بازدید 11006
۹

نگاه شما: نامه یک معلم به روحانی

کد خبر: ۳۳۱۴۸۰
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۵ 13 July 2013
جناب آقای روحانی رئیس جمهور منتخب ملت ایران

باعرض سلام وآرزوی موفقیت روز افزون

بی شک تحقق اهداف نظام جمهوری اسلامی فقط با سرمایه گذاری درامرآموزش وپرورش وتربیت آینده سازان شجاع ومبتکرو خلاق میسراست .چرا که آموزش وپرورش تنها را تعالی انسان به سوی سعادت است ومسیر توسعه ی هر کشور از آموزش وپرورش پیشرفته ی آن کشور می گذرد.

متاسفانه در طول سالهای اخیرشاهد بوده ایم که برنامه خاص ومدونی در زمینه مسایل ومشکلات آموزش وپرورش وجود نداشته . این جاست که با انبوهی از مطالبات محقق نشده فرهنگیان در زمینه مسائل آموزشی ، فرهنگی واجتماعی وخصوصاً مشکلات اقتصادی ومعیشتی مواجه شده ایم.

پرسش اینجاست که آیا دولتیان درعمل باور داشته اند یا دارند که فرهنگیان قشری تاثیر گذارند؟

متاسفانه دردولتی که رئیس آن آموزش وپرورش را ازمهمترین اولویت های خود می دانست وآن را رکن اصلی پیشرفت علمی اقتصادی واجتماعی ایران معرفی می کرد ،مشکلات فرهنگیان تشدید شده است .مشکلاتی که به عینه دیده می شود و ملموس است: کاهش قدرت خرید ، افزایش هزینه های مسکن و بهداشت ، بی توجهی به نشاط وبهبود کارایی ومهمترازهمه حاکمیت روحیه ی یاَس وناامیدی و... که در این مجال کوتاه نمی گنجد.

چندپیشنهاد:

الف- انتخاب وزیری شایسته وآشنا به مشکلات آموزش وپرورش ، اهل مشارکت دادن معلمان در تصمیم گیری ها و توانمند در ایجاد تغییرات مورد نظر معلمان .

ب- فراهم نمودن تسهیلات لازم برای ارتقای سطح علمی فرهنگیان

ج- استفاده از نطرات همکاران در تهیّه محتوای کتب درسی وبرنامه های اجرایی .

د - توجه به کانونهای صنفی وپیگیری تشکیل مجدد آنها به عنوان پل ارتباطی فرهنگیان با دولت وجامعه: همه می دانیم که در جوامع پیشرفته وجود اتحادیه ها وکانون های صنفی برای پیگیری مشکلات وارتباط با بدنه ی هرسازمان وآسیب شناسی سازمان مربوطه ، امری پذیرفته شده وضروری است واین تصوراشتباه راازذهن پاک کنیم که کانون های صنفی برای اعتراض کردن ومقابل دولت قرار گرفتن تدارک دیده شده اند.

ه- محدود نکردن درخواست های معلمان به بدهی های معوقه ومطالبات پرداخت نشده ، این عمل در سالهای اخیر به کرّات تکرار شده که در جامعه بازخورد خوبی نداشته است.

امید است همانگونه که روز به روز انتظارات دولت وجامعه از فرهنگیان افزایش می یابد عملاً به خواسته های بحق این عزیزان احترام بگذاریم ،آنهاراازخود بدانیم و به آنها ارج بنهیم . 

فرستنده: ملک محمد ابراهیمی دبیرآموزش وپرورش اصفهان

* برای آشنایی با شرایط و نحوه همکاری با «نگاه شما» اینجا را کلیک کنید.


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶۹
انتشار یافته: ۹
نظام دردسر ساز آموزشي رو نگفتين
حرف دل معلم را زدی . کی میشه ما درد معیشت نداشته باشیم ؟!!!
ومهمترازهمه حاکمیت روحیه ی یاَس وناامیدی و... که در این مجال کوتاه نمی گنجد.
به عنوان یک فرهنگی کاملا با این جمله موافقم. الان بعد از 16 سال خدمت در آموزش و پروش احساس می کنم عمرم به تباهی رفته است و در این مدت فقط بیگاری کرده ام. اگر من وزیر اموزش وپرورش بودم این آموزش و پرورش فعلی را کلا تعطیل می کردم چون واقعا هیچ چیز مفیدی به آینده سازان این مملک آموزش نمی دهد. گواه حرف من فارغ التحصیلان بیکار و بی هنر و بی تخصص فعلی هستند البته دانشگاه هم همین طور است. من در این یکسال اخیر به شدت انگیزه هایم را ازدست دده ام و این امر را در سایر همکارانم مشاهده می کنم. چند وقت پیش یکی از همکاران توانمند و با تجربه و موفق با بیش از 20 سال سابقه کار می گفت که قصد دارد برود مدتی شاگردی یک طلاسازی را بکند تا در این چند سال آخر خدمتش به جای تدریس به این کار مشغول باشد. شک نکنید آبادانی کشور در آبادنی آموزش و پرورش است زمانی که شما بتوانید انسانهایی تربیت کنید که توان تولید فکر، اندیشه، صنعت و خلاقیت داشته باشند. البته از آنجا که هیچ کس به آموزش و پرورش اعتقاد ندارد بعید می دانم دولت آقای روحانی نیز بتواند در این زمینه کاری بکند.
متاسفانه آن متانت و مناعت طبعي که در فرهنگيان بود امروزه به حالت کاسبکارانه تبديل شده است آخه مي خواهيم به اين معليمين گرامي بگوييد کدام قشر در کشور حقوق ومزايايشان از معلمان بيشتر است؟ کارگران ؟ کارمندان ؟ تاکسيداران؟ و... سه ماه تعطيلي .- ساختن خانه هاي فرهنگيان- داشتن مکاني بنام خانه معلم در سراسر کشور- حقوق هاي بالاي يک ميليون و نيم - کارت طلائي بيمه - ساعات کم تدريس - و.... در چه قشر کاري وجود دارد که آنها همسنگ آن را خواسته و همه اش داد مي زنند! ماشاء الله جوري نيز درس مي دهند که اکثر دانش آموزان محتاج کلاس تقويتي هستند .
با تشکر از همکار گرامی باید اضافه کنم که در دولت گذشته همه چیز به نام معلمان بوده و به کام دیگران. نمونه اش فوق العاده ویژه ای که به معلمان 50 تا 70 هزار تومان و به کارمندان سایر وزارتخانه ها 200 تا 600 هزار تومان تعلق گرفت. جالب است همین مبلغ ناچیز را مدام از رسانه ها فریاد زدند.
آقای روحانی یک معلم زمانی به کارش بها میدهد که نیاز به شغل دیگری نداشته باشد.
آموزگاران مستحق بهترینها هستند ولازم است به آنها رسیدگی شود.
وضعیت معیشتی معلمان نسبت به همه اقشار جامعه خیلی پایین اومده، مثلا یه کارگر روزانه حداقل 40 هزار تومان درآمد داره ولی یه معلم با مدرک کارشناسی ارشد 26000 تومان در روز درآمد داره. کارمندان سایر ادارات چندین امتیاز از قبیل مسکن ، ماموریت، کارانه، اضافه کاری، عیدی چند برابری، و........ دارند
آنقدر در حق اموزش وپرورش و بچه ها مردم کوتاهی می شود که ...

ساز و کاری راه انداخته اند که دانش آموز درس نمی خواند و معلم نمره الکی می دهد و به طور صوری در صد قبولی را بالا نگه می دارند مخصوصا در ابتدایی و راهنمایی و هنرستانها
با تشکر از شما فرهنگی عزیز
کاش آقای روحانی این متن را بخواند و برای حل مشکلات فرهنگیان کلید خوبی داشته باشد آخه قفلی که بر سر راه این مشکلات است با یکلید و کلید حل نمی شود و شاید کلید بسیار بخواهد مشکلاتی که همیشه بوده فقط در یک دولت مک می شود و در یک دولت دیگر بیشتر کاش می شد مشکلات را برای همیشه حل و فرهنگیان را نگاه تحقیر آمیز بعضی افراد جامعه نجات داد
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی