بازدید 4317

توطئه‌ در زندان برای دزدی‌های ثانیه‌ای

کد خبر: ۳۲۳۲۹۴
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۲ 02 June 2013
هم‌سلولی‌ها پشت میله‌های زندان نقشه کشیدند تا به سرقت‌های ثانیه‌ای دست بزنند. یکی در لباس پلیس به بهانه جریمه کردن خودروها نقش بازی می‌کرد و همدستانش با جرثقیل خودروها را با خود می‌بردند.

به گزارش وطن امروز، ساعت 7 صبح 20 مهرماه سال جاری مرد جوان وقتی از خانه بیرون زد تا سر کار برود با تعجب دید خودرویش مقابل خانه نیست و دزدان حتی به چادر آن هم رحم نکرده‌اند!

دقایقی بعد که تیمی از پلیس برای بررسی نحوه دزدی مقابل خانه مرد جوان آمدند وی به آنان گفت: من هر شب خودرویم را مقابل خانه پارک می‌کنم و برای اطمینان قفل پدال و قفل فرمان هم به آن می‌زنم و تاکنون هیچ اتفاقی نیفتاده بود و 40 دقیقه پیش که از پنجره خیابان را نگاه کردم خودرو سر جایش بود.

در ادامه با دستور بازپرسی از دادسرای ناحیه یافت‌آباد تهران تیمی از پلیس ماموریت یافتند سرنخی از ماجرای دزدی بیابند، بدین ترتیب تحقیقات در این باره آغاز شد و کارآگاهان با بررسی چند پرونده دیگر دریافتند این دسته از دزدی‌ها در حوالي جنوب غرب تهران و در یک محدوده خاص زمانی صورت می‌گیرد.

در حالی که تیم تجسس در حال تلاش برای به دست آوردن ردی از دزدان خودرو بودند، پرونده دیگری در اختیارشان قرار گرفت که شواهد نشان می‌داد خودروی مدل‌بالا مانند شیوه‌های پیشین دزدیده شده و این بار دوربین مداربسته یکی از فروشگاه‌ها تصاویر دزدی را ضبط کرده است.

کارآگاهان با بررسی تصاویر متوجه شدند یک خودروی خاور جرثقیل‌دار ابتدا مقابل این خودرو توقف می‌کند، سپس 3 مرد که یکی از آنان لباس پلیس دارد شروع به نوشتن شماره پلاک می‌کند و پس از آن 2 مرد دیگر که لباس فرم یک شرکت امدادخودرو را به تن دارند قلاب‌های ویژه انتقال خودرو به قسمت ‌بار خاور را به چرخ‌های خودرو نصب می‌کنند و در کمتر از 2 دقیقه آن را پشت خاور می‌گذارند و می‌روند. با به دست آمدن پلاک خاور، ماموران ردیابی‌هایی دیگر را آغاز کردند ولی نتایج نشان می‌داد پلاک متعلق به خودروی دیگری است که چند روز پیش دزدیده شده و دزدان برای به دام نیفتادن دست به این کار زده‌اند.

بر این اساس چند تیم دیگر برای دستگیری دزدان خودرو وارد عمل شدند و محدوده جنوب غرب تهران در طرح مهار آنان قرار گرفت. گشتزنی‌های نامحسوس چند روزه در نقاط خلوت نتیجه داد و این خاور جرثقیل‌دار شناسایی شد.

ماموران با زیر نظر گرفتن خاور و تعقیب و مراقبت‌های شبانه‌روزی هنگامی که 3 مرد تبهکار با لباس پلیس و شرکت امدادخودرو سوار بر خاور جرثقیل‌دار شده و به منطقه دیگری رفتند و با انتخاب خودرو‌ها قصد داشتند آنها را از زمین بردارند غافلگیر شدند. افسر پلیس قلابی که با دیدن ماموران لباس شخصی یکه خورده بود ابتدا با حالتی طلبکارانه ادعا می‌کرد مامور پلیس است و در حال انجام وظیفه بوده و هنگامی که ماموران واقعی درخواست کردند کارت شناسایی‌اش را نشان بدهد پا به فرار گذاشت ولی پس از چند دقیقه تعقیب و گریز با پای پیاده سرانجام دستگیر شد.

مرد شیاد که ابتدای بازجویی‌ها خود را «فريد» معرفی کرد، اظهار داشت برای نخستین‌بار است که دست به دزدی زده و به خاطر وضع مالی نامناسب مجبور به چنین کاری ‌شده است ولی ردیابی‌های کارآگاهان نشان می‌داد اسم اصلی وی «پیمان» است و تاکنون چندین‌بار به‌خاطر سرقت خودرو به زندان رفته و برای فرار از چنگ قانون و فریب آنان‌ اسم خود را اشتباه گفته است.

با مشخص شدن این ماجرا، پیمان که دروغ‌هایش را مقابل پلیس فاش شده می‌دید لب به حقیقت گشود و گفت: داخل زندان با 2 زندانی دیگر به نام «بهزاد» و «محمود» آشنا شدم، یکی از آنان راننده خاور بود و می‌گفت پس از آزادی از زندان می‌‌خواهد جرثقیل جدیدی پشت خاورش نصب کند و در یک شرکت امدادخودرو مشغول به‌کار شود، هنوز چندساعتی از حرف زدنش نگذشته بود که فکری به سرم زد که با استفاده از این امکان خودروهای مدل‌بالا را به‌راحتی بدزدیم، چرا که نه نیازی به باز کردن در خودرو است و نه باز کردن قفل‌های داخلی آن!

وی در ادامه افزود: نقشه دزدی با شیوه جدید را در زندان طراحی ‌کردم و قرار شد پس از زندان دزدی‌ها را آغاز کنیم. پس از آزادی بهزاد با خرید تجهیزات جرثقیل، خاورش را مجهز کرد و قرار شد آن دو لباس‌ فرم شرکت امدادخودرو و من نیز لباس پلیس را بپوشم. بعد از اینکه در نخستین دزدی‌مان موفق شدیم، هفته‌ای 2 یا 3 بار به مناطق مختلف جنوب‌غرب تهران که شناخت کاملی به آنجا داشتیم، می‌رفتیم و پس از دزدیدن خودرو و انتقال آن به پارکینگی در جنوب تهران شروع به اوراق کردن خودروها می‌کردیم.

مرد تبهکار با اشاره به اینکه هیچگاه فکر نمی‌کرد به این زودی دستیگر شود، گفت: ما بیشتر خودروهایی را می‌دزدیدیم که دزدگیر نداشته باشند تا هنگام انتقال آنها به پشت خاور صدا نکنند. دزدی‌هایمان را بسیار حرفه‌ای انجام می‌دادیم به‌نحوی که هیچکس به ذهنش هم نمی‌رسید خودرویش با این شگرد دزدیده می‌شود. با اعترافات پیمان و 2 همدست وی به سرقت چندین‌ خودرو، پارکینگ آنان در خارج از شهر تهران شناسایی شد و در بازرسی از آنجا شاسی و قطعاتی از چندین خودروی دزدیده شده به دست آمد و در عملیاتی دیگر 2 تن از مالخران قطعات دزدی نیز دستگیر شدند.

بنابر این گزارش، ماموران پلیس در بازجویی‌ها موفق به کشف چندین سرقت دیگر در تهران که توسط 3 مرد تبهکار صورت گرفته بود، شدند و تحقیقات آنان در این باره ادامه دارد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر