بازدید 10859
۸

فرار از صحنه تصادف با خودرو تحت تعقيب

کد خبر: ۳۲۷۶۷۵
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۶ 23 June 2013
راننده اي که حدود ۳ ماه قبل، سرقت خودرو خود را به پليس گزارش کرده بود، پس از فرار از صحنه يک تصادف خسارتي با مشکلات خاصي مواجه شد.

به گزارش خراسان، حدود ۳ ماه قبل راننده اي با مراجعه به يکي از کلانتري هاي مشهد از سرقت خودرو خود خبر داد. اين راننده زن به پليس گفت: خودروام را در حاشيه خيابان پارک کرده بودم که به سرقت رفته است.

در پي اعلام اين گزارش، پرونده اي در اين باره تشکيل شد و شماره انتظامي خودرو پژو با ثبت در سيستم مرکزي فرماندهي و کنترل پليس به همه مراکز و يگان هاي انتظامي ابلاغ شد تا مورد پي گيري قرار گيرد. از سوي ديگر راننده مذکور پس از اين ماجرا به خاطر آورد که خودرواش را در مکان ديگري پارک کرده است او وقتي به محل ياد شده رفت خودرو خود را در حاشيه خيابان مشاهده کرد و با خوشحالي سوار خودرو شد و به منزلش بازگشت. در حالي که پيدا شدن خودرو را نيز به پليس اعلام نکرده بود.

مدتي از اين ماجرا گذشت تا اين که راننده ياد شده روز گذشته هنگامي که سوار بر خودرو پژو اش بود در منطقه طرقبه با يک دستگاه پيکان تصادف کرد و از محل گريخت. به دنبال وقوع اين حادثه، راننده پيکان شماره انتظامي پژو را يادداشت کرد و با تسليم شکوائيه اي به پليس خواستار دستگيري راننده فراري شد.

اين گزارش حاکي است: ماموران انتظامي طرقبه با استعلام از مرکز فرماندهي و کنترل پليس متوجه شدند که خودرو پژو به عنوان خودرو مسروقه تحت تعقيب قرار دارد بنابراين ماموران کلانتري حصار گلستان با اجراي طرح مهار در منطقه موفق شدند خودرو مذکور را شناسايي و راننده آن را به عنوان مظنون به سرقت دستگير کنند.

راننده زن که از اظهارات ماموران دچار حيرت شده بود باارائه مدارک شناسايي و مالکيت خودرو اثبات کرد که خودرو پژو متعلق به خودش است او در تشريح ماجراي ثبت شماره انتظامي خودرواش به عنوان خودرو مسروقه گفت: آن روز فراموش کرده بودم که خودروام را در نقطه ديگري پارک کرده ام وقتي ديدم خودروام نيست موضوع را به پليس گزارش کردم اما پس از آن که خودرو را پيدا کردم ديگر ماجرا را به پليس اطلاع ندادم.

این گزارش حاکي است: راننده مذکور پس از اثبات ادعايش آزاد شد و با پرداخت جريمه و خسارت راننده پيکان از يک دردسر بزرگ نجات يافت.

در همين رابطه يک مقام انتظامي به شهروندان توصيه کرد: پس از ثبت شماره انتظامي خودرو به هر عنواني در سيستم پليس، موضوع تحت پي گيري قرار مي گيرد بنابراين شهروندان به خاطر اين که دچار دردسر نشوند حتما پس از رفع مشکل موضوع را به پليس گزارش کنند تا شماره مذکور از سيستم مرکزي فرماندهي و کنترل حذف شود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۴
انتشار یافته: ۸
یعنی اگر تصادف نمی کرد سه ماه که هیچ در سه سال هم هیچ ترتیب اثری نمی دادند؟
یک ماجرای تلخ و واقعی از دوران جوانی من در همین رابطه هست بخونید . 18 سال داشتم و به زور یک موتور گازی خریدم 3000 تومان بعد از یک سال موتورمو که جلوی خونه گذاشته بودم به سرقت رفته بود و بجاش یکی دیگه موتور گازی گذاشته بودن که بنزین تموم کرده بود منهم به اداره آگاهی رفتم و ماجرا را گفتم و قرار شد موتور را ببرم تحویل بدم ولی از آنجایی که معلولیت داشتم و پیاده روی برایم سخت بود موتور را تحویل ندادم و پیش خودم گفتم من که به آگاهی اطلاع دادم پس سوار میشم تا صاحبش پیدابشه یا موتور خودم پیدا بشه بعد از 4 سال آگاهی اومد سراغم و بازداشتم کرد و دادگاه رفتم و انگشت نگاری و خلاصه دزدم کردند و نتونستم بی گناهی خودم رو ثابت کنم بعضی وقتها اهمیت ندادن به چیزهای پیش پا افتاده کار دست آدم میده
چنانچه تصادف منجر به مرگ کسی میشد و خانم راننده فرار میکرد و مدعی میشد که خودرو او به سرقت رفته چک کسی پاسخگو بود یا در طی این مدت هزار کار خلاف میکرد و ماشین را یک گوشه رها میکرد چه کسی پاسخگو بود واقعا چه قوانینی داریم خانم فراری را با پرداخت جریمه و خسارت آزاد کردند
باید ماشین هاشون رو با هم عوض کنند تا دیگه همچین کاری نکنه.
فرار از تصادف جرم نیست ؟
مسخره کردن پلیس جرم نیست ؟
به نظرم باید زندانی می شد
چطور در طول این 3 ماه پلیس ماشین را پیدا نکرده بود..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۳
حالبیش به اینه با طرح مهار دو سوته پیداش کردن
به نظرم راننده پیکان پارتی داشته یه بار یه نفر زد ماشینمو داغون کرد و به بهانه کنار کشیدن و راه باز کردن سوار ماشینش شد و در رفت. پلیس که رسید بهم گفت شمارشو باید بدی حل اختلاف نوبتت که شد به شکایتت رسیدگی میشه
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر