بازدید 16497
۳
رییس پلیس راهور ناجا خبر داد:

بخشودگی 2برابری جرایم رانندگی از ابتدای رمضان

کد خبر: ۳۳۰۲۹۴
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۲ - ۱۹:۳۵ 07 July 2013
رییس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی از آغاز مهلت شش ماهه بخشودگی دو برابری جرایم رانندگی از ابتدای ماه مبارک رمضان خبر داد.

به گزارش ایسنا، سردار دکتر اسکندر مومنی روز یکشنبه در حاشیه سفر به استان قم با تاکید بر اینکه بنا بر اعلام قبلی پلیس و موافقت مجلس شورای اسلامی مهلت شش ماهه‌ای برای بخشودگی جرایم دو برابر شده رانندگی در نظر گرفته شده است، گفت: بر این اساس کلیه رانندگانی که تا پایان سال 90 تخلف رانندگی داشته و مبلغ جرایم آنها دو برابر شده است از ابتدای ماه مبارک رمضان به مدت شش ماه مهلت دارند تا نسبت به پرداخت اصل جریمه اقدام کنند.

وی افزود: بر این اساس مبلغ دو برابری این گونه جرایم حذف شده و رانندگان می‌توانند اصل جریمه را پرداخت کنند.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی تاکید کرد: بدیهی است در صورتی که در مهلت یاد شده رانندگان نسبت به اصل پرداخت جریمه اقدام نکنند، جریمه آنها مجددا به حالت قبل بازخواهد گشت.

مومنی در خصوص کاهش حوادث و سوانح رانندگی در سه ماهه نخست سال جاری، گفت: آمارها نشان می‌دهد در فصل بهار با کاهش قابل توجه سوانح و حوادث رانندگی مواجه بودیم که طی چند روز آینده آمار رسمی آن از سوی پزشکی قانونی اعلام می‌شود.

وی با اشاره به کاهش تخلفات سرعت و سبقت غیرمجاز در سال جاری، گفت: آمارها نشان می‌دهد که میانگین سرعت در بهار امسال کاهش پیدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون روزهای پایانی مرحله اول سفرهای تابستانی را سپری می‌کنیم، گفت: بسیاری از هموطنان ما که به شهرهای زیارتی و سیاحتی رفتند، هم‌اکنون در حال بازگشت هستند و برهمین اساس بار ترافیک بازگشت را در محورهای کشور داریم.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی با اشاره به اینکه هم‌اکنون 40 هزار نیروی پلیس در سراسر کشور بار روان‌سازی ترافیک بازگشت مسافران را بر عهده دارند، از تمهیدات ویژه پلیس برای ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی در ماه مبارک رمضان کار روان‌سازی و انضباط ترافیکی را در اطراف مساجد بر عهده داشته و از سوی دیگر برای شب‌های قدر نیز برنامه‌های خاصی جهت روانی ترافیک در نظر گرفته شده است.

کاهش 18 درصدی صدور قبض جریمه در سال گذشته

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی در دیدار با آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به اقدامات خوب صورت گرفته در سال گذشته برای کاهش تصادفات رانندگی گفت: میزان صدور قبوض جریمه نیز در سال گذشته، 18 درصد کاهش داشته است.

به گزارش ایسنا، وی با تاکید بر اینکه از نظر ما یک کشته هم در تصادفات رانندگی زیاد است، گفت: خوشبختانه با اقدامات خوب صورت گرفته طی سالهای گذشته توانستیم از 28 هزار کشته تصادفات رانندگی در سال 84 به حدود 19 هزار کشته در سال گذشته علیرغم افزایش سه برابری تعداد خودروها و دو برابری رانندگان برسیم.

وی افزود: درحال حاضر یک میلیارد و 700 میلیون وسیله نقلیه درجهان وجود دارد که این وسایط نقلیه در سال یک میلیون و 270 هزار کشته بر جای می‌گذارند.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی با اشاره به اینکه هم اکنون به ازای هر 10 هزار وسیله نقلیه در جهان 8.1 نفر کشته می‌شوند افزود: این رقم در ایران به 7.5 نفر کاهش یافته است.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی با اشاره به اینکه نظم را در سرلوحه کار راهنمایی و رانندگی قرار داده‌ایم گفت: قطعا به غیر از این امر باید به مولفه‌های دیگری همچون خودرو و راه نیز توجه کرد که در این خصوص نیروی انتظامی به طور جدی در حال پیگیری موضوع است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۲
انتشار یافته: ۳
سلام .بخشيد من پيام فرستادم به 30005151ولي هنوز جريمه ام كم نشده لطفا راهنمايي كنيد
حتما بعد از سال نود بوده.که چی بشه لالاقل میذاشتن تا پایان سال 91
خسته نباشششششششششششششيد
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار