بازدید 21855

مهمانان خارجی مراسم تحلیف حسن روحانی

کد خبر: ۳۳۳۸۷۳
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۸:۳۶ 23 July 2013
مهر نوشت:

معاون رئیس جمهور عراق، رئیس جمهور لبنان ،روسای جمهور افغانستان، تاجیکستان و پاکستان، نخست وزیر سوریه، وزیر توسعه ترکیه و مقامات بلندپایه از عمان ، امارات ، قطر و دیگر کشورهای همسایه در مراسم تحلیف رئیس جمهور حضور پیدا خواهند کرد.

مراسم تحلیف رئیس جمهور منتخب کشورمان که قرار است در روز 13 مرداد ماه برگزار شود، برای اولین بار پس از انقلاب با حضور مهمانانی از کشورهای مختلف برگزار خواهد شد.بر اساس این گزارش برای مراسم تحلیف رئیس جمهور از همه کشورهای دنیا به غیر از آمریکا و رژیم صهیونیستی دعوت شده است و بر اساس اخبار منتشر شده اغلب کشورها از این دعوت استقبال کرده اند. بر این اساس، خضیر الخزاعی، کفیل ریاست جمهوری در عراق که در غیاب طالبانی مسئولیت وی را بر عهده دارد ، در سطح هیأتی بلند پایه از عراق برای شرکت در مراسم رئیس جمهور به تهران سفر خواهد کرد.

آصف علی زرداری، رئیس جمهور پاکستان نیز مهمان دیگر مراسم تحلیف است. همچنین خبرها حاکی از آن است که میشل سلیمان ، رئیس جمهوری لبنان و وائل حلقی، نخست وزیر سوریه از دیگر مهمانان مراسم تحلیف رئیس جمهور هستند.

کشورهای دیگر همسایه نیز از جمله کویت ، عمان ، امارات ، قطر  و آذربایجان برای حضور در این مراسم در سطوح بالا اعلام آمادگی کرده اند  و اخبار حاکی از آن است که مقامات بلندپایه از امارات و عمان در مراسم حضور پیدا خواهند کرد که رئیس مجلس عمان از جمله مقامات است.

کشورهای حوزه امریکای لاتین نیز در سطح بالا در این مراسم شرکت خواهند داشت که از آن جمله می توان به حضور نیکلاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا اشاره کرد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر