بازدید 40142

فیلم: تنفیذهای سی سال گذشته جمهوری اسلامی ایران

تا ساعتی دیگر، یازدهمین مراسم تنفیذ تاریخ جمهوری اسلامی با حضور مقام معظم رهبری، رئیس‌جمهور منتخب و سران قوا و مهمان‌های سر‌شناس داخلی و خارجی بر‌گزار می‌شود. به همین بهانه، نگاهی می‌اندازیم به برخی ‌مراسم‌‌ تنفیذ تاریخ جمهوری اسلامی که در سی سال گذشته برگزار شده است.
کد خبر: ۳۳۶۲۰۰
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۴ 03 August 2013
تا ساعتی دیگر، یازدهمین مراسم تنفیذ تاریخ جمهوری اسلامی با حضور مقام معظم رهبری، رئیس‌جمهور منتخب و سران قوا و مهمان‌های سر‌شناس داخلی و خارجی بر‌گزار می‌شود. به همین بهانه، نگاهی می‌اندازیم به برخی ‌مراسم‌‌ تنفیذ تاریخ جمهوری اسلامی که در سی سال گذشته برگزار شده است.

به گزارش «تابناک»، تنفیذ حکم رئیس‌جمهور منتخب از سوی رهبر انقلاب، نخستین گام در راستای جابجایی قدرت در عرصه قوه مجریه جمهوری اسلامی ایران است که پس از برگزاری مراسم تحلیف در مجلس و سوگند رئیس‌جمهور، رئیس‌جمهور جدید رسما بر مسند قدرت خواهد نشست.

تا ساعتی دیگر، محمود احمدی‌نژاد با صندلی رئیس جمهوری خداحافظی خواهد کرد و حکم رئیس جمهور جدید و منتخب مردم به دست رهبر انقلاب تنفیذ خواهد شد. از هفته‌ها پیش درباره این مراسم و مهمان‌های آن گمانه‌زنی‌های فراوانی شده که نشان از اهمیت این مراسم در عرصه قدرت در ایران دارد.

۱۷ /۰۷/ ۱۳۶۰ - مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری آیت الله خامنه‌ای توسط حضرت امام خمینی (ره)

سومین مراسم تحلیف تاریخ جمهوری اسلامی در هفدهمین روز مهر ماه سال ۱۳۶۰ و در حسینه جماران و در محضر رهبر کبیر انقلاب برگزار شد. هفت روز پیش از روز مراسم تنفیذ سومین انتخابات ریاست جمهوری ایران برگزار شده بود و آیت الله سید علی خامنه‌ای با ‌۱۵٬۹۰۵٬۹۸۷ رأی به عنوان منتخب مردم در رأس قوه مجریه کشور قرار گرفت.

متن حکم تنفیذ رئیس جمهور را حجت الاسلام سید احمد خمینی قرائت کرد و حکم به دست حضرت امام تنفیذ شد.

دانلود

برای دیدن فیلم کامل بیانات حضرت امام خمینی(ره) در روز تنفیذ اینجا را کلیک کنید.
برای دیدن فیلم کامل بیانات حضرت آیت الله خامنه ای در مراسم تنفیذ اینجا را کلیک کنید.
برای دیدن فیلم خواندن متن حکم تنفیذ آیت‌الله خامنه ای توسط حجت‌الاسلم سید احمد خمینی اینجا را کلیک کنید.

۱۳۷۲/۰۵/۱۲ - مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری آیت‌الله هاشمی رفسنجانی توسط مقام معظم رهبری

ششمین مراسم تنفیذ تاریخ جمهوری اسلامی در دوازدهمین روز مرداد ماه سال ۱۳۷۲ در محضر مقام معظم رهبری برگزار شد. ششمین انتخابات ریاست جمهوری ایران در تاریخ ۲۱ خرداد‌‌ همان سال برگزار شده بود و آیت‌الله هاشمی رفسنجانی که چهار سال پیش هم به عنوان نخستین رئیس جمهور پس از رحلت امام (ره) زمام امور را در دست گرفته بود، بار دیگر با اعتماد مردم و ‌۱۰٬۵۶۶٬۴۹۹ رأی‌ رئیس جمهور منتخب شد و در مسند امور قرار گرفت.


دانلود
برای دیدن فیلم کامل مراسم تنفیذ آیت الله هاشمی اینجا را کلیک کنید.
۱۳۷۶/۰۵/۱۲ - مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری حجت الاسلام سید محمد خاتمی توسط مقام معظم رهبری

دوم خرداد هفتاد و شش، هفتمین انتخابات تاریخ جمهوری اسلامی برگزار شد که در آن سید محمد خاتمی با ‌۲۰٬۱۳۸٬۷۸۴ رأی به عنوان هفتمین رئیس جمهور تاریخ ایران به قدرت رسید. مراسم تنفیذ که در دوازدهم مرداد و در حضور رهبر معظم انقلاب، رئیس جمهور سابق و رؤسای قوا و مهمان‌های داخلی و خارجی برگزار می‌شد، حکم ریاست جمهوری سید محمد خاتمی توسط آیت الله خامنه‌ای منتشر شد. 


برای دیدن فیلم کامل مراسم تنفیذ سید محمد خاتمی اینجا را کلیک کنید.
۱۳۸۰/۰۵/۱۲ - مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری حجت الاسلام سید محمد خاتمی توسط مقام معظم رهبری

سید محمد خاتمی برای دومین بار پس از چهار سال نخست و کسب ۲۱٬۶۵۹٬۰۵۳ رأی به عنوان منتخب مردم برگزیده شد. مراسم تنفیذ او نیز در دوازدهم مرداد سال ۸۰ و با حضور مقام معظم رهبری برگزار شد.

برای دیدن فیلم کامل مراسم تنفیذ سید محمد خاتمی اینجا را کلیک کنید.
۱۳۸۴/۰۵/۱۲ - مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری دکتر محمود احمدی‌نژاد توسط مقام معظم رهبری

پس از هشت سال حضور اصلاح‌طلب‌ها در عرصه قدرت، این بار نوبت به اصولگرایان رسید تا طعم قدرت را بچشند؛ آن هم در نخستین انتخابات ریاست‌جمهوری که به دور دوم کشیده شد. در این مراسم و در محضر مقام معظم رهبری سید محمد خاتمی رئیس جمهور سابق، آیت‌‌الله هاشمی رفسنجانی رقیب انتخاباتی احمدی‌نژاد و رؤسای قوا و مهمان‌های داخلی و خارجی حضور داشتن. متن حکم تنفیذ را حجت‌الاسلام خاتمی قرائت کرد.


دانلود
برای دیدن فیلم کامل مراسم تنفیذ دکتر محمود احمدی نژاد اینجا را کلیک کنید.
۱۳۸۸/۰۵/۱۲ - مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری دکتر محمود احمدی‌نژاد توسط مقام معظم رهبری

دهمین مراسم تنفیذ تاریخ جمهوری اسلامی پس از انتخابات پر سروصدای سال ۸۸ در دوازدهم مرداد ۱۳۸۸ در محضر مقام معظم رهبری برگزار شد. سید محمد خاتمی و آیت‌الله هاشمی رفسنجانی از بزرگ‌ترین غائبان این مراسم بودند.
برای دیدن فیلم کامل مراسم تنفیذ دکتر احمدی نژاد اینجا را کلیک کنید.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار