بازدید 22304
ایران در لیگ جهانی والیبال : شکست والیبالیست‌های ایران برابر روسیه

ایران باخت، ولی قهرمان المپیک را آزار داد

تیم ملی والیبال ایران در نخستین گامش در لیگ جهانی 2013 برابر روسیه به میدان رفت که به رغم نمایش خوب مقابل قهرمان المپیک سه بر صفر باخت در ست اول و دوم و سوم بترتیب با نتایج 25 بر 21 ، 25 بر 22 و 25 بر 17تن به شکست داد.
کد خبر: ۳۲۴۳۳۷
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۲ - ۲۱:۱۱ 07 June 2013
ایران باخت، ولی قهرمان المپیک را آزار دادتيم ملي واليبال ايران نخستين مسابقه خود در ليگ جهاني 2013 ميلادي مقابل روسيه را واگذار کرد.

به گزارش «تابناک»، ست اول 26 دقیقه ، ست دوم 25 دقیقه و ست سوم 24 دقیقه طول کشید . در این بازی موزيريسکي بازیکن (شماره 13) و 2 متر 20 سانتی روسیه بهترین بازیکن میدان بود .

ست اول : 25 بر 21 روسیه

 بازی را روس ها آغاز کردند. سعید معروف، فرهاد ظریف، پوریا فیاضی، فرهاد قائمی، شهرام محمودی، آرمین تشکری و محمد موسوی نفرات اصلی و آغاز کننده مسابقه برای ایران بودند
نخستین امتیاز این بازی را شهرام محمودی برای ایران به دست آورد. در ادامه بازیکنان ایران و به خصوص فرهاد قائمی با زدن سرویس‌های پرشی خود توانستند امتیازهای ایران را از 3 به 5 برسانند. روس‌ها توانستند بازی را به تساوی بکشانند، اما بازهم سرویس‌ها خوب ایرانی‌ها که توسط محمد موسوی زده شد امتیاز ایران را به 7 رساند و در ادامه روس‌ها با تکیه بر تجربه خود توانستند نتیجه بازی را 8 بر 7 به سود خود رقم بزنند تا تیم‌ها به وقت استراحت اول بروند. آرمین تشکری که نخستین حضور در تیم ملی بزرگسالان ایران را تجربه می‌کرد با اعتماد به نفس بالا بازی می‌کرد و عملکرد خوبی داشت.

از دست دادن سرویس توسط روس‌ها موجب شد تا نتیجه بازی 13 بر 12 به سود ایران رقم بخورد. در ادامه دریافت‌های عقب زمین ایران خوب شد و موزیریسکی، بلند فدترین بازیکن لیگ جهانی هم نتوانست کاری از پیش ببرد تا اینکه بازیکنان ایران از یک توپ مرده امتیازسازی کردند و نتیجه بازی 16 بر 14 به سود ایران شد تا تیم‌ها روانه وقت استراحت فنی دوم شوند.

در ادامه با زیرکی شهرام محمودی بازی 17 بر 14 به سود شاگردان ولاسکو شد تا آندری ورنکوف، سرمربی‌ روس‌ها درخواست وقت استراحت کند و وقفه‌ای در بازی ایجاد کند.

تنوع در حمله‌ها و دریافت‌های خوب فرهاد ظریف دست به دست هم دادند تا نتیجه بازی 19 بر 16 به نفع ایران شود، اما در ادامه داور بحرینی امتیاز 18 را به روس‌ها داد تا ولاسکو درخواست وقت استراحت کند. وی در این وقت استراحت بازیکنان را به آرامش دعوت کرد و به بازیکنان گفت نترسید و اشتباه در بازی طبیعی است.

در امتیاز 20 بر 18 ولاسکو دست به یک دوتعویضه زد و غفور و مهدوی را جایگزین معروف و محمودی کرد. روس‌ها برای به تساوی کشاندن بازی تمام توپ‌ها را به موزیریسکی می‌دادند، اما بازی 21بر 20 به سود ایران شد، اما قهرمان المپیک از تجربه خود به خوبی استفاده کرد و نتیجه بازی را 24 بر 21 به سود خود کرد. امتیاز آخر را هم روس‌ها با 3 دفاع برابر فرهاد قائمی کسب کردند تا این گیم در پایان با نتیجه 25 بر 21 به سود میزبان خاتمه پیدا کند.

ست دوم: 25 بر 22 روسیه

ملی پوشان والیبال ایران ست دوم را همانند ابتدای مسابقه خوب آغاز کردند و از حریف نامدارشان پیش افتادند. ایران با دفاع و دریافت‌های خوب قصد داشت امتیازآوری کند و از طرف مقابل روس‌ها با تغییر سبک بازی خود سعی داشتند دفاع ایران را دچار مشکل کنند. برتری حداقلی، برای ایران بود اما روس‌ها با سرعت دادن به مسابقه همه چیز را برابر کردند. سرعتی زن 218 سانتی متری روس‌ها در ترکیب این تیم عملکرد خوبی داشت و در زیر تور می‌توانست برنامه‌هایش را عملی کند.

روس‌ها با استفاده از آبشارهای سرعتی از مهمان خود پیش افتاده بودند. در حالی که به تعداد تماشاگران حاضر در سالن نیز اضافه می‌شد میزبان سعی داشت فاصله امتیازی‌اش را از ایران بیشتر و بیشتر کند اما شاگردان ولاسکو با تغییر سیستمی، دریافت‌های خوبی انجام می‌دادند و فاصله را به حداقل کاهش دادند، روسیه 15 بر 14 پیش بود که امتیاز سرویس محمد موسوی کار را برابر کرد.

در ادامه بازی روس ها با دفاع های دو و سه نفره برابر آبشارهای ایران حاضر می‌شدند و دوباره برتری امتیازی‌شان را بدست آوردند. میزبان 18 بر 16 از ایران پیش بود اما قهرمان آسیا همچنان تلاش می‌کرد با استفاده از افزایش سرعت بازی امتیاز بگیرند. روس‌ها از مهاجم‌های ایرانی شناخت خوبی بدست آورده بودند و در دفاع عملکرد مناسبی داشتند. در این ست نیز موزیریسکی سرعتی‌زن روسیه همه کار می‌کرد. او با قامت بالای خود دفاع ایران را پشت سر می گذاشت و امتیاز کسب می‌کرد. قهرمان المپیک 22 بر 20 از قهرمان آسیا پیش بود که دفاع خوب ایرانی‌ها فاصله را به حداقل رساند.

دو تیم در امتیازهای نهایی ست دوم بی دقت بودند و امتیاز سرویس از دست دادند و در نهایت میزبان با دفاع آبشار پوریا فیاضی 25 بر 22 به پیروزی رسید.

ست سوم: 25 بر 17 روسیه

والیبالیست‌های ایرانی ست سوم را با امتیاز آوری آغاز کردند. ایران در این ست نیز همانند دو تایم نخست برتری یک امتیازی برابر حریفش داشت. با آمدن حمزه زرینی به ترکیب، تیم ملی در دریافت تقویت شد. روس‌ها نیز سعی کردند با استفاده از پاس‌های کوتاه امتیاز آوری کنند که موفق بودند و 10 بر 6 از ایران پیش افتادند. خولیو ولاسکو سرمربی ایران در کنار زمین از عملکرد شاگردانش راضی نبود و آنها را به دفاع بهتر فرامی‌خواند.

روس‌ها در دفاع و حمله راحت‌تر کار می‌کردند و در طرف دیگر نیز تیم ملی ایران کار سرعتی را در دستور کار قرار داد که ترکیب معروف و غلامی جواب داد و بازی 12 بر 8 شد. در ادامه حمله‌های ایران باز هم اسیر دفاع خوب روسیه شد. بازهم موزیریسکی 218 سانتی متری برابر آبشارهای ایران قد علم می‌کرد و امتیاز بدست می‌آورد.

روس‌ها اختلاف چهار امتیازی خود برابر ایران را حفظ کرده بودند و در ادامه نیز توپ و میدان را در اختیار داشتند. روس ها 18 بر 13 جلو بودند و با آرامش بیشتری کار را ادامه می دادند. ایران نیز دوباره سرعت را در دستور کار قرار داد و بازهم نتیجه گرفت. ملی پوشان در این دقایق به دنبال کاهش اختلاف امتیازی بودند و سعی داشتند از حداکثر موقعیت‌هایشان استفاده کنند و موفق نیز بودند. بازی 18 بر 15 به سود قهرمان المپیک بود که آبشار فرهاد قائمی اختلاف امتیازی را به عدد 2 رساند.

در ادامه روس‌ها دوباره دفاع خود را تقویت و حمله‌های ایران را ناکام کردند. اختلاف امتیازی به هفت رسید و میزبان 24 بر 17 از ایران پیش افتاد. روسیه در نهایت به امتیاز 25 رسیدند و در ست سوم نیز برنده شدند. ست سوم با نتیجه 25 بر 17 به پایان رسید.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۳۲
داور بحرینی اصلا در حد و اندازه این بازی نبود. نمیدونم چرا کشوری که اصلا والیبال نداره باید در همچین سطحی داور داشته باشه. اواخر گیم اول با جو سازی روسها رأیش رو برگردوند و تمرکز بچه های ما رو که 2 امتیاز هم جلو بودند کاملا بهم ریخت. من فکر میکنم حتی میتونستیم روسیه رو ببریم..
پاسخ ها
مصطفی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
من نظر این دوستمونو تایید می کنم روس ها برای برتری در این بازی واقعا کارهای غیر ورزشی انجام دادند نمونش همون گیم اول بود متاسفانه نبود نفوذ در سازمان های ورزشی این جا مشخص می شود
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
ربطی نداره.ما خودمونم تنیس نداریم ولی داور ایرانی ای وجود داره که بازی نادال و فدرر و... رو سوت زده ;)
انصافا ایران خوب بازی کرد
امیدوار کننده بود ، آفرین
با توجه به اینکه سه بازیکن اصلی روسها در زمین حضور نداشتند با این حال بچه ها خوب در دو ست از توان خود استفاده کرده و بازی رو در کنترل داشتند.اما بی انگیزگی در ست آخر به وضوح دیده میشد.علت را باید از مربی تیم جویا شد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
بی انگیزگی وجود نداشت.ایم کربی یکی از بهترین مربی های تیم ملی ما بوده.
نکنه انتظار داری تیم ما که اولین حضورش در لیگ جهانیه قهرمان المپیک و ادوار گذشته ی لیگ جهانی رو ببره؟؟؟
خیلی حیف شد حقشون نبود ببازن...
دمشون گرم، واقعا باعثه سرافرازی بود.

به امید موفقیت در بازی های بعد
آفرین به بچه های باغیرت ایرانی
مردانه جنگیدن ولی داور مرد این میدون نبود
معنی آزار رو هم فهمیدیم =))
سه هیچ باخت و هیچ حرفی واسه گفتن نداشت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
ست اول : 25 بر 21
ست دوم: 25 بر 22
ست سوم: 25 بر 17
دوست عزيز واقعاً معنى آزار رو متوجه نميشى؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
بشول مجبور نیستی نشون بدی از والیبال هیچ سرت نمیشه.
همین که در این سطح حضور داریم خیلی خوب است .
امیداست در گامهای بعدی قدرتمندتر باشیم.
ازتمام کادر و بازیکنان ممنونیم.
آزار داد دیگه یعنی چه؟ راحت بنویسید شکست خورد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
یه نگاه به تیم های حاضر در این دوره ی لیگ جهانی بندازی متوجه میشی تیم ما چه جوری قهرمان المپیک و مدعی قهرمانی رو آزار داد.
اصلا فقط کافیه یه نگاه به تیم های حاضر در گروه ایران بندازی ببینم بازم میگی آزار نداد
درود بر شیرمردان ایران
بچه ها واقعا در این بازی زحمت کشیدند اما بدلیل
ضعف همیشگی ما در سرویس و نداشتن ذخیره هایی
در حد تیم اصلی و البته خوش رقصی داور بحرینی برای
روسها نتوانستیم در این بازی به آنچه استحقاقش را
داشتیم دست یابیم . به هر حال دست شیربچه های
ایران و پیر دیر والیبال دنیا . ولاسکوی نازنین درد نکند .
روس ها داور را خریده بودند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
اي بابا، شما توقع داشتي ما روسيه رو ببريم؟؟؟!!!
مگه روسيه ، چين يا عربستانه؟!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
کمی واقع بین باش همیشه پس از شکست گناه را گردن عوامل دیگر میاندازید
خدا وكيلي خوب بازي كردن حتي ميتونستيم ببريم دمتون گرم
برای اولین بازی خوب بود ان شاءالله فردا بهتریم و بتونیم ست هم بگیریم ازشون
این مهمه که بچه هاواقعا خوب بازی کردند دستشان درد نکند
با سلام
فقط يك جمله
" بچه ها متشكريم "
بچه ها به خاطر بازی شرافتمندانه و باغیرت از شما متشکریم
اولین بازی بود بچه ها هنوز به اون خودباوری کاملشون نرسیدن .... انشالله فردا حداقل هم که شده 1 امتیاز از روسها میگیریم
اگه این جوری ادامه بدن میتونن شگفتی جام باشن
بچه ها عالی بودند امیدوارم این باخت روحیه بچه هاراخراب نکرده باشد .
دربازی بعد حتما پیروز خواهندشد.
واقعا خدا قوت می گم به بچه های با غیرت والیبال کشورمون . علی رغم برخی بی توجه ایها خیلی خوب نام ایران رو سربلند کردند .
بازیشون هم حرف نداشت. به نظرم برای بازی فردا میشه به کسب امتیاز و حتی پیروزی در مقابل قهرمان المپیک هم فکر کرد
واقعا متشكريم.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار