بازدید 3847

توهین‌کنندگان به امیر کویت عفو شدند

کد خبر: ۳۳۵۴۶۱
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۳ 31 July 2013
امیر کویت با صدور دستوری تعدادی از شهروندانی را که به اتهام توهین به وی در زندان به سر می‌بردند، عفو کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، شیخ صباح الاحمد الجابر الصباح، امیر کویت روز سه‌شنبه به مناسبت سومین دهه ماه مبارک رمضان طی دستوری تعدادی از کسانی را که به اتهام توهین به شخص امیر این کشور زندانی شده بودند، مورد عفو قرار داد.

یکی از مسوولان حقوقی کویت با تاکید بر اینکه تعداد مشمولان این دستور بسیار محدود است، گفت: حدود هفت تن از این زندانیان شامل عفو عمومی شده‌اند.

امیر کویت در سخنانی به این مناسبت گفت: خوشحال می‌شوم که در سومین دهه ماه مبارک رمضان از صدور دستور عفو برای همه کسانی که به اتهام توهین به امیر بازداشت شده‌اند یا زندانی هستند خبر دهم.

تاکنون شمار زیادی از مخالفان کویتی به زندان محکوم شده‌اند و ده‌ها تن دیگر نیز از جمله مسلم البراک، از نمایندگان سابق پارلمان این کشور به اتهام ایراد اظهاراتی توهین‌آمیز علیه شخص امیر در حال محاکمه هستند. همچنین دو زن کویتی نیز به 11 و 20 ماه زندان محکوم شده‌اند.

در اولین واکنش به این تصمیم امیر کویت جمعی از وکلا و اعضای حقوقی مسوول دفاع از حقوق بشر اعلام کردند که این عفو شامل حال همه فعالان سیاسی در کویت و متهمان به توهین به شخص امیر نمی‌شود.

مدیر مجمع حقوق بشر کویت در این خصوص گفت: کسانی شامل این عفو می‌شوند که حکم نهایی از سوی دادگاه‌های تجدیدنظر یا دیوان عالی علیه ‌آنها صادر شده است.

وی افزود: این حکم شامل حال کسانی نمی‌شود که هنوز تحت محاکمه هستند و تنها هفت فعال سیاسی که بیشتر ‌آنها در زندان به سر می‌برند شامل این عفو می‌شوند.

امیر کویت در پایان سخنانش ابراز امیدواری کرد که کشورش از هر گونه تلاش برای ایجاد فتنه در امان بماند.

وی درباره انتخابات پارلمانی اخیر در این کشور که روز شنبه و به دنبال استعفای دولت سابق برگزار شد، گفت: کویت مدت‌هاست که شاهد دموکراسی است و مردم با استفاده از قانون اساسی می‌توانند نمایندگانشان را در پارلمان انتخاب کنند. کویت امروز در برابر مرحله‌ای جدید قرار دارد که هرگونه پیشرفت و ترقی در این مرحله منوط به همکاری فعال و سازنده میان ملت و قوه‌های مقننه و مجریه است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار