بازدید 9417

حسینیان: احمدی‌نژاد اصولگرا ماند

کد خبر: ۳۲۶۶۷۶
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۹ 18 June 2013
عضو کمیسیون اصل نودم قانونی اساسی مجلس، با بیان اینکه نیروهای تندرو هر دو جریان سیاسی مناسب حکومتی‌داری و حضور در کابینه دولت نیستند، گفت: جبهه پایداری هیچ انتظاری از دولت یازدهم برای حضور در کابینه ندارد.

روح‌‌الله حسینیان در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به پیروزی جریان اعتدال‌گرا و اصلاح طلب و شکست جریان اصولگرا در انتخابات یازدهم ریاست‌جمهوری، گفت: به‌طور حتم پیروزی فردی مانند روحانی با توجه به وضعیت نامزدهای اصولگرایان در انتخابات قابل پیش‌بینی بود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی، در پاسخ به سوالی درباره چگونگی ارتقا سبد رأی روحانی ظرف یک هفته پس از مناظرات تلویزیونی، افزود: تجربه نشان داده که مردم در عرصه انتخابات در روزهای پایانی تصمیم‌گیری می‌کنند، از این‌رو گرایش مردم به وی در هفته پایانی موضوع غیرقابل انتظاری نبود.

اجماع اصولگرایان سبد رأی روحانی را تقویت می‌کرد

وی درباره علت به اجماع نرسیدن اصولگرایان در انتخابات ریاست‌جمهوری، توضیح داد: به طور حتم به توافق نرسیدن اصولگرایان در انتخابات یکی از الطاف الهی بوده است، زیرا تنوع آرای اصولگرایان موجب شکننده شدن رأی روحانی شد، از این‌رو اگر اصولگرایان برای اجماع و یا ائتلاف به توافق می‌رسیدند، سبد رأی روحانی بسیار بیشتر می‌شد.

عضو فراکسیون روحانیون مجلس، با تأکید بر اینکه جریان اصولگرایی جزئی از انقلاب جمهوری اسلامی ایران است، گفت: به طور حتم با هر گونه تغییرات حاکمیتی، نباید منتظر تحول در تمام جریان‌ها باشیم، لذا اصولگرایان در تمام بخش‌ها و دستگاه مانند گذشته به کار خود مشغول هستند.

اصولگرایان در انتخابات یازدهم در قیاس با ۸۴ و ۸۸ از اصلاح‌طلبان شکست سختی نخوردند

این نماینده مردم در مجلس نهم، با بیان اینکه کاهش رأی اصولگرایان در انتخابات ۹۲ محسوس نبود، افزود: در دوره‌های انتخابات قبل، اصولگرایان با ۶۳ درصد آرا به پیروزی رسیدند و جناح مخالف تنها ۳۰ درصد آرا را کسب کرد، اما در انتخابات امسال اصولگرایان ۴۹ درصد آرای کشور را کسب کردند، از این رو در انتخابات یازدهم، اصولگرایان شکست سختی را از اصلاح‌طلبان نخوردند.

اختلافات اصولگرایان و وضعیت بداقتصادی عامل اقبال مردم به جریان اصلاحات شد
زمینه عملکردی دولت در چهار سال دوم، اختلافات اصولگریان و وضعیت نامناسب اقتصادی موجب گرایش مردم به جریان اصلاحات شد

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه کارشناسان علت موفقیت جریان اصلاح‌طلبی در انتخابات یازدهم ریاست‌جمهوری را داشتن رهبران توانمند اعلام می‌دانند، حال به چه میزان فقدان این موضوع در موفق نبودن جبهه اصولگرایی در عرصه انتخابات تأثیرگذار بوده است، گفت: نباید شاخصه رهبری را در پیروزی جریان‌های سیاسی دخیل دانست، به نظر من زمینه عملکردی دولت در چهار سال دوم، اختلافات اصولگرایان و وضعیت نامناسب اقتصادی موجب گرایش مردم به جریان اصلاحات شد.

حسینیان ادامه داد: در انتخابات ۸۴ با وجود اینکه حکومت در دست اصلاح‌طلبان بود، مردم خواهان تغییر در وضعیت کشور بودند، از این‌رو در آن انتخابات احمدی‌نژاد به پیروزی رسید، از طرف دیگر در سال ۸۸ هم احمدی‌نژاد به نمایندگی از اصولگرایان به پیروزی قاطعی دست یافت، بنابر این اگر انتخابات ۸۴ و ۸۸ را با انتخابات ۹۲ مقایسه کنیم، در می‌یابیم که اصولگرایان همیشه در میان مردم دارای محبوبیت هستند.

تمام گفتمان‌های اصولگرایی برای کاهش اختلافات به میز مذاکره بیایند

عضو فراکسیون روحانیون مجلس، افزود: به طور حتم تمام گفتمان‌های اصولگرایی باید برای کاهش اختلافات به میز مذاکره آمده و برای این موضوع تصمیم‌گیری انجام دهند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با اشاره به برنامه روحانی برای استفاده از نیروهای معتدل هر دو جریان، گفت: استفاده از تمام جریان‌ها در تشکیل کابینه دولت یازدهم تصمیم عاقلانه‌ای است، از این رو نیروهای تندرو هر دو جریان مناسب حکومتی‌داری و حضور در کابینه دولت نیستند.

جبهه پایداری هیچ انتظاری از دولت یازدهم برای حضور در کابینه ندارد

حسینیان ادامه داد: جبهه پایداری هیچ انتظاری از دولت یازدهم برای حضور در کابینه ندارد، از طرف دیگر ما برنامه‌های مناسبی را برای امور کشور داریم، که در صورت اعلام نیاز می‌توانیم این برنامه‌ها را در اختیار دولت قرار دهیم.

احمدی‌نژاد با سکوتی یک ماهه، اصولگرا ماند/مجلس باید حمایت بیشتری از دولت روحانی انجام دهد

وی در پاسخ به سوالی درباره چگونگی سرنوشت احمدی‌نژاد بعد از پایان یافتن دولت دهم، تصریح کرد: به نظر من احمدی‌‍نژاد با رفتار عاقلانه‌ای که از خود در یک ماه اخیر نشان داد، به طور حتم به عنوان یک نیرو اصولگرا برای کشور باقی خواهد ماند.

عضو کمیسیون اصل نودم قانونی اساسی مجلس، با بیان اینکه در صورت استفاده دولت یازدهم از نیروهای معتدل جریان‌های سیاسی، مجلس به طور کامل با دولت تعامل خواهد داشت، یادآور شد: با توجه به شکننده بودن آرای روحانی در انتخابات ریاست‌جمهوری، مجلس باید حمایت بیشتری را از دولت یازدهم و شخص روحانی انجام دهد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس