بازدید 16891

حماس: ایران دیگر مثل سابق به ما پول نمی‌دهد

کد خبر: ۳۲۳۰۴۱
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۹ 01 June 2013
یک مقام حماس در غزه از اختلاف این گروه مقاومت فلسطینی با ایران بر سر سوریه  خبر داد و گفت که ایران دیگر مثل سابق به این گروه کمک مالی نمی کند.

به گزارش عصر ایران، "غازی حمد" معاون وزیر خارجه دولت حماس در گفتگو با روزنامه دیلی تلگراف بریتانیا افزود:"روابط این گروه با ایران پس از بحران سوریه «بد» شده است" و او بنا به دلایل دیپلماتیک وسیاسی نمی تواند بیشتر از این در این رابطه توضیح دهد. 

غازی حمد درباره کمک های مالی ایران گفت:" من می توانم بگویم (کمک های مالی ایران) مثل سابق نیست. من نمی توانم به شما رقم دقیق بدهم. برای حمایت از انقلاب سوریه ما هزینه های خیلی زیادی دادیم."

وی افزود:" من انکار نمی کنم که ایران از سال 2006 به ما کمک های مالی و غیر مالی می کرد. اما الان اوضاع مثل گذشته نیست و من نمی توانم بگویم (روابط ما با ایران) مثل گذشته طبیعی است. من الان نمی توانم بگویم ما با ایران در همکاری نظامی هستیم."

دیلی تلگراف در ادامه به نقل از دکتر " عدنان ابو عامر" استاد دانشگاه علوم سیاسی در غزه می نویسد که ایران از سال 2006 و همزمان با پیروزی حماس در انتخابات ماهانه رقمی بین 13 تا 15 میلیون پوند  کمک مالی به دولت اسماعیل هنیه ارایه می کرده است.

این استاد دانشگاه در غزه می افزاید که ایران گرچه کمک مالی خود را به طور کامل قطع نکرده است و برای ادامه پیوند و نفوذ خود روی این گروه فلسطینی همچنان کمک هایی مالی به این گروه ارایه می دهد اما رقم این کمک ها پس از اختلافات درباره بحران سوریه دیگر مثل سابق نیست و کاهش یافته است.

دکتر ابوعامر حمایت تمام عیار ایران از حکومت بشار اسد در سوریه را "بوسه مرگ" بر روابط ایران و حماس می خواند و می افزاید: ایران با این حمایت نه تنها نفوذ گذشته خود را در غزه و در بین حماس بلکه در کل فلسطین و جهان اسلام از دست داده است.

" احمد یوسف" یکی از مشاوران اسماعیل هنیه نخست وزیر دولت حماس در غزه نیز به دیلی تلگراف می گوید:" ما اصلا از ایران که همواره ندای حمایت از مردم مظلوم و مقابله با دیکتاتورها را سر داده است ، انتظار نداشتیم که از اسد این چنین حمایت کند."
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر