بازدید 22690

درس و مشق حرام است؛ پس در آتش بسوزید!

جماعة اهل السنة للدعوة والجهاد، یک گروه افراطی در برخی کشورهای آفریقایی است که در زبان هوسه به خود نام بوکو حرام را داده است که به معنای «آموزش به روش غربی حرام است» می‌باشد. در آخرین جنایت این گروه، چهل و یک کودک نیجریه‌ای در آتش مدرسه خود سوختند و برخی در حال فرار از آتش به ضرب گلوله قربانی شدند.
کد خبر: ۳۳۰۱۱۵
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۲ - ۲۳:۵۴ 06 July 2013
درس و مشق حرام است؛ پس در آتش بسوزید!

چهل و یک دانش‌آموز و یک معلم انگلیسی در حمله افراطیون عضو بوکو حرام به یک مدرسه شبانه‌روزی در شمال شرقی نیجریه کشته شدند. بنا به گفته بازماندگانی که به دلیل سوختگی و جراحت تحت درمان هستند، بعضی از این کودکان، زنده زنده در آتش سوخته‌اند.

به گزارش «تابناک»‌ به نقل از راشا تودی، یکی از مقامات بیمارستانی به آژانس فرانس پرس گفته است: «‌ما شب گذشته، اجساد چهل و یک نفر از دانش‌آموزان و برخی کارکنان مدرسه راهنمایی دولتی در ماموندو را تحویل گرفته‌ایم، در حالی که ‌روی جسد بعضی از آنها، جای گلوله و بیشتر‌شان سوختگی و دریدگی اعضای بدن دیده می‌شد».

بنا بر این گزارش، شبه‌نظامیان با خودروهایی که حجم زیادی از سوخت را با خود حمل می‌کردند، به صحنه جنایت وارد شده‌اند.

همچنین بنا به گفته بازماندگان، آنهایی که قصد فرار از آتش را داشتند، آماج گلوله قرار می‌گرفتند.

‌به گزارش آسوشیتد‌پرس، بیمارستان محلی که پذیرای قربانیان است، شاهد فریادهای خانواده‌های قربانیانی بوده ‌که به دنبال شناسایی کودکان خود بودند. کشاورزی به نام مالم عبداللهی، توانست جسد فرزند ده ساله خود را در حالی پیدا کند که آشکارا در هنگام فرار از پشت سر هدف قرار گرفته بود و برادر ده ساله وی نیز از ناحیه سینه آماج گلوله قرار گرفته بود.

گودلاک جاناتان، رئیس‌جمهور نیجریه، از ماه می ‌در منطقه یوبه حالت فوق‌العاده اعلام کرده ‌و هزاران سرباز را به این منطقه فرستاده است. در دو ناحیه مجاور نیز همین وضعیت حاکم است. این منطقه همواره در معرض حمله گروهی مسلح به نام بوکو حرام است که نام آن به معنای «آموزش به شیوه غربی حرام است» می‌باشد. از سال 2010 به این سو، دهها مدرسه آماج حمله قرار گرفته ‌و بیش از 1600 نفر در این کشور به دست تندروهای مذهبی کشته شده‌اند.

درس و مشق حرام است؛ پس در آتش بسوزید!

بوکو حرام در سال 2002 توسط فردی به نام محمد یوسف تأسیس شده ‌که گفته می‌شود دانشجوی الهیات بوده است. وی سلفی و به شدت تحت تأثیر آرای ابن تیمیه بوده که آرایش مبنای نظری مکتب سلفی است.

گفته می‌شود وی در مصاحبه‌‌ با بی‌بی‌سی حتی کروی بودن زمین را هم زیر سؤال برده است. با قتل وی در سال 2009، فرد دیگری به نام ابوبکر شکوه رهبر این گروه شده است.

این گروه خواستار اجرای «شریعت» یا قوانین اسلام در سرتاسر نیجریه است. مرکز تجمعات مذهبی پیروان بوکو حرام در مساجد شهرهای ‌گوناگون نیجریه از جمله «مایدوگوری»، «کانو» و «سوکوتو» است. پیروان این گروه، ریش بلند دارند و دستارهای قرمز یا سیاه به سر می‌کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۸۳
انتشار یافته: ۵۱
صد ها سال است که اسلام از این خوارج صدمات زیادی دیده است.این آدم کشها جواب خدا را چطور خواهند داد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
آخه یکی نیست به اینا بگه به شما چه ربطی داره؟ اگر تفکرتون درسته میرید بهشت دیگه به بقیه چیکار دارین؟؟؟؟ بزارین بقیه همه برن جهنم.
گنجی پور
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
استعمار با هزاران روش در پی نابودی و ضعف جوامع اسلامی است و ایجاد گروهای انحرافی دینی و یا کمک مستقیم و غیرمستقیم به فرقه و گروهک های انحرافی در اولویت انهاست و در راس این کشورهای استعماری انگلیس خبیث است .
خدایی حقشونه بگیرنشون و زنده زنده بندازنشون جلو شیرها تا شاید اونها از وجود اینها یه استفاده کرده باشند . واگرنه باید این جماعت را در همون آتش سوزاند
لعنتیا ابروی اسلام بردن
خدایا خوشا به حال این بندگانت که در راه علم که بالاترین و با ارزش ترین است شهید شده اند .
مگر خدایا نمی بینی که هر روز در هر نقطه از جهان مانند مصر و سوریه و پاکستان و نیجریه و....... بندگانت را می کشند پس چرا اقدامی نمی کنی ؟
بی صبرانه منتظر او هستیم و می دانیم که به زودی می آید و حق خون این شهیدان طالب علم را خواهد گرفت (اللهم صل علی محمد و آل محمد )
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
آقا...نمی آیی
گنجی پور
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
خداوند سبحان مشیتش بر این است که انسان مختار باشد و خود سرنوشتش را بدست گیرد و سپس به اعمال نیک او پاداش خیر و به اعمال بدش جزا مناسب عمل بدهد .
همین کار ها رو میکنند که جهان از ما مسلمان ها به وحشی گری یاد میکنه اون ها که شیعه و سنی یا تکفیری و وهابی نمیشناسند همه رو به یک چشم میبینند میگن مسلمان ها در نیجریه این کار را کردند و در x کشور فلان کردن این ها نادانی عرب های قبل از اسلام رو از حجاز به افریقا بردند لطفا به اقایون سلفی بفرمایید اگر زندگی مدرن حرام است همین تفنگی که در دست دارید و با ان مردم بیگناه رو میکشید محصول همین علم و دانش بشره
بقول سینوهه حماقت نوع بشر هرگز از بین نمی رود .موجوداتی که دارای چنین تفکراتی هستند تنها مجازاتشان باید مرگ باشد یعنی باید زنده زنده در اتش سوزانده شوند تا مفهوم شریعت را بفهمند . انها بعید می دانم انسان باشند شیطان هستند در لباس انسان
واقعاً كه افراطي گري در هر حوزه از اسلام چه در داخل و خرج ضربه اي بر پيكره اين دين وارد مي نمايد كه از هر ضربه مخالفان هر ديني بيشتر است
عمري است در گير اين افراطي گري ها هستيم
یا غیاث المـــستــغیثین..
متاسفانه تند روي هاي فرقه هاي مسلمان گمراه خيلي زياد شده كه هيچ ربطي هم به فرهنگ غرب با همه نواقصش نداره . مسلمانها خودشون بلاي جان هم شدند .
اینان حیوانن نه آدم . یادشان رفته رئیس ملعونشان درس به اصطلاح غربی خوانده این جور آدمها رو باید مانند خودشان تکه تکه کرد. انشاا... خداوند بزرگ جواب اینهمه خونی که ریختن , رو میدهد
خدایا پناه بر تو از این همه جهالت و فرومایگی.
واقعا اسلام این است که تنروهای اسلامی در سراسر جهان به نمایش گذاشته اند و خون مردم را در شیشه کرده اند؟! هیهات
اینها با کدام مجوز شرعی و مذهبی، کودکان را کشتار میکنند آن هم به بدترین وجهی! خدا ریشه این جلادان رو بکنه که به نام خدا اینطور جنایت میکنند
خدا لعنت شون کنه
امان از دست متحجرین کج فهم که آبروی اسلام ومسلمانان را با این جنایتها می برند.
ببین کار انسان می تونه به کجا بکشه که به نام دین اسلام وحشیانه ترین رفتار ها رو برخودشون حلال می دونن
واقعا ارتش کشورها توانایی نابود کردن چنین وحشی هایی را ندارند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
بندگان خدا اول باید دید اسلحه ها ودیدگاه های این از خدا بی خبران از کجا تامین میشه
هر چند که رفتار این گروه ها اشتباه است. اما نظرشان درست است. ریشه بسیاری از مصیبت ها ومشکلات امروز ما ریشه در تقلید سبک غربی آموزش دارد.
آموزش باید متناسب با فرهنگ و سبک زندگی و توقعات جامعه باشد. مثلا تحصیل دختران در رشته های مردانه که به حال خودشان هم سودی ندارد و وقت تلف کردن و هدر دادن هزینه و اشغال شدن جای یک پسری که می توانست با نشستن روی آن کرسی یک زندگی بهتری را اداره کند متاسفانه با شعارهایی مثل تبعیض جنسیتی و شایسته سالاری نه جنسیت سالاری دارد به گلوله بسته می شود. منظورم تفکیک جنسیتی است که علیرغم مثبت بودنش دارد به دروغ و سیاهنمایی منفی نشان داده میشود. در حالی که از اتلاف وقت هزاران دختر و پسر و اشغال شدن جای خیلی ها و تعداد زیادی از بیکاری های بعد از تخصیل به دلیل عدم تناسب آن با جنسیت جلوگیری می کند و بیشتر هم به محدودیت هایی که برای دختران ایجاد کرده اشاره می شود در حالی که محدودیت هایی هم برای پسران ایجاد کرده. متاسفانه برخی جو دادن های فمنیستی سیاهنمایی موضوع را بیشتر می کند.
به نظر من استحقاق داشتن فراتر از شایسته بودن است. یک مرد برای برخی رشته ها و شغل ها استحقاق بیشتری دارد. همین طور که یک زن برای رشته های دیگر استحقاق بیشتری دارد. ما نباید با شعارهای غربی برابری جنسیتی راه شکست خورده غرب را پیش گیریم. ما باید از اشتباهات آنها درس بگیریم و آنها را تکرار نکنیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
طرز فکر شما هم با اونها زیاد تفاوت نداره. اگه آب بود احتمالا شناگر ماهری می شدی!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
یعنی تو فکر می کنی این بچه ها رو چون رشته شون متناسب نبوده آتیش زدن؟؟ کدوم فرهنگ غربی؟یه زمانی به همین مدرسه هم فرهنگ منحط غربی می گفتن...
آریا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
رفتار این گروه اشتباه نیست! بلکه فاجعه است! وحشتناک است ! شیطانی است!‌ و مطمئنا چنین جنایت هایی از یک نظر و عقیده درست بر نمی آید . اینها نه دین و اخلاق سرشان می‌شود و نه اصلا بویی از ادب و آموزش برده اند. عزیز من مدرسه راهنمایی که رشته ندارد شما بحث را با دانشگاه اشتباه گرفته اید و در ضمن چنین گروه هایی اصولا با آموزش مخالفند برای اینها مدرسه جایی باید باشد برای تربیت سر سپرده و مزدور هایی که در خدمت رهبر گروه باشند.
در ضمن ۹۹ درصد رشته های دانشگاهی هم زن و مرد ندارد مگر اینکه شما از آن دسته افراد باشید که معتقدند زنها نباید دکتر یا مهندس و وکیل و ... شوند و این را «غربی» می‌دانید که در این صورت واقعا متاسفم که فکر میکنید مشکل جامعه این هست که زنها «زیادی» درس میخوانند. در هر حال من بین راه غرب و راه این چنین گروه های به ظاهر مسلمانی بی شک راه غرب را انتخاب می‌کنم که هر چه هم ایراد داشته باشد نتایج مثبت بسیاری هم داشته است و حداقل فرزندان خود را زنده زنده در مدرسه نمی‌سوزانند.
دانش آموز نیجر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
نظرشان درست است؟؟؟ شما می دونی از چی دفاع می کنی میلاد خان؟
خدا هر چی سلفی و تکفیری و وهابیه نابود کنه.
هنگام این کارها الله اکبر میگن!

خدا بزرگه؟!
پاسخ ها
مرادی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
خدا بزرگه که هنوز داره این حیوون صفتا رو تحمل می کنه
عجب صبری خدا دارد.........
اللهم عجل لولیک الفرج
و خدايي كه در اين نزديكيست . . .
این گروه چند سال است که در نیجریه اعلام موجودیت کرده و به نام اسلام فعالیت می کند و بارها اقداماتی از این دست انجام داده است چرا کشور ما تا حالا موضعی اتخاذ نکرده است؟
باعث تاسف است كه چنين گروههاي خود رابه اسلام مي چسبانند.
نادانی مایه مرگ زندگان ودوام بدبختی است
لعنت به این جنایتکاران . که اسم دین و اسلام و مذهب را به لجن کشیده اند و نام اسلام روز به روز در دنیا هرای آور تر می شود . ای مسلمانان |آیاوقت آن نشده که دیگر بیدار شیم ......... و دست از این همه
چه می شود گفت به جهل و حماقت؟
اللهم اللعنهم جمیعا
این غیر قابل باوره........

هولناکه........... بیچاره اسلام و مسلمانی
به نظر من این ها افراطی نیستند افراطی به شخصی گفته میشه که اعتقادات خشک و بدون انعتاف داشته باشه هیچگاه یک مسلمان حتی افراطی هم باشه چنین جنایتی نمیکنه این ها مزدور هستند در قبال جنایت پول میگیرن کارفرمای این ها هم مشخصه کیه چیزی که مشخص نیست اینه که چرا به این بخش که چرا کودکانو کشتن نه مسئولان آموزش و پرورش ، توجه نمیشه کدام بچه در دنیا میتونه راجع به شیوه آموزش خودش تصمیم بگیره که اون ها بتونن ؟ ! پس میشه نتیجه گرفت که این اقدام جز آسیب رسوندن به اسلام چیز دیگه ای نیست اگه راست میگن و واقعا نگران شیوه اموزش غربی هستند برن با وزیر و دولتشون طرف بشن بچه های معصوم چه گناهی کردن . این نشون میده که بد جوری کمر به قتل مسلمان و سلام بستند
پاسخ ها
مهدی
| Afghanistan |
۰۰:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۷
واقعا درست میفرمایید اینها فقط و فقط مزدور هستند مانند طالبان افغانستان که هر روز هم وطن های خود را بنام مبارزه با امریکا میکشند
ادم یاد زمانی می افته که اعراب فرزندان خودشون رو زنده به گور می کردن..................امان از جاهلیت که در هر لباسی باشه بجز ضربه زدن کار دیگه ای نمی کنه
به ای ذنب قتلت؟ به کدامین گناه کشته شدند؟!
خدا لعنتشون کنه دلم کباب شد
من موندم این حیوان ها ی آدم نما خودشون بچه ندارند..
آخه این طفل معصوم ها چه گناهی دارند که قربانی سیاست بازی یک مشت انسانهای حیوان صفت و جنایتکار شوند....
تو پاکستان به مدارس حمله می کنن تو آمریکا به مسابقات دوومیدانی در انگلیس یک انسان رو سلاخی می کنن تو هند توریست ها رو به گلوله می بندند در افغانستان تو مدارس دخترانه گاز شیمیایی می پاشن یک جا که فقط نیست میشه یکی برای من توضیح بده چرا؟؟
متاسفم
ببینید از اسلام زیبای ما چی ساختن؟
دلم برای اونایی که اینطوری اسلام رو میشناسن می سوزه.
مظلومتر از مسلمونا اسلامه
خدایا صاحبمون رو برسون............
سرنخ تشکیل بیشترگروههای سلفی وتکفیری مانندالقاعده دردست غربیهابخصوص آمریکاواسرائیل است .اینان باخشونت وایجادرعب ووحشت چهره مهربان ودوست داشتنی دین رازشت نشان میدهند.هرچه خشونت ازجانب اینان بیشترکام اسرائیل وآمریکاشیرین تر.بیاد بیاوریداعدام سربازان درسیستان وبلوچستان- اعدام شهروندان عادی وسربازان سوری-واین آخری سوزاندن دانش آموزان نیجریه ای- مرگشان باد
کدام اسلام؟ کدام مسلمان؟ پیغمبر پس ازان فتح بزرگ به کافران اسیر اعلام نمودند هرکس ده نفرمسلمان را باسواد کند آزاد است اوپیامبر رأفت بود اینها به اسم اسلام هرغلتی میکنند
اینا ایادی فراماسونر جهانی هستند که چهره اسلام رو خراب کنند محبت و مهربانی عظیم پیامبر اسلام کجا و این جنایتکارای وحشی بد تر از حیوان کجا ؟برفرض که طریقه درس خواندن به شیوه غربی اشکال داره ؛ بازهم مجوز ددمنشی که نمیشه ؛حیوانات درنده به اینا شرف دارند
کودکانی با این معصومیت! صد حیف از این دنیای پست
اینایی که به نظرات منفی دادن منظورشون چی بوده؟راضی اند به کشته شدن وسوزاندن و وجاهلیت....؟!پس اگر این طورست استفاده از رایانه واینترنت هم حرام است لطفا رای ندهند
سلفی گری و وهابی گری مذاهب دست ساز در قالب اسلام توسط آنگلستان و غرب است که بدون توجه به آیات قرآن و احادیث و روایات است برای خراب کردن ذهنیت پیروان سایر ادیان حتی مسلمانان کم اطلاع از دین ساخته شده است تا اسلام ناب محمدی را با دلارهای عربستان و قطر و پشتیبانی کشورهای غربی مشوه و وحشی معرفی کنند و از گرایش به این دین جلوگیری کرده و حتی برخی را از دین مبین اسلام خارج کنند.
اين سلفي هاي به ظاهر مسلمان آبروي اسلام و مسلمين را بردند خدا به داد اسلام برسد اينان افراد اجير شده اي هستند از سوي صهيو نيستها براي بي آبرو كردن اسلام خدا وند كيد شا را به خودشان برگرداند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی