بازدید 22163
به رغم تکذیب‌های دولتی مطرح شد:

ارقام پیشنهادی افزایش بهای نان: بربری ۸۰۰، لواش ۲۵۰ تومان

هرچند مسئولان دولتی افزایش بهای نان را تا ماه‌های آینده منتفی دانسته بودند، دیروز رسما نشستی در کمیسیون اقتصادی مجلس و با حضور مسئولان وزارت صنعت و معدن و تجارت برگزار شده که طی آن افزایش بهای آرد و نان ‌بررسی ‌و رقم‌هایی نیز برای بهای جدید انواع نان پیشنهاد شده است.
کد خبر: ۳۳۵۱۶۲
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۴ 29 July 2013
ارقام پیشنهادی افزایش قیمت نان: بربری 800، لواش 250 تومان
هرچند مسئولان دولتی افزایش بهای نان را تا ماه‌های آینده منتفی دانسته بودند، دیروز رسما نشستی در کمیسیون اقتصادی مجلس و با حضور مسئولان وزارت صنعت و معدن و تجارت برگزار شده که طی آن افزایش بهای آرد و نان ‌بررسی ‌و رقم‌هایی نیز برای بهای جدید انواع نان پیشنهاد شده است.

به گزارش «تابناک»، در حالی که تا دیروز مسئولان دولتی از‌ افزایش نیافتن بهای نان تا ماه‌های آینده سخن می‌گفتند، نشست دیروز کمیسیون اقتصادی مجلس برای بررسی افزایش بهای نان برگزار ‌و طی آن قیمت‌هایی نیز برای این افزایش پیشنهاد شده است.

امروز رحیم زارع، سخنگوی کمیسیون اقتصادی گفته است، نشستی با حضور مسئولان وزارت صنعت برگزار شده که علل افزایش بهای نان و مشکلات خرید گندم و آرد موضوعات اصلی آن را تشکیل می‌داده است؛ جلسه‌ای که عباس قبادی، مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی نیز در آن بوده است.

در همین رابطه امروز عثمان احمدی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفته که روز گذشته نشستی با عباس قبادی، مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی در مجلس برگزار شده که موضوع آن، بررسی افزایش خرید تضمینی گندم و به تبع آن افزایش بهای نان بوده است.

هرچند احمدی نیز گفته که هم‌اکنون افزایش قیمتی در نان وجود ندارد، گفته‌ با توجه به این که بحث رقابتی در پخت نان شکل گرفته است، افزایش تک بعدی قیمت گندم و آرد موجب شکل‌گیری بازار سیاهی می‌شود که نانوا‌ها به دنبال آن آرد را مستقیم‌ می‌فروشند و صرفه اقتصادی این کار برای آنان بیشتر از فروش نان خواهد بود که برای جلوگیری از چنین رویه‌ای قیمت نان باید افزایش یابد تا این بازار سیاه به وجود نیاید.

وی درباره قیمت‌های پیشنهادی برای نان نیز گفته است: اگر قیمت فروش گندم را ۸۸۰ یا ۹۰۰ تومان فرض کنیم، می‌توان قیمت‌هایی را برای نان در نظر گرفت که هم‌اکنون در مرحله پیشنهاد است. نان سنگک با گندم ۸۸۰ تومان، ۹۲۵ تومان و برای گندم ۹۰۰ تومانی، ۹۴۰ تومان می‌شود. نان‌ بربری هم برای گندم ۸۸۰ و ۹۰۰ تومانی به ترتیب ۸۰۰ یا ۸۱۰ تومان خواهد شد. نان تافتون چانه ۲۸۰ گرمی نیز ۴۷۵ تومان و لواش هم ۲۵۰ تومان پیشنهاد شده است.

البته وی تأکید کرده ‌که این ارقام تنها پیشنهاد است.

از سوی دیگر، ‌پور ابراهیمی عضو دیگر کمیسیون اعلام کرده است: گزارشی را که توسط کمیسیون در این زمینه تهیه شده ‌به وزارت صنعت، کشاورزی و رئیس مجلس ارائه کردیم تا این دو وزارت‌خانه، نظر خود را در این زمینه بدهند تا بنا بر این گزارش جمع بندی مشخصی از وضعیت نان به دولت جدید ارائه کنیم.

این در حالی است که روز گذشته، عباس قبادی که خود مهمان کمیسیون اقتصادی بر سر موضوع افزایش قیمت نان بوده است، ساعاتی پیش از برگزاری این کمیسیون به صراحت افزایش بهای نان را منتفی دانسته بود و اعلام کرده بود: بحث افزایش بهای نان منتفی است و تا ماه‌های آینده هیچ افزایشی‌ نخواهیم داشت.

اکنون با توجه به آنکه حتی قیمت‌هایی نیز برای افزایش بهای نان پیشنهاد شده است، هیچ بعید نیست ‌در آینده نزدیک شاهد افزایش بهای نان باشیم.

در این میان نکته مهم آن ‌که این افزایش قیمت در قوت غالب خانوار ایرانی، آیا همراه با افزایش یارانه نان نیز خواهد بود یا خیر و آیا اساسا این یارانه به نان تعلق خواهد گرفت یا به آرد نانوایان.

پیش از این محمد‌‌رضا فرزین، دبیر ستاد هدفمندی یارانه‌ها، افزایش یارانه نان را بسته به افزایش بهای نان دانسته و گفته بود: در سال جاری در صورت افزایش دوباره بهای نان، پس از نهایی شدن بودجه و تعیین قیمت خرید تضمینی گندم، یارانه آن پرداخت می‌شود.

در همین رابطه، ‌پور ابراهیمی گفته است: در صورتی که بخواهیم کل هزینه افزایش تولید را از طریق افزایش قیمت نان پوشش دهیم، تقریبا ۶۰ درصد ‌بر ‌قیمت‌ها اثر خواهد گذاشت، ولی می‌توان بخشی از هزینه‌ها را طریق یارانه و بخشی را با افزایش قیمت و کل آن را از طریق یارانه پوشش داد که ما پیشنهادها و گزارش‌های لازم را به وزارت صنعت و کشاورزی فرستاده‌ایم تا نظر خود را در این زمینه اعلام کنند.

گفتنی است، سال گذشته و در پی افزایش بهای نان پس از افزایش قیمت خرید تضمینی گندم، دولت مابه التفاوت بهای نان را به شکل یارانه اختصاص داد و ‌۲۸ هزار تومان برای کل سال یارانه نان به حساب خانوار‌ها ریخت
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۲۰۲
انتشار یافته: ۴۷
هر دم ازين باغ بري مي رسد ...............
4 تا لواش میشه 1000 تومن، خدا خودش رحم کنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۴:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۸
45500 تومان میگیری،بده نون بخر
... با این اوضاع تنها غذائی که گیر مردم میاد رو هم می خوان گرون کنند
چرا باید نان گرون بشه؟؟؟این دولت دیگه شور شو درآورده .... 45 تومان یارانه هم همونه شما خبرنگارها هم جرات یک کلمه نوشتن انتقادی ندارید پدر ما ملت در اومد دیگه آخه بابا این چه کاریه؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
ااوه اوه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
من نمی دونم دادتون از همه چی در میاد ولی هیشکی حاضر نیست خودش اولین قدم را توی ارزون کردن برداره و جنسشو ارزون بفروشه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
آقای ناشناس ارزون بفروشه یعنی چی؟ آرد باید ارزون باشخ تا ارزون فروخت! چرا این دولت نمیره ؟ چرا کسی صداش در نمیاد؟ متاسف برای خبرنگارا و مسئولین
ابوافضل
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
آقا من ماهی 45 تومن به این دولت بدم دست از سر من برمیداره؟
تور رو خدا جلوي اين افزايش رو بگيريد و الا بدبخت ميشيم فقط افزايش نان كه نيست يك سونامي افزايش است ...
دیگه احتمالا نون هم نتونیم بخوریم !!!!
راستی چیزی نیس بشه جایگزین نون کرد؟
آخه مگه حقوق چقدر اضافه شد که دونه دونه همه چیز از 100 تا 110 درصد افزایش پیدا میکنه؟
جه وضعیه.یارانه 28 تومن میدن واسه نون بعد نونم گرون میکنن این یارانه ثابت میمونه.
...
خیلی وقته که رسم شده در ایران که اول اصل خبر رو که کاملا واقعیت هست رو میگند! بعد چندین بار اون رو تکذیب وتایید میکنند تا مردم به شنیدن اون خبرعادت کنند و بعد دوباره خبر رو به صورت رسمی ابلاغ می کنند! واینگونه هست که نان 10 تومنی سال 84 میشه 240 تومن در سال 92! من حسابم ضعیفه یعنی میشه 24 برابر یا به عبارتی 2400 درصد رشد!!!...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۸
حالاکه شده
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
احسن به تو
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
داداش میشه 2300 درصد ریاضیت ضعیفه
با این اوضاع کشمشی ؛ یواش یواش سرقت ها 10 برابر و آمار خودکشی سرپرست خانوار در بعضی از مناطق کشور هزار برابر خواهد شد..... خیلی ها به نون شب محتاجند و دولتمردان عزیز ما در پول غلت میزنند و به دنبال خالی کردن جیب ملت

در این شب های عزیز بیایید همگی برای داشتن دولتمردانی ایمانی که فکر و ذکرشان به فکر حل مشکلات مردم است دعا کنیم .

یاعلی
پاسخ ها
معلم
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۸
خدایاکمک اون کارگری که تومیادین کارگری میایستندوروزمزدی کارمیکنندوزمستون وتابستونو بهاروپاییزهم نمیدونن چیه باش ونگذارشرمنده زن وبچه اش باشه برکت به سفرشون عطاکن ای خدا
خداوکیلی بیان یارانه ندن ولی همون نون 20 تومنی و 75 تومنی و ... رو بدن!!!
... نماینده مجلس میاد میگه قیمت نون رو گرون کنیم که دست دلالها کوتاه بشه از فروش آرد! دیگه صورت مساله رو چطور میشد پاک کرد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
نکته اینه زورشون به چندتا دلال نمی رسه ولی به 75 میلیون نفر می رسه !
اقا کمه تو روخدا اقلا لواش دیگه کمتر از 1000 تومن نذارید اینجوری مدیون دولت و کشور میشیم . این پول ها از گلوی ما پایین نمیره
ما 3 ماهه برنج نخوریم تو خونه...مگه مهمون باشیم ک اونم کمه الان با این اوضاع .....خیلی دلم میخواست اون پلو قورمه سبزی اردلان تمجید رو بخورم........الانم نون رو گرون کنید ذیگه اونم نتونیم..........بد اوضاعیه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۴:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۸
رژیم بگیر عزیزم
درسته حسن اقا اگه حسابت قوی بود چی می شد؟
عجب................
از ماست که بر ماست.
براي بهبود كيفت نان در اين جلسه ، حرفي و يا حديثي گفته شده و يا طبق معمول گرانتر و بي كيفيت تر مي شود . حتما منتشر نمي شود .
هر دم از این باغ بری میرسد
تازه تر از تازه تری میرسد
خدایی خسته شدیم
لواش 250تومان یعنی همون نونی که 4تا ش کنیم میشه اندازه ی بند انگشت
فکری به حال دستمزد نانوا هم بشود. سال از نیمه گذشت ولی با دستمزد پارسال پخت می شود.
یکی نیست به این مدیران بگوید که ما به سختی همین نان لواش 150 تومنی را هم می خریم. سنگک و بربری را که به دلیل گران بودن اصلا نمی خریم
فکر کنم دیگه چند وقت دیگه باید از هم بپرسیم اقا یادته بربری چه مزه ای بود ؟ یادش بخیر اون روزا بربری می‌خوردیم!!! مثلا دیگه هر کی بربری بخوره میگن یارو خیلی با کلاسه!!!
یه کارمند با مدرک مهندسی تقریبا 800 هزار حقوقشه که ازین به بعدبایدبرجی 400 500 هزار برای اجاره خونه کنار بزاره و 100 هزار تومن هم برای خریر نون...با اون 200 تومنه باقیمونده هم بره حالشو ببره !!!
خوب راحت بگین نون هم نخورین دیگه
نون گرونه نخورید گوشت گرونه نخورید سیب زمینی 2500 تومن گرونه نخورید برنج مرغ گرونه نخورید روغن یادم رفته بود نخورید گرونه

عوضش فقط غصه بخوریم که مفته
با سلام
تورا خدا یکی به فکر مردم باشه
خدایاشکر
تابناک عزیز با سلام و احترام و اینکه به نان هم بها دادید و بحثی شروع شده متشکرم حالا قبل از گران شدن و یارانه و سوبسید لطقا مسئولین عزیز به کمیت و کیفیت نان هم بها بدن اخه حیفه ارد به این خوبی با این همه زحمت تحویل نانوا میشه و بعدش تبدیل بشه به نان بی کیفیت که فردا صبح باید دور ریخته شود به گناهه .. من از یک نانوائی در 10 کیلومتری تبریز شهر باسمنج نان میخرم و از هر یک هفته یکبار میام باسمنج فقط به خاطر نان .. برادر گرامیم بقدری این نانوائی بهداشت رعایت میکنه و نان با کیفیت در حد عالی بدون دور ریز و با ماندگاری بالا در بسته بندی خوب تحویل مردم میده که من در نوبه خودم دست تک تک کارگران و مدیر نانوائی فوق را میبوسم ضمنا یک خانم کارشناس غذا دارو به خمیرگیری و بهداشت کارگران و محیط نظارت کامل دارد بیائید وجدان خودمان را قاضی کنیم و نان با کیفیت تحویل مردم بدیم برادران نانوای عزیز...
از مسئولین محترم و نزدیک به نانوائی فوق استدعا دارد از نزدیک سرکشی کنند و نانوایان دیگر را ملزم کنند که از کارشناس بهداشت استفاده نمایند و نیز در مورد کمیت و کیفیت نان هم این برادر عزیز هر کاری میکند خوب نانوایان دیگر هم میتونن فقط یک جو همت لازمه و شناساندن نانوائی یاد شده به دیگران از خداوند متعال میخوام در این ایام پرفیض به کارکنان و مدیر نانوائی یادشده اجر جزیل عنایت فرماید من و خانواده ام همیشه دعاگو هستیم ....
حقوق قانون کار 489000 تومان. اجاره 500.000 تومان مخارج بالا نان هم نخوریم ؟!؟!؟!؟! پس کو آن همه قول و وعده دست مریزاد
همین کارارو میکنن که ایرانی ها مهاجرت می کنن بعد آبرومون تو دنیا میره که مهاجران ایرانی در آبهای استرالیا غرق شدن.چرا نباید اوضاع مملکت خودمون خوب باشه که مجبور به ترک وطن بشیم
بدون شرح............
من موندم این کیه به درد دل و بدبختی های مردم منفی میده؟؟؟؟
خدا وکیلی کار خوب نیست نان هم هر روز گران بشود
دفعه قبل 28هزار تومان بابت افزایش نان پرداخت کردن و سال بعد افزیش قطع ولی نان ارزان نشد بلکه کیفیت و وزن آن کم و بربری که در شهرستان به قیمت 450 بود شد 500 الان هم قیمت آن دوباره می خواهد گران شود مگر حقوق کارگر، کارمندو بازنشسته اضافه شده به نسبت تورم
مردم حاضرند ماهی 45000 تومان به دولت بدهند و دولت همه قیمت ها را به قبل یعنی قبل از هدفمندی برگرداند
خواهشمنداست فکری هم بحال نانوایان یکنید بااین گرانی که گرببان جامعه راگرفته نانواهم حق زندگی کرده دارد
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر