بازدید 5687

«امید ایرانیان» حزب فراگیر عارف می​شود

کد خبر: ۳۲۸۷۰۰
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۰ 29 June 2013
نام محمدرضا عارف نامزد اصلاح‌طلبی که به نفع حسن روحانی از انتخابات کناره‌گیری کرد، این روزها برای معاون‌اولی دولت «تدبیر و امید» مطرح است اما خبرهای دیگر حاکی از تشکیل یک حزب فراگیر با عنوان «امید ایرانیان» به دبیرکلی معاون اول اصلاحات است. 
 
به نوشته روزنامه شرق «امید ایرانیان» بنیادی است که جعفر توفیقی، محمدرضا عارف و شماری دیگر از وزرای دولت اصلاحات و تعدادی از تکنوکرات‌ها در آن فعالیت می‌کنند. بعد از دیدار محمدرضا عارف و شورای هماهنگی جبهه اصلاحات قرار بر این شد که در صورت تشکیل این حزب فراگیر 18 تشکل زیرمجموعه شورای هماهنگی جبهه اصلاحات ذیل حزب فراگیر «امید ایرانیان» به فعالیت بپردازند. 
 
«محمدرضا عارف» هم در این رابطه در مراسم «تقدیر از عملکرد وی در عرصه انتخابات یازدهم ریاست‌جمهوری» که در سالن تربیت‌معلم شهید پاک‌نژاد یزد برگزار شد، گفت: «تشکیل حزب فراگیر در دست بررسی است.» این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین با تشکر از سایر کاندیداها و ستادهای انتخاباتی‌شان که به خلق حماسه در 24 خرداد کمک کردند، گفت: مردم ما در این انتخابات کاری کارستان کردند. 
 
وی افزود: کشور پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری با تهدیدهای جدی روبه‌رو بود جوانان ما مایوس بودند ولی با خلق این حماسه بخش مهمی از تهدیدات از سر کشور گذشت و امروز جوانان ما بانشاط هستند. عارف با بیان اینکه اولین فعالیت انتخاباتی خود را از خرداد 91 در مراسم قدردانی از عملکرد علی‌اکبر اولیا نماینده مردم یزد در مجلس هشتم آغاز کرده است، گفت: با انتخاباتی که گذشت و تجربه‌ای که کسب شد به هیچ‌وجه نباید شاهد تکرار انتخابات سال 84 و 88 در آینده برای اصلاح‌طلبان بود. وی افزود: در ابتدای حضور خود با چالش‌های زیادی از جمله اعلام زودهنگام کاندیداتوری، نمایندگی بخش امنیتی، حضور بدون کسب اجازه و حضور به‌عنوان نماینده بدلی اصلاح‌طلبان روبه‌رو بوده‌ام. بنده بنای پاسخگویی نداشتم و سعی کردم گذر زمان بسیاری از مسایل را حل کند. 
 
وی گفت: نظام ما چون برخواسته از مردم است، باید نظرات آنها را در جهت‌گیری‌های نظام لحاظ کند. مردم به ما نشان داده‌اند که از طریق درون نظام خواستار تغییر هستند. 
 
معاون اول دولت اصلاحات گفت: جریان هشت‌سال گذشته کشور در شأن مردم ما نبود و مردم با حضور خود در این انتخابات خواستند تغییر جریان حاکم در کشور را رقم بزنند. وی در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه نباید توهم شکست، موجب دلسردی از حضور در عرصه انتخابات شود گفت: هرچند توهم شکست به معنای نابودی یک جریان سیاسی است اما شکست مقدمه پیروزی است و ما بر این نکته تاکید داشتیم. عارف افزود: اصلاح‌طلبان قانون اساسی، نظام و ارزش‌های آن را قبول دارند و این را با حضور خود در عرصه انتخابات ثابت کردند. 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل