بازدید 3404

تظاهرات ضد اردوغان در پایتخت بلژیک

کد خبر: ۳۲۴۳۶۷
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۸:۵۴ 08 June 2013
ترك هاي مُقيم بلژیک با تظاهرات ضد سیاست های نخست وزیر ترکیه، استعفای کابینۀ حزب عدالت و توسعه را خواستار شدند.

خبرنگار العالم از بروکسل گزارش داد، شرکت کنندگان در این تظاهرات که از اقشار مختلف مردم ترکیه بودند، با تجمع مقابل مقر پارلمان اروپا در بروکسل، حمایت خود را از خواسته های معترضان در ترکیه اعلام کردند.

بر اساس این گزارش، تظاهرکنندگان همچنین سیاست دولت در ازای سوریه را محکوم کرده و بر ادامه تحرکات خود تا پاسخ دادن دولت به خواسته های معترضان تاکید کردند.

معترضان با سردادن شعار "اینجا میدان تقسیم است"، با تجمع کنندگان معترض در میدان تقسيم شهر استانبول تركيه اعلام همبستگی کردند.

خبرنگار العالم در شهر بروکسل همچنین گزارش داد که تظاهرکنندگان ترک مقیم بلژیک، ضمن اعلام مخالفت خود با سیاست های رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه در قبال خواسته های مسالمت آمیز مردم، تاکید کردند که این سیاست اشتباه، برای از دست دادن مشروعیت وی کافی است و وقت آن فرا رسیده است که استفاده از مشت آهنین ضد مردم ترکیه را پایان دهد.

"أوغوز مصطفى" یکی از حاضران در تظاهرات، به خبرنگار العالم گفت: خواسته های ما مشخص است، خواسته ما این است که اردوغان مستبد و خودرأی استعفا کند و به آمریکا یا کشوری دیگر برود و ما صلاح نمی بینیم که وی نخست وزیر ترکیه باشد.

فعالان و نمایندگان سازمان ها، انجمن ها و احزاب ترکیه بر این باور هستند که سیاست های دولت اردوغان، مردم ترکیه را به ستوه آورده و وی با درپیش گرفتن سیاست سرکوب گروه های نژادی و مذهبی، مردم این کشور را رنجانده است.

یکی دیگر از راهپیمایان به خبرنگار شبکه العالم گفت: تظاهرات امروز برای اعتراض به سیاست های دولت فعلی ترکیه است. دولت اردوغان، دولتی دیکتاتور و خودرأی است که به آزادی های مردم و حقوق آنان احترام نمی گذارد.

وی افزود: حدود 27 میلیون علوی درترکیه زندگی می کنند که از هیچ حقوقی برخوردار نیستند.

به گزارش خبرنگار العالم از بلژیک، یکی از شعارهای راهپیمایان ترک در شهر بروکسل، بیانگر اعتراض آنان به دخالت های دولت ترکیه در امور داخلی سوریه و دیگر کشورهای همسایه بود.

بر اساس این گزارش، تظاهرکنندگان ترک براین باورند که دولت ترکیه به جای دخالت در امور سوریه یا دیگر کشورهای همسایه بهتر است که ابتدا به اوضاع کشور خود رسیدگی کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی