بازدید 11490

آغاز طرح ملی بیمه درمان ایرانیان،از امروز

کد خبر: ۳۳۰۸۲
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۸۷ - ۱۱:۰۴ 17 January 2009
طرح ملی بیمه درمان ایرانیان ، به طور رسمی از امروز شنبه در سراسر کشور آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران، همه افراد فاقد بیمه درمانی می توانند با مراجعه به ادارات کل استانی، شهرستانی و نمایندگی های خصوصی بیمه خدمات درمانی محل زندگی خود، با پرداخت ماهانه 27 هزار و 500 ریال خود را بیمه کنند.

افراد فاقد بیمه به هنگام مراجعه به ادارات بیمه خدمات درمانی برای بیمه کردن خود، باید شناسنامه، کپی شناسنامه، کپی صفحات توضیحات شناسنامه، کارت ملی، کپی کارت ملی، دو قطعه عکس و همچنین استعلام از بانک جامع ایرانیان ( که در محل ادارات سازمان بیمه خدمات درمانی صورت می گیرد)، همراه داشته باشند.

وزیر رفاه و تامین اجتماعی در جمع خبرنگاران گفت: بر اساس این طرح، 6 میلیون ایرانی فاقد بیمه، زیرپوشش بیمه قرار می گیرند.

بر اساس آمار ارائه شده بانک اطلاعات ایرانیان، در حال حاضر حدود 9 میلیون ایرانی فاقد بیمه هستند.

وزارت رفاه پیش بینی کرده است حدود 3 میلیون نفر از این افراد که وضع مالی و رفاهی بالایی دارند، برای بیمه شدن اقدام نکنند.

"عبدالرضا مصری" افزود: حق بیمه پرداختی هر فرد بر اساس حق سرانه درمان مصوب همان سال محاسبه می شود که برای امسال ماهانه 27 هزار و 500 ریال است که با تغییر و افزایش این سرانه در سال های آتی، مبلغ پرداختی افراد زیرپوشش تغییر می کند.

وی گفت: 50 درصد بقیه سرانه درمان افرادی را که در این طرح بیمه می شوند، دولت تامین می کند.

وزیر رفاه و تامین اجتماعی گفت: در طرح ملی بیمه درمان ایرانیان، دولت همچنین صفر تا 50 درصد حق بیمه افرادی که توانایی پرداخت 50 درصد حق بیمه مصوب خود را نداشته باشند، پرداخت می کند.

مصری خاطرنشان کرد: این دسته از افراد باید فرم خود اظهاری نداشتن توان پرداخت حق بیمه را تکمیل کنند تا کارشناسان وزارت رفاه، میزان تخفیف آنان را مشخص کنند.

وی با بیان این که برای جلوگیری از رفت و آمد ماهانه هر فرد برای پرداخت حق بیمه، مصوب شده است کل رقم بیمه هر فرد برای یک سال یکجا اخذ شود، گفت: افراد زیرپوشش برای یک سال 330 هزار ریال پرداخت خواهند کرد.

وزیر رفاه و تامین اجتماعی افزود: بر اساس طرح ملی بیمه درمان ایرانیان، همچنین، بیمه شده اصلی می تواند، افراد تحت تکفل خود را نیز با پرداخت همان حق بیمه خود بیمه کند.

مصری گفت: در صورت کامل بودن مدارک مورد نیاز، دفترچه های بیمه این افراد یک ساعته صادر می شود.

وی افزود: یکسان سازی خدمات درمان، از محوری ترین تلاش های دولت در نظام سلامت است و از حدود 10 سال قبل قرار بود بسته خدمات درمانی یکنواخت و یکسان تعریف و ابلاغ شود.

مصری گفت: وزارت رفاه و تأمین اجتماعی در سال 86 توانست این بسته را به عنوان بسته خدمات پایه ای بیمه و درمان تعریف و برای اجرا آماده کند.

وزیر رفاه به کسری بودجه سازمان بیمه خدمات درمانی اشاره کرد و گفت: این کسری به دو شیوه محاسبه شده که بر اساس یک شیوه 4820 میلیارد ریال و بر اساس شیوه دیگر 5200 میلیارد ریال است که دولت تلاش می کند آنرا تأمین کند.

مصری افزود: دولت اعتبار طرح ملی بیمه درمان ایرانیان را به طور مجزاء تامین کرده است.

سازمان بیمه خدمات درمانی در سال های گذشته، کل جمعیت 25 میلیونی روستایی و عشایری کشور را نیز زیرپوشش بیمه درمانی قرار داده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
منظور استعلام بانکی یعنی استعلام موجودی بیمه گر ؟ اگر پول داشته باشد بیمه نمیگیرند
6 ماه قبل هر جا رفتم بيمه ام نكردند براى اينكه عمرم بيش از 55 سال است. ايا با اين قانون جديد مبتوانم بيمه شوم؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها