بازدید 9189

اکسیژناتور و اختاپوس ایرانی روانه بازار می‌شود

کد خبر: ۳۳۲۳۳۳
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۶ 16 July 2013

مدیرعامل شرکت تجهیزات پزشکی هلال احمر گفت: در صورت اخذ مجوز از وزارت بهداشت ۳ وسیله استنت قلبی، اکسیژناتور و دستگاه نگهدارنده قلب حین جراحی (اختاپوس) تولید داخل تا پایان امسال روانه بازار می‌شود.

به گزارش فارس، محمد خادم علیزاده پیش از ظهر امروز در حاشیه مراسم امضای تفاهمنامه بین سازمان تدارکات پزشکی و وزارت علوم در جمع خبرنگاران فارس و واحد مرکزی خبر خاطر نشان کرد: اکنون بسیاری از تجهیزات پزشکی وارداتی است و حسب فرمایش مقام معظم رهبری باید برای برطرف کردن نیازها به سمت تولید ملی حرکت کنیم.

وی با اشاره به سیاستگذاری‌های سازمان تجهیزات پزشکی در زیرمجموعه هلال احمر گفت: تا پیش از این سِت کامل دیالیز و سرنگ‌های مورد نیاز کشور را تولید می‌کردیم و اکنون 3 محصول جدید برای بیماران قلبی در دستور کار قرار داریم.

خادم علیزاده اظهار امیدواری کرد تا هر 3 محصول با اخذ مجوز از وزارت بهداشت تا پایان سال 92 وارد بازار شود.

وی گفت: تاکنون استنت‌های قلبی (فنرهای کوچکی برای باز کردن عروق قلبی) به طور کامل وارداتی بوده ولی هم اکنون با یک شرکت معتبر ایرانی وارد مذاکره و قرارداد شده‌ایم تا بتوانیم تا پایان سال این محصول را تولید و با کیفیت مشابه خارجی و قیمتی بسیار پایین‌تر در اختیار بیماران قلبی قرار دهیم.

اکسیژناتور محصول دیگری است که در جراحی قلب کاربرد دارد و بنا بر تأیید مدیرعامل شرکت تجهیزات پزشکی هلال احمر، مذاکرات با یک شرکت معتبر اروپایی برای تولید مشترک این محصول آغاز شده است.

خادم علیزاده اظهار امیدواری کرد تا محصول دیگری به نام استابلایزر با نام ایرانی اختاپوس نیز برای درمان بیماران قلبی وارد بازار شود.

وی در مورد کارکرد این محصول گفت: در جراحی‌های قلب باز، پس از اینکه سینه را باز کردند قلب بیمار با کمک این دستگاه نگه داشته می‌شود تا جراحی انجام گیرد. مشابه این دستگاه قبلاً آمریکایی بوده و اکنون نمونه ایرانی آن تولید و برای اخذ مجوز در اختیار وزارت بهداشت قرار دارد.

تولید سرنگ بدون سوزن نیز از دیگر محصولات جدید جمعیت هلال احمر است.

خادم علیزاده در مورد جزئیات و کاربرد این محصول هم گفت: با یک شرکت کانادایی برای واردات این محصول مذاکره کرده‌ایم و با ورود این نوع سرنگ، بیماران بدون احساس درد و حتی قطره‌ای خون می‌توانند واکسن تزریق کنند که پس از آمریکا نخستین کشوری خواهیم بود که این محصول را به کشور وارد و کار مونتاژ آن را شروع خواهیم کرد و تا دو سال آینده تمام این محصول را در داخل تولید می‌کنیم.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر