بازدید 19316

ترفند رقبای انتخاباتی علیه محسن رضایی

نماینده محسن رضایی در ستاد انتخاباتی استان همدان در پاسخ به این سئوال که رضایی رأی‌آور نیست، اظهار داشت: اینکه می‌گویند رضایی رأی نمی‌آورد، ترفند رقبای او در دوره‌های گذشته بود و چون عملکرد، مدیریت، سوابق و تجربیات رضایی را نمی‌توانند زیرسئوال ببرند، این ترفند را مطرح کردند.
کد خبر: ۳۲۴۴۵۳
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۰ 08 June 2013
نماینده محسن رضایی در استان همدان گفت: ستاد محسن رضایی در همدان تاکنون هیچ نظر سنجی انجام نداده چرا که نظر سنجی اصولی دارد و نظر سنجی های غیر اصولی بیشتر از اینکه نظر سنجی باشد، موجب نظر سازی می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد جواد بربریان در نشست مطبوعاتی که در ستاد محسن رضایی در همدان برگزار شد با بیان اینکه رای به هر کاندیدایی ابتدا رای به نظام جمهوری اسلامی است که موجب اقتدار نظام خواهد شد، افزود: در 24 خرداد ملت ایران می توانند علاوه بر خلاق حماسه سیاسی با انتخاب فرد اصلح اداره کشور در 4 سال آینده را به فردی لایق و توانا بسپارند که در آینده حماسه مد نظر مقام معظم رهبری به وقوع بپیوندد.

وی در ادامه با بیان اینکه محور نخست برنامه های رضایی بحث اقتصاد جامعه است، گفت: محسن رضایی با توجه به تجارب بلند مدیریتی در سطوح کلان کشوری و با توجه به مسائل، رخدادها و مشکلات مردم، جامعه و کشور و تدوین برنامه های جامع برای عموم و همچنین ظرفیت و توانایی استفاده از تمام نیروها مجرب و معتقد به نظام جمهوری اسلامی، فردی اصلح است.

نماینده محسن رضایی در استان همدان افزود: محسن رضایی می تواند با عبور از مشکلات، کشور را با حمایت و حضور مردم در عرصه های مختلف آنچنان توسعه و پیشرفت دهد که دیگر هیچ کشوری جرات استفاده از لفظ تحریم را در برابر ایران نداشته باشد.

بربریان با اشاره به اینکه آنچنان که در دفاع مقدس با مردمی کردن توانستیم خاک سرزمین مان را آزاد کنیم تا امروز دیگر هیچ کشوری فکر حمله نظامی به ایران را نداشته است و ندارد ادامه داد: در عرصه اقتصادی و با توجه به تجربیات محسن رضایی همین اتفاق در کشور خواهد افتاد.

رویارویی سوم ایران با آمریکا افتصادی است

وی با بیان اینکه نخستین دغدغه محسن رضایی دغدغه دوره گذشته است، اظهار داشت: رضایی از سال ها پیش می دانست که رویارویی سوم ما با آمریکا و غرب جنس نظامی ندارد بلکه این رویارویی اقتصادی است.

محمد جواد بربریان با بیان اینکه محسن رضایی بعد از جنگ تحصیلات خود را در رشته اقتصادی ادامه داد تا خود را برای خدمت در این عرصه آماده کند عنوان کرد: دغدغه محسن رضایی به سال های اخیر باز نمی گردد بلکه به سالها پیش باز می گردد به شکلی که شهید باقری چند ماه قبل از شهادتش در یکی از یادداشت های روزانه خود عنوان می کند که برادر محسن گفت این جنگ پایان خواهد یافت اما جنگ ما با آمریکا در عرصه اقتصادی پیش رو است.

وی با بیان اینکه محسن رضایی از همان زمان این موضوع را پیش بینی کرده بود افزود: آمریکا تلاش خواهد کرد در منطقه ایران را برای اعراب جایگزین اسرائیل کند یعنی اینکه اعراب دیگر اسرائیل را دشمن خود ندانند و ایران را دشمن بدانند و امروز می بینیم که همین اتفاق افتاده است.

نماینده محسن رضایی در استان همدان با بیان اینکه در سال 88 نیز در مناظره ها محسن رضایی گفت که این وضعیت اقتصادی، فلاکت اقتصادی را در بر خواهد داشت افزود: در سال 88 هم وی دغدغه اقتصادی داشت و اکنون نیز دارد.

محمدجواد بربریان در ادامه محور دوم بحث را جامعه، خانواده و اجتماع دانست و گفت: محسن رضایی معتقد است که شادی و نشاط در چهره مردم جامعه کمتر دیده می شود و آمار طلاق و اعتیاد موجود در کشور شایسته جمهوری اسلامی نیست و باید همت گمارد و فکری کرد.

وی با بیان اینکه در دوره های گذشته و فعلی کدام ائتلاف پابرجا بوده است ادامه داد: محسن رضایی چند بار سعی کرد که در انتخابات گذشته یک وفاق، ائتلاف و وحدتی بین کاندیدا ها انجام گیرد که متاسفانه نشد.

بربریان با بیان اینکه در انتخابات سال 84  دکتر رضایی تنها کسی بود که به تعهد اخلاقی پایبند بود اظهار داشت: در همان مقطع تصمیم گرفت که دیگر وارد هیچ ائتلافی نشود.

رقابت ها پس از انتخابات باید به رفاقت تبدیل شوند

بربریان همچنین در خصوص علت شکل نگرفتن ائتلاف ها گفت: مشکل از تحزب در ایران است متاسفانه در ایران احزاب قوی که مسئولیت کارکردها، رفتار ها و عملکرد های خود را برعهده بگیرند نداریم و کسانی که در چند سال گذشته منتقدان دولت را مورد شماتت قرار می دادند امروز خودشان افراطی ترین انتقاد ها را متوجه دولت می کنند.

رئیس ستاد محسن رضایی در همدان ادامه داد: کسانی که همین دولت را سرکار آوردند حاضر نیستند مسئولیت کار خود را بر عهده بگیرند و یک تغییر جهت داده اند و هیچ کس از آنها سئوال نکرده که شما چه مسئولیتی در برابر تصمیمی که اتخاذ کردید دارید.

بربریان ادامه داد: مشکل نبودن احزاب قوی و شناسنامه دار در ایران وجود دارد و در هیچ کشوری قبل از انتخابات ائتلاف نمی کنند و در زمان تعیین کابینه ائتلاف می کنند.

استان همدان از 10 درصد ظرفیت نیروگاه شهید مفتح استفاده می کند

وی همچنین در خصوص مشکلات استان همدان گفت: مشکلات استان همدان با دیگر استان های کشور مشترک است و شامل مشکلاتی مثل بیکاری، تورم، نبود اشتغال و کاهش تولیدات و تولیدکنندگان می شود.

محمد جواد بربریان با بیان اینکه متاسفانه فقط 40 درصد کارخانه ها کار می کنند و 60 درصد از کارخانه ها غیر فعال هستند عنوان کرد: برنامه ریزی برای رفع مشکلات استان ها، به فراخو استان شکل می گیرد و محسن رضایی مطرح کرد که ما از طرفیت های هر استان برای توسعه همان استان استفاده می کنیم و ظرفیت ها نباید مغفول بماند.

وی استان همدان را استانی کشاورزی و توریسی دانست و بیان کرد: استان همدان استانی زراعی است و محصولاتی مانند سیب زمینی، سیر و پیاز را تولید می کند و در بحث باغداری نیز در تویسرکان گردو و در ملایر انگور تولید می شود اما چند کارخانه فرآوری گردو در تویسرکان وجود داردکه این ها فرصت هایی است که باید احیا شود و در این صورت بسیاری از مشکلات اشتغال استان رفع خواهد شد.

نماینده محسن رضایی در استان همدان با بیان اینکه محسن رضایی اعتقاد دارد که در بحث توسعه استان ها فرایند برنامه ریزی باید از پایین به بالا باشد اظهار داشت: ظرفیت های استان همدان باید برای خود استان استفاده شود نه اینکه برای دیگر استان ها استفاده شود.

بربریان با اشاره به اینکه همدان فقط 10 درصد ظرفیت نیروگاه شهید مفتح را استفاده می کند و 90 درصد را استان مرکزی استفاده می کند، ادامه داد: تعدادی از کشاورزان کبودرآهنگ به دلیل خشک شدن چاه ها مجبور به مهاجرت شدند پس باید فرایند برنامه ریزی توسعه استان با مشارکت نخبگان از پایین به بالا باشد و ظرفیت های هر استان فقط برای همان استان باشد.

وی برخی از منابع را ملی عنوان کرد و ادامه داد: برخی از منابع مانند نفت و گاز و برخی از اسکله های تجاری ملی هستند که البته درصد از درآمد این منابع به دلیل مشکلاتی که این منابع برای استان به وجود آورده اند به خود استان داده می شود.

نماینده محسن رضایی در استان همدان در ادامه با بیان اینکه ساخت های سیاسی در هر کشور متفاوت است افزود: وقتی ساخت های سیاسی با سایر کشورها متفاوت است رفتارها نیز متفاوت است.

وی در ادامه گفت: در دور گذشته که آقای رضایی جلو آمد پیروز انتخابات در سال 88 چه کسی بود منظور آن کسی که از صندوق بیرون آمد نیست بلکه در عملکرد ها و رفتار ها پیروز چه کسی بود و رضایی با عملکرد خود و با تعقل گرایی درگیر این رفتارهای سیاسی و افراط و تفریط ها نشد و در عرصه سیاسی پیروز انتخابات فرد معتدلی مثل محسن رضایی است.

بربریان با بیان اینکه امروز آمار ها و نظر سنجی ها نشان می دهد که دکتر رضایی در وضعیت خوبی به سر می برد ادامه داد: رقبا در عرصه های انتخاباتی چون نمی توانند برنامه ها ی محسن رضایی و اخلاق و منش و پیشینه ایشان را زیر سئوال ببرند دست به ترفند هایی می زنند.

محسن رضایی به عنوان یکی از کاندیداها به دور دوم می رود

وی گفت: دکتر رضایی در جایگاه خوبی قرار دارد و در دو ماه اخیر رشد خوبی داشته است و به نظر می رسد که انتخابات به دور دوم نیز کشیده شود و رضایی به عنوان یکی از کاندیداها به دور دوم می رود.

بربریان با بیان اینکه ما در برابر رای خودمان مسئول هستیم اظهار داشت: از ما سئوال نخواهند کرد که چه کسی رئیس جمهور خواهد شد از ما سئوال می کنند که به چه کسی رای دادی و چگونه به این نتیجه رسیدی اگر من به کسی رای می دهم و او نیز رای می آورد این به تفکر سیاسی و اعتقادات دینی ما مربوط است و هر کس در برابر رای خود نسبت به انتخاب فرد اصلح مسئول است.

نماینده محسن رضایی در استان همدان همچنین با بیان اینکه کشور از فضای دو قطبی انتخابات آسیب هایی خورده است، ادامه داد: در انتخابات از ترس اینکه آقای x رای بیاورد می رویم به آقای y  رای می دهیم و هر کس در برابر رای خود مسئول است نه در برابر رای جامعه و دیگر اینکه در فضای دو قطبی بسیاری از خصوصیات و ویژگی های کاندیدای دیگر دیده نمی شود و نتیجه آن را در دو دوره گذشته دیدیم که چه شد آیا اکنون وضع موجود جامعه راضی کننده است؟ پس بیایم به طرف تعقل گرایی حرکت کنیم و این یکی از وظایف نخبگان، مطبوعات و رسانه های جمعی است که به این مهم بپردازند.

وی ادامه  داد: فضای سیاسی ایران را نباید با سایر کشور ها قیاس کرد چرا که فضای سیاسی کشور ما با سایر کشورها قابل قیاس نیست و خصوصیات و ویژگی های هر کشوری مختص خودش است و ایران را اکنون در عرصه سیاسی نمی توان با آمریکا یا فرانسه در انتخابات مقایسه کرد.

نقد کردن به پویا تر شدن برنامه ها کمک می کند

محمد جواد بربریان با بیان اینکه رضایی برای عرصه اقتصادی برنامه دارد و شعار نداده است اظهار داشت: از نخبگان خواستیم که برنامه های کاندیدها را نقد کنند و نقد کردن به پویا شدن برنامه کمک خواهد کرد و ما به جامعه هشدار می دهیم که فرق بین برنامه و شعار تفاوت بسیاری دارد ما ما برنامه داریم .

وی محسن رضایی را کسی دانست که براساس برنامه صحبت می کند و افزود: اگر اعتقاد داریم که رضایی توانایی و لیاقت پست ریاست جمهوری را دارد باید به مردم کمک کنیم پس وظیفه رسانه جمعی چیست؟

وقت رای دادن به کاندیدا ها 24 خرداد است

نماینده محسن رضایی در استان همدان ادامه داد: وقت رای دادن مردم الان نیست بلکه در روز 24 خرداد است و امروز وقت معرفی کاندیداها است تا مردم تصمیم گیری کنند امروز وقت این است که بدانیم  کجا باید حرکت کنیم و کجا نقاط ضعف داریم و کجا باید خود را تقویت کنیم.

بربریان با بیان اینکه آیا بهتر نیست قبل از انتخابات، نخبگان و سیاسیون اقدام به معرفی بهتر کاندیداها کنند؟ اظهار داشت: یعنی اینکه نخبگان و سیاسیون در کشور ما نقش احزاب را در دیگر کشور ها بازی کنند و بهتر است که هر کاندیدا به  400 نخبه دانشگاهی و سیاسی برنامه های خود را ارائه دهد و آن 400 نفر به هر نتیجه ای رسیدند کاندیدا آن برنامه را ارائه دهد.

وی همچنین از مدیران شهر و استان همدان انتقاد کرد و ادامه داد: در شهری مثل همدان یا توسرکان از دیشب محل نصب پوستر ها تعبیه شده است و من از مدیریت استان و شهر داری ها انتقاد دارم چراکه مقامات استانی انتخابات را فقط انتخابات شورا ها تلقی می کنند.

نماینده محسن رضایی در استان همدان با بیان اینکه امروز پوستر های ما جلوی ستاد توسط شهرداری پاره شد، گفت: قانون نصب پوستر برای ساختمان های شخصی است نه در جایی که در اجاره ستاد است.

فیلم های کاندیدا ها با سانسور از صدا و سیما پخش شد

محمد جواد بربریان با بیان اینکه ما در برخی از شهرهای استان یک هفته فرصت تبلیغات را برای ریاست جمهوری از دست داده ایم افزود: صدا و سیما ظرفیتی بیشتر از این داشت که در اختیار کاندیدا ها قرار دهد و مشخص است که دیر برنامه ریزی شده است.

وی ادامه داد: صدا و سیما در استان ها مرکز دارد اما چقدر از شبکه های و رادیو های استانی برای تبلیغات استفاده شده است و اما در صدا و سیما فقط چند برنامه مناظره و چند مستند که آن هم با سانسور پخش شد و صدا و سیما و سایر رسانه ها می توانستند بهتر وارد عرصه شوند.

همچنین رئیس ستاد محسن رضایی در همدان در این نشست گفت: محسن رضایی فردی است که فراتر از زمان می اندیشد.

محمد علیپور با بیان اینکه اگر به انتخابات سال 88 توجه کنیم می بینیم که رضایی فراتر از زمان فکر می کند ادامه داد: محسن رضایی استفاده  از یک کامیون کاغذ که شخصی به وی هدیه کرده بود استفاده نکرد و این کاغذ ها را به آموزش و پرورش اهدا کرد.

وی همچنین ادامه داد: در سایت ویکی رضایی 45 شهر به صورت موردی و جامع بررسی شده است و ظرفیت های هر شهرستان و استان به طور دقیق بررسی شده است.

رئیس ستاد محسن رضایی در همدان افزود: در این سایت موانع توسعه هر استان تبیین شده است و راهکارهایی نیز برای رفع این موانع مشخص شده است و افراد می توانند با مراجعه به این سایت با برنامه های آقای رضایی برای استان همدان آشنا شوند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر