بازدید 25194

پول ملی و صنعت خودروسازی؛ هدف جدید تحریم‌های آمریکا

در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری ایران، گویا دولت آمریکا همه توان خود را برای تشدید فشارها بر ایران از طریق وضع تحریم‌های جدید به کار گرفته است! در این راستا، پس از تحریم صنعت پتروشیمی ایران، باراک اوباما با امضای فرمانی، تحریم‌هایی را به تصویب رسانده که پول ملی ایران و نیز صنعت خودروسازی کشور را هدف می‌گیرد.
کد خبر: ۳۲۳۶۵۸
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۱:۱۲ 04 June 2013
پول ملی و صنعت خودروسازی؛ هدف جدید تحریم‌های آمریکا
در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری ایران، گویا دولت آمریکا همه توان خود را برای تشدید فشارها بر ایران از طریق وضع تحریم‌های جدید به کار گرفته است! در این راستا، پس از تحریم صنعت پتروشیمی ایران، باراک اوباما با امضای فرمانی، تحریم‌هایی را به تصویب رسانده که پول ملی ایران و نیز صنعت خودروسازی کشور را هدف می‌گیرد.

به گزارش «تابناک»، باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا، ساعاتی پیش یک فرمان اجرایی جدید را به تصویب رساند که هدف از آن، تشدید تحریم‌ها علیه ایران و واداشتن کشور به تجدیدنظر در برنامه هسته‌ای اعلام شده است.

به نوشته خبرگزاری کویت، در بیانیه‌ای که کاخ سفید منتشر کرده، آمده این فرمان جدید، پول ملی ایران، ریال را هدف قرار می‌دهد. در این راستا، مؤسسات مالی خارجی که در راستای انجام یا تسهیل تبادلات قابل توجه مالی به ریال فعالیت می‌کنند و یا دارای حساب‌های مالی قابل توجه به ریال در خارج از ایران هستند، مورد تحریم قرار می‌گیرند.

در این بیانیه آمده: «هرچند  از آغاز سال 2012 تاکنون و در نتیجه تحریم‌های جامع ما، ریال نیمی از ارزش خود را از دست داده، این نخستین بار است که تجارت با ریال مستقیم‌ هدف تحریم قرار می‌گیرد».

افزون بر این، بر پایه این فرمان، تحریم‌هایی جدید علیه کسانی وضع می‌شود که به نحو مشخصی به منظور خرید، تأمین یا انتقال کالاها و خدمات مورد استفاده در صنعت خودروسازی ایران، به تبادلات مالی یا انواع دیگر مبادلات با ایران اقدام می‌کنند.

بخش دیگر این فرمان تحریمی جدید، ناظر به افراد حقیقی بوده و به دولت آمریکا اجازه می‌دهد تحریم‌هایی را علیه کسانی وضع کند که از جنبه مادی و غیرمادی، به حمایت از افرادی می‌پردازند که در لیست سیاه تحریمی آمریکا هستند.

در مجموع، بر اساس این فرمان، فعالیت‌هایی که در معرض تحریم‌های آمریکا قرار می‌گیرند، عبارتند از: فعالیت‌های مرتبط با ریال، بخش خودروسازی ایران و حمایت مادی از دولت ایران.

بیانیه منتشره از سوی کاخ سفید، تحریم‌های جدید را بخشی از «تعهد اوباما به جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای، از طریق افزایش هزینه مقاومت ایران در برابر جامعه بین‌المللی» خوانده است. با این حال، در همین بیانیه ادعا شده که درهای دیپلماسی برای ایران باز است و ایران می‌تواند «در صورت عمل به تعهدات خود، بار دیگر به جامعه جهانی بپیوندد».

این بیانیه همچنین ضمن تکرار ادعاهای پیشین مقامات آمریکایی، تأکید می‌کند که این روند دیپلماتیک، دارای زمان نامحدود نبوده و در صورت ‌همراهی نکردن ایران، فشارهای آمریکا و شرکایش افزایش خواهد یافت.

به هر حال، در شرایطی که ایران در آستانه انتخابات ریاست جمهوری است، این روند کم سابقه در وضع پی در پی تحریم‌ها تنها در ‌چند روز را می‌توان نشانه ای از عزم آمریکا برای اخلال در روند انتخاباتی و احیاناً تأثیرگذاری بر انتخابات ارزیابی کرد. هرچند، پیش از این نیز به بهانه‌های گوناگون، فشارها علیه ایران افزایش یافته است. 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱۲۴
انتشار یافته: ۲۸
از این همه دشمنی آمریکای وحشی افرادی که حرف از دوستی با آمریکا می زنند درس بگیرند. مرگ بر آمریکا
روزی فرا می رسد که انتقام تمام دشمنی هایش را یکجا خواهیم گرفت.
بدون شک میخواهند روی روند انتخابات تاثیر بگذارند. البته این نشان دهنده این هم هست که امریکایی ها دیگه خسته شدند و رو آوردن به اینجور تحریم ها.کم مانده که بگویند حق ندارید برید ماست هم بخرید با ریال از بقال سر کوچه!!! این نشان میدهد که درست هست تحریم ها به مردم ایران فشار آورده ولی اون کارکردی که مد نظر آنها را داشته نبوده. من که خودم دیگه از این امریکایی ها متنفر شدم با این کارهایشان.من نمیدانم این کشور 200 سال که بخش مهمی از تاریخ آن شامل هفتیر کشی و ادم کشی هم بوده کی میخواهد دست از تحقیر ملت ها بردارد.
الان باید چی کار کنیم ؟ بترسیم ؟ رای ندیم ؟ به کس خاصی رای بدیم ؟ واقعا چی تو کله این آمریکایی ها میگذره من نمیدونم فقط میدونم دیگه حالم از هرچی پرزیدنت آمریکاییه بهم میخوره چون با عرض معذرت یکی از دیگری حیوان تر .
الان بیشتر از قبل نیاز به یک رئیس جمهور دلسوز و با برنامه و منطقی احساس میشه
فکر کنم در مرحله بعد امریکا آب نبات قندی ایرانی را نیز تحریم کند
حالاكه ريالوتحريم كردن يعني ريال گرون ميشه اونوقت؟!؟؟؟؟
آمریکا واروپا اصلااهل گفتگو نیستن دروغگویند ،مستکبرند، مردم ماراخوب نشناختن ولی ما انهارا خوب میشناسیم ،زیر بار ظلم نمیریم هرگز
میگم آقا کم مونده یک روز از خواب بیدار بشیم و ببینیم جناب اوباما بر اساس فرمانی شرک آب و فاضلاب را تحریم کرده.
بهتر نیست بمب اتمی را بسازیم.
چرا باید با مذاکره کنیم با اروپا و آمریکا در حالی که تحربمها مردم کشورمان را نشانه گرفته..
مرگ یک بار شیون یک بار
ای مردم آیا هیچگونه رابطه ای بین ماشین و ریال و دلار و طلا و نفت و پتروشیمی و بانک و دارو و هواپیما و سامانه پدافندی و تانک با بمب هسته ای وجود داره؟؟؟!!!!نه خدایی وجود داره؟؟؟؟؟شایدم من عقلم ناقصه که متوجه رابطشون نمیشم و شایدم چشم بصیرت میخواد!!!!!!!!!!
عوض اینکه به وضع داخلی کشور خودشون برسن از سر بیکاری تحریم علیه ما صادر میکنن
اینم که خودش رو مسخره کرده هر روز داره تحریم میکنه . بیاین مرغ رو هم تحریم کنین اب معدنی رو هم تحریم کنین . اینا رو هم مردم زیاد استفاده میکنن.
اشکالی نداره
مردم از این به بعد با کامپیوتراشون میرن سر کار
آخه تحریم اونا برداشته شده
امریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند!
اگه همون اول شیر نفت رو برای حتی یک ماه هم که شده میبستیم الان مثل جیگر داشتن عر عر میکردن
حالا که جایگزین ها رو از طریق لیبی و تونس و عراق دارن دیگه حتی بستن شیر نفت هم دردی رو دوا نمیکنه
هدف تحریم ها مردم عادی هستند و میشه از همین جا مطمئن شد که میخوان مردم عادی رو به جون هم بندازن و چه حرکت کثیفی!
تحریم کنه چه بهتر از گرانی خودرو و شلوغی خیابونا راحت میشیم
اگر از روزی که تحریمها شروع شد با هر تحریم جدید، ایران اعلام میکرد که درصد غنی سازی را چند درصد بالا میبرد، الان جراُت نداشتند تحریم جدیدی اعمال کنند... ولی کو گوش شنوا.
خدا را فراموش نکنید
إن الله مع الذين اتقوا والذين هم محسنون
ان اللع مع الصابرین
واحد پول ملی دیگه چیزی نیست که بشینیم تماشا کنیم اوباما رو این تحریم صددرصد غیر قانونیه ما هم باید شیرگاز و صادرات نفت رو به روی دنیا ببنیدیم تا به آمریکا فشار بیاریم اینطور که نمیشه فقط نگاشون کنیم پول ملی ناموس ماست
آخه بي انصاف ؛ تحريم خودرو چه ربطي به برنامه هستي داره ؟! اين چه نوع تحريم هوشمنديه ؟! خدا لعنتشون كنه ؛ از همه جهت در فشاريم ؛ نميدونم تاوان چيو ما مردم داريم پس ميديم ؟!!!
امریکا به دنبال جوابی از مانیست . بلکه به دنبال تحقیر ماست هر چند ما خسارات زیادی دیده ایم .
خواه یا نا خواه این راهیست که رفته شده .
نا چاریم این را برویم هرچند کاستیهایی بود و هست اما زمان به نفع تحریمهای امریکا نیست و در دراز مدت اثر تحریمهای امریکا بر اقتصاد ایران کم میشود .
لعنت برتحریم کنندگان...این امریکاواقعاحیانداره....
خدا به حق محمد و آل محمد کاری کن این آخرین تیر های دشمنانت برای آسیب رساندن به دوستانت هم به هدف نخوره.
سران بدبخت آمریکا آرزوی شکست ایران را باید بگور ببرند. چاره ای ندارند بایستی دربرابر منطق ایران تسلیم شوند. والا لجاجت با ایران بنابودی خودشان تمام میشود.
لیاقت آمریکاییها اینه :
الکـــــی میگه .
پاکستام هم بمب اتم دارد!!!!!! مسئله بمب اتم نیست. فرض کنید ایران بمب اتم دارد و علیه کسی استفاده کند. ایران باید انظار داشته باشد که صدها بمب اتم به سویش بیاید! این ها بهترین فرصت را برای تحریم دائمی ایران پیدا کرده اند. حتی اگر تمام تجهیزات هسته ای را هم نابود کنیم تحریم ها را برنمی دارند. همانطور که وقتی کره شمالی این کار را کرد حتی نفت هم دریافت نکرد چه رسد به اینکه بخواهند تحریم هایش را لغو کنند.
ومکروومکرالله والله خیرالماکرین.
34 ساله اینکارا رو میکنن اینم یکی از اوناست.بقول امام عزیزمان:
آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.
اگه راست میگن بروند جلو انقلاب های یکی پس از دیگری کشورهای منطقه را بگیرند.مردم دنیا تازه بیدار شده اند وبیانات معنوی امام عزیز وخلف صالحش دراعماق وجودشان ریشه زده واین بیداری بفضل الهی تا ظهور دولت یار ادامه خواهد داشت.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها