بازدید 5685

بدهی سنگین دولت به بانک مرکزی

کد خبر: ۳۲۵۳۱۳
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۹:۰۸ 11 June 2013
نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس در خصوص اظهارات فرزین، دبیر ستاد هدفمندی یارانه ها مبنی بر اینکه کل بدهی دولت به بانک مرکزی ۷۷۰۰ میلیارد تومان است، گفت:بدون شک رقم بدهی دولت به بانک مرکزی بیش از این مقدار است.

غلامرضا تاجگردون در گفت وگو با خبرگزاری خانه ملت  در خصوص اظهارات  فرزین، دبیر ستاد هدفمندی یارانه ها مبنی بر اینکه کل بدهی دولت به بانک مرکزی ۷۷۰۰ میلیارد تومان است، گفت:بدون شک رقم بدهی دولت به بانک مرکزی بیش از این مقدار است.

نماینده مردم گچساران در مجلس شورای اسلامی در ادامه این مطلب در این خصوص تصریح کرد: میزان ۷ هزار میلیارد تومانی که آقای فرزین مطرح می کنند، تنها میزان برداشت های دولت از خزانه و بانک مرکزی گرفته شده است تا یارانه نقدی پرداخت شود.

 تاجگردون در خصوص اظهارات دبیر ستاد هدفمندی مبنی بر وضعیت نقدینگی در کشور گفت: مسئله نقدینگی یک امر کاملا روشن و مبتنی بر محاسبات اقتصادی است و اینکه آقایان ادعای مناسب بودن وضعیت نقدینگی را می کنند خلاف واقعیت های موجود جامعه است.

وی ادامه داد: اگر رشد نقدینگی در کشور با رشد تولید هم خوانی داشت، حجم بالای نقدینگی تا این اندازه تورم ایجاد نمی کرد و مردم تا این حد تحت فشار اقتصادی قرار نمی گرفتند.

نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس کنترل نقدینگی، جلوگیری از توزیع بیشتر یارانه نقدی و هدایت نقدینگی موجود در بازار را به سمت تولید راهکارهای کنترل تورم و نقدینگی توصیف و تصریح کرد: وضعیت معیشتی مردم بیش از این که تحت سیطره یارانه نقدی باشد نیازمند یارانه های حمایتی غیر نقدی است و در این خصوص باید مراقب بود تا انگیزه های سیاسی در توزیع یارانه نقدی بیش از این معیشت خانوارها را زیر فشار تورم و گرانی قرار ندهد.

محمدرضا فرزین، رییس ستاد هدفمندی یارانه ها اظهار داشته است که ادامه هدفمندی یارانه ها موجب افزایش نقدینگی نمی شود و بیان کرده است که تنها پولی که دولت از بانک مرکزی گرفته است، در سال ۸۹ به صورت تنخواه بوده و مجموع بدهی های دولت  ۷۷۰۰ میلیارد تومان می شود،. وی هم چنین مطرح کرده است که  مجموع مطالبات دولت بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد تومان از بخشهای تولیدی است  که به علت مشکلات نتوانستند بدهی خود را بپردازند و این امر نشان دهنده انضباط مالی است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار