بازدید 4342

طرح اکوادور برای اعطای پناهندگی به اسنودن

کد خبر: ۳۲۸۴۷۷
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۸ 27 June 2013
شبکه اونیوسیون گذرنامه‌ای را نشان داده است و ادعا کرده مقامات اکوادور آن‌را به کنسولگری این کشور در لندن فرستاده‌اند تا آن را به افشاگر سازمان امنیت ملی آمریکا تحویل دهد تا از طریق آن بدون هیچ مشکلی مستقیماُ وارد خاک اکوادور شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری اسپانیایی زبان«اونیویسیون»؛ شبکه اسپانیایی زبان اونیویسیون که مقر آن در میامی است روز چهارشنبه گذرنامه ای را نشان داده است که مقامات اکوادوروی به کنسولگری خود در لندن فرستاده‌اند تا آن را به ادوارد اسنودن، افشاگرسازمان امنیت ملی آمریکا تحویل دهد.

این شبکه همچنین بیانیه‌ای ارائه کرده است که در آن چنین نوشته شده است: ما این گذرنامه را  برای کنسولگری خود در لندن می فرستیم تا آن را به اسنودن تحویل دهند تا ز این طریق وی به صورت مستقیم وارد خاک اکوادور شود و پناهنده رسمی اکوادور شود.

مطابق با این گزارش این بیانیه در تاریخ 22 ژوئیه پس از درخواست اسنودن از اکوادور برای اعطای پناهندگی به او به کنسولگری اکوادور در لندن فرستاده شده است.

همچنین منابع آگاه اعلام کرده‌اند که جولیان آسانژ، مؤسس شبکه افشاگر ویکی لیکس در تماسی مکالمه‌ای با خبرنگاران اعلام کرده است که اسنودن از سوی مقامات اکوادوری مدارکی که نشان‌دهنده رضایت این کشور برای اعطای پناهندگی به وی می باشد را دریافت کرده است.

با این وجود مقامات اکوادوری این شایعات را تکذیب کرده اند و اعلام کرده‌اند که دولت این کشور همچنان در حال برسی این موضوع می‌باشد و هنوز تصمیمی قطعی برای این مسئله نگرفته است.

ناتالیا سلای، سفیر اکوادور در آمریکا نیز این شایعات را بی اساس خوانده است و اطمینان داده است که از سوی مقامات اکوادور هیچ گذرنامه‌ای برای اسنودن ارسال نشده است.

طی دو هفته اخیر که موضوع جمع آوری اطلاعات شهروندان آمریکایی توسط سازمان امنیت ملی آمریکا فاش شد، اسنودن خاک این کشور را به سوی هنگ کنگ ترک کرد.

اسنودن روز یکشنبه  خاک هنگ کنگ را به مقصد مسکو ترک کرد؛ کاخ سفید از مقامات روسیه نیز خواست تا این افشاگر را تحویل دهند اما مقامات روسیه نیز درخواست آن‌ها را نپذیرفتند.

افشاگر سازمان امنیت ملی آمریکا به محض ورود به مسکو از مقامات اکوادوری درخواست پناهندگی کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل