بازدید 112382
حاشیه‌سازی‌ که به نفع روحانی تمام شد

دانشگاه گلاسکو، ویدئوی اهدای دکترای حسن روحانی را منتشر کرد+فیلم

این کشمکش‌ها در حالی پس از انتخاب روحانی نیز استمرار داشت که افزون بر نشریات اسکاتلند، دانشگاه کلدونیان گلاسکو نیز در اطلاعیه‌ای، تحصیلش را تأیید کرده بود، ولی در این باره ‌نیز گمانه‌های نادرستی مطرح شد تا این که سرانجام امروز این دانشگاه، این ویدئو را از لحظه دریافت Phd، حسن فریدون (روحانی) با رساله با نام The Flexibility of Shariah (Islamic Law) with reference to the Iranian Experience منتشر کرد.
کد خبر: ۳۳۲۶۰۳
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۲ - ۰۰:۲۹ 18 July 2013
هفت شخصیتی که کمتر آنان را خواهید دیدسلسله اخباری که پیرامون تشکیک در مدرک آکادمیک دکتر حسن روحانی منتشر شد، در ‌‌پایان به سود رئیس جمهور منتخب تمام شد و دانشگاه گلاسکو با انتشار ویدئویی از لحظه اهدای دکترای تخصصی به او، خط بطلانی بر حواشی کشید تا رئیس منتخب دولت یازدهم بدون ذره‌ای ابهام در سوابق علمی‌اش، بر کرسی ریاست جمهوری تکیه زند.

به گزارش «تابناک»، در جریان انتخابات ریاست جمهوری یازدهم، بی‌اخلاقی‌هایی در فضای رسانه نسبت به برخی کاندیدا‌ها صورت پذیرفت و سهم حسن روحانی از این بی‌اخلاقی‌های انتخاباتی نیز تلاش برای زیر سؤال بردن اعتبار مدرک دکترایش بود؛ رخدادی که تا پس از انتخاب روحانی نیز ادامه یافت و برخی رسانه‌ها درصدد برآمدند تا نخستین ضربه را به دولت یازدهم در همین آغاز راه وارد کنند و عملاً رئیس دولت آتی از پیش از به دست گرفتن رسمی عنان امور، اسیر حواشی شود.

در همین راستا، نخست برخی رسانه‌ها نوشتند که دانشگاه گلاسکو اعلام کرده دانشجویی به نام حسن روحانی نداشته‌ تا در پاسخ به این خبر، تیم رسانه‌ای روحانی اعلام کنند که روحانی در شهر گلاسکو در دانشگاه «دانشگاه کالدونین گلاسکو» تحصیل می‌کرده و در فیلم تبلیغاتی نیز بر این موضوع تأکید شد: «حسن روحانی در ۱۳۲۷ به‌ دنیا آمد. دوازده ساله بود که تحصیل علوم دینی را شروع کرد. در سال ۱۳۴۷ دیپلم گرفت و سال بعد وارد دانشگاه تهران شد و در رشته حقوق قضایی مدرک کار‌شناسی گرفت. [دقیقه ۴: ۳۸] دکتر روحانی در ادامه این مسیر به انگلستان رفت و دوره‌های کار‌شناسی ارشد و دکتری خود را در دانشگاه کالدونین گلاسکو به سرانجام رساند. قرائت نامه ساواک درباره سخنرانی دکتر حسن روحانی [و...]».

پس از انتشار فیلم تبلیغاتی روحانی نیز ان قلت تازه‌ای در رسانه‌های برخی کاندیدا‌ها مطرح شد و برخی رسانه‌ها ادعا کردند، سایت ویکی پدیا سال تأسیس این دانشگاه را ابتدای دهه ۹۰ ـ بیست سال پیش ‌ـ می‌داند؛ اما بسیار زود تیم رسانه‌ای روحانی دوباره دست به کار شد و با انتشار خبری، این ماجرا را آشکار‌ کرد که برخی با اصلاح تاریخچه این دانشگاه در ویکی پدیا ـ دقیقاً چند روز پیش از این موج خبری پیرامون مدرک روحانی ـ  تغییر کرده و تاریخ بنیانگذاری به ۱۹۹۰ تغییر وضعیت داده شده و به هر صورت تاریخچه این اصلاحات از ویکی پدیا موید چنین شیطنتی بود.

این داستان اما همچنان ادامه داشت و در ادامه این نقد از سوی مخالفان روحانی مطرح شد که چگونه حسن روحانی تحصیلات دکتراش را پیش از انقلاب انجام داده اما در سال ۱۹۹۵ مدرک دکترایش را از این دانشگاه دریافت کرده است؟!

در این زمینه نیز پاسخ داده شد که حسن روحانی با شدت گرفتن فعالیت‌های انقلابی، تحصیل را‌‌ رها کرده و به همراه برادرش به امام خمینی (ره) در پاریس پیوسته و ظاهراً با امام نیز به ایران آمده و در سال‌های بعد با کاهش فعالیت‌ها و امکان ادامه تحصیل، پیگیری برای ادامه تحصیل در این دانشگاه را داشته و با پایان تحصیلاتش در سال ۱۹۹۵ موفق به دریافت مدرک دکترا شده است.

این کشمکش‌ها در حالی پس از انتخاب روحانی به عنوان رئیس جمهور نیز استمرار داشت که علاوه بر نشریات اسکاتلند، دانشگاه کلدونیان گلاسکو نیز در اطلاعیه‌ای، تحصیل حسن فریدون روحانی و موفقیت در اخذ دکترای تخصصی‌اش را تأیید کرده بود؛ اما در این باره نیز گمانه‌های نادرستی مطرح شد تا اینکه سرانجام امروز این دانشگاه، این ویدئو را از لحظه دریافت Phd، حسن فریدون (روحانی) با رساله‌ای با نام The Flexibility of Shariah (Islamic Law) with reference to the Iranian Experience منتشر کرد تا در ‌‌نهایت این بازی به سود حسن روحانی تمام شود.

انتظار می‌رود حاشیه‌سازی‌ها در آغاز کار ‌به امور یک دولت نوپا حداقل ممکن باشد تا دولتمردان تازه بتوانند با آرامش بیشتری زمام امور را در دست گیرند و به وعده‌هایشان یک به یک جامه عمل بپوشانند و برخی جریانات با حاشیه‌سازی‌های بی‌حاصل ـ که بعضاً به سود روحانی نیز تمام می‌شود‌ ـ فضای رسانه‌ای را درگیر موضوعات بی‌حاصل نکنند.

دریافت دکتری روحانی
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۷۱
انتشار یافته: ۱۹
بازم حرفی هست؟؟؟

احیاناً نمیخواید بگید که این خودش نیست که هان؟؟؟

روحانی مچکریم :)
روحانی مچکریم
کار دانشگاه و کار شما جالب بود از پخش این فیلم لذت بردم .
ای ول! درود بر روحانی
آیا این رسم مسلمانی است ؟ آیا تخریب یک انسان از نظر شرع مقدس اسلام وشارع آن حضرت ختمی مرتبت عمل درستی است ؟ به خود آییم
خوشحالم که این رییس جمهور یه دکتر واقعیه و دکتراش تقلبی یا افتخاری نیست!!!
سر این دکترا واقعاً زحمت کشیده
به دکترات افتخار می کنیم آقای دکتر روحانی
روحاني مچكريم ..
روحاااااااااااااانی مچکریم
روحانی دانشمند
ان قلتو خوب اومدی :))
تابناک عزیز متشکریم
درودبرحسن روحانی
ممنون
تدبیر و امید با تحصیلات واقعی دکتر روحانی
درود بر شرفت روحانی.درود.
ببینین کار ما به کجا رسیده که دیگه حتی به چشمای خودمون هم نمیتونیم اعتماد کنیم...وای بر ما
دکتر دوست داریم .
ما نباید تو قضاوتمون عجله کنیم بذارید کاری بشه بابا اینهمه ذوق زدگی برا چیه یکمی احساساتو بذارید کنار و توقع نتیجه داشته باشیم منم به روحانی رای دادم اما باید نتیجه ای ببینیم بعد هی هورا بکشیم درست میگم؟
دکترای افتخاری بوده!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر