بازدید 45869

بچه دار شدن چه قدر آب می خورد؟

کد خبر: ۳۲۶۳۲۶
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۲ - ۲۳:۱۱ 16 June 2013
هفته نامه سلامت نوشت:

اگر ازدواج کرده‌اید و آرزوی بچه‌دار شدن دارید اما از مشکلات ناباروری می‌ترسید، فقط 3 ماه پس از ازدواج فرصت دارید خود را در مقابل هزینه‌های درمان ناباروری بیمه کنید. البته اگر پول بیمه را پرداختید و بعد متوجه شدید هیچ مشکلی در بارور شدن ندارید، به روی خودتان نیاورید. به هر حال پولی است که از جیبتان رفته است. به این بیندیشید که اگر این پول را پرداخت نمی‌کردید و پس از مدتی متوجه می‌شدید شما هم جزو 20درصد از زوج‌های جوانی هستید که دچار مشکلات ناباروری هستند، حالا باید کلی خرج دارو و درمان می‌کردید و دست حمایتگر بیمه‌ای هم نبود که از شما حمایت کند.

آمار 20درصدی ناباروری در میان زوج‌های جوان ایرانی بالاتر از میزان جهانی است و این میزان در روستاها بیشتر و حدود 22درصد است اما درمان‌های ناباروری جز در مواردی مانند برخی آزمایش‌ها و سونوگرافی‌ها، تحت پوشش بیمه‌ها قرار ندارد. هزینه هر دوره درمان ناباروری تا سال گذشته بین 2 میلیون و 500 هزار تا 5 میلیون تومان بود و البته با ذکر این نکته که هر دوره درمان فقط 30درصد احتمال موفقیت دارد و برخی از زوج‌ها باید تا 3بار این درمان‌ها را تکرار کنند.

البته امسال این هزینه‌ها به گفته عابد فتاحی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، چند برابر شده است. او به‌همین‌دلیل معتقد است اگر بیمه‌ها بخواهند به این روند ادامه دهند و از زیر بار هزینه‌های درمانی نه تنها در حوزه درمان ناباروری بلکه در سایر زمینه‌ها هم شانه خالی کنند، باید آنها را از سیستم درمانی کشور حذف کرد و جایگزینی برای آنها یافت.

دکتر عابد فتاحی با بیان اینکه زوج‌های نابارور به‌دلیل آرزویی که برای بچه‌دار شدن دارند، حاضرند هرگونه هزینه‌ای برای تحقق این آرزو بپردازند، می‌گوید: «همین موضوع باعث شده مراکز درمان ناباروری و پزشکانی که در این حوزه فعالیت می‌کنند، با بی‌رحمی مبالغ سنگینی از این افراد دریافت کنند.» وی با انتقاد شدید از وضعیت بیمه در کشور می‌افزاید: «بیمه‌ها در هیچ زمینه‌ای خدمات درستی عرضه نمی‌کنند و جایی هم که خدمتی می‌دهد، آنقدر بد و ناقص است که مردم و پزشکان را بیشتر از آنها دور می‌کند.»

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با اشاره به شرایط اقتصادی نامطلوب بیشتر زوج‌های نابارور، اظهار می‌کند: «این افراد بیشتر روستایی و از اقشار آسیب‌پذیر هستند و درمان‌های ناباروری هم آنها را بیشتر به ورطه فقر می‌کشاند. ضمن اینکه درمان نشدن هم می‌تواند باعث به‌وجود امدن آسیب‌های اجتماعی مانند طلاق در این خانواده‌ها شود.» 

وی ادامه می‌دهد: «اگر قرار باشد بیمه‌ها باری از دوش مردم برندارند، این چه منتی است که باید بر سر مردم باشد؟ با این وضعیت بهتر است کم‌کم بیمه‌ها را حذف کرد و با تقویت نهادهایی مانند کمیته امداد در زمینه درمان، بار مشکلات درمانی مردم را کاهش داد.»

دکتر فتاحی با ناعادلانه خواندن خدمات بیمه‌ای در کشور، می‌گوید: «چطور بیمه‌ها برای پوشش برخی خدمات در بیمه تکمیلی، بودجه لازم را دارند اما برای درمان‌های لازم و ضروری مانند ناباروری این بودجه وجود ندارد؟»

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس همچنین به طول درمان زمان پرداخت‌های بیمه‌ها به مراکز درمانی و پزشکان اشاره و خاطرنشان می‌کند: «حداقل مدت زمان پرداخت بیمه‌ها 6ماه است. در بخش بیمه تکمیلی هم ابتدا باید هزینه خدمات را پرداخت کرد و بعد به دنبال گرفتن پول آن به بیمه رفت. همین مسایل باعث ایجاد نارضایتی‌های زیادی در بین مردم و پزشکان از وضعیت بیمه شده است.»

وی با بیان اینکه مشکل اصلی در عرصه خدمات، واقعی نبودن تعرفه‌های خدمات است، تأکید می‌کند: «تا زمانی که قیمت خدمات به صورت واقعی نباشد، این مشکلات هم ادامه دارد.»
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۶۱
انتشار یافته: ۲۳
بهتر بود مینوشتی بچه دار شده برای ناباروران چقدر آب میخوره
چون برای اونایی که میتونن شاید این هزینه رو ندن ؛ اما خبر نداری از هزینه دکتر و سونو و بیمارستان و خرج بعدش و پوشک و مدرسه و ....
بابا نخواستیم بچه رو ؛ اصلا چه خبری بود نوشتی دردمون رو آوردی به یادمون
مطمئنی اگر پول بیمه رو بدیم بعدا میتونیم استفاده کنیم؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
اگر هزینه های بیمه رو بدی میتونی رو 1% ی که بیمه متقبل میشه حساب کنی و 99% بقیه رو خودت بدی!!!!!!
توی ایران با این همه هرینه های بیمه، حتی با بیمه های تکمیلی هم کار آدم را نمیوفته و با کلی سقف و فرانشیز و محدودیت در نهایت بی خیال بیمه می شی!!
متأسفانه هیچگونه نظارتی بر مراکز درمان ناباروری صورت نمیگیرد.پولهای هنگفتی گرفته میشود بدون اینکه تضمینی بابت نتیجه درمان ارائه شود.بعنوان کسیکه تاکنون در 3 مرکز مورد و 7 بار مورد درمان قرارگرفته و علی الرغم پرداخت هزینه بسیار نتیجه ای نگرفته ایم پیشنهاد میکنم اینگونه مراکز براساس تعداد عمل های منتج به نتیجه رتبه بندی و به اطلاع عموم رسانده شود.
من با این مشکل می سوزم ومیازم
تمام مشکلات برمی گردد به عدم قناعت پزشکان و دریافت هزینه هایی که هیچ سنخیتی با درآمد دیگران ندارد. چگونه می توانند درآمد یکسال یک خانواده کشاورز یا روستایی را در یک جسله ازش بگیرند، البته اگه بدهکارم نشه..
لطفا به مسایل روز جوانان بپردازید. امروز با توجه به عدم توانایی جوانانی مثل من با سن بالای 33 سال، پرداختن به مسایل بعد از ازدواج آن هم فرزندآوری در رسانه ها بی معنا است.
مسایلی مانند اشتغال و حتی درصورت داشتن شغل، داشتن حقوقی که حداقل کفاف هزینه های روزانه ضروری یک فرد را بدهد، اولویت ماست.
من و خیلی از هم سن و سال های من پول ندارن تشکیل زندگی بدن! شما در مورد هزینه بچه دار شدن تحلیل میزارین؟!؟!
اکثر دکتر های نازایی برای جیب زوج نازا کیسه دوخته اند و بیمه ها و دولت خود را به خواب زده اند .
3بار ای وی اف انجام داده ایم و نا موفق بوده است.هزینه هر بار آن4میلیون تومان بوده اما وقتی امسال برای تکرار عمل مراجعه کردیم متوجه سه برابر شدن هزینه عمل شده ایم،به نظر راهی برای بچه دار شدنمان وجود ندارد و آرزوی بابا مامان شدن را باید به گور ببریم.
باورم در مورد این مریضی تا چندی قبل دیر زایی بود نه نازایی گویا تدابیر و تصمیمات مسوولان بیمه و بی تدبیری دولتمردان مهر محکمی بر پیشانی میرضیمان زد،بله!ماها شده ایم"نازا"

این متن را ننوشتم تا کسی ترحم کند(از ترحم هر زوج نازایی متنفر است)،متن فوق رنج نامه ای ست برای بهوش آمدن مسوول و پزشکی که زمینه رنجش و ناراحتی قشری از جامعه را ایجاد نموده است.
پاسخ ها
یک دوست
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
بهزاد عزیز از صمیم قلبم دعا می کنم سال آینده جشن تولد یک سالگی فرزند عزیزیت را شاهد باشی . انشا الله
مگه فقط بیمه های درمانی این طوره ؟
بیمه ی خودرو که از این هم بدتره . سالی حداقل 800-900 تومان برای بیمه می دیم ، اون وقت اگه از بیمه مون استفاده کنیم سال بعد باید جریمه ی استفاده از بیمه هم پرداخت کنیم .
اگه قرار باشه از بیمه مون استفاده نکنیم پس پولمون اضافیه یا دلمون برای شرکت های بیمه سوخته که به شون پول بدیم ؟
اخ كه از درمان گفتيد البته دفترجه هاي درمان الان دفترجه ياداشت شدهاند زيرا هر پزشكي مراجعه مي كني بيمه نيست هر بيمارستاني مي روي بيمه نيست هر وسيله اي كه مي خريد بيمه نيست هر دارويي مي گيري بيمه نيست و يك دكتر براي معاينه مراجعه كردم 16 هزار 500 تومان ويزيت دادم 1500 تومان وسيله معاينه گرفتم يك انتي بيو تيك كه يك نوار ان باشد با دفترجه 10 هزار تومان گرفتم تازه كرايه تاكسي هم ندادم چون نزديك خانمان بود 40 هزار تومان شد بعد براي سي تي اسكن رفتم دارو ان گير نمي ايد حالا مابايد چكار كنم در ضمن هزينه ان مي شود 450هزار تومان شايد هم بيشتر براي چي بيمه به پر دازيم اصلا بچه دار نمي شويم
از طرفی تشویق به ازدیاد جمعیت می کنند از سویی اینگونه بیمه ها که می تواند زوجین را در ادامه مسیر به پیش ببرد را از مردم دریغ می کنند ( یک بام و دو هوا)
سلام آقای دکتر فتاحی خدا امواتتو بیامرزه که حرف دل ما را زدی واقعا هزینه ها سر سام آور هست من که تا الان 30 میلیون تومان هزینه کردم و کلی وقت گذاشتم . از شما مسئولان استدعا دارم که به داد ماها برسید واقعا سخته از یک طرف نداشتن بچه و از طرف دیگر هزینه های سنگین آن . تو را به خدا کمک کنید.
سلام متن خوبي بود ولي كاش مي نوشتيد كه داورهاي مربوطه نيز چه افزايش قيمت سرسام آوري داشته اند مثلا آمپول گنال اف كه تا 40 روز پيش 25000 تومان بود الان 55000 تومان شده البته ناياب هم شده و جديدا گير نمي آيد در هر دوره بايد حدود 20 تا مصرف كرد ستروتايد هم كه داروي ديگريست بيش از دو برابر شده.. از زير ميزي گرفتن پزشكان متخصص هم بگوييد كه علاوه بر هزينه بيمارستان و اجرت آنجا در مطب شخصيشان يك مبلغ 1-2 ميليوني هم زير ميزي مي خواهند تا عمل كنند. ما بيمه ايران هستيم و زحمت كشيده تا 300 هزار تومان را قبول مي كنند ولي بيمارستانها از قبول نامه بيمه تفره مي روند و پزشك هم معرفي نامه براي بيمه نمي دهد و مي يگويند هزينه كنيد بعد تونستيد بريد بگيريد بقيه مسائل و مشكلات را نمي گويم تا ته دلتان بيشتر خالي نشود... به اميد روزهاي بهتر
این حرف خجالت بار است که بگوییم تعرفه ها واقعی نیست بلکه تعرفه ها را بصورت تصاعدی بالا بردن منطقی و غیر قابل قبول است چطور یک کارگر ریالی حقوقش اضافه کنند در بوق کرنا می گذارند و در نهایت 10 تا 15 درصد افزایش می دهند اما اعلام می کنند تعرقه ها واقعی نیست تا قله اورست می خواهید تعرفه های پزشکی را بالا ببرید و بعد هم بگویید واقعی نیست کمی هم به فکر جیب مردم و بیمه ها باشید
دکتر عابدی یک طرفه به قاضی رفتی من بیمه تکمیلی دارم ولی مراکز ناباروی که طرف قرار داد بیمه اند چندین برابر هزینه می گیرند تازه پول بیمه را هم میگیرند آنچه باید از این مملکت حذف بشه ناعدالتی ،بی نظارتی و بی رحمیه ... من شاهد بودم که جوانان نابارور چگونه پول می دهند به امید موفقیت ده درصد
سوالات مردم را پاسخ دهید چرا در طول این چند سال هر که هر چه دوست داشته باشه نرخ می زنه
چرا مراکز ناباروری بالاتر از تعرفه ها پول می گیرند؟
چرا مراکز ناباروی در قبال هزینه های افراد رسید با مبلغ خرج شده نمی ند؟
و هزاران سوال بی جواب
من اون موقع ارزونی 2 سال پیش 6 تومن خرج کردم که با این ضریب الان فکر کنم بشه 20 میلیون تومن
اگر بیمه همه گانی شود ودولتی باشد بخش خصوصی دخالتی نداشته باشد این مشکلات ازبین می رود دوم هم باید سیستم بازرسی از بیمه شدگان خیلی محکم باشد تا کسی ویاشرکتی جرات سواستفاده را نداشته باشد من یکی ازاین قربانیانم که شرکت های مختلف کارکردم حالامتوجه شدم که حدود چهارسال بمه ام پرداخت نشده در صورتی که حق بیمه ازمن کم می شد بیمه هابصورت ناقص پرداخت می شد می گویید چرا تاحالامتوجه نشدید اولا اداره کار جوابی نمی داد دوما من همه شه دنبال کار بودم هرکجا کار می کردم پس ازیک مدتی به بحران مالی می رسید اگربازسی قوبود شرکتی این کار می کرد جریمه سنگین می برید دیگراین اتفاق ها نمی افتاد
هزينه هاي درمان ناباروري كمر شكن است. در مقاله نوشته شده كه بعضا بايد تا 3 مرتبه اين سيكل تكرار شود ولي بايد به اطلاعتان برسانم كه بنده 6 مرتبه اين سيكل را انجام و ناموفق بوده ام.تنها پاسخ پزشكان هم (عليرغم دريافت مبالغ سنگين) اين است كه شانس بارداري از اين روشها 30-20 درصد مي باشد .آخرين بار در پايان سال گذشته 6 ميليون براي ما هزينه داشت و ناموفق.دوباره بايد يكسال دو نفري كار كنيم تا بتوانيم بارديگر انجام دهيم.
خدمت تابناک عزیز عرض کنم که من الان ماهی حدود 120هزار تومن پول پوشک میدهم
لطفا در مورد هزینه های بزرگ کردن بچه هم بنویسید. تا همه بفهمن ناباروری یک نعمت است.
پوشک ایرانی هر عدد 800 تومان حداقل روزی 6 عدد
شیر خشک کمیاب و هر قوطی 7 تا 20 هزار تومان حداقل ماهی 7 قوطی
هزینه ویزیت دکتر 20 هزار تومان در صورتیکه انشاا... بچه سالم باشه و فقط برای کنترل و مراقبت ماهیانه دکتر بروی حداقل ماهی یکبار.
سایر هزینه های مخصوص بچه حداقل ماهی 80 هزار تومن
بنابراین بچه حدود ماهی 350 تومان هزینه دارد که با کسر یارانه 45 تومانی حدود ماهی 300 هزینه خالص دارد.
حالا قضاوت کنید ناباروری یعنی ماهی 300 هزار تومان درآمد.
خدمتتون عرض کنم که من دوقلو دارم . روزی یک قوطی شیرخشک مصرف میکنن . و هر 10 روز یک بسته پوشاک 65 تایی .
شیرخشک هر قوطی : 10000 ت
پوشاک : 36000 ت
در ضمن کارمند هستم . ماهیانه 800 تومن حقوق دارم .
درضمن ماهیانه 350000 ت کرایه خونه دارم . و ماهی 440 هزارتومن قسط بانک .
اصلا هم مشکلی نیست ................
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی