بازدید 3810

محسن رضایی در مسیر ملاقلی پور

کد خبر: ۳۲۳۷۶۰
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۱ 04 June 2013
محمد تاجیک در وبلاگ به رنگ ارغوان نوشت:

دیشب که فیلم مستند تبلیغاتی آقای محسن رضایی را دیدم خیلی متاثر شدم . واقعا بخشهایی از فیلم تلخ وگزنده بود .یاد فیلمهای مرحوم ملاقلی پور افتادم . محسن رضایی در بخشهایی از فیلم من را یاد قهرمانهای ملاقلی پور انداخت .
به نظرم محسن رضایی در جاهایی از فیلم دقیقا مثل ملاقلی پور بود .ای کاش مرحوم ملاقلی پور زنده بود وفیلم محسن رضایی را او می ساخت .آن وقت خیلی متاثر کننده تر وتکان دهنده تر می شد .

آنطور که درسایتها آمده بخشهایی از این فیلم مستند سانسور شده است .یاد برخوردهایی که همیشه با ملاقلی پور وفیلمهایش می کردند افتادم . یادم است در دهه هفتاد ملاقلی پور را به خاطر ساخت فیلم پناهنده کلی مورد حمله قرار داده بودند اورا متهم به حمایت از گروهک ها می کردند .ملاقلی پور همیشه مظلوم بود .من همین الان که اسم ملاقلی پور می آید بغض گلویم را می گیرد . هیچ وقت نگذاشتند مثل آدمی زاد فیلم بسازد .

این روزها از محسن رضایی خیلی خوشم آمده است .من رایاد ملاقلی پور می اندازد .من به عنوان یک روزنامه نگار حوزه سینما که بیش از دوازده سال است دراین حوزه کار می کنم باید بگویم عاشق همه فیلمهای ملاقلی پور بوده ام . حتی فیلمهایی که زیاد طرفدار آنچنانی نداشته اند و منتقدان به آنها فحش داده اند.فکر کنید فیلمی مثل قارچ سمی را بارها دیده ام .

محسن رضایی در جاهایی از فیلم مثل ملاقلی پور رک وبی رودر بایستی بود . انگار این دونفر شباهتهای زیادی دارند باهم .البته محسن رضایی به عنوان یک مسئول عالی رتبه طبعا محدودیتهای زیادی دارد که ملاقلی پور نداشت .منظورم از نظر اظهار نظر کردن است .

راستی اگر ملاقلی پور زنده بود واین هشت سال دوران احمدی نژاد را می دید چه می گفت ؟چه فیلمهایی می ساخت و آیا اصلا این رفقای شمقدری اجازه ساخت فیل به او می دادند؟مطمئنم نمی دادند و....

چند وقت پیش که یک فیلم جنجالی از یک فیلمساز جوان خیلی حساس برانگیز شد وواکنشهای تندی را به همراه داشت وقتی با کمال تبریزی و کیومرث پور احمد درباره این فیلم صحبت می کردم می گفتند فیلمهای آقای ملاقلی پور که تند تر ازاین فیلم بوده !

من در انتخابات می خواستم به آقای هاشمی رای بدهم ولی خوب ایشان احراز صلاحیت نشدند .احتمالا به یک کاندیدای اصلاح طلب رای می دهم ولی به اعتقادم این روزها محسن رضایی آدم عزیزی شده است .آدمی که در جاهایی شبیه ملاقلی پوراست و به نظرم در آینده به ملاقلی پور شباهت بیشتری پیدا می کند .او به نظرم ملاقلی پور سیاست ماست.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار