه‌ای کم نظیر شد. این انتخابات فرایندی بود که با اتکا به خرد جمعی و با مشارکت همه فعالات پایبند به نظام به گونه‌ای شکل گرفت که نشانگر بلوغ نظام و بازساری هرچه بیشتر اعتماد بین حاکمیت و مردم شد. همه مردم و نخبگان منافع ملی و شرایط کشور را به خوبی درک کردند‌ و در راه سربلندی میهن قدم نهادند. این انتخابات نتیجه شکاف بین مردم و حاکمیت نبود، چه اینکه مردم ایران شخصی را به عنوان رئیس جمهور برگزیدند که سال‌ها در مسئولیت‌های خطیر انجام انجام وظیفه کرده بود. این انتخابات نشانگر عزت خواهی مردم ایران بود و این واقعیت را مورد تأکید قرار داد که مردمسالاری در ایران نهادینه شده و ماندگار است‌ و انقلاب اسلامی ایران از بلوغ و پختگی برخوردار است.

روحانی ادامه داد: مشارکت بالا، برگزاری سالم و بدون حاشیه انتخابات، شعار‌ها و سیاست‌های نامزد‌ها و حجم گسترده بحث و نقد در جریان انتخابات، ‌همگی نشان‌دهنده فرآیندی رو به کمال در جمهوریت و اسلامیت نظام بود. مردم در انتخابات ۲۴ خرداد حماسه‌ای بزرگ آفریدند و با حضور کم نظیر خود از شکاف‌های اجتماعی، سیاسی و فرهنگی فروکاستند و بر وفاق و همگرایی ملت و منزلت بیشتر جهانی و منطقه‌ای ایران تأکید کردند. نشاط، امید و اعتمادی که از دل این انتخابات برآمد، سرمایه اجتماعی جدیدی را برای ایران مهیا نمود؛ سرمایه‌ای که نه تنها دفع و رفع مخاطرات و تهدیدات مختلف را از دامان کشور ممکن ساخت، بلکه فرصت‌های جدیدی را برای جهش در روند پیشرفت و توسعه همه‌جانبه و هدفمند کشور فراهم آورد. اگر چه انگشت امید در این انتخابات بیشتر به گفتمانی نشانه رفت که در برنامه‌های این بنده کوچک متبلور بود، باید عوامل اقتصادی و اجتماعی و سیاسی فراوانی را در پیدایش این وضع دخیل دانست.

باید قدردان رهبری مؤثر نظام، حضور فعال و مؤثر همه گروه‌ها و قشرها و طبقات و نقش‌آفرینی علما و نخبگان بود. همه شهروندان ایرانی با آرا و افکار ‌و گرایش‌های گوناگون سیاسی دست به کار شدند و امید و اعتمادی بزرگ در متن نظام ظهور یافت.

مسئولیت محوری من حفظ امید و نشاط مردم خواهد بود.

مردم در این انتخابات شگفتی آفریدند و پس از این نوبت ما مسئولان است که پیام این تحول تغییر را بپذیریم و در همه سطوح نظام متعهد به احترام آن باشیم. حقوق و تکالیف میان مردم و حکومت در همین جا معنی پیدا می‌کند.

کمترین انتظار مردم ایجاد ثبات و رفع دغدغه‌ها و تنگناهای امروز کشور است.

روحانی ادامه داد: لازمه پایبندی دولت به عهدش با مردم، وفاداری و راستگویی در برابر مردم است. در آیین ما اساس دینداری، ادای امانت و پایبندی به عهد و پیمان است. راستگویی سبب اصلاح امور و دروغگویی سبب تباهی کارهاست.

دولت بر عهد خود بر شکوفا کردن اخلاق اسلامی و تلاش برای تبیین و تحقق احکام نورانی اسلام وفادار خواهد بود. من با حمایت و پشتوانه مردمی پا به میدان مسئولیت نهادم که خواستار تغییر و بهبود معیشت و منزلت خویش هستند؛ مردمی که می‌خواهند بهتر زندگی کنند و ‌از فقر و فساد و تبعیض به دور باشند و ‌حرمت و کرامت بیشتری داشته باشند؛ مردمی که می‌خواهند در فضای آزاد معنوی و عقلانی رشد کنند و می‌خواهند به آینده‌ای مطمئن امیدوار باشند. خواسته‌های این مردم به حق است اگرچه برآوردن همه آن‌ها به یکباره امکان‌پذیر نخواهد بود.

دولت می‌کوشد داشته‌ها و نداشته‌ها و موانع پیش رو را با صداقت با مردم در میان بگذارد و برای گذر از تنگنا‌ها از قوای دیگر و مردم استمداد جوید.

کشور به عزم ملی برای دور شدن از افراط و افراطی‌گری در سیاستگذاری و مدیریت و تمرکز بر حاکمیت قانون و قانونگرایی نیاز دارد. گفتمانی که در انتخابات از رأی اکثریت برخوردار شد نیز همین بود: اعتدال، تعامل‌ که سخن مشترک همه جریان‌های سیاسی و اجتماعی است.

اعتدال مشخصه بارز فرهنگ ایرانی اسلامی است. اعتدال به معنای عدول از اصول و محافظه‌کاری در برابر تغییر و تحول نیست. اعتدال رویکردی خردورزانه، فعالانه و صبورانه در جامعه برای دور شدن از ورطه افراط و تفریط است. مسیر استقرار و استمرار مردمسالاری دینی از اعتدال می‌گذرد و تحول‌خواهی نیز بر مدار اعتدال می‌چرخد. اعتدال‌‌ همان تحقق مشیت الهی است که برای امت وسط بودن را برگزیده است.

روحانی خاطرنشان کرد: من بر پایه رویکردی که در انتخابات داشتم و دانش و تجربه‌ای که به دست آوردم، خود را موظف می‌دانم ‌این مفهوم را در قالب برنامه‌های اجرایی دولت پیگیری کنم.

باید ظرفیت‌های فعلی دولت را ارتقا دهیم‌

جامعه ما در وضعیت حساسی است. باید از رنج معیشت مردم کاست و فضا را برایشان گشود. باید به اقتصاد رونق دیگری داد. جهت گیری دولت نجات اقتصاد و تعامل سازنده با جهان خواهد بود. دولت بیش و پیش از هر چیز به دنبال معیشت مردم خواهد بود و گام‌های جدیدی برای بالا بردن منزلت ایران در عرصه روابط جهانی بنا بر تأمین منافع ملی و رفع تحریم‌های ظالمانه کنونی برخواهد داشت.

اگر خلق حماسه با تدبیر رهبر انقلاب و اقدام مردم میسر شد، خلق حماسه اقتصادی نیز میسر خواهد بود.

بگذاریم شایستگان به ملت خدمت کنند و سینه‌ها از کینه‌ها پاک شود. بگذاریم ‌آشتی جای قهر و دوستی جای دشمنی بنشیند. بگذاریم که اسلام با چهره رحمانی‌اش و ایران با چهره عقلانی‌اش و انقلاب با چهره رحمانی و نظام با چهره عاطفی‌اش همچنان حماسه بیافریند.
وظیفه خود می‌دانم از اقدامات همه دولت‌های سابق به ویژه رئیس جمهور دهم تشکر کنم.

دکتر روحانی در پایان گفت: من سنگینی بار این رأی و تنفیذ را درک می‌کنم و فقط به خدا پناه می‌برم. خداوند این بنده ضعیف خود را از کبر و غرور و بخل و حسد وارهاند. خداوندا به تو پناه می‌برم از استبداد در رأی و عجله در تصمیم و تقدم منافع شخصی بر منافع گروهی. بار الها یاری‌ام کن بنده‌ی مخلصی برای تو و خادم لایقی برای مردم باشم و فراموش نکنم آنچه بر پیشینیان رفته است. سخن بسیار است و مجال اندک. چه بسیار که سخن را کوتاه کنیم و پا در ره نهیم که دراز است ره مقصد و من نوسفرم.

پس از پایان سخنرانی رئیس جمهور جدید، رهبر انقلاب سخنان خود را آغاز کردند.


دانلود گزارش رئیس ستاد انتخابات یازدهم ریاست جمهوری و قرائت حکم ریاست جمهوری دکتر روحانی

دانلود سخنرانی دکتر روحانی

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴۶
انتشار یافته: ۱۱
انشاالله خدا به ايشان كمك كند وبتوانند مشكلات مردم رادر همه زمينه ها با راهنمايي هاي رهبر حل كنند
تنفيذ رياست جمهوري بر آقاي دكتر حسن روحاني مبارك باد.
اميدواريم كه ايشان با وزرا، معاونين و مديران صادق، توانمند وكارا مشكلات و مسايل ايجادشده را با درايت و هوشمندي برطرف نمايند.
پيش يسوي اميد . اميد واريم ايشسان موفق باشد.
خدا را شکر. مبارک است انشاالله.
سخنرانی روحانی عالی بودعالی بود عالی بود.آفرین به این سخنرانی.
صحبت های روحانی بسیار شجاعانه بود.
آقاي روحاني موفق باشي و سر بلند ...
با تشکر از خدمات بی نظیر دولت عدالت محور احمدی نزاد ، آرزوی توفیق برای دولت تدبیر و امید دارم
درود بر آقای دکتر روحانی جناب آقای رئیس جمهور سخنان زیبایت آب پاک وخنکی بود که بردل آتشین ما نشست خداوند بزرگ به شما توفیق موفقیت عطا نماید.
بیاییم با کمک به رییس جمهور جدید در رفع مشکلات ما هم سهمی داشته باشیم
باورم نیست ز بد عهدی ایام هنوز
قصه ی غصه که در دولت یار آخر شد
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر