بازدید 5128

معادله ۱ به ۷ پرستار مرد به زن در کشور

کد خبر: ۳۲۴۰۱۹
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۸ 06 June 2013
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به فاجعه معادله آماری ۱ به ۷ پرستار مرد به زن در کشور گفت: وزارت بهداشت باید مشوق‌های تشویقی جهت تحصیل مردان در رشته پرستاری را هر چه سریعتر ایجاد و لحاظ کند.
 
دکتر شهلا میرگلوی بیات در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به یکی از عمده‌ترین مشکلات حوزه سلامت به خصوص در زمینه تعداد معدود پرستار مرد در کشور اظهار داشت: متاسفانه آمار تعداد پرستار مرد به زن در کشورمان یک معادله فاجعه انگیز یک به هفت است و بیشتر پرستاران کشور را زنان تشکیل می‌دهند در حالیکه 50 درصد آمار بیماران مرد هستند.
 
بارها به وزرای بهداشت درباره کمبود پرستار مرد هشدار داده ام
 عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس افزود: بنده بارها در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس به وزرای بهداشت سابق و کنونی در این زمینه هشدار داده ام و تاکید کرده ام که برای کمبود پرستار مرد در کشور اقدام اساسی انجام دهند زیرا بنده خودم رئیس بیمارستان بوده ام و کاملأ با این کمبودهای پرستار به خصوص کمبود پرستار مرد آشنایی دارم.
 
دکتر بیات در پاسخ به این پرسش که علت اصلی کمبود پرستار مرد در کشور از کجا نشئت پیدا کرده است، ادامه داد: در حال حاضر بسیاری از فارغ التحصیلان کشورمان در رشته‌های تحصیل کرده اند که بازار کار برای آنان وجود ندارد و این معضل به زمان تحصیل این نسل در مدارس بر می‌گردد که به هیچ وجه با مشاغلی مانند پرستاری آشنا نشده‌اند و هیچ گونه برنامه جذبی برای آنان وجود نداشته است.
 
وزارت بهداشت دیگر پرستار به خارج اعزام نمی‌کند
 وی در پاسخ به مسئله مهاجرت پرستاران کشورمان به خارج از کشور بیان داشت: یک زمانی وزارت بهداشت برای اعزام پرستار ایرانی به کشورهای دیگر اقدام می‌کرد ولی در حال حاضر با توجه به کمبود گسترده پرستار در کشور این مسئله دیگر صورت نمی‌پذیرد ولی به هر حال بسیاری از کشورهای دنیا چشم به جذب پرستاران ایرانی دارند.
 
مشوق‌های تشویقی جهت تحصیل مردان در رشته پرستاری
 عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در پیشنهادی برای برطرف کردن کمبود پرستار مرد در کشور خاطرنشان کرد: در حال حاضر در مراکز درمانی و بیمارستان‌ بسیاری از ارائه خدمات به بیمار مرد توسط پرستار زن صورت می‌پذیرد که باید این مسئله اصلاح شود و می‌طلبد وزارت بهداشت شرایط جذب و تربیت خاصی در این زمینه فراهم کند تا اشتیاق افراد مرد به گرایش‌ رشته پرستاری افزایش یابد و مشوق‌های تشویقی به خصوص و کار آرایی را لحاظ کند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر