بازدید 105802
واقعه‌ای که از شیرینی پیروزی والیبال ایران کاست

ایتالیایی‌ها هم نژادپرستند که مورد فحاشی قرار گرفتند؟!

آیا بازیکن ایتالیایی نیز نژادپرست بود که با چنین حملاتی روبه‌رو شد، یا توقع داشتیم این بازیکن ایتالیایی تعمداً توپ‌ها را به ضرر تیمش به اوت بزند یا پستش را خالی کند تا ایران بتواند آسان‌تر برنده باشد؟ آیا از این ورزشکار خطایی سر زد که گروهی که مدعی تمدن پنج هزار ساله هستند ـ حال آن که از فرهنگ ریشه گرفته از این تمدن، چیزی به ارث نبرده‌اند ـ اینچنین مورد حمله‌اش قرار داده‌اند؟
کد خبر: ۳۲۸۹۲۵
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۲ - ۲۳:۰۹ 29 June 2013
پس از پیروزی تاریخی تیم ملی والیبال ایران در لیگ جهانی والیبال برابر تیم ملی ایتالیا (دارنده هشت عنوان قهرمانی جهان)‌ بار دیگر گروهی از ایرانیان عزیز حماسه آفریدند و شادی‌هایشان را با دیگران قسمت کردند (!) و باعث شدند شیرینی این پیروزی تاریخی این گونه کمرنگ شود که نماد فرهنگی ایران در والیبال جهان،‌ سرمربی آرژانتینی تیم ملی ایران برسد و بی‌فرهنگی، بخشی از رفتار ایرانیان پس از این دیدار باشد!

به گزارش «تابناک»، هنگامی که «خولیو ولاسکو» سرمربی آرژانتینی تیم ملی والیبال ایران به کشورمان آمد، بسیاری از کارشناسان والیبال، از پرداخت رقم قرارداد این مربی ‌گلایه کردند و چنین هزینه‌ای را دور ریختن دانستند و هنگامی که دلار به یکباره ‌افزایش شدیدی یافت و فدراسیون‌های ورزشی، می‌بایست با همان بودجه‌های محدود، حقوق مربیان خارجی را پرداخت کنند، گمان می‌رفت توان حفظ این مربی برجسته والیبال جهان نباشد و او به ایتالیا (جایی که بیشترین افتخارات را با والیبالیست‌هایش به دست آورده) بازگردد.

«وولاسکو» البته به ایتالیا بازگشت؛ اما نه برای هدایت دوباره ایتالیایی‌ها، بلکه این بار با تیم ملی ایران برای شکست چکمه‌نشینان در خانه خودشان؛ رویدادی که به ‌رغم بازی ارزشمند مقابل صربستان، از سوی کارشناسان بسیار بعید تصور می‌شد و او با تکیه بر والیبالیست‌های نابغه ایرانی و با شناسایی نقطه ضعف تیم رقیب، موفق به تحققش شد.

او اما عصر روز چهارشنبه و پیش از بازی با تیم ملی ایتالیا در میان خبرنگاران محلی مودنا و ایتالیایی، علاوه بر پاسخ به پرسش‌های فنی، پاسخگوی پرسش‌های حاشیه‌ای درباره ایران بود و همچون یک سفیر فرهنگی از فرهنگ و مردم ایران دفاع و از آن تمجید کرد و درباره زندگی خود در ایران و آرامش مردم ایران گفت: مردم ایران کاملا متفاوت با عرب‌ها هستند. آنها را از عرب‌ها جدا کنید. مردم ایران زندگی متفاوتی دارند و هیچ ربطی به عرب‌ها ندارند.

ایتالیایی‌ها هم نژادپرستند که مورد فحاشی قرار گرفتند؟!

وی ادامه داد: مردم ایران زندگی آرام و سرزنده‌ای دارند. ایران کشوری آرام و بی دغدغه است. من زندگی خوبی در آنجا دارم و از هر حیث احساس راحتی و امنیت می‌کنم. ایران کشور‌ دیدنی است و آثار تاریخی بسیار زیبایی دارد. من در چند سالی که آنجا بودم، تنها توانستم چند جای دیدنی آن را از نزدیک ببینم. مثل پرسپولیس و تخت جمشید که از دیدن آنها بسیار لذت بردم. ایران کشوری با تمدن است و مردمی با فرهنگ و اصیل دارد و به طور کلی آن طور که گفته می‌شود، نیست. ایران کاملا متفاوت و بسیار جذاب و دیدنی است؛ ولاسکو این سخنان را درباره فرهنگ ایران به زبان آورد.

ایرانیان ساکن ایتالیا نیز ـ که عمدتاً دانشجو بودند ـ بخش چشمگیری از صندلی‌های سالن میزبان رقابت نخست ایران، ایتالیا را از آن خود کردند و با حفظ احترام متقابل، ملی پوشان ایران را تشویق نمودند؛ دیداری که هرچند ایران برنده شد، ولی ایتالیا نیز مفت نباخت و به خصوص مهره‌ای چون ایوان زایتسف، نشان داد، شاید ایتالیا در بازی برگشت که فردا برگزار می‌شود، مسیر بازی را تغییر دهد.

ایوان زایتسف، بازیکن ‌روسی الاصل و شماره 9 ایتالیا با وجود اینکه در دو گیم نخست بازی در ترکیب اصلی نبود، توانست نوزده امتیاز به دست آورد و امتیازآورترین بازیکن میدان لقب بگیرد و سیدمحمد موسوی، بازیکن تیم ملی ایران را با هفده امتیاز جا بگذارد و همین موضوع، موجب نگرانی دوستداران والیبال ایران شد، چرا که اگر این بازیکن در دیدار برگشت و در هر ست چنین امتیازآور ظاهر شد، پیروزی برای والیبالیست‌های کشورمان به دشواری خواهد گرایید.

با این حال، گروهی از مردم همیشه حاضر در صحنه ایران شاید برای اینکه مشتی به دهان این بازیکن کوبیده ‌و نشان داده باشند ‌این بازیکن اشتباه کرده که برای تیم ملی کشورش امتیاز گرفته ‌و باید چند امتیاز هم از دست می‌داد و شاید هم با این هدف که این بازیکن را برای بازی برگشت حسابی تضعیف روحیه کنند، به صفحه این بازیکن در فیس بوک حمله مغولی کردند و انواع توهین‌های نژادپرستانه و فحاشی‌های زننده را با چاشنی خلیج فارس و هزاران بار زنده باد ایران به هم متصل ‌روی صفحه این بازیکن نوشتند.

ایتالیایی‌ها هم نژادپرستند که مورد فحاشی قرار گرفتند؟!

این گونه بود که گروهی ایرانی با فرهنگی که ولاسکوی ایتالیایی از آنان سخن گفته بود، چهره ایرانیان را اینچنین ظرف چند ساعت با گذاشتن هزاران پیام به تصویر کشیدند و ثابت کردند، می‌توان به شیوه مغولی در فضای مجازی نیز حاضر شد و با آبروی کشورمان بازی کرد؛ اتفاقی که خوشبختانه در رسانه‌های جهانی بازتاب نیافت و این بازیکن حداقل تاکنون واکنشی نسبت به آنچه رخ داده نشان نداده، ولی آنقدر زننده بود که شیرینی پیروزی تاریخی ایران را کمرنگ نماید.

روزنامه‌های ورزشی نیز در اقدامی هماهنگ، ترجیح دادند به این ماجرا نپردازند و از کنارش بگذرند تا با عدم تقبیح این چنین رفتارهایی، زمینه تکرارش را در آینده نزدیک فراهم آوریم؛ رخدادی ‌که پیش از این درباره وب‌سایت‌ها و صفحات برخی ورزشکاران و چهره‌های سیاسی عرب روی داده بود و چون در پاسخ به مباحثی همچون خلیج فارس یا مسائل نژادپرستانه بود، در عوض تقبیح، با لبخند رضایت از کنارش گذر می‌شد تا در پایان به این نقطه برسیم.

حال تنها این پرسش مطرح است که آیا بازیکن ایتالیایی نیز نژادپرست بود که با چنین حملاتی مواجه شد یا توقع داشتیم این بازیکن ایتالیایی تعمداً توپ‌ها را به ضرر تیمش به اوت بزند یا پستش را خالی کند تا ایران بتواند راحت‌تر برنده باشد؟ آیا از این ورزشکار خطایی سر زد که گروهی که مدعی تمدن پنج هزار ساله هستند، حال آن که از فرهنگ ریشه گرفته از این تمدن، چیزی به ارث نبرده‌اند، اینچنین مورد حمله‌اش قرار داده‌اند؟ آیا وقت آن نیست که پیش از هر رفتاری، به قضاوت جهانیان درباره خودمان بیندیشیم؟
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۲۷۲
انتشار یافته: ۱۵۶
بارها گفتیم دلتون رو به این مثبت منفی های کامنت ها در سایت های مختلف خوش نکنید، بخاطر وجود همین افراد گفتیم که متاسفانه اکثریت کاربران ایرانی اینترنت رو تشکیل میدهند..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
کلاً چند هزار تا کاربر ایرانی داریم توی اینترنت یا فیس بوک؟! چرا جمع می بندی؟ تابناک هم نوشته گروهی ایرانی، نه ایرانی ها
ناصر
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
باسلام،متأسفم كه اينجوري فكر مي كنيد.هر رفتاري از يك شخص در خارج از كشور خودش سر بزنه ، مردمآن كشور يا لااقل عامه مردم ، اونو به حساب فرهنگ آن كشور ميزارن نه به حساب فلان اسم.اينه كه هر كسي رو در خارج از مرزهاي كشورش بعنوان سفير فرهنگي سرزمينش ميشناسن و معرفي مي كنن.كاشهمينجوري بود كه فرمودين و ايتاليائي ها و ساير ملل هم اين رفتار يه عده مغرضرو به حساب ملت با فرهنگ ايران نميزاشتن، ولي متأسفانه مردم اينجوري قضاوت نمي كنن
Hamed
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
خوب الان که خوده همین کارهم که شد حمله کردن غیر منصفانه و جهت اطلاع دوست ناشناس عزیز با ملیت ایرانی 22 میلیون اکانت فیس بوک داریم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
تا حدود زیادی با حرفتون موافقم....
واقعا یه عده که بوی از فرهنگ نبردن ادعای فرهنگ میکنن.
چون فرهنگ رو اون کارهایی می دونن که خودشونانجام میدن...
reza
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
من یکی از سربازای اون ارتش مغولی بودم.خدایش بیامرزاد
واکنش زایتسف: «انگار تفریح ایرانی‌ها توهین است. در یک روز گذشته 150 پست روی دیوار من نوشته شده که همه ایرانی هستند» این نوشته او 1900 کامنت از طرف ایرانی‌ها داشته است. حجم کل کل اینقدر زیاد شده بود که صفحه زاتسیف یک پست جدا برای ایرانی‌ها گذاشت.
پاسخ ها
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
فقط بايد تاسف خورد .اينها همان تماشاگرنماها هستند ولي در دنياي مجازي.
حميد
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
فقط ميتونم بگم متاسفم
sorry!
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
ببخشید ،خیلی عذر می خوایم،جناب بازیکن ایتالیا!!،تازه ما بردیم و حمله مغولی کردیم به صفحه فیس بوکت!! وااااای به حالت اگه باخته بودبم!!.......مثل این که یادت رفته مربی کره جنوبی یه حرکت مشابه انجام داد و ما چه ها که نگفتیم و نکردیم و البته تو زمین هم جوابشو دادیم...به هر حال ما فقط به فکر منافع خودمونیم!!!،شما هم جناب زایتسف! بهتره که به فکر منافع ما! باشی....!....البته تو زمین جوابمون رو ندی که شاکی میشیم...بد جوووووور!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
مطمئن باشید حالا که خیلی ها خبر دار شدن عدد پست های توهین آمیز روی وال زایتسف بیشتر هم میشه
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
حالا خوبه این facebook تو ایران فیلتر هست و سرعت اینترنت هم داغونه و vpn هم خوب کار نمیکنه وگرنه تعداد پست ها چند رکورد میزد. بالاخره ما روش استفاده از هر چیزی رو خوب میدونیم!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
بعضی جمع ها و جو ها فقط لیاقت اینو دارن که اهمیتی بهش ندی و قاتیش نشی. فقط همین ...
این جور افراد متمددنننننننننننننننن هم جزو همون جمع ها هستن...
تابناک بسیار بسیار زیبا نوشتی . متاسفانه عده ای هر چند کم تعداد از هموطنای ما در هر کجای دنیا هم که هستن متاسفانه باعث آبرو ریزی هستن و عده ای هم یاد گرفتن فقط بگن مشکل از دولت هست در صورتی که خانه از پایبست ویران است و مشکلات فرهنگی مردم فراتر از این صحبتهاست
پاسخ ها
PEYMAN
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
فقر مادی فقر معنوی و محتوایی هم میاره. پس تابناک پر هم بیراه نگفته. واقعا در این چندسال اخیر فرهنگ اصیل ایرانی به حراج گذاشته شده و افکار وعادات سخیف در آن غالب گشته است.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
یک ایرانی بافرهنگ اصلا به فیس بوک نمی رود.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
آفرین برشما با این پاسخ کوبنده
مرجان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
ناشناس:"یک ایرانی با فرهنگ اصلا به فیس بوک نمی رود."
خودتو جمع و جور کن،کوته فکر!
از نظر فرهنگی خیلی ضعیفیم.و اول باید از خودمون شروع کنیم.البته در مورد این بیابان گردان باید همینجوری رفتار کرد.درسته
باور کنیم و بدانیم. رفتار و منش ما در هر کجای این دنیای پهناور، شاخصی از فرهنگ ایران عزیز ماست. تنها به شعار اکتفا نکنیم. واقعا ویژگی های فرهنگیمان که همیشه به آن می بالیم، را نشان دهیم. نشان دهیم که برداشت ولاسکو از جامعه ما صحیح بوده است. ایرانی باشیم. با فرهنگ باشیم. پاینده ایران.
متاسفانه ما ایرانی ها مسایل اخلاقی اشتباهی داریم و اگه به طور اصولی به آن پرداخته نشود دامن خودمان را هم می گیرد
آقا آدرس صفحه رو بذارید اقلا دو سه تامون بریم کامت عذرخواهی (آبرو داری) بزنیم. ببین چجوری 150 نفر رفتن آبروی 75 میلیون نفر رو بردن.من نمیدونم خلیج فارس این وسط چه ربطی به والیبال جهانی،ایتالیا،زایتسف روس! داره؟
پاسخ ها
سلمان
| United Kingdom |
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
پناه بر خدا
مگه شما چیز شکن داری؟
چطوری میخوای بری فیس بوک؟!!!
اين رفتارهاي تهاجمي و بي ادبانه در انتخابات هم زياد ديده مي شد . فقط كافي بود يه بنده خدا اعلامكنه كه مثلا طرفدار فلان كانديداست .سيل پاسخ هاي بي ادبانه بود كه سرازير مي شد .خوب هر كس يه عقيد هاي داره بايد يادبگيريم به عقايد همديگه احترام بذاريم .
ما هیچ نیستیم فقط یک مدعی
اقاي زايتسيف،من معذرت ميخوام.اونارو به من ببخش.
پاسخ ها
زایتسیف
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
فقط به خاطر تو !
قربونت مشت نمونه خرواره
تابناک عزیز بداخلاقی اشخاص عادی جامعه مطمئن باش که ناشی از بد اخلاقی خواص ان جامعه نشآت میگیرد.تو این هشت سال اخیر از این فحاشی ها و رفتارهای زننده توسط به اصطلاح رجال این مملکت علیه همدیگر کم ندیدیم. خوب واضح است که قبح این عمل برای عوام نیز بی معنی می گردد و به خود اجازه توهین به هر فردی و به هر روشی را می دهند.
به نظرم در برنامه هایی مثل 90 که بیننده زیاد داره بهتره این مسائل فرهنگ سازی بشه
پاسخ ها
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
آفرین این رو کاملا موافقم، ختم کلامه!!!
ناشناس
| United States |
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
منظورم 90 خنده بازار بود.
واقعا جاي تاسف دارد. چرا بايد اقتدار پيروزي را با اين حركت خراب كنند! پيروزي ما در آن بازي خود گوياي همه چيز بود. چرا؟ واقعا چرا؟!!!
حتما بايد عده اي هم به صفحه مذكور رفته و عذرخواهي كنند
من پیشنهاد میکنم که در ابتدای بازی با ایتالیا هدیه ای برای عذر خواهی به این بازیکن داده شود و رسماً ازش عذر خواهی بشه.
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
عالیه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
یادتون رفته وقتی به کلینزمن هدیه دادیم با تور دروازه ایران چکاری کرد؟؟
واقعا باعث تاسف است. تابناک خیلی خوب مطلب را نوشته. یه بازی والیبال شده میدان جنگ یک عده ... حالا فرض کنید اونا هم مثل این... بیایند به موسوی و بقیه بازیکنان ما توهین کنند به این ترتیب غیر از ترویج بی اخلاقی و نفرت و کینه بین دو ملت چیزی عایدمان نمی شود.
منم براش کامنت گذاشتم چه اشکالی داره مگر ؟ نوشتم ایران قدرتمند .شما عادت دارید به همه چی گیر بدید در ضمن بخاطر این گستاخی که ملت به مغول های وحشی مقایسه کردی عذر خواهی کنی..........
پاسخ ها
رضا از اهواز
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
بچه ها! یکیشونو پیدا کردم!
آخه آدم مثلا بافرهنگ، فکر نمیکنی با این کار خودت آبروی این همه آدم رو یکجا میبری؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
کار اشتباهی کردی. این مقاله هم دقیقاً به امثال شما گفته حمله مغولی کردی، نه ملت ایران. چه معنایی داره لشگرکشی کنید صفحه یک نفر و هرچی دوست دارید بنویسید؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
چه اشکالی داره مگر ؟!!! یعنی واقعا نمیدونی چه اشکالی داره مگر؟!!! یعنی ادب و فرهنگ و..... کلا برات مهم نیست!؟!
واقعا متاسفم !!!
واقعيت فرهنگي ما متاسفانه همين چيزهاست. مسخره كردن ساير اقوام، هتاكي به رقيبان، ديوانگي در رانندگي، بي توجهي به قوانين و دور زدن آنها، كم كاري و بي مسئوليتي، بزرگ نمايي در داشته ها و دستاوردها، زيرسوال بردن قابليت هاي ديگران و .... خودبزرگ پنداري بسيار!
پاسخ ها
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
بله دقیقا بعدا هم یه عده ادعا دارن که ایرانی نژاد برتره !
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
هزار آفرین . آی گل گفتی
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
کشور ما فرهنگ بسیار والایی داره ولی فرهنگ نسل جدید رو میشه تو ورزشگاه ها و شعاراشون به طور کامل دید.
گاهی وقتها هم مشت نمونه خروار نیست من یک ایرانی هستم و همیشه به ایرانی بودنم هم افتخار می کنم . و کسانی قلیلی که این صحبتها را انجام داده اند حتماً بعد از برد ایران مقابل ایتالیا از خوشحالی خیلی جو گیر شده اند و خواستند بعد بازی حرفی زده باشند. بهترین کار را شما کرده اید که با بی اعتنایی از کنار آنها گذشت کردید. و کسانی در فضای مجازی اقدام به چنین کارهای می کنند. به نظر من کمبود دارند.
رقیب محترم است . رقیب مثل دشمن دانا باعث رشد آدم میشود و به خاطر این رشد باید از او تشکر کرد. اونها که بی ادبی کرده اند باید به زمان بچگی برگردند و دوباره تربیت شوند.
این همان است که اینترنت قبل از فرهنگ آن وارد ایران شود...
نتایج فیلتر شدن این شبکه هاست برادرم
پاسخ ها
رضا از اهواز
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
منم با فیلترینگ مخالفم. ولی میشه توضیح بدی چه ربطی به فیلتر داشت؟
فوق العاده بود تابناک. این رفتارها از کسانیکه که خودشون رو بهتر از ایرانی های داخل کشور می دونن بعیده....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
شما مثل اينكه اصلا مطلب رو درست نخوندي. كامنت گذاشتن تو صفحه فيس بوك طرف، از طرف ايراني ها صورت گرفته چه داخل و جه خارج كشور
طرف روسه و ايران در طول تاريخ از روسها نامرديها ي بسيار ديده .تركمنچاي و گلستان يادت نره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
چه ربطی داره آخه؟؟!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
پس روسها هم باید به ما توهین کنن؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
من تاامروز نمي دونستم عهدنامه ي تركمنچاي و گلستانو زایتسف به ايران تحميل كرده!!!!!!!
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
یعنی چون نژادش روسه باید توهین کنیم ؟ !!!
نژاد پرستی معنیش این نمیشه ؟!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
مطمئن شدم که دویست سال دیگه هم کار داریم
چی بگه آخه آدم؟ یه کاری داریم میکنیم همه از ما بدشون بیاد. اون از بازی کره این هم از این. بابا ورزشه برای دوستی هستش. چرا بعضی ها اینقدر جو گیر هستند آخه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
دوست عزیز پاشو برو خارج ببین ، چه قدر در مورد ایرانی ها سیاه نمایی شده . برای همین تمام خارجی ها در مقابل ا یرانی ها بدون دلیل جبهه میگیرند. این حرکت و پاسخ مردم ، نتیجه توهین های قبلی است.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
منظورت اینه که این کار ایرانیها باعث شده سیاه نمایی ها از بین بره یا اینکه دقیقا تایید کرده که سیاه نمایی نیست و ما واقعا چنین موجوداتی هستیم؟!
سلام من واقعا متاسفم از این رفتار و پیشنهاد می کنم که همانطوری که عده ای فحاشی کرده اند ما با جمله های محبت آمیز در فیس بوک این بازیکن از دلش دربیاوریم و دوباره نام ایران و ایرانی را احیا کنیم
سلام،فکر میکنید اینا کین .اینا یه مشت جوان کم سن و سالند که خوب و بد را تشخیص نمیدن وبه سادگی تحریک شدن.پس بهتر شما بجای گلایه کردن،صادقانه ازشون بخوای این کار را نکنند و مطمئن باش ایرانی ها با شعور هستند واز همه میخوام که با کامنت های خوب ازش عذر بخواهیم و به ایران دعوتش کنیم و بدونید بعد از این حرکت ما ،کلی هم از ایران خوشش می یاد
بررسی کامل و جامعی این کار می خواهد و متاسفانه پیش بینی می شود هزاران بار دیگر نیز اتفاق بیفتد
راه جبران پیام دوستی به بازیکن ایتالیایی است و...
ادبیات غیر اخلاقی در زبان عامیانه ما رواج دارد. متاسفانه این حقیقتی تلخ است که همه روزه در مکالمات روزمره شاهد آن هستیم. در تصادفات، در شوخی‌های مدرسه‌ای دانش‌اموزان، در روابط دوستانه دو دوست قدیمی و حتی وقتی مخاطبمان نیست در دلمان. این مسئله باید ریشه یابی می‌شد که نشده است و باید نحوه روابط بین فردی درست بر اساس احترام متقابل انسانی به همه ما آموزش داده می‌شد که نشده است. مردم ما فرهنگ را به ارث برده‌اند اما به کارگیری آن چیز دیگری است. وقتی پذیرفتیم مسئله داریم برای حل آن اقدام می‌کنیم. امروز باید جهان وطنی بیاندیشیم.
یه عده هستند می خوان نام و فرهنگ و چهره مردم ایران خراب کنن.ولی خوشبختانه این ملت همیشه در صحنه در تمامی عرصه های سیاسی ، فرهنگی و ورزشی پیروز بوده.تازه شنوده باید عاقل باشه
من بسيار به اين رفتارهاي هنجار شكنانه مشكوكم گويا عده اي از به آرامش رسيدن و ثبات كشور نگرانند و از اينكه دوباره نام ايران با صلح و آشتي در جهان مطرح شود سخت بيمناكند.
آدرس صفحه مورد نظر رو بذاريد ( اگه فيلتره ،همراه با فيلترشكن !! ) كه بريم و با چند تا كامنت خوب حداقل جزئي از آبروي رفته را بازگردانيم .
كاش يك نفر هم راجع به حركت زشت كي‌رش پس از برد برابر كره جنوبي مطلبي مي‌نوشت. اهانت كردن مربي كره حركت سرمربي ايران را توجيه نمي‌كند. متاسفانه شادي صعود به جام جهاني مانع توجه به اين مساله شد و حتي به جاي تقبيح تقدير هم مي‌شود
واقعا که کار زشتی انجام داده اند. خوب این افراد در حد محدودی دانش دارند شاید در حد استفاده از اینترنت. متاسفانه در مملکت ما هم که از کار فرهنگی ایرانی خبری نیست و این است که چنین افرادی آبروی ایران را به باد می دهند. ما همانطور که در زمینه مهندسی، پزشکی، کارهای فنی، هنری و امثال آنها که جزء مشاغل حساب می شوند نیاز به Training (آموزش) داریم، در مسائیل اجتماعی نیز نیاز شدیدتر داریم که این بعهده رسانه ها بخصوص صدا و سیماست که خوب فقط بلدیم روی مسائل خاصی تبلیغ کنیم که در دنیای امروزی جایگاهی ندارند. من شهروند از این رفتار ایرانیان خجالت می کشم.
جای تاسف فراوان است
برای همین است که میگن توسعه صنعتی واقتصادی باید همزمان با توسعه فرهنگی باشد چیزیکه چینی به عنوان ترمز ازآن استفاده میکنند
میشه گفت متاسفانه ولاسکو هنوز مارا نشناخته که تعریف کرده واقعا هم نشناخته !
با سلام
بنده موافق توهین صورت گرفته نیستم اما ظاهرا دوستان عزیز بازی را ندیدند مخصوصا صحنه هایی که نشان میداد این بازیکن با انواع و اقسام رفتارها سعی در تحقیر بازیکنان ایرانی داشته.اقایی که این مقاله را نوشی کاش مقداری هم در مورد رفتار های زننده وتحقیر امیز این بازیکن و وسرمربی تیم ایتالیا هم می نوشتی.
توصیه میکنم بازی را دوباره نگاه کنید تا ببینید ایتالیاییهای عزیز چگونه بعد از گرفتن امتیاز با حرکات خود شیر بچه های ایرانی را تحقیر میکردند.
امیدوارم منصفانه ببینیم و منصفانه بنویسیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
دوست عزیز. یکی از قوانین والیبال اینه که بازیکن‌های دو تیم هیچ کاری به هم ندارن. حتی اجازه ندارن رو به تیم حریف خوشحالی کنن. شما هم یه بار دیگه نگا کن.
آدرس اون صفحه رو بزارید بریم کامنت بزاریم که آقا اونا ایرانی نیستن.ما مردم با فرهنگی هستیم و معذرت خواهی کنیم.
سلام شما از كجا ميدونيد كه اين كامنت ها رو ايراني ها گذاشتن، شايد كار دشمنان ملت ايران باشد كه ميخان ايراني ها رو بي فرهنگ و بي تمدن نشون بدن. تابناك بيشتر به اين مسايل توجه كن و عمق نگر باش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
باز هم توهم توطئه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
منم فکر فکر میکنم کار CIA , MI6 , MI5 , ... باشه ctu یادم رفت :)))))))))))))))))
سالی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
البته عزیزان یادشون رفت به نقش MI37 هم بپردازند که توسط خود زایتسف روس ایجاد شده و 99 درصد مشکلات جهان از این سرویس نشات گرفته!، آقای زایتسف معذرت از رفتار یک مشت بی فرهنگ.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
عجب !
کامنت گذارنده ها در صفحه فیس بوک این اقا نماینده مردم ایران نیستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
اینو شما میدونی ولی از دید یه خارجی چی ؟!!!
حالا که هیچ رسانه ای بازتاب نکرده میشه بگید چرا تابناک برجسته اش کرده و در سرتیتر اخبارش گذاشته؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
خود شکن، آینه شکستن خطاست
مشکلی نیست ایرانیهای بافرهنگ هم می رن تو صفحه زایتسف و به خاطر بازی خوبش که هیجان همه رو بالا برد ازش تشکر میکنند. در نهایت هم اونی برنده است که بهتر بازی کرده باشه... زایتسف یه بازیکن ارزشمنده. ایرانی ها هم باید ازش خیلی چیزها رو یاد بگیرن...
بی فرهنگی یه عده رو نمی شه پای همه نوشت. اگه این بازیکن تو ترکیب تیمش باشه و ما برنده بشیم اونوقت می شه گفت واقعا قوی هستیم...
تابناک عزیز ناراحت نباش. این همه تضاد رو توی کشور نمیبینی. تازه اینا که کامنت گذاشتن باسوادامون هستن حالا کجاشو دیدی ... خخخ
واقعا که بعضیا چرا درک نمیکنند زیبایی ورزش به اینه که نتیجه بازی غیرقابل پیش بینی باشه و دو تیم با قدرت تمام بازی کنن و تماشاچیای زیادی داشته باشه. مثلا بازی های دسته چندم چند نفر پای تلویزیون هستن؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
الان ايني كه گفتي دقيقا يعني چه؟؟
با سلام و احترام
دستت درد نکنه تابناک خوب نوشتی و مطلب را خوب تحلیل کردی . ایکاش برخی از کاربران اینترنت با رجوع به وبلاگ این بازیکن، ضمن پوزش از کار برخی افراد که نمی توان آنها را هموطن نامید، ضمن تقبیح عمل آنها نشان دهند که ما اکثریتی با فرهنگ هستیم که شخصی مثل ولاسکو آن را به خوبی دید اما چشمی که در ایران زاده شده نمی تواند آن را ببیند.
سلام من قبول دارم که فرهنگ ما طی سالهای گذشته بابروز بداخلاقی درجامعه دشتخوش یک سری ناملایمات قرارگرفته ولی لطفا" شماهم به اقلیت هانپردازید وبگذارید شیرینی برد به کاممان باشد
متن بسیار عالی و بجایی بود!... ای کاش در رسانه ها هم انتشار میافت
با سلام خدمت همه هموطنان ایرانی
ضمن احترام برای همه نظرات ،اما دوستان ایرانی اندکی تامل ...
هموطنان ما در انسوی دنیا به حمایت تیم ملی رفتندو این برد با حمایت ایشان رقم خورد.ایا عقل سلیم میپذیرد این عزیزان بدون مقدمه به صفحه فیس بوک این بازیکن روسی حمله کنند
جواب این سوال در تصاویر بازی ست انجایی که بازیکن ایتالیایی به سمت هموطنان ایرانی ما عکس العمل نشان میدهد،به نوعی همان حرکت که تابناک انرا نژاد پرستانه خطاب میکند.پس دوستان قانون فیزیک و نیوتن را فراموش نکنیم:برای هر عملی عکس العملی ست...
به ارزوی موفقیت تیم والیبال و تشکر از همه ایرانیان مقیم ایتالیا به پاس حمایت از تیم کشورشان...ایرانی همیشه قهرمانی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
کاملا موافقم. واقعا رفتار این بازیکن هم تحقیرآمیز بوده. چرا اینکار رو برای بقیه نکردن؟ فرضا در اتفاق بین زیدان و ماتراتزی آیا نباید به پارامتر (شروع کننده) که ماتراتزی بوده توجه کرد و یکسره فقط رفتار زیدان را تقبیح کرد؟ انسان‌ها ماشین نیستند بلکه شامل احساس و عواطف هم هستند. حرکات این بازیک هم تحریک آمیز بود
متاسفانه بی اخلاقی و بی ادبی در این چند ساله در فضای رسانه ای بسیار نمود پیدا کرده و حتی این لحن صحبت ها به جای تقبیح مورد تشویق برخی دست اندر کاران قرار گرفته است
ممنون از شما که اطلاع رسانی کردید .
چه قلمی
نویسنده این مطلب کیست؟
در تیتر این خبر لغت ( تعمدتا ) را از کجا کشف کردی؟
اینکه در مصاحبه ورزشی بین ایران و ایتالیا یک مریب خارجی چندین بار از اعراب اعلام برائت میکند، معلوم است که مسئولان محترم و بافرهنگ تیم ملی چنین مطالب نژادپرستانه ای را را دیکته کرده اند! متاسفانه اکثر قریب به اتفاق اهالی رسانه وقتی صحبت از فرهنگ و ادب و ... به میان می آید سریعا سراغ شاهنامه میروند! سعدی علیه الرحمه میفرماید:
مشک آنست که ببوید // نه آنکه عطار بگوید
در مورد مطالب طرح شده در صفحه فیسبوک بازیکن ایتالیایی هم بایستی گفت: آفتاب آمد دلیل آفتاب!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
من اینجا از آقای ولاسکو تشکر می کنم
شما هم نمی دونم چرا ناراحت شدی
وقتی ایران رو در مقابل اعراب قرار می دهند منظور کشورهای عربی است نه اعراب جنوب ایران
شما ظاهرا حساب خودتون رو از ایران جدا می دونید؟!!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
اعلام برائت؟؟؟ يعني بايد مي گفت ما از اعراب هستيم و يا آرزو داريم باشيم؟خب گفته مارو با اعراب اشتباه نگيرين و ما ملت مستقل و متفاتيم چون خيلي از كشورهاي غربي و اروپايي كل منطقه را عرب ميدانند .حالا شما نمي دونم از چي ناراحت شدي؟؟؟
واقعا متاسفیم. این از فرهنگ پارسی و اصیل ایران به دوره.خوب بازیش خوب بوده که تقصیر نداره.
مطمئن باشید که اینها دوست ایران نیستند بلکه مشتی ضد انقلاب فراری وجاسوس هستند که چشم دیدن موفقیت های انقلاب اسلامی را ندارند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
کار کار انگلیس هاست:)))))
دوست عزیز موقع شروع سال تحصیلی وقتی مدرسه تعطیل شد برو جلوی در یه مدرسه ابتدایی یا راهنمایی یا دبیرستان یا دانشگاه های تک جنیستی! وایسا ببین کیان که نا سزا میگن
من خودم وقتی دبیرستانی بودم با این که مدرسه مون مثلا خیلی شاخ بود اصلا دوست نداشتم مادرم بیاد مدرسه...
به قول ادگار مورن جامعه شناس هویت در تولید است، چه فرهنگی چه اقتصادی
بسه دیگه به گذشته نازیدن الان فعلا تولیداتمون اینه که بچه های خوبی مثل بازیکنا و یه کمی بچه های بد مثل هوادارای ناجور داریم قضاوت در مورد هویت بماند برای خرد جمعی جهانی
نباید این فرهنگ خوب واصیل ایرانی با این گونه صحبت ها زیر سوال برد.
هنوز اخلاق در ورزش ما غربی است و ما اخلاق ایرانی در ورزشهای غربی نداریم و مایه تأسف است.
اين معني تمدن چند هزار ساله است ؟!!!!!!!!!!!!!!!!
با سلام تابناک عزیز جوگیر!!! اگه بازی رو خوب ندیدید با با سانسور دیدید بگید تا بهتون بگیم... شما ندیدی که این آق چجوری بعد از هر امتیاز چطوری با حرکاتش میرفت رو مخ بازیکنان و تماشاچی های ایران!! من با هر توهینی به هر شخصی ولو شخص مقصر، مخالفم، اما باید منصفانه قضاوت کرد و غیرت و تعصب ایرانی و برد شیرین ایران رو کوچک جلوه نداد.
باتشکر
از قديم گفتن يك....در بازيهاي ورزشگاه آزادي نيز چند نفر بي فرهنگ حضور 100هزار تماشاگر را خنثي ميكند و يك مربي بي فرهنگ فوتبال در زمين فوتبال با بازيكن سياه پوست آن رفتار زشت را ميكند
خیلی کار زشتی کردن این گروه نادان
.. و ما الحیات الدنیا الا متاع الغرور
با تشکر از توجه شما به این امر مهم (اخلاق و فرهنگ ) که متاسفانه پس رفت آن در تمام سطوح چشمگیر است و یکی از بهترین راهای مبارزه با تضعیف اخلاق همین است که شما انتخاب کرده اید .
ما بلحاظ شعار دینی ، انسانی و فرهنگی نمی بایست بهیچ دلیلی و در مقابل هیچ پیروزی از این ارزشها چشم پوشی کنیم. ما حتی درجنگ قوانین اخلاقی داریم. بیش از هزار سال قبل از منتسکیو بکدیگر ، طبیعت ، حیوانات و دیگر امور احترام و حقوقشان را با طرح قوانین اخلاقی محفوظ می داشتیم. نباید اینهمه سرمایه تحت تاثیر احساسات و تفلید از شعار ""پیروزی بهر قیمت"" خدشه دار شود. نمی بایست دنیا گیر شویم و فریب بخوریم
یا هو
اینم برای کسایی که فکر میکنن فقر فرهنگی مختص به قشر کم درامد و فقیر جامعه اس! فیسبوک و سایر شبکه ها اجتماعی جایه که معمولا اقشار ضعیف دست رسی ندارن.
بهترین کار این است که کاپیتان تیم ملی از سوی ایران عذرخواهی کند و آنرا به یک سری آدم نادان نسبت دهد و تاکید کند که در ایران در این خصوص بحث در گرفته و اکثرا از این موضوع ناراحت هستند و این اقدامات را محکوم می کنند.
سلام :: باید از یک جائی شروع کنیم !!!! بد فرهنگی در بین ما جا انداخته اند !! ما عوض اینکه حماسه های فردوسی را سر مشق خود قرار دهیم رفته ایم دنبال داستانهای حسین کرد و رفتار ملانصر الدینی و تصور میکنیم خوشمزه و با نمک هم شده ایم !!!! در تمام طبقات ماهم بخصوص این فرهنگ رجز بی منطق خوانی و بر حریف بی جهت و بی ادبانه تاختن متاسفانه در اهالی فرهنگ و رسانه و وزیر و مسئول هم به کرات مشاهده میشود !!! باید فکری کرد تا منطق قدرت را نمایان سازد نه حرکات ناپسند و در حدود وقاحت !!!!!
کی به کیه شاید عرب بودن اونا
سپاس از شما که به این موضوع پرداختین!
یکی از مقصر های اصلی صدا و سیماست که هیچ کاری در این زمینه تا حالا انجام نداده!
این دفعه ی اول نیست که اینجوری آبروریزی میکنن! پیج ناسا و پپسی و ...
ما همیشه از گرگ درنده روس وروباه حیله گر انگلیس در تمام دوران تاریخ آسیب دیدیم والان نیز ادامه دارد.
واقعا بس است فقط شعار دادن
مگر ملاک انسانیت به ملیت است؟؟؟
با چه معیاری به این نتیجه می رسیم که فقط به دلیل ملیت افراد می توان آنها را رتبه بندی کرد
واقعا فرهنگ پنج هزار ساله ما این بوده و خبر نداشتیم.
خواهش می کنم هممون بریم تو صفحه زایتسف ازش عذر خواهی کنیم
این رفتار دیجیتالی دقیقا آیینه رفتار فیزیکی در ورزشگاههاست که متاسفانه کار به دادن فحشهای ناموسی و زننده به بازیکن و مربی و داور میرسه.
وقتی شاخکهای نهادهای فرهنگی سالهاست که بی حس اند و این آسیبها رو درمان که هیچ حتی مونیتور نمیکنند به اینجا میرسیم که میبینید.
نهایت تلاش صدا و سیما قطع صدای ورزشگاه و بکاربردن واژه مسخره تماشاگرنما است که چیزی از زشتی ماجرا کم نمیکنه.
این یعنی فروکردن کله در برف ...
لطفا همه با هم به کامنتش سر بزنم و با ادب خودمون فرهنگ ایرانی رو بهش نشون بدیم
از کوزه همان برون تراود که در اوست.
جدا از این قضیه باید از مربیان بزرگی مثل ولاسکد درس گرفت حتی مربیان فوتبال ما از فلسفه کاری ولاسکو آموزش ببینند مثل پپ گواردیولا
حریف را می بریم تحقیر می کنیم ،بهش می بازیم فحش و ناسزا می گیم.البته رسانه ها و مسئولین هم در این امر کم مقصر نیستند.ورزش برای نزدیکی ملت ها به یکدیگر است نه این که بین آنها کینه و دشمنی به وجود آورد.
مطلبی که نوشتید درست است و نگاهتان به موضوع دریچه ی امیدی است که نسل های جوان و آینده، حس نفرت را نسبت به غیر از خود و سایر بندگان خدا در گوشه کنار جهان،از درون خود بزدایند.
عالی بود این مطلب، واقعا ضعف های فرهنگی این مردم را کی میتونه درست کنه؟، ما حتی در جشن پیروزی تیم ملی هم میدیدیم که عده ای برای جشن جلوی ماشین زن و بچه مردم را میگرفتن و مثل مغول ها به یک ماشین حمله میکردن که باعث وحشت اعضای آن خانواده میشد، واقعا این موضوعات علاجی داره!؟، مردم ما حتی شادمانی کردن را هم بلد نیستن
مثلا همین که تو ورزشگاه ها بیخودی علی دایی میگن چه معنی داره؟؟
تو مراسم استقبال از بازیکن های فوتبال تو ورزشگاه آزادی یا حتی تماشاچی های بسکتبال این شعار بی معنی رو میدن.
علی دایی افتخار ایران و ایرانی است و ما مردم مثلا با فرهنگ و تمدن با افتخار میهنمان این گونه رفتار میکنیم.
مردم عجیبی هستیم!
با خيال راحت مي گم امشب ما به ايتاليا مي بازيم....صد در صد....
ديروز خبرنگار را تيتر جنجالي زدند...يعني چه ما ايتاليا را تحقير كرديم....امشب ضايع مي شيم.....اين ايرانيها هم شورشو در آوردند.....بلد نيستند چه جوري از اينترنت استفاده كنند....
پاسخ ها
Leon
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
با شما 100 در 100 موافقم منم از این تیترایی که میزدن "تحقیر ایتالیا مقابل ایران" " ایتالیا مقابل ایران زانو زد" و ... واقعا تعجب کرده بودم.اما با این که کل ایرانیا رو جمع بستی موافق نیستم.مطمئن باش خیلیا بودن که این نوع تیترها و حرفا رو دوست نداشتن.
دعوا نكنيد :(
بی فرهنگیم ولی وقتی بهمون توهین میشه دارای تمدن میشیم
فیس بوک چه ربطی به همه مردم ایران دارد؟
خواهش می کنم کسانی که دسترسی دارند بروند معذرت خواهی کنند
کاش برخی از دوستانی که به قیسبوک دسترسی دارند برای این زایتسف شرح بدهند که ایرانی ها فقط اینهایی که توهین می کنند نیستند
سلام
در بازی ایران و صربستان در تهران هنگامیکه کارگردان تلویزیون ایران صحنه "هیاهو" طرفداران تیم ایران را که قصد بر هم زدن تمرکز روانی بازیکن زننده سرویس صرب را دارند به وضوح و با طیب خاطر نشان می دهد. که با سکوت همه ایرانیان از مقامات تا افراد عادی گرفته و مهر تایید می خورد . نشان دهنده سطح فرهنگی ایرانیان با سابقه فرهنگی 2500 ساله است . فرهنگ سیری چند ؟؟؟!!!
من به نوبه خودم امروز سري به فيس بوك زده و بابت اين كژ منشي از ايشون عذر خواهي ميكنم به شما دوستان هم همين پيشنهاد رو ميكنم . ايران مهد تمدن اخلاق محور بشريه و اين رفتار قطعاً زيبنده نام ايراني نيست .
با سلام به همه دوستان بیایید در بازی برگشت ثابت کنیم مشت نمونه خروار نیست وتمدن هزار ساله یعنی چه
همه جای دنیای اینجوری-مختص ایرانی ها نیست.
زنده باد نويسنده اين را ميگويند فرهنگ سازي بسيار عالي بود ايراني به همه احترام ميگذارد
ما ایرانی ها زیباترین باهوش ترین و صد البته با فرهنگرین هستیم تو جهان و کهکشان راه شیری.البته اگه شک دارید به این فرهنگ عنی ما یه سر برید ورزشگاها تا خودتون متوجه بشید این فرهنگ چندهزار ساله و میلیار ساله ما ....
متاسفانه فقر فرهنگی بیش از فقر مادی شده و همه ی دلخوشی ما شده حرف زدن در باره ی فرهنگ غنی گذشتمون !آیا وقتش نرسیده برای این معضل از همین حالا و از خود شروع کنیم تا حداقل اگر آیندگان به ما افتخار نکنند حداقل نفرین نکنند !؟
حالا ببین خوبه مثل خیلی از کشورهای دنیا قهرمان بزرگترین رویدادها ورزشی مثل جام جهانی نمی شویم والا فکر کنم کل دنیا را تکفیر و تحقیر می کردیم
یه ضرب المثلی است میگه خداوند به کوه ها نگاه می کنه و بر اساس ظرفیتشون بهشون برف می ده الان فکر کنم حکایت ما شده همین
گل گفتی تابناک قلمت طلا.
آخه نمی گین اون بازیکن ایتالیایی هم دوست و خانواده داره؟
با وجود بعضی از این هموطنان بی فرهنگ همون بهتر که فیسبوک همیشه فیلتر باشه.
چرا گله می کنید!؟؟
همه چیز ما به همه چیز ما میاد!!
از نرخ دلار و سکه تا قیمت خودرو و مسکن و آلودگی هوا و .......
این هم از طرفدارای ورزشی
این مسائل ریشه در آموزه های غلط ما دارد.
وقتی مجریان سیما برای معرفی بازیکنان ایرانی که مادرشان ایرا نی نیست میگویند بازایکن "دور رگه" یا مثلا به فان بازیکن افریقایی مرتب میگونند بازیکن "سیاهپوست"
یا به بازیکن فرانسوی که اجدادش نزدیک به یک قرن پیش از الجزیره یا یک کشور اسلامی به فرانسه مهاجرت کرده اند میگویند بازیکن "مسلمان" تیم فرانسه همه بیانگر این است که برخی از ایرانیان به واقع "نژادپرستند."
این مطلب را من از یک آمریکایی سیاه پوست که برای تحصیلات حوزوی به قم سفر کرده بود شنیدم که میپرسید چرا برخی از ایرانیان نژداد پرستند. پرسید منظورت چیست؟ گفت اولین سوالی که از من میشود این است: "ازاینکه سیاهی چه احساسی داری؟"
متاسفانه با وجود همه مجازاتها در سطح داخلی و بین المللی باز هم شاهد این توهین ها و بی ادبی ها در ورزش هستیم. به این افراد باید گفت بی ادبی هنر نیست و هر لات بی سروپایی میتونه دهنش رو باز کنه بی احترامی کنه ، اگه با ادب باشی و با شخصیت هنر کردی.
برامون عادت شده اسم ایران رو توی جنجالهای ورزشی آسیایی و اخیراً در مسابقات جهانی ببینیم. هر جا که جنجال هست نام يک ایرانی میدرخشد. تا حرفی میشه سینه سپر ميکنيم که دارای فرهنگ 2500 ساله هستیم.
برخلاف ادعایی که ما ایرانی ها داریم فرهنگ جامعه پایین امده وباید کار فرهنگی بیشتر صورت گیرد
بنظر من اينكه يه عده اي بيان بد و بيراه بگن و عده اي بيان معذرت خواهي كنن خيلي مسخره است بهترين راه اينه كه كامنتهاي صفحه اش بيشتر از اين نشه
nevisande mohtaram lotfan ghabl az neveshtane hargoone matn dar rabte ba mozooye khod etalaat hasel farmaid.ALBATE KE ITALIAEHA NEJAD PARAST HASTAND. kafist sari be rooznameha dar italia bezanid ta bebinid dar in keshvar che migozarad,moddat zamane ziadi nist ke italia be zaher az doran fashist gozar karde amma mardom dar inja az bayane in matlab doori mikonand vali alaghe khassi be dooktorin fashist darand .hamantor ke goftid aksare tamashachian ra daneshjooian tashkil midadand va in javanan ke be tore roozmare dar jamee ba in padideh va taneshha dargir hastand aksolamal khod ra be in shekl neshan midahand.DAR ITALIA BE TORE ROOZMARE KHAREJIAN ALLALKHOSOOS MOSALMANAN AZ TARAFE RESANEHA MOREDE HAMLE GHARAR MIGIRAND CHE MOSTAGHIM BE VASILEYE AHZAB TONDRO CHE BA KENAYEHAIE MOKHTALEF.
پاسخ ها
الف ب
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
حتي با اين وجود مي تونستيم برعكس عمل كنيم
يعني در برابر مشكلات اخلاقي و تفكري آنها، ما ادب و اخلاق خود را به نمايش بگذاريم تا آنها از ما ايرانيان ياد بگيرند.
بابا مربي ما (ولاسكو) قبل از مسابقه از فرهنگ ما ميگه اونوقت ما بايد برعكس اون عمل كنيم!!
نفس عمل كامنت زدن ايرادي نداره اما چرا فحاشي و بي ادبي!
مشکل از فیس بوکه...! طرف از شهر خودش تو ایران هم می تونه به این بابا فحش بده...!! اینم از رسانه و شبکه اجتماعی با فرهنگان ایرانی !!
این بازیکن بزرگ ایتالیایی عامل هیجان و رقابت نفس گیر شد و بسیار قابل احترام است.او ادرنالین رو ساعتی برای ما بالا نگهداشت .بیم و امید را اورد
خیلی هم کار خوبی کردند.مگه یادتون نیست چند سال پیش کاپیتان ایتالیا چه رفتار توهین امیزی با کاپیتان ایران داشت و هولش داد رو زمین؟!
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
کار زشت از هر کسی سر بزند زشت وبد است در ثانی جواب کار زشت را نباید با کار ناشایست داد وگرنه فرق خوب وبد از کجا معلوم می شود
واقعا نویسنده محترم بهترین مقاله نوشته
ما ایرانیان همیشه در هرچیزی باید جمع ببندیم؟باید بگویم خواهرم ، برادرم اشتباه مرا پای مکتبم مگذارید. پس خواهش میکنم در گفتارمان رعایت ادب و اخلاق اسلامی را در نظر بگیریم و به دیگران احترام بگذاریم اگر دوست داریم به ما احترم بگذارند. و اینقدر جهان سومی بر ما نبندن
من نمیخوام پیروزی ایرانو کمرنگ کنم، ولی شما باید از خود رسانه شروع کنید وقتی تیتر میزنید ایتالیا در مقابل ایران زانو زد!!!! این یه توهین محترمانه نیست ما به بحرین باختیم جلوش زانو زدیم
فرهنگ یعنی آشغالامونو از ماشین به بیرون پرت کنیم بعد هم از خیابانهای فرانسه تعریف کنیم
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر