بازدید 70629
نیویورک تایمز منتشر کرد؛

جزییات معامله موقت هسته‌ای ایران و آمریکا

هنوز چند ساعتی از درخواست محافظه‌کاران آمریکایی در «واشنگتن پست» برای سخت‌گیری هر چه بیشتر بر ایران نمی‌گذرد که دیگر روزنامه آمریکایی از مقامات این کشور خواسته‌اند که یک معامله با ایران انجام دهند؛ معامله‌ای که نیویورک تایمز جزییات آن را هم مشخص کرده است.
کد خبر: ۳۳۳۶۶۹
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۵ 23 July 2013
جزئیات معامله موقت هسته ای ایران و آمریکا
این روزها، در میان سیاستمداران ایرانی و آمریکایی، روزهای فرستادن پیام‌های متفاوت است؛ پیام‌هایی گاهی از جنس تمایل به دوستی و گاهی ‌از جنس ادامه دشمنی و سر‌سخت‌تر شدن در دشمنی.

هنوز چند ساعتی از درخواست محافظه‌کاران آمریکایی در «واشنگتن پست» برای سخت‌گیری هر چه بیشتر بر ایران نمی‌گذرد که دیگر روزنامه آمریکایی از مقامات این کشور خواسته‌اند که یک معامله با ایران انجام دهند؛ معامله‌ای که نیویورک تایمز جزییات آن را ‌مشخص کرده است.

به گزارش «تابناک»، «نیویورک تایمز» از مقامات آمریکایی خواسته ‌که در نخستین روزهای ریاست جمهوری روحانی، او را ‌آزمایش کنند که آیا واقعا در صدد تغییر در مسیر سیاست‌های ایران است یا تنها ‌لفظی از تغییر سخن می‌گوید.

به باور نویسنده این روزنامه، این آزمایش ارائه یک پیشنهاد موقت برای پرونده هسته‌ای ایران از سوی آمریکایی‌ها برای دولت جدید ایران است؛ پیشنهادی که ایرانیان به سختی بتوانند آن را رد کنند. این پیشنهاد را می‌توان بیشتر در مقابل بیشتر نامید؛ یعنی ایرانیان هر چه بیشتر ابعاد تهدیدآمیز مسأله هسته‌ای خود را شفاف کنند، بیشتر هم از تحریم‌های اعمال شده علیه این کشور برداشته می‌شود.

این پیشنهاد باید محدود به برنامه هسته‌ای ایران باشد، به گونه‌ای که غرب مطمئن شود ‌ایران نخواهد توانست به زودی به سلاح هسته‌ای دست پیدا کند. غرب همچنین باید از ایران بخواهد که از نصب سانتریفیوژهای جدید نیز خودداری کند. همچنین ایران غنی‌سازی ۲۰ درصدی خود را متوقف کند.

البته دولت اوباما هم باید تا جایی که قانون به آنان اجازه می‌دهد، در درون دولت تحریم‌های نفتی و مالی ایران را بردارد. دولت آمریکا همچنین باید اجازه دهد که ایران بتواند چند صد هزار از صادرات بیش از یک میلیون بشکه‌ای نفت خود را به بازار عرضه کند. این معامله باید در مراحل گوناگونی انجام گیرد تا دو طرف‌ بتوانند برای هم اعتماد‌سازی کنند. دولت آمریکا نباید انتظار داشته باشد که همه مسائل حل شود، بلکه مرحله به مرحله با اعتماد‌سازی می‌توان به توافق یا معامله نهایی نزدیک شد.

همچنین دولت آمریکا نباید درباره چنین معامله‌ای به ایرانیان بگوید یا این معامله را قبول کنید و یا منتظر اقدام بعدی ما باشید. نخبگان حاکم ایرانی اولتیماتوم را نمی‌پذیرند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴۴۵
انتشار یافته: ۸۹
به نظر من باید این دشمنی هرچه زودتر کنار گذاشته بشه زیرا به نفع هیچکدام از ملت های ایران و آمریکا نیست البته در این زمینه باید اعتماد سازی های لازم صورت پذیرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۱
هیچکس در ایران خواهان تداوم دشمنی نیست ولی اراده ای در دولتمردان امریکا وجود دارد که زیاد مایل به کاهش تنش در روابط نیست.
صهیونیست ها روی دولت امریکا نفوذ تعیین کننده ای دارند و اگر تنش در روابط ایران - امریکا کم شود، رژیم صهیونیستی بزرگترین آسیب را خواهد دید لذا صهوینیست ها به دولت امریکا اجازه نمی دهند که روابط خود با تهران را بهبود بخشد.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۱
بنده خوش بین نیستم!
روح اله
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۱
آقا صادق ببین این روزنامه چطور وقیحانه داره درباره ایران پیشنهاد میده
اصلا آمریکا کیه که داره ما رو تحریم میکنه. چه کسی این اجازه را بهش داده
ما ملت مستقلی هستیم انها هم هستند. چرا در کار ما دخالت میکنند. مگه ما در کار اونها دخالت میکنیم؟

امریکای جنایتکار با تحریم کردن ما چیزی از دست نداده فقط داره زور میگه ولی برای اینکه همین تحریم را برداره داره از ما طلب چیزهایی میکنه که نباید بهش بدیم
چرا باید از چیزی دست بکشیم که در ازای اون چیزی بدست نمیاریم.

تحریم کردن که کاری نداره. امروز هسته ای را میذاریم کنار اونم حالا فرض کنیم واقعا تحریم ها را برمیداره. فردا سر چیز دیگه دوباره تحریم کرد اونوقت چی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۱
در ایران کسی مخالف این نیست ولی طرف دوم یعنی امریکا هم باید واقعا و عملا موافق باشد و فقط حرفهای قشنگ تحویل ندهد. در حال حاضر که به نظر میرسد از دشمنی بیشتر تا دوستی سود میبرند و به همین دلیل برخلاف حرفهای زیبا در عمل هر توافقی را بهم زده اند .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۲
دوستان عزیز تنها راه سر فرود نیاوردن در برابر این تحریمها تلاش و کار مضاعف وحتی چندین برابر هست. الان کشور ما در یک جنگ اقتصادی هست وما پیروز میشویم اگر که سعیمان را بیشتر کنیم وفقط به فکر خودمان نباشیم و این میسر نمیشود مگر اینکه تک تک احاد مردم برای پیشرفت کشور تلاش کنند به این شرط که
کارمندان راحت طلبی را کنا بگذارن
کارگران کار خوب انجام بدهند
کاسبها و تجار به فکر سود بیشتر مواد نباشند و....
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
من با حرف دوستمون آقا روح اله کاملا موافقم
کاری به مفاد این پیشنهاد ندارم ولی باعث خفت است که ما باید از یک دولت خارجی اجازه بگیریم و از آنها بخواهیم ما را تحریم نکنند!
پاسخ ها
سروش
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۱
خفت جايي معنا دار ميشه كه كشور اندوزي رواديد ايراني ها رو محدود مي كنه،خفت جايي معنا دار ميشه كه خارج كشور با ايراني ها عين يك برده رفتار ميكنن جناب ناشناس نظر منطقي بده خواهش ميكنم،تحريم كشور رو از پا انداخته اقتصاد رشد منفي 2 درصد داشته طي چند سال اخير، خفت يعني اينكه ما با تمام منابع عظيم و غني كه داريم بايد تمام مايحتاج كشور از كشورهايي مثل چين دريافت كنيم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۱
ناشنناس جان، خفت واقعی رو برو در داروخانه ها ببین که حتی گاز استریل هم کمیاب شده، خفت واقعی رو در خیابون ها ببین که مردم بخاطر 200 تومن کرایه تاکسی انواع دشنام و انواع حرکات رزمی بر علیه هم استفاده میکنند... خفت رو در فرودگاههای کشور ها ببین در نحوه برخودشون با ایرانی ها! بازم بگم؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۱
چرا اینقدر منفی میدین و موضع می گیرید؟
من هم مثل شما از همه ی این بدبختی ها و فشارهای ناشی از تحریم خبر دارم
ولی حرفم اینه که این خفته که ما باید از یک کشور خارجی اجازه بگیریم و از او خواهش کنیم.
به نظر شما خفت نیست؟ پس چیه؟ افتخاره؟
خفته دیگه. حالا شاید نظام بنابر مصالحی زیر بار این خفت هم بره ولی بازهم خفته.
من وجدانم رو نمی تونم گول بزنم حالا شما مختارید.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۱
برادر یا خواهر عزیزم همانطور که در ابعاد کوچک اجتماعی دارای مدیریتهای خواسته یا ناخواسته هستیم و سلسله مراتب باید رعایت شود (مثل مجموعه یک شرکت خصوصی)در سطح کلان هم این مدیریت اعمال میشود.حالا باید قبول کرد که مدیریت جهان در دستان آمریکاست درصورت عدم تعامل اخراج از این سیستم طبیعیست حالا باید دید در جای دیگری میتوان در جای دیگری میتوان استخدام شد!!!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۱
بله اینها که میگید خیلی نارحت کننده است اما راه اون چیز دیگه است نه فروش استقلال مملکت. در دشمنی غرب با ایران که شک نیست، پس کاسه گدایی و مفلسی را نباید پیشه کرد . همه اینها که گفتید با کمر همت بستن حل خواهد شد و مثل بسیاری از کشورها همت کنیم اقتدار اقتصادی و سیاسی ما به کسی اجازه تحمیل این خفت و خواری را نمیدهد.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۱
آفرين بر شما
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۱
خفت یعنی اینکه من با مدرک دکتری و خانومم با مدرک لیسانس در خرج ماهیانه مون موندیم! اعصابمون داغونه!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۱
یه مشکل ما اینه که هر کدوم بخشی از واقعیت رو میگیم و انگار بخش دیگش درست نباشه، خب معلومه که مشکلات موجود واقعا مردم رو دچتر مسائل اساسی کرده درسته که رفتار با ایرانیان در خارج از کشور شرم آوره و ...، و همینطور هم دیکنه کردن محترمانه نظرات بیگانگان که با اذبیات به ظاهر محترمانه و حتی به ظاهر بی ادبانه نسبت به مردم ایران، هر دو به قول دوستان باعث خفت هست ، چرا سعی کنیم فقط یه طرفش رو بگیم؟ اینجا باید بین ایندو ئنبال راهی جهت برون رفت (البته احتمالی) با کمترین هزینه بود. اما به هر حال دفاع از حقوق مشروع هم هزینه داره و درد اینجاست که اگه ایران برای مثلا رهای از اون خفتی که بخشی از دوستان اعلام میکنن امتیازایی بده تعدادی از همونها نظر میدن که مملکت رو فروختن و.... ، با این چکار باید کرد؟
ویشاندی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۱
برو قوی باش که ضعیف همیشه پایمال است.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
شمایی که منفی دادین یعنی راضی هستید یک دولت خارجی به ما بگه چکار باید بکنید چکار نباید بکنید ؟!!!!
بنظر شما اگه ما اینکار رو با آمریکاییها می کردیم مردم آمریکا هم مثل شما این خفت رو میپذیرفتن یا از حقشان دفاع می کردن؟؟؟
چرا باید به این سخن درست دوستمون منفی بدین؟؟یعنی شما خفت پرست هستید؟؟؟ وافعا براتون متاسفم که بهمین راحتی از حق مسلم تون میگذرید بخاطر یک بیگانه زورگو که خودش حتی بمب اتم داره و تنها کشوری هم هست که از این بمب برعلیه کشور دیگر استفاده کرده است.
این که پیشنهاد جدیدی نیست! مطمئنا آخرش اینه که مذاکره می کنن و به نتیجه نمیرسن
با سلام و عرض ادب و احترام
احتراما در جواب کاربر ناشناس دوم که می گوید ما باید از دولت خارجی اجازه بگیریم باید گفت این که اجازه نیست بالاخره اعتماد سازی و حل مسائل دو جانبه باعث می شود کشور قدرتمند تر نتواند بر علیه کشورمان اقدامات خصمانه انجام دهد امیدوارم هر چه سریعتر دشمنی ایران و آمریکا به دوستی و برادری تبدیل شود ان شاالله یا خدا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۱
دوستی و برادری خوبست ولی در مورد آمریکا خوش خیالیست! آمریکا به کمتر از سلطه و سروری راضی نیست!
سعید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۱
خوبی مطلب شما این است که بر متخاصم بودن آمریکا واقفید و بر آن صحه میگذارید
دولت امریکا عادت دارد که از موضع بالا به کشورهای دیگر نگاه می کند و تا جلوی او زانو نزنیم، سیگنال مثبت نمی دهد
پاسخ ها
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۱
باید واقعیات جهان رو بپذیریم و اینکه تو این شرایط که تمامی قدرتمندان اقتصادی همراه آمریکا هستن به نفع دولت ایران هستش که بخاطر ملت تعامل بیشتری با آمریکا داشته باشه تا تحریمها برداشته یا کم بشه.قطعا تحریمها ضربات جبران ناپذیری به کشور ایران در همه زمینه ها وارد کرده چه فرهنگی چه اقتصادی و چه سیاسی و اجتماعی.به نظرم در این شرایط مصلحت کشور آن چیزیست که مردم رو به آرامش میرسونه نه آنچیزی که باعث مخل آسایش بشه.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۱
در مورد ایران حتی اگر زانو هم بزند سیگنال مثبتی نخواهد بود . زورگو فقط زبان زور را می فهمد . مرگ یک بار شیون هم یکبار.
باید با جامعه جهانی تعامل داشت تا مشکلات ایران بیش از این گریبانگیر ملت نشود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۱
میشه کلمه تعامل معنی بفرمایید
تابناک جان لطفا یه خوانده می شوید در مورد کلمه تعامل با غرب بذارید تا بینام ایرانی های عزیز کلمه نظرشون رو بدهند
به نظرم اگه بخواهیم اینطوری مرحله به مرحله با کاهش تحریمها ما هم فعالیت هسته ای و درصد غنی سازی رو کاهش بدیم برمیگردیم به جایی که کلا فعالیت هسته ای تعطیل... این همین هدفیه که امریکا دنبال میکنه....
مگه میشه خودت باغ داشته باشی و بهت بگن حق استفاده از باغ رو نداری و بذار میوه هات بگنده ولی باید بیای از ما و به قیمتی که ما میگیم میوه بخری؟؟؟!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۱
گل گفتی
بنده موافقم!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۱
اگر تعامل از نظر امریکا این باشد که از آنها دستور و از ما تبعیت، باز هم موافقی؟
با پاراگراف آخرش سخت موافقم:
همچنین دولت آمریکا نباید در مورد چنین معامله ای به ایرانیان بگوید یا این معامله را قبول کنید و یا منتظر اقدام بعدی ما باشید. نخبگان حاکم ایرانی اولتیماتوم را نمی پذیرند...
این بازی تکراری امریکائی با زبان مطبوعات است گول نخورید
کمی عاقلانه فکر کنیم میبینیم بهتر است دشمنی پایان پذیرد فشار زیادی به واسطه این دشمنی ها به قشر محروم جامعه وارد میشود مرگ بر آمریکا را به شیوه ژاپنی ها عمل نماییم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۱
آفرین، جمله آخر رو خوب گفتی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۱
عالی بود عالی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۱
گل گفتی محمد اقا !
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۱
منظور از شیوه ی ژاپنیها چیه؟
منظورت همونیه که هر روز تو اخبار دنیا اعلام میکنه نظامیان امریکا به یک دختر ژاپنی تجاوز کردند و خونواده اون دختر حتی حق ندارن از اونا شکایت کنن؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۱
مطمئنی جامعه اونا توان مقابله با امریکا رو داره
اصل بقای اجتماع و از ان بزرگتر دوام و ثبات جامعه بین المللی بر تعامل و گفتگوی مستقیم میان افراد و نخبگان سیاسی است. گفتگو و مذاکره مسقیم مانع شیطنت و سوء استفاده دیگران از اختلافات بین دو طرف خواهد بود.
اگر بیشتر تدبیر میکردیم کار به امروز نمی کشید.اگر قبلا کشورهای زورگو تهدید به جنگ میکردند (و تهدیدی بیش نبود )اکنون با راهی که پیش روی آنها گذاشتیم و به آنها یاد دادیم تهدید به تحریم اقتصادی میکنند. تحریم نفتی و یا مالی که شاید قبلا راهی مشکل برای غربیها می نمود اکنون راهی بسیار راحت برای آنهاست.حالا اگر صد سال هم بگذرد متاسفانه آنها این راه را یاد گرفته اند و ما متاسفانه همیشه باید این مشکل را داشته باشیم.
چرت و پرت تحویل داده است اصلا مگر دست آنهاست که با ایران هر طور که دلشان بخواهد بازی کنند سیاست خارجی ایران محکم تر از این حرفهاست به این خواسته ها تن نمی دهد
این یک طرح وپیشنهاد خوبی است که این روزنامه ارائه داده و اگر دولتمردان بپذیرند احتمال به نتیجه رسیدنش زیاده.
پاسخ ها
امين د
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۱
مسئله پذيرش نيست ، تعامل است . انشالله خواهيم ديد دولت جديد با چه دست پري به پاي ميز مذاكره خواهد رفت و چه نتايج خوبي خواهد گرفت
نویسنده مقاله نیویورک تایمز بدرستی اشاره کرده زبان التیماتم و زور و تهدید نتنها مشکلی را حا نخواهد کرد بلکه بر بی اعتمادیها و دشمنیها افزوده خواهد شد باید با زبان تعامل و گفتگوی عادلانه و با امتیاز دهی و حذف تحریمهای ظالمانه بتدریج به یک راه حل منطقی ومناسب که منافع هر دم کشور را در بر گیرد برسند امریکائیها باید بدانند اعتمادی به امریکا در بین مسولین ایرانی به جهت عملکرد ظالمانه تاریخی وجود ندارد امریکا باید بتدریج بی اعتمادی را با عملکرد مناسب خویش از بین ببرد
چرا هر کسی در ایران فکر میکند از سیاست سر در می آورد؟؟
بابا بزارید هر مقامی در محدوده قانونی خودش کارش را بکند.
اینقدر نظریه پردازی نکنید!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۱
گل گفتی
نباید تسلیم خواسته هایشان شد کدوم فشارما تااخر می ایستیم . به حرمت خون شهیدان تسلیم زور نشوید.
آمریکائیها همیشه زور میگویند دوباره میخواهند کارشکنی بزرگنی بکنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۱
شوخی نکن
باکمی واقع بینی وجلوگیری از سواستفاده کشورهای عربی ازاین وضع کمی تعامل دراین ضمینه ضروری است
تعامل خوب است.
ولی فکر می کنم منظور امریکایی ها از تعامل با منظور ما خیلی فرق دارد.
ما می گوییم دو کشور ایران و امریکا می توانند همدیگر را تحمل کنند و از موضع برابر با هم همکاری کنند و بیخودی تنش ایجاد نکنند.
اما منظور امریکا از تعامل یعنی اینکه هر چه گفتند ما بگوییم چشم!
قبل از هر معامله ای باید ببینیم. نقطه قوت داخلی چیست؟ و چگونه با تقویت آن می توانیم بر مشکلات فائق آییم.
به نظراینجانب بهتراست درحین دادن پیشننهادهای منطقی به دولتمردان آمریکا خودمان نیزاختلافات داخلی راکناربگذاریم ودرزمینه اقتصادی تلاش بیشتری کنیم تاقدرت اقتصادی وسیاسی مان درسطح جهانی تقویت شوددرآن صورت آمریکا به دلیل آنکه ایران راقدرتمندترازقبل می بیندجاره ای جزتعدیل مواضع خویش نخواهدداشت این تحریم نیست که ماراازپاانداخته بلکه عدم مدیریت صحیح واذزش دادن به حاشیه هابه جای تلاش درجهت بهبوداوضاع کشوراست که مارابه اینجاکشانده که حتی پیازراازیک کشورخارجی واردمی کنیم درحالی که پتانسیل های خودمان رادرداخل نابودمی کنیم
بايد يك جوري باشد كه نسلهاي بعدي نفرين نكنند مثل زمان قاچار كه شهرهاي ايران ازدست رفت وضربه به هسته اي نخورد
کی گفته تعامل با ملل دنیا یعنی خفت؟؟؟
زمان جنگ ایرانو صدام ما هزاران جنگجوی عرب از ملیتهای مختلف اسیر کردیم.واقعا دشمن واقعی کیه
باید به دنیا ثابت کنیم که اهل تعامل و روابط حسنه هستیم و ثابت کنیم که تبلیغات سوء دنیا همه بی اساس است در کنارش نباید از عزتمان بگذریم
تحریم برای همه کشور ها بوده هنوز هم هست مثل ژاپن که بعد از جنگ جهانی دوم هم خلع سلاح شد و هم تحریم شدید اما ژاپنی ها دست به دست هم دادن و کمر حمت بستن و الان شدن این
المان هم همین رفتار رو دیده و اون هم شده جز بزرگ ترین اقتصاد جهان
ما اگه دست به دست هم بدیم و دولت هم همکاری که با تولید کننده ها و نقدینگی رو وارد بازار کنه ما هم میتوانیم تو جهان رقابت داشته باشیم و حرف های زور گو رو گوش ندیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۱
بیشتر صنایع ژاپن و کره و ... سرمایه گذاری بین المللی(امریکایی)است. باید مدیریت باشد تا سرمایه ها جذی شود. وگرنه جذب جاهایی مثل دبی(بدون منابع و مخازن و اب و هوا)میشود
اقا جان بخدا اگر كلا غني سازي هم تعطيل و تعليق كامل شود باز هم امريكا همين سياست را دنبال مي كند .چون هدف امريكا غني سازي نيست .منافع اش اين طور مي طلبد كه با ايران بعنوان يك ابزار سياسي استفاده بكند والا به عربهاي خليج فارس بگويد دشمنتان كيست و از طرف كي تهديد ميشويد
با سلام
در این که ما نباید تسلیم امریکا شویم هیچ کس شک نداره ما تسلیم بشو نیستیم. ولی در کنار این باید وقتی تو یه یه رابطه زور هر یک از طرف ها به طرف دیگه نمیرسه باید تعامل بشه باید گفتگو بشه . اگه خواسته های انها شرم اور و زور بود مذاکره را ترک کرد. ولی نباید از اول هم با این دید رفت که نمیشه به توافق رسید این هم غلط هست. این یه قانون تو مذاکره یا معامله باید چیزی بدی جیزی بگیری. و ما نباید از حقوق حقه خودمان بگذریم . ولی چقدر به هم بتوپیم انها که جرات حمله ندارند چون شیر مردان ایران هنوز از جنس باکری ها همت بابای شیرازی کاوو و... هستند تو ایران.پس میان سنگ مندازند باید حرف زد سنگ بزرگ ها را لاقل برداشت .با این پیشنهاد ها نباید بصورت قهری برخورد کرد.حرف حرف زد تا نتیجه رسید به جامعه جهانی هم فهماند که انها نمی خواهند مسئله حل شه ما نیتمان خیره.
تکالیف ایران در این معامله مشخص است ولی تعهدات امریکا معلق و غیر شفاف و قابل طفره است.برای مثال دولت آمریکا تا جایی که قانون اجازه میدهد متعهد است و قانون را هم کنگره میتواند بسیار محدود کند.این معامله بیشتر به کلاهبرداری شبیه است.
باید به دنیا ثابت کنیم که اهل تعامل و روابط حسنه هستیم و ثابت کنیم که تبلیغات سوء دنیا همه بی اساس است در کنارش نباید از عزتمان بگذریم
به نظر من عربستان هم پیمان اصلی آمریکا تو منطقه اس. اونا نمیخوان یکی دیگه جاشونو بگیره.
واقعا تحريمها پدر مردم را دراورده من يه بچه مريض رواني دارم كه 5سال است روزانه 12-13تا قرص مصرف ميكند بامصرف قرصها تاحدي كنترل ميشود اگر قرص نباشد كه واويلا به چندين داروخانه از جمله 13ابان مراجعه كردم اخر هم كامل ندانستم داروهايش را پيدا كنم باز خدارا شكر كه كمش را گرفتم ولي اگر شرايط تغيير نكند خدا ميداند براي ماها چه اتفاقي مي افتد كساني كه ميگويند تحريم اثر نكرده خوذشان را جاي مثل ماها بگذارند وبعد قضاوت كنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۱
همه مشکل دارن حاضری شرفتو بفروشی ایستادگی هرینه داره پس دیگه نگو ما اهل کوفه نیستیم و بنی اسرائیلو سرزنش نکن
پای حق ایستادن سخته این وضعی که داریم به واسطه بی کفایتی بعضیاست
قبلا غنی سازی داشتیم و تحریم نداشتیم. اکنون از ما می خواهند غنی سازی نداشته باشیم تا تحریم را نداشته باشیم. خوب قبلا هم که تحریم را نداشتیم. پس معادله فوق نتیجه اش این است که غنی سازی را نداشته باشیم. خوب چه چیزی عایدمان شد؟هیچ. در واقع تلاش این همه سال بر باد می رود. شاید یک راه حل این باشد که ایران به مقداری که لازم دارد مثلا برای مصرف 5 سال غنی سازی کرده ولی آن را در یک کشور مورد اعتماد طرفین ذخیره کند و غنی سازی را تعلیق کند و البته همه اینها زیر نظر آژانس باشد. در این صورت تحریمها برداشته شود. این راه حل بیشتر در حهت ایجاد اعتماد است در عین حالی که ایران هم از داشتن این دانش انصراف نداده است و هم تحریمها را حل کرده است و طرف مقابل هم مطمئن می شود که ایران به اندازه نیازش از آن ذخائر که در کشوری دیگر است استفاده می کند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۱
علی جان
مشکل اصلا غنی سازی نیست.
مشکل امریکا اینه که ایران مستقل از غرب عمل می کنه و غرب رو کدخدا به حساب نمیاره.
ما قبل انقلاب مطیع غرب بودیم و غرب خودش برای ما برنامه هسته ای اجرا می کرد بدون اینکه ما بخواهیم.
اگه هسته ای بودن ایران بده پس چرا خودشون برای ما راکتور (تهران) رو راه اندازی کردند؟
این بار با دید مثبت جلو میریم که دیگه حرفی نمونه. (گرچه احتمالا صداقت سیاست مداران آمریکایی کم هست)
با شرايط فعلي هيچ توافقي بين ايران و آمريكا ممكن نيست. ايران انقلابي خواستار تغيير سياستهاي آمريكا(لا اقل در بخش منطقه اي آنست) ولي آمريكا به سان يك قول سرمست همانطور در متن مقاله هم آمده ميخواد ايران سياست هايش را تغيير دهد. كاملا و 180 درجه مقابل هم. مقاومت براي ما يك انتخاب نيست، يك اضطرار است
چند سال پیش مذاکرات در مورد محدود کردن پیشرفت هسته ای ایران در مقابل دریافت شناسایی حق توسعه هسته ای غیر نظامی و دریافت تکنلوژی مثل نیروگاه هسته ای بود. آنها تهمت زدند و تحریم کردند و ما با حرکت محدود به سمت غنی سازی با درصد بالاتر جواب دادیم. حالا محل دروازه های دو طرف تغییز کرده است. شیطنت آنها اجازه نخواهد داد که مذاکره درست بکنند. میخواهند تحریمها را نگه دارند و گام به گام ایران را تحت سلطه بکشند. میدانند که تقاضایشان فراتر از قوانین جهانی است و با پررویی پافشاری میکنند. اینکه یک نفر خودش را در چنین مخمصه ای بکشد که بخواهد با شش قدرت اول جهان مذاکره کند آنقدر عجیب نیست که از آن انتظار نتیجه مثبت داشتن عجیب است. حالا آنها ما را در گودال تحریمهایی می بینند که برای بیرون آمدن از آن به کمک همان چاله کنها داریم. این شرایط بنفع ایران نیست. ما با برداشتن تدریجی تحریمها باید مخالفت کنیم چون این علاقه به حصول نتیجه با کمر شدن خطر هسته ای در نظر آنها و کارشکنی صهیونیستها در طول زمان رنگ می بازد و کنگره یا سنای امریکا با رفع تحریمها که حالا قانون شده اند مخالفت خواهد کرد. ما باید به آمریکا بگوییم ایران اصلا باور نمیکند دولت آمریکا حتی در صورت تمایل توانایی برداشتن یا لغو همه تحریمها را داشته باشد چرا که دولت آمریکا کنترل دو مجلس را ندارد. باید بگوییم اول طرحی را که فکر میکنید همه تحریمها را در نهایت بر میدارد روی میز بگذارید و تابت کنید که کار میکند. بعبارت دیگر نشان دهید که پول حقیقی برای خرید این توافق را دارید. در حقیقت باید این تحریمها را مشکل خود آنها بکنیم و از آنها راه حلی ابتکاری برای رفعش پیدا کنیم و دایم خود را در حال ناباوری و شک نسبت به طرح آنها نشان دهیم. در میانه این مذاکره چین و روسیه و آلمان که دنبال منافع تجاری هستند پیشنهادات جالبی ارایه خواهند کرد و ما باید جداگانه به آنها بگوییم که این در واقع مشکل آنهاست چون آمریکا شرکتهای آنها را تحریم میکند.
تمام سعی ما باید این باشد که یک معامله تمام بگیریم که کمر تحریمها را بشکند. مثلا بگوییم مگر شما نمیخواهید تدریجی اعتماد کنید؟ آنرا در مراحل ساخت ده نیروگاه هسته ای بشکنید. شروع کنید بسازید و تا زمان تحویل نهایی آنها سالها طول خواهد کشید. به محض شروع تحریمها در عمل شکسته اند چون حادترین تکنولوژی را باید بدهند و در مقابلش پول باید بگیرند که مستلزم برداشتن عملی تحریم نفتی و مالی است.
تمام هنر این مذاکرات این است که ایران دستور جلسه ها را تعیین کند و به آنها بگوید چه میخواهد.
تنش زدایی بهترین است درود بر صلح و اشتی و دوستی . شاد باشید
امریکا دولتی نیست هرچه است اسر اییل است اول اجازه بگییرد بعد حرف بزند
محال است در شرایطی که طرف مقابل سرمست موثر بودن تحریم است ، طی مذاکره به کسی امتیاز بدهد.
او سالها بطور میکروسکوپی روی همه سلولهای اقتصادی که به منافع ایران مربوط بودند کار و کطالعه کرده است.

باید بطور میکروسکوپی روی همه سلولهایی که در خنثی سازی تحریمها که نه در نتیجه معکوس دادن آنها موثرند کار کرد و از وضعیت دفاع مذبوحانه به برخورد فعال رسید.

اگر آرامش و سعادت ملی میخواهیم از این مسیر باید آن را به چنگ آورد.
پس از آن مذاکره معنی خواهد داشت.
با سلام
واقعاً خيلي جالبه
دقت كرديد چه دست ودلبازي راه انداخته
مقايسه كنيد:
ايران سانتريفيژ اضافه نكند
20% تعليق
اعتمادسازي براي عدم دسترسي به سلاح هسته اي
(كه البته تجربه نشون داده نشدنيه!)
امريكا: چند صد هزار بيش از فروش فعلي اجازه صادرات نفت اون هم اگر با قوانين مشكل نداشت.
عاقالانه اينه كه فعلاً عكس العمل خاصي به اين حرفا نداشته باشيم تا اونا هرچه دارن رو كنن
آمريكا به هيچ عنوان دنبال اصلاح رفتار و روابط با ايران نيست و انرژي هسته اي را دستاويز قرار داده و اگر آن هم متوقف شود ذنبال بهانه ديگري خواهد بود. آمرييكا با اسلام و ايران مشكل دارد.
به نظر من يك نفر بايد باشد كه بتواند به آمريكاييها بفهماند آيا شما اجازه مي‌دهيد كشوري درامور داخلي كشور شما دخالت كند؟ و اگر پاسخ منفي بود به آنه بگويد كشور ايران هم اجازه نمي دهد كسي در كارهايش دخالت و امر و نهي كند و نه ما هيچ كشوري نبايد اجازه دهد كشور ديگر در امورات داخلي و تصميماتش دخالت كند . ولي تعامل داشتن و تبادل و تجارت با تمام كشورها بايد باشد. ما نبايد دور خود حصار ايجاد كنيم و از دنيا بي خبر باشيم بلكه هر روز بايد روابط خودمان را با كشورهاي دنيا بيشتر و پر رنگ‌تر كنيم و بايد زيركانه و هوشيارانه حركت كنيم تا روز به روز قوي‌تر و با علم روز دنيا پيش برويم و كشور را به سوي پيشرفت سوق دهيم بايد به آنها بفهمانيم كه ما مي‌توانيم با شما كار كنيم ولي دخالت در امور يكد‌يگر نكنيم و اين كار بايد توسط متخصصين دلسوز اين كشور و ملت صورت گيرد. يادمان باشد كه به هيچ عنوان زير بار زور نرويم .
کسی در کشور نیست که از فشار اقتصادی خبر نداشته باشد ولی ایا امریکا حاضر است از کارهای گذشته خودش مثل جریان 28مرداد -حمله به ایران در طبس - حمله به هواپیما مسافربری- کمک به صدام در جنگ دست بردارد و حقوق ملت ایران را به رسمیت بشناسد و در جواب اقامحمدمی دانی ژاپن در حال حاضر نمی تواندبدون اجازه امریکا لوازم و تسلیحات نظامی خودش را تولید کندپس ژاپن هم در مقابل امریکا کاری نکردمشکل کشورما اسرائیل است چون امریکا یکی ایالتهای اسرائیل است
بهترین و عقلائی ترین شیوه مذاکره برای کسب امتیاز با در نظر گرفتن فقط منافع ملی و حفظ کرامت و اقتدار ملت است. که این امر پایه و اساس حکومت را نیز محکمتر می نماید.
ما مسلمانیم مسلمان هم دل شیر دارد رابطه بر قرار کنیم مثل شیر جلو برویم و از منافع ملت دفاع کنیم ترس را کنار بگذاریم واز پستو خانه بیرون بیائیم مثل شیر وارد میدان شویم .
من اعتقاد دارم اگر ما با خدا باشیم امریکا زورش به ما نمیرسه.
بابا اونها نمیخوان ایران اسلامی مستقل تبدیل به الگو بشه وگرنه موقعی که هواپیمای مسافربری ما رو تو آسمون زدن غنی سازی میکردیم؟! یا موقع جنگ از صدام همه جانبه حمایت میکردن؟! اگه امروز تمام فعالیت های هسته ای مون رو متوقف کنیم فکر میکنید چماق تحریم کنار میره؟ نه عزیز فردا حقوق بشر رو بهونه میکنن!! میگید نه به ترکیه نگاه کنید که اروپا برای پیوستن اون به اتحادیه چه شرطهایی گذاشت! بعد از سیاستهای بانکی و قضایی و احکام اسلامی الان میگن باید حجاب توی دانشگاههای ترکیه ممنوع بشه! یه دختر مسلمون در کشور مسلمون باید روی مقنعه خودش کلاه گیس بذاره و موی مصنوعی رو فشن کنه که از دانشگاه اخراج نشه! واقعا ما میتونی به هر قیمتی زندگی کنیم یا باید قیمتی زندگی کنیم ...
سلام
من فکر می کنم ما خیلی از راه را رفتیم و ثابت کردیم که به فرموده امام "آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند". پس کمی دیگر طاقت بیاوریم تا آنها ایران هسته ای را بپذیرند نه اینکه مارا به نقطه اول برگردانند و دلمان خوش باشد که مذاکره کردیم.
لازم است ایران بصورت خیلی سری به دانش بمب هسته ای دست پیداکندوان رابسازد بعد از ان دیگر امریکاوهم پیمانانش دست از سر ایران برمیدارندبایدسیاستمداران ما دراین عرصه ضمن تعامل وکفتگو این مهم را پیگیری کنند.
حالا خوب یا بد کاری ندارم کسی نیست اینو مسله را حل بکنه
چرا اسرائیل غنی‌سازی ۲۰ درصدی خود را متوقف نکند؟
سلاح هسته‌ای اسرائیل تهدیدی برای جهان به شمار نمی آید ؟
جهان پراز تهدید این غده سرطانی است و همه غافلند !
بگذاریم یکبار هم شده از در دوستی و معامله با خود آمریکا بشینیم ببینیم چه میشه. لا اقل گفتگو بهتر از دعواست اگر چه به نتیچه منتج نشه. در ضمن بزرگترین مشکل ما با آمریکا اسرائیل است که باید همانطور که اسرائیل همه را بر علیه ما بسیج کرده ما نیز با مطرح کردن مرزهای 1967، حق بازگشت آوارگان و باز پس دادن مسجد الاقصی، اعراب و اروپایی ها را به جان اسرائیل بیندازیم.
اسلام دین کینه ودشمنی نیست اسلام دین اخوت وگذشت است پس بیایم برای یکبار که شده باب گفتگورا باز نمائیم.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها