بازدید 9034
۱

خطر از بیخ گوش باغ گیاه شناسی نوشهر گذشت؟

کد خبر: ۳۲۸۳۲۰
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۸ 26 June 2013
در پی انتشار خبر تخریب بخشی از باغ گیاه شناسی نوشهر، جمعی از فعالان محیط زیست شمال کشور با تجمع مقابل درب این باغ اعتراض خود را نسبت به این امر اعلام کردند.

به گزارش مهر، در این تجمع که حدود ۲۰۰ نفر حضور داشتند با در دست داشتن پلاکاردهایی که بر روی آن جملاتی در دفاع از محیط زیست درج شده بود خواستار جلوگیری از تخریب باغ گیاه شناسی نوشهر شدند.

معاون استاندار مازندران در گفتگو با مهر با اشاره به ضرورت احداث راه دسترسی بندر نوشهر اظهار داشت: این طرح از مصوبات دور سوم سفر دولت بوده و با توجه به آن که بندر نوشهر از بنادر مهم شمال کشور به شمار می رود دولت با تصویب این مصوبه تلاش کرده زمینه و بستر توسعه در این بندر فراهم شود.

سیدعیسی هاشمی افزود: این طرح به منظور رفع معضل ترافیکی ماشین های سنگین در مسیر بندر مصوب شده و در این راستا پیش از این ۱۸ کارگروه تخصصی با حضور مشاورین و کارشناسان ذیربط برگزار شده و بنابر پیشنهاد مشاوران باغ گیاه شناسی دو مسیر غربی خیابان شریعتی و مسیر شرقی باغ خیابان ملت مورد تایید قرار گرفته و در نهایت به جهت حفظ مسائل زیست محیطی و حفظ گونه های نادر درختان و حفظ باغ مسیر اصلی راه دسترسی بندر به ضلع شرقی منتقل شد.

وی با انتقاد از تاخیر در اجرای پروژه گفت: این پروژه به عنوان یک مصوبه هیئت دولت متاسفانه دستخوش تعلل شده و نباید برخی با سنگ اندازی اجرای پروژه را منوط به تاخیر چندین ساله کنند. معاون استاندار مازندران با اشاره به هجمه رسانه ای بیگانگان در خصوص باغ اکولوژیک نوشهر افزود: راه دسترسی بندر نوشهر تنها مسئله بندر نیست بلکه امروز به عنوان یک مطالبه عمومی و مردمی در نظام مطرح است و ساکنین این قسمت شهر خواستار احداث راه هستند.

وی اضافه کرد: کی دشمنان دلشان به حال ما سوخت که این بار برای ما در حال تصمیم گیری هستند و رسانه های خارجی با ایجاد فضاسازی و لابی های رسانه ای و تحریف خبر به دنبال مسائل سیاسی و اجتماعی هستند. وی در پایان تاکید کرد: از امروز تا مدت ۱۰ روز هیئت امنای مرکز تحقیقات گیاه شناسی کشور فرصت دارد تا زمینه احداث راه دسترسی فراهم شود. با حضور معاون استاندار، فرماندار و رئیس مرکز گیاه شناسی شمال کشور و توضیحات مسئولین اعتراض کنندگان به تجمع خود پایان دادند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۷
انتشار یافته: ۱
با احداث پل هوایی یا تونل یا سایر تمهیدات از تخریب این کلکسیون بی نظیر در کشور باید جلوگیری شود.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار