بازدید 11125

زمان اعلام نتایج و ظرفیت آزمون‌های سال 92

کد خبر: ۳۳۰۰۷۶
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۱ 06 July 2013

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور جزییات و زمان اعلام نتایج نهایی آزمون‌های برگزار شده در مقاطع مختلف برای سال 92 را تشریح کرد.

دکتر حسین توکلی در گفت‌و‌گو با ایسنا، با اشاره به برگزاری آزمون سراسری کارشناسی سال 92، گفت: نتایج اولیه این آزمون به صورت کارنامه تنظیم و در شنبه 12 مردادماه 92 بر روی سایت سازمان قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به آغاز انتخاب رشته داوطلبان مجاز درروزهای 17 تا 22 مرداد ماه، گفت:‌ داوطلبان می‌توانند در زمان اعلام شده نسبت به انتخاب کد رشته‌ محل‌های تحصیلی گروه آزمایشی مجاز اقدام کنند و آنها را به ترتیب اولویت علاقه در فرم انتخاب رشته الکترونیکی وارد کنند.

اعلام نتایج نهایی کنکور در21 شهریور ماه

توکلی درباره اعلام فهرست اسامی پذیرفته‌شدگان نهایی، گفت: اسامی پذیرفته‌شدگان نهایی رشته‌های متمرکز دوره‌های روزانه، شبانه، نیمه‌حضوری، بین‌المللی و مجازی دانشگاه‌های دولتی، پیام نور، غیرانتفاعی و دانشگاه فرهنگیان آزمون سراسری 92 در 21 شهریور ماه از طریق سایت سازمان سنجش منتشر می‌شود.

وی افزود: همچنین فهرست اسامی معرفی‌شدگان چند برابر ظرفیت رشته‌های نیمه متمرکز آزمون سراسری سال 92 به همراه برنامه زمانی مراحل مصاحبه و سایر مراحل گزینش در نیمه اول مهرماه منتشر خواهد شد.

مشاور عالی سازمان سنجش با بیان اینکه کارنامه نتایج گزینش نهایی انتخاب رشته‌کنندگان در نیمه اول مهرماه 92 از طریق سایت سازمان سنجش منتشر می‌شود، اظهارکرد: در نهایت فهرست اسامی قبول شدگان نهایی رشته‌های نیمه متمرکز در اواخر دی ماه و یا اوایل بهمن ماه 92 منتشر می‌شود.

ظرفیت پذیرش داوطلبان آزمون سراسری

توکلی درباره ظرفیت پذیرش در دانشگاه‌های سراسری گفت: تاکنون ظرفیت 677 هزار و 960 نفر برای پذیرش در دانشگاه‌های سراسری اعلام شده است که امکان افزایش آن نیز وجود دارد.

ظرفیت و زمان اعلام نتایج نهایی آزمون ارشد

به گزارش ایسنا، آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 92 در روزهای 18 تا 20 بهمن 91 در 139 کد رشته امتحانی و با رقابت 741 هزار و 232 داوطلب حاضر در جلسه آزمون برگزار شد.

مشاور عالی سازمان سنجش در خصوص ظرفیت پذیرش دانشجو در این دوره از آزمون، گفت: ظرفیت پذیرش در آزمون کارشناسی ارشد 92، حدود 99 هزار 697 نفر در نظرگرفته شده است، البته علاوه بر این ظرفیت استعداد درخشان نیز اضافه می‌شود.

وی با اشاره به اعلام فهرست اسامی پذیرفته‌شدگان نهایی در هفته اول شهریور ماه 92 از طریق سایت سازمان سنجش، خاطرنشان کرد: گزینش نهایی در کلیه کد رشته‌های تحصیلی بر اساس 80 درصد نمره آزمون و 20 درصد معدل تراز شده دوره کارشناسی و سهمیه داوطلبان انجام می‌شود.

اعلام نتایج نهایی آزمون دکتری در نیمه دوم شهریور

مشاور عالی سازمان سنجش همچنین با اشاره به مجاز شدن 45 هزار و 333 داوطلب در آزمون دکتری 92، اظهارکرد: حدود 37 هزار و 26 داوطلب مجازین نسبت به انتخاب رشته اقدام کرده‌اند از این تعداد 21 هزار و 88 نفر در ردیف معرفی‌شدگان برای مصاحبه قرار گرفته‌اند.

وی در خصوص زمان اعلام نتایج نهایی این آزمون، گفت: نتایج نهایی این دوره از آزمون نیمه دوم شهریور ماه اعلام می‌شود.

به گفته مسوولان ظرفیت پذیرش در دوره دکتری در سال 92 بیش از 10 هزار نفر خواهد بود.

برگزاری آزمون کارشناسی ناپیوسته در مرداد

توکلی درباره آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال 92 نیز، تصریح کرد: آزمون‌ پذیرش دانشجو از دوره کاردانی (فوق دیپلم) به دوره کارشناسی ناپیوسته سال 1392 با توجه به رشته امتحانی داوطلبان در صبح و یا بعدازظهر روز پنج‌شنبه 24 مرداد برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به برخی ضوابط این دوره، گفت:‌ هیچ دانشجویی مجاز نیست به طور همزمان در دو رشته یا در دو مقطع تحصیل کند، همچنین کدرشته‌های تحصیلی نیمسال اول و نیمسال دوم را داوطلبانی می‌توانند انتخاب کنند که حداکثر تا شهریور 92 فارغ‌التحصیل شوند.

مشاور عالی سازمان سنجش، خاطرنشان کرد: دانشجویانی که از 31 شهریور تا30 بهمن 92 فارغ‌التحصیل می‌شوند، در صورت اعلام ظرفیت توسط دانشگاه‌ها، منحصراً مجاز به انتخاب کد رشته‌های تحصیلی نیمسال دوم هستند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر