بازدید 23219

جدیدترین قیمت طلا و سکه در بازار

کد خبر: ۳۲۴۴۹۱
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۷ 08 June 2013
رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران از نوسان قیمت ارز و طلا خبر داد.

احمد وفادار در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: امروز شنبه سکه تمام طرح جدید یک میلیون و 308هزار تومان، سکه طرح قدیم یک میلیون و 270هزار تومان، نیم سکه 690هزار تومان، ربع سکه 425 هزار تومان و سکه گرمی 295هزار تومان به فروش می‌رسد.

او درباره قیمت انواع طلا بیان کرد: هر گرم طلای 18 عیار 124 هزار و 310تومان، هر مثقال طلا 538هزار و 500 تومان و انس جهانی1385دلار و 60سنت قیمت‌گذاری شده است.

همچنین در بازار غیر رسمی هر دلار به نرخ آزاد 3650 تومان و هر یورو4850 تومان معامله می شود.

در همین رابطه رییس اتحادیه طلا و جواهر نیز گفت: هفته گذشته قیمت طلا در کشور یک روند ثابت افزایشی داشت که دو روز آخر هفته این روند بیشتر شد و روز جمعه این روند کاملا عکس شده و قیمت‌ها کاهشی بود.

محمد طحان پور ادامه داد:‌ در هفته گذشته می توان گفت به طور میانگین قیمت اونس جهانی چهار دلار کاهش داشته است و بازار داخلی به دلیل پایین بودن سطح معاملات یک روند ثابتی داشتند.

او تصریح کرد: هفته گذشته سکه تمام طرح جدید به طور میانگین یک میلیون و 300 هزار تومان و هر گرم طلای 18 عیار 124 هزار تومان معامله شد.

طحان پور درباره وضعیت بازار جهانی گفت: بازار جهانی دستخوش افزایش خرید در بازار هنگ کنگ، ثبات نرخ بهره بانکی اروپا، کاهش نرخ بیکاری آمریکا، افزایش مصرف کالا در آمریکا، بهبود وضعیت اقتصادی و افزایش نرخ دلار شده بود که به طور میانگین هفته گذشته اونس جهانی 1420 دلار و امروز شنبه نرخ جهانی 1385 دلار قیمت گذاری شده است.

به گزارش ایسنا، بهای جهانی طلا روز گذشته جمعه حدود دو درصد کاهش یافت و با بزرگ‌ترین کاهش یک روزه طی سه هفته گذشته روبرو شد.

انتشار آمار مثبت از بازار کار آمریکا و تقویت احتمال پایان زودتر از موعد اجرای سیاست پولی فعلی بانک مرکزی این کشور، موجب فروش گسترده از سوی صندوق‌های سرمایه گذاری طلا و کاهش بهای این فلز گرانبها شد.

کاهش چشمگیر ارزش دلار و تقاضای فیزیکی قوی برای طلا، موجب شده بود قیمت این فلز طی یک هفته گذشته به بالای 1400 دلار در هر اونس برسد. با این همه بهای طلا طی یک هفته گذشته 0.3 درصد کاهش داشت.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار