بازدید 52346
کیوسک بین المللی «تابناک»

بازتاب دردسرهای صدا و سیما در پخش مسابقات ورزشی!

بازتاب سخنان رئیس جمهور منتخب ایران درباره آزادی های اجتماعی، بازتاب انتقادات به پخش برخی تصاویر در تلویزیون در جریان مسابقات ورزشی، ادعای حمایت ایران از حضور مبارزان شیعه عراقی در سوریه و توضیحات وزارت خارجه گرجستان درباره لغو مقررات سفر بدون ویزای ایرانیان، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.
کد خبر: ۳۲۹۸۰۹
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۰ 04 July 2013
بازتاب دردسرهای صدا و سیما در پخش مسابقات ورزشی!بازتاب سخنان رئیس جمهور منتخب ایران درباره آزادی های اجتماعی، بازتاب انتقادات به پخش برخی تصاویر در تلویزیون در جریان مسابقات ورزشی، ادعای حمایت ایران از حضور مبارزان شیعه عراقی در سوریه و توضیحات وزارت خارجه گرجستان درباره لغو مقررات سفر بدون ویزای ایرانیان، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است. 

بازتاب دردسرهای صدا و سیما در پخش مسابقات ورزشی!

به گزارش «تابناک»، سخنان اخیر رئیس جمهور منتخب ایران درباره آزادی های اجتماعی، از جمله موضوعاتی است که از روز گذشته تاکنون، بازتاب گسترده ای در میان مطبوعات بین المللی داشته است. روزنامه «ایندیپندنت» در این رابطه می نویسد رئیس جمهور منتخب ایران، خواستار آزادی های بیشتر برای مردم شده است. در این مطلب آمده، حسن روحانی از حکومت خواسته به مداخله در زندگی شهروندان پایان بدهد، دسترسی به اینترنت را آزاد کرده و اجازه دهد رسانه های دولتی، بازتر باشند. ایندیپندنت این سخنان روحانی را اثبات کننده پایبندی وی به شعار انتخاباتی اش مبنی بر اعمال «اعتدال» می داند و به نقل از روحانی می نویسد: «دولت قوی، به معنای دولتی که در همه امور مداخله کند، نیست». 

بازتاب دردسرهای صدا و سیما در پخش مسابقات ورزشی!

اما موضوع محدودیت های موجود در پخش برخی بخش های مسابقات ورزشی از تلویزیون ایران و مباحثات به وجود آمده پیرامون این مسئله، موضوع دیگری است که در شماری از مطبوعات بین المللی بازتاب یافته است. در این زمینه، روزنامه «گاردین»، واکنش ها به پخش تصویر یک خواننده زن خارجی در تلویزیون ایران را مورد توجه قرار داده و می نویسد «تندروها»ی ایران، رسانه دولتی را به واسطه برخی گاف های غیراسلامی، از جمله پخش تصویری از «شکیرا»، خواننده کلمبیایی تبار، مورد انتقادات شدید قرار داده اند. این روزنامه همچنین به واکنش های کاربران شبکه های اجتماعی و فضای مجازی نیز اشاره می کند که پخش این تصاویر را از تلویزیون ایران، جالب و غیرمنتظره دانسته و با شگفتی نسبت به آن واکنش نشان داده بودند. دردسرهای پخش تلویزیونی بازی والیبال ایران و ایتالیا، دیگر موضوعی است که در این مطلب مورد اشاره قرار گرفته است. 

بازتاب دردسرهای صدا و سیما در پخش مسابقات ورزشی!

خبرگزاری فرانسه نیز در مطلبی کم و بیش مشابه به بررسی این موضوع پرداخته و می نویسد «پخش مسابقات ورزشی، معمایی اخلاقی را در ایران به وجود آورده است». در این مطلب آمده پیروزی های تیم والیبال ایران، معمایی را برای رسانه دولتی به وجود آورده که تلاش دارد پوشش مسابقات را که با حضور زنان دارای پوشش های اندک همراه است، با اصول اخلاقی جمهوری اسلامی مطابقت دهد. این خبرگزاری در ادامه با اشاره به پخش تصاویر برخی زنان در نخستین مسابقه ایران و ایتالیا در لیگ جهانی و همچنین پخش تصویر شکیرا، می نویسد این دو مسئله باعث شد محافظه کاران ایران انتقادات شدیدی را از رسانه دولتی مطرح نمایند. 

بازتاب دردسرهای صدا و سیما در پخش مسابقات ورزشی!

در میان دیگر مطالب، خبرگزاری «یونایتد پرس اینترنشنال» (UPI) با انتشار گزارشی، به بررسی حضور شیعیان عراقی در عرصه نبردهای سوریه و مبارزه آن ها با شورشیان مخالف دولت پرداخته و ادعا می کند حضور این افراد نیز به ابتکار ایران صورت می گیرد. در این مطلب، ابتدا به حضور رسمی نیروهای حزب الله لبنان در سوریه و کمک آن ها به دولت دمشق برای مبارزه با شورشیان اشاره شده و آمده در این میان، آنچه که بحث کمتری درباره آن صورت می گیرد، حضور نیروهای شیعه عراقی در سوریه است که وابسته و مورد حمایت ایران هستند. این خبرگزاری مدعی است حضور این نیروها و همکاری آن ها با حزب الله و دیگران در نبرد با شورشیان، به گونه ای است که می توان گفت آن ها به عنوان «لژیون خارجی» ایران در سوریه عمل می کنند. 

بازتاب دردسرهای صدا و سیما در پخش مسابقات ورزشی!

در نهایت، خبرگزاری «ترند» توضیحات وزارت خارجه گرجستان درباره لغو مقررات عبور و مرور بدون ویزای ایرانیان به این کشور را منتشر کرده است. به نوشته این خبرگزاری، «مایا پانژیکیدزه»، وزیر خارجه گرجستان روز گذشته اظهار داشته لغو مقررات سفر بدون ویزا با ایران، موقتی است و هیچ نکته نگران کننده ای درباره آن وجود ندارد. وی گفته: «این تصمیم وزارت خارجه نیست. این تصمیم از سوی کمیسیون مسئول امور مهاجرت گرفته شده و کمیسیون مذکور، زیرمجموعه وزارت دادگستری است». به گفته وی، از آنجا که گرجستان در حال تدوین یک سیاست مهاجرتی برای خود است، برخی موافقتنامه های مربوط به ویزا به طور موقت به حال تعلیق درآمده و مورد ایران نیز جزئی از همین برنامه است. وی گفته ایرانیان می توانند هم از طریق سفارت و هم در مرز دو کشور، به راحتی نسبت به تهیه ویزا اقدام کنند. 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۶۲
انتشار یافته: ۱۵
حالا با نشون دادن یک تصویر شکیرا یا تماشاچی مگه اتفاقی افتاده که بعضی ها ناراحت میشن و خارجی ها این مسله را بزرگ میکنن پس فیلمهای خارجی هم پس باید سانسور شه!
اقا ما نه اونجوری میخواییم که توی مسابقه اول اتفاق افتاد و نه اون وضعیت فاجعه باری که توی مسابقه دوم اتفاق افتاد. خداییش بذارید مسابقه را با سرعت طبیعیش ببینیم. مسابقه دوم را همش داشتیم حرکت آهسته میدیدیم.اعصاب برامون نمونده بود.سیگنال هم که پشت سر هم قطع می شد.
بخاطر عدم پخش درست مسابقه واليبال آنقدر حرص و جوش خوردم ندونستم دارم واليبال نگاه ميكنم يا صحنه هاي تكراري پشت سرهم يك مسابقه را .
بازي اول ايران و ايتاليا دو گيم اول خيلي لذت برديم و نگاه ميكرديم از گيم سوم ديگه شروع شد به تكرار صحنه هاي بازي
بازي دوم هم كه تا گيم اول و دوم كفر ما رو در اروردن و از گيم سوم ديگه تكرار صحنه ها جوابگو نبود و شروع كردن به قطع سيگنال
نحوه پخش بازی دوم ایران و ایتالیا واقعا افتضاح بود. لطفا از این به بعد اگر قرار است اینگونه پخش شود اصلا نشود بهتر است.
این رفتار های غیر معقول چیه؟
خب شکیرا رو نشون دادن که دادن
الان مثلا چی شد؟؟؟
نه واقعا یکی به من بگه چی میشه نشونش بدن؟؟؟!!!!
همین کج سلیقگی ها مدام تکرار کردید که شبکه های ان سوی آب و شبکه های در پیتی ماهواره ای امروز ر روستا ها وخانواده ها متدین هم به شبکه های اصلی وپر بیننده تبدیل شده است .بازم همینجوری بروید بینندگان شبکه های داخلی به زیر 20%خواهدرسید.
پس به این نتیجه میرسیم که کارگردان اینطور برنامه ها باید توی اتاقش یه سری کامل تصاویر بازیگران و خواننده ها و مانکن های خارجی رو به دیوارش بچسبونه و دایم چک کنه که کدومشون الان توی تلویزیون رویت میشن، سریع حذفشون کنه
ازمسابقه بین ایران وایتالیا جزئ سانسور وپخش مجدد چیزی نفهمیذیم.
والا ما نمي دونستيم اونيكه نشون ميدن شكيراست خوش بحال شما كه اينها را مي شناسيد ما اصولا كاري به اين كارها نداريم وديدن مسابقه را ترجيح مي دهيم
کاش به مردم اجازه می دادند خودشان تصمیم بگیرند چه شبکه و ماهواره ای را ببینند
آقا نخواستیم اصلا پخش مستقیم مسابقات رو با تاخیر نشون بدید اعصاب نگذاشتید برامون با این صحنه های تکرار
ای بابا تایم اوت میگیره تیم بازم تصویر تکرار نشون میدی؟ تایم اوت که دوربین ها رو بازیکن و مربیه!!!!!
نمیدونم چرا همیشه حواس مردم بیشتر به حواشی جلب میشه تا اصل قضیه دیدن بازی مهم است یا تصویر یک خواننده که برای چند ثانیه پخش میشود یا تماشاگرانی که لباس نامناسب دارند چرا کشور ما باید درگیر این جور مسائل باشد چرا کسی نوع پوشش و مدی که در خیابانها مورد استفاده قرار میگیرد را اهمیت نمی دهد فقط به پخش چند ثانیه ای آن از تلویزیون انتقاد می کنند که عدم پخش این صنحه ها با عث میشود که پخش جریان بازی برای مخاطبان جذاب نباشد آنها روی به رسانه های دیگر بیاورند برای تماشای بازی تیم ملی کشور خود به جای رسانه های ملی کشور خود جای تاسف دارد
من که شیش دونگ حواسم به بازی بود و اصلا ندیدم. کسی که بخواد ببینه اینترنت و ماهواره پره از این خواننده ها. بره ببینه. حالا تو تلویزیون هم نشون داد که داد. مگه این همه فیلم خارجی توش تصویر مورد دار نداره؟!!! والا!!!!
مسخره است ...
برای همین مسابقه کوبا صبح یکشنبه پخش نشد ؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر