بازدید 2631

دفاع تمام‌قد اوباما از شنود تلفن‌های شهروندان

کد خبر: ۳۲۴۴۲۲
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۵ 08 June 2013
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فرانس 24، "باراک اوباما" در اظهاراتی به جنجال آغاز شده از سوی رسانه ها درخصوص شنود مکالمات تلفنی و هم چنین رصدِ ایمیل های شهروندان از سوی دولت ایالات متحده پایان داد.

اوباما در اظهاراتی که شب گذشته ایراد کرد از این اقدام دولت کاملا دفاع کرد و عنوان داشت این برنامه ها توازنی میان امنیت و حقوق خصوصی (شخصی) است. رئیس جمهور آمریکا گفت : این مهم است که شما بدانید نمی توان از یک سو امنیت 100 درصدی داشت و از سوی دیگر آزادی های شخصی نیز بطور 100 درصد فراهم باشد بلکه باید توازنی میان این دو برقرار شود.

رئیس جمهور آمریکا در این اظهارات با بیان اینکه "ما مجبور هستیم به عنوان یک جامعه تصمیم گیری کنیم" از شنود مکالمات تلفنی و همچنین رصد فعالیت های اینترنتی شهروندان خارجی در آمریکا دفاع کرد.

روزنامه گاردین چاپ انگلیس چند روز قبل از شنود مکالمات تلفنی شهروندان آمریکایی از سوی نهادهای امنیتی این کشور خبرداده و عنوان کرده بود که فعالیت های اینترنتی افراد حاضر در آمریکا بویژه ای میل های آنها از سوی دولت رصد می شود.بعد از این اطلاع رسانی رسانه های غربی بویژه رسانه های آمریکایی جنجال گسترده ای را آغاز کردند.

بحث جاسوسی از شهروندان آمریکایی از روش های مختلف از زمان ریاست جمهوری بوش پسر و بعد از وقایع 11 سپتامبر 2001 به اوج خود رسید و از آن زمان تا کنون دولت آمریکا به بهانه تامین امنیت بطور مرتب در زندگی خصوصی مردم سرک می کشد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان